BZP: Docieplenie poddasza oraz izolacja stropodachu nad salami wykładowymi w budynku Collegium Godlewskiego w Krakowie w ramach zad.: Termomodernizacja oraz przebudowa s. senackiej b. Wydz. