BZP: Przeprowadzenie usług wspierania dzieci przebywających w pieczy zastępczej na terenie Powiatu Wodzisławskiego w formie indywidualnej terapii
02.09.2025
2025/BZP 00401895/01
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przeprowadzenie usług wspierania dzieci przebywających w pieczy zastępczej na terenie Powiatu Wodzisławskiego w formie indywidualnej terapii
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276289475
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wałowa 30
1.5.2.) Miejscowość: Wodzisław Śląski
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-300
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kancelaria@pcpr-wodzislaw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pcpr.bip.powiatwodzislawski.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzenie usług wspierania dzieci przebywających w pieczy zastępczej na terenie Powiatu Wodzisławskiego w formie indywidualnej terapii
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7d313efe-6d4b-4db3-afaf-08e20ece6993
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00401895
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00349948/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Przeprowadzenie usług wspierania dzieci przebywających w pieczy zastępczej na terenie Powiatu Wodzisławskiego w formie indywidualnej terapii
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, dla Priorytetu: FESL.07.00-Fundusze Europejskie dla społeczeństwa, dla Działania: FESL.07.07- Wsparcie rodziny, dzieci i młodzieży oraz deinstytucjonalizacja pieczy zastępczej
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7d313efe-6d4b-4db3-afaf-08e20ece69933.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja pomiędzy
zamawiającym a wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji, z
wyłączeniem składania ofert, odbywa się w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z
dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2024 r. poz. 1513 ze zm.), tj.:
1) za pomocą Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
(bezpośredni link do postępowania zamieszczono w rozdziale II dział I SWZ)
lub
2) pocztą elektroniczną na adres e-mail zamawiającego: kancelaria@pcpr-wodzislaw.pl oraz adresy e-mail wykonawców podane w
formularzu ofertowym lub w innych dokumentach przekazanych zamawiającemu.
Sposób przygotowania i złożenia oferty został opisany w rozdziale XI dział I SWZ
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć
udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-
Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-
Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz
informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie
wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
3. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz
udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
4. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z
Platformy e-Zamówienia, określone w Regulaminie Platformy e-Zamówienia oraz zobowiązuje się korzystając z Platformy e-
Zamówienia przestrzegać postanowień tego Regulaminu.
5. Komunikacja drogą elektroniczną za pomocą Platformy e-Zamówienia, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się za
pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem
„Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie
odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj
załącznik”).
6. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy”
na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji”
służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
7. Zamawiający zamieścił link do postępowania oraz ID postępowania w rozdziale II dział I SWZ. Postępowanie można wyszukać
również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
8. Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB. Maksymalny rozmiar plików
przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 25 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki
do jednego formularza).
9. Ofertę składa się pod rygorem nieważności, zgodnie z wyborem wykonawcy:
1) w formie elektronicznej (oznacza to postać elektroniczną opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym), lub
2) w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
- wyłącznie poprzez Platformę e-Zamówienia.
10. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści
zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych
dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie
podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.
U. z 2020 poz. 2415 ze zm.).
11. Pozostałe postanowienia dotyczące wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczące korespondencji elektronicznej zawiera
dział I, rozdział VIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z informacją RODO zawartą w SWZ - dział I, rozdział XXVII.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z informacją RODO zawartą w SWZ - dział I, rozdział XXVII.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PCPR 432/10983/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest „Przeprowadzenie usług wspierania dzieci przebywających w pieczy zastępczej na terenie Powiatu Wodzisławskiego w formie indywidualnej terapii” w związku z realizacją projektu pn. „Rodzina w Centrum”, w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, dla Priorytetu: FESL.07.00-Fundusze Europejskie dla społeczeństwa, dla Działania: FESL.07.07- Wsparcie rodziny, dzieci i młodzieży oraz deinstytucjonalizacja pieczy zastępczej.
2. Celem indywidualnej terapii jest udzielenie dzieciom wsparcia psychicznego w zakresie m.in. przetwarzania traumatycznych doświadczeń, wzmacniania poczucia własnej wartości, radzenia sobie z trudnymi doświadczeniami i zaburzeniami emocjonalno-behawioralnymi, budowania zdrowych relacji oraz wspierania ich ogólnego dobrostanu psychicznego. Łączna liczba godzin: 330 godzin (zegarowych), średnio miesięcznie: 15 godzin zegarowych. Liczba dzieci objętych indywidualną terapią: 5 dzieci (w tym osoby z niepełnosprawnością) zamieszkujące teren Powiatu Wodzisławskiego, w wieku od 9 do 17 roku życia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 22 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: W celu wyboru najkorzystniejszej oferty zamawiający przyjął następujące kryteria – przypisując im odpowiednią wagę punktową:
1) cena oferty brutto (C) – 60 pkt,
2) doświadczenie zawodowe (D) – 40 pkt.
Punkty zostaną przyznane wyłącznie ofertom, które nie podlegają odrzuceniu na tym etapie postępowania.
