BZP: Modernizacja zbiornika wodnego ZALEW w Kamiennej Górze etap II
02.09.2025
2025/BZP 00402042/01
Gmina Miejska Kamienna Góra
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja zbiornika wodnego ZALEW w Kamiennej Górze etap II
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Kamienna Góra
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821316
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Grunwaldzi 1
1.5.2.) Miejscowość: Kamienna Góra
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-400
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@kamiennagora.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kamiennagora.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja zbiornika wodnego ZALEW w Kamiennej Górze etap II
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d7cbb51e-ba15-4006-b871-519d24949fb8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00402042
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00036418/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.15 Modernizacja zbiornika wodnego ZALEW w Kamiennej Górze
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Program: Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027, Priorytet nr 6 „Fundusze Europejskie bliżej mieszkańców Dolnego Śląska”, Działanie nr 6.1 „Rozwój lokalny – strategie ZIT”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/kamiennagora3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami za pośrednictwem
platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/kamiennagora.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/kamiennagora. 2. W toku prowadzonego postępowania komunikacja między Wykonawcami a Zamawiającym, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane będą za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków,
zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”, po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. 3. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w postaci elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie
zamieszczał na platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w postaci elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy. 4. Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.: 1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, 2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ
lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, 3) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer, 4) włączona obsługa JavaScript, 5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf, 6) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3., 7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuje że: 1. administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta Kamienna Góra jest Burmistrz Miasta Kamienna Góra z siedzibą w Kamiennej Górze (58-400) przy Placu Grunwaldzkim 1; 2. z administratorem można się skontaktować poprzez adres e-mail: sekretariat@kamiennagora.pl, telefonicznie pod nr 75 64 55 110 lub pisemnie na adres siedziby administratora; 3. administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować poprzez adres e-mail: iod@kamiennagora.pl, telefonicznie pod nr 75 66 66 149 lub pisemnie na
adres siedziby administratora; 4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego; 5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: a) art. 6 ust. 1 lit. b RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na
żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy; b) art. 6 ust. 1 lit. c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze; c) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych; 6. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2024 r. poz. 1320 ze zmianami), dalej
„Ustawa”; inne podmioty, które na podstawie przepisów prawa lub stosownych umów podpisanych przez Administratora mogą przetwarzać dane osobowe; 7. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 Ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały okres obowiązywania umowy; 8. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; 9. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podlegać automatycznemu procesowi ani profilowaniu. Posiada Pani/Pan: 1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; 2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; 3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; 4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu: 1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; 2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; 3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZIF.271.27.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja zbiornika wodnego ZALEW w Kamiennej Górze etap II w oparciu o dokumentację projektową pn. „Budowa przelewu powierzchniowego wraz z rowem R1, budowa rowu R2 z dwoma przepustami, budowa drenażu wraz z pięcioma wylotami do czaszy zbiornika zalew, budowa zbiornika retencyjnego Z1, remont istniejącej budowli piętrzącej oraz remont umocnień czaszy zbiornika” sporządzoną w czerwcu 2022 r. przez Biuro Projektowe ETROM Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą: ul. Sienkiewicza 42, 25-507 Kielce.
Zadanie dofinansowane jest ze środków UE. Zamawiający zawarł z Województwem Dolnośląskim reprezentowanym przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego, pełniący rolę Instytucji Zarządzającej Funduszami Europejskimi dla Dolnego Śląska 2021-2027 umowę o dofinansowanie projektu pn. „Modernizacja zbiornika wodnego ZALEW w Kamiennej Górze etap II” nr FEDS.06.01-IZ.00-0016/25 w ramach Priorytetu nr 6 „Fundusze Europejskie bliżej mieszkańców Dolnego Śląska” Działania nr 6.1 „Rozwój lokalny – strategie ZIT” Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027.
Teren inwestycji zlokalizowany jest na działkach nr 208/2, 212/8, obręb ewidencyjny 0007 miasta Kamienna Góra, na terenie Ośrodka Wypoczynku Świątecznego przy ul. Księcia Bolka I.
W ramach niniejszego zamówienia na podstawie dokumentacji projektu budowlanego oraz wykonawczego pn. „Budowa przelewu powierzchniowego wraz z rowem R1, budowa rowu R2 z dwoma przepustami, budowa drenażu wraz z pięcioma wylotami do czaszy zbiornika zalew, budowa zbiornika retencyjnego Z1, remont istniejącej budowli piętrzącej oraz remont umocnień czaszy zbiornika” sporządzona przez biuro projektowe ETROM Sp. z o.o. Sp. k. ul. Sienkiewicza 42, 25-507 Kielce, data opracowania czerwiec 2022 r. oraz zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych obejmujących rozbiórkę fragmentu kamiennych schodów skarpowych oraz budowli w postaci murów oporowych usytuowanych w północnej części czaszy zbiornika ZALEW w Kamiennej Górze, stanowiących załączniki do OPZ, przewiduje się wykonanie niżej opisanych robót budowlanych:
1. wykonanie prac przygotowawczych wraz z geodezyjnym wytyczeniem elementów infrastruktury, w tym:
a) wycinka około 93 szt. drzew piłą mechaniczną i mechaniczne karczowanie pni wraz z utylizacją bryły korzeniowej, karpiny i gałęzi, zasypaniem dołów oraz odwozem dłużyc drzew na miejsce wskazane przez Zamawiającego,
b) mechaniczne karczowanie zagajników rzadkich - wycinka krzewów wraz z usunięciem i utylizacją bryły korzeniowej, karpiny i gałęzi, zasypaniem dołów – około 2 930 m2.
W ramach tych prac Wykonawca zobowiązany będzie do:
- przygotowania inwentaryzacji drzew i krzewów przewidzianych do wycinki, obejmującej co najmniej dane dotyczące gatunków drzew, ich średnicy i wysokości do korony, powierzchni i rodzaju krzewów wraz z planem (projektem) nasadzeń zastępczych (kompensacyjnych),
- uzyskania zgody właściciela terenu na usunięcie drzew i krzewów,
- uzyskania stosowanej zgody na wycinkę drzew i krzewów,
- odkupienie od Zamawiającego pozyskanego w wyniku wycinki drewna,
- wykonanie nasadzeń zastępczych (kompensacyjnych) w zakresie wynikającym z decyzji,
- utrzymania żywotności nasadzeń zastępczych w okresie 4 lat od ich odbioru.
Zgodnie z pkt 12.1 „Wycinka drzew i krzewów” Projektu Technicznego, wycinkę drzew i krzewów należy ograniczyć do niezbędnego minimum – tj. wycince podlegają jedynie drzewa i krzewy kolidujące z projektowanym zagospodarowaniem terenu. Przed przystąpieniem do wycinki drzew i krzewów Wykonawca jest zobowiązanych do zapewnienia zgody właścicieli nieruchomości, na których usytuowane są drzewa i krzewy przeznaczone do wycinki na ich usunięcie, wraz z dokonaniem wszelkich formalności związanych z uzyskaniem zezwolenia na wycinkę drzew i krzewów. Oprócz wytycznych zawartych w pkt 12.2 „Zabezpieczenie istniejących nasadzeń oraz zieleni towarzyszącej” Projektu Technicznego, prace związane z wycinką oraz zabezpieczeniem istniejących nasadzeń prowadzić należy w oparciu o Standard ochrony drzew i innych form zieleni w procesie inwestycyjnym stanowiącym załącznik do OPZ. Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do nabycia od Zamawiającego drewna pochodzącego z wycinki po cenie wynoszącej 184,70 zł/m3 brutto (średnia cena sprzedaży drewna opałowego liściastego miękkiego oraz twardego na podstawie cennika sprzedaży detalicznej drewna w Nadleśnictwie Kamienna Góra obowiązującego od 1 lipca 2025 roku);
2. wykonanie przelewu powierzchniowego zbiornika w formie kaskady
• długość budowli – 16,91 m
• szerokość budowli w świetle – 1,20 m
• rzędna korony - 441.65 m n.p.m.
• rzędna progu przelewowego - 440.10 m n.p.m.
• rzędna progu na wypadzie - 438.40 m n.p.m.;
3. wykonanie rowu otwartego R1 – odprowadzalnik z przelewu powierzchniowego do potoku Zadrna
• szerokość w dnie – 1,20 m
• długość – 62,17m
• nachylenie skarp rowu – 1:1,5
• umocniony w formie bruku z kamienia hydrotechnicznego
• wlot w km 0+761 potoku Zadrna;
4. wykonanie rowu otwartego R2 wraz z przepustami
• rzędna dna rowu - 439.55 m. n.p.m.
• szerokość w dnie – 1,45 m
• umocnienie dna materacami siatkowo-kamiennymi, skarp – koszami siatkowo-kamiennymi
• rzędna dna przepustów - 439.55 m. n.p.m.
• rzędna korony nad przepustami – 442.00 m. n.p.m.
• przekrój przepustów – 145 / 210 cm (dzwonowy)
• długość przepustu R2.1 – 4,80 m
• długość przepustu R2.2 – 5,80 m
• umocnienia z narzutu kamiennego w zakresie 5 m od wlotu i wylotu;
5. remont istniejącej budowli piętrzącej tj. mnicha piętrząco - upustowego;
6. przebudowa wodociągu;
7. przebudowa kanalizacji sanitarnej;
8. przeniesienie zespołu obiektów małej architektury wraz z infrastrukturą w miejsce wskazane przez Inwestora;
9. wykonanie zabezpieczenia instalacji elektrycznej i teletechnicznej oraz ich elementów w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania wszystkich urządzeń zlokalizowanych w zakresie przedmiotu zamówienia;
10. wykonanie pozostałych robót towarzyszących i wykończeniowych niezbędnych do realizacji zakresu wynikającego z powyższych punktów nr 1-9 opisanych w projekcie budowlanym niniejszego przedmiotu zamówienia.
UWAGA!
Nie przewiduje się do wykonania w ramach niniejszego zamówienia publicznego niżej wymienionych robót opisanych w dokumentacji projektowej:
- remont umocnień czaszy zbiornika,
- wykonanie fontann,
- wykonanie instalacji fotowoltaicznej oraz instalacji WLZ (2×YAK×S4×185mm2) od przyłącza w okolicy ul. Leśnej, wzdłuż wschodniego brzegu zbiornika do złącza kablowego ZK3-Z3 wraz z projektowanymi rozdzielnicami (5 szt.) i dalej do złącza kablowego ZK-F3,
- budowę zbiornika retencyjnego Z1.
Pozostałe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia opisane zostały w dokumentach postępowania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45247220-8 - Roboty budowlane w zakresie przelewów
45112100-6 - Roboty w zakresie kopania rowów
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że:a) w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy – w tym okresie, zrealizował należycie co najmniej 2 (dwa) zadania polegające na budowie lub przebudowie budowli hydrotechnicznej o wartości minimum 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych) każde zamówienie;
Pojęcia „budowa” lub „przebudowa” są tożsame z definicjami przywołanymi w Ustawie z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2025 r. poz. 418).
Przez „budowlę hydrotechniczną” Zamawiający rozumie dowolną budowlę odpowiadającą definicji zawartej w §3 pkt. 1 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 kwietnia 2007 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle hydrotechniczne i ich usytuowanie (Dz.U. z 2007 r. nr 86 poz. 579);
Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej musi być spełniony przez Wykonawcę samodzielnie lub przez co najmniej jeden podmiot udostępniający wiedzę i doświadczenie samodzielnie lub w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – samodzielnie przez co najmniej jednego z Wykonawców występujących wspólnie.
Jeżeli Wykonawca na potwierdzenie warunku przedstawi dokumenty, w których wartości podane będą w walucie innej niż PLN, to zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na PLN wg średniego kursu wyliczonego i ogłoszonego przez NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli w tym dniu kursu nie ogłoszono do ww. przeliczenia zastosowany będzie ostatni ogłoszony przed tym dniem kurs.
b) dysponuje osobą pełniącą funkcję kierownika budowy posiadającą wykształcenie techniczne i uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności hydrotechnicznej bez ograniczeń oraz będącą członkiem właściwej terytorialnie Izby Inżynierów Budownictwa.
Osoby odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi muszą posiadać uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie – Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2025 r. poz. 418) lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tekst jednolity Dz.U. z 2023 r. poz. 551). W przypadku uprawnień budowlanych wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów – uprawnienia muszą obejmować zakres w odpowiedniej branży.
W przypadku, gdy Wykonawca wykazuje osoby, które nabyły kwalifikacje wymagane do wykonywania działalności w budownictwie poza terytorium RP, osoby te muszą posiadać decyzje o uznaniu kwalifikacji zawodowych w danej branży budowlanej zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jednolity Dz.U. z 2023 r. poz. 334) lub posiadać prawo do świadczenia usług transgranicznych zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 551).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu Wykonawcy o braku podstaw wykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz robót budowlanych wykonanych przez Wykonawcę nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz dowody określające, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
2. Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia: 1. Wykonawcy są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich wpostępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty. 2. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem. 3.
Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są
wymagane. 4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. W przypadku, o którym mowa w ust. 3 i 4, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynikać będzie, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. 6. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi złożyć oświadczenie o braku podstaw wykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.