Łączna liczba punktów - ocena końcowa zostanie obliczona jako suma uzyskanych punktów w ww. kryteriach, zgodnie z poniższym wzorem:
KIP = C + D
gdzie poszczególne litery oznaczają:
KIP – końcowa ilość punktów przyznana wykonawcy w poszczególnych kryteriach,
C – ilość punktów w kryterium cena oferty brutto,
D – ilość punktów w kryterium doświadczenie zawodowe.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta nie podlegająca odrzuceniu, która uzyska łącznie najwyższą liczbę punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie zawodowe
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej wykonawca musi wykazać dysponowanie (dysponuje lub będzie dysponował) osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj.: co najmniej jedną osobą, która będzie prowadzić indywidualną terapię dla dzieci z pieczy zastępczej i spełnia następujące wymagania:a) posiada wykształcenie wyższe magisterskie w zakresie (co najmniej jedno z wymienionych): psychologii, pedagogiki, medycyny,
b) ma ukończony całościowy kurs psychoterapii,
c) posiada doświadczenie zawodowe: minimum 2 lata doświadczenia w pracy psychoterapeutycznej z dziećmi z trudnościami emocjonalnymi i wychowawczymi,
d) posiada aktualne zaświadczenie o niekaralności (KRK),
e) nie figuruje w Rejestrze Sprawców na Tle Seksualnym.
Uwaga: W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wystarczy, iż ww. warunek spełni ten z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, który dysponuje osobą posiadającą uprawnienia do prowadzenia ww. działalności zawodowej i zrealizuje usługę, do realizacji której te uprawnienia są wymagane.
W związku z art. 118 ust. 2 ustawy Pzp: „W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.”
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga od wykonawcy składania podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z postępowania. Wystarczające będzie złożenie wraz z ofertą oświadczenia, o którym mowa w niniejszej SWZ - dział I, rozdział XI, pkt 5 ppkt 1).
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych przez zamawiającego w ust. 3 rozdziału XIII, działu I SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy Pzp zostanie wezwany do złożenia podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia): wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (nazwy kursu, nazwy ośrodka szkoleniowego i numeru zaświadczenia o ukończeniu szkolenia), doświadczenia (okres doświadczenia, nazwę i adres zleceniodawcy, pracodawcy itp., i zakresu doświadczenia zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 3.4 rozdz. XIII) i wykształcenia (kierunku wykształcenia), uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Uwaga: Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów w celu spełnienia powyższych warunków musi wraz z ofertą złożyć zobowiązania tych podmiotów, o których mowa w rozdziale XI pkt 5 ppkt 2) działu I SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia w postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą (sporządzoną na Formularzu oferty - załącznik nr 1 do Działu III SWZ):1) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym w rozdziale XIII dział I SWZ – zgodnie z załącznikiem nr 2 do Działu III SWZ. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby wraz z oświadczeniem, o którym wyżej mowa, składa także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby - załącznik nr 3 do Działu III SWZ;
2) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego wykonawcy zasoby, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp) – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do Działu III SWZ.
3) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (jeżeli dotyczy). W odniesieniu do spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wskazanych w rozdziale XIII pkt 3 dział I SWZ, wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia, mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy – zgodnie z załącznikiem nr 4 do Działu III SWZ.
4) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są złożyć wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z pkt 5 ppkt 4) rozdz. XI działu I SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki.
Uwaga: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4) Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5) Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy - pkt 5 ppkt 1) rozdziału XI działu I SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia.
7) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
8) W przypadku, o którym mowa w ppkt 7) powyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni wykonawcy, zgodnie z załącznikiem nr 4 do Działu III SWZ.
9) W przypadku dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający wymaga złożenia kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców (np. umowa konsorcjum, umowa spółki cywilnej) przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego. Z treści przedmiotowej umowy powinny w szczególności wynikać: zasady współdziałania, zakres współuczestnictwa i podział obowiązków wykonawców w wykonaniu przedmiotu zamówienia. Ponadto, treść umowy powinna być spójna z oświadczeniem, o którym mowa w Rozdziale XI pkt 5 ppkt 3) SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
6. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia oraz w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego - załącznik nr 2 do Działu II SWZ. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy Pzp.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-11 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę wyłącznie poprzez Platformę e-Zamówienia za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto wykonawcy
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-11 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-10
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1) Dotyczy sekcji III - 3.1.) adres strony internetowej prowadzonego postępowania - zamawiający informuje, iż na stronieinternetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy w Rodzinie w Wodzisławiu Śląskim, tj.
https://pcpr.bip.powiatwodzislawski.pl/ w zakładce „Zamówienia publiczne” (menu przedmiotowe) – znajduje się przekierowanie do Platformy e-Zamówienia. W przypadku awarii Platformy e-Zamówienia zamawiający będzie zamieszczał dokumenty dotyczące przedmiotowego postępowania na stronie: https://pcpr.bip.powiatwodzislawski.pl/ w zakładce „Zamówienia publiczne” (menu przedmiotowe).
2) Dotyczy sekcji VIII - 8.1.) - Termin składania ofert - 11.09.2025 r., do godziny 10:00,00.
3) Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2025 r. poz. 514).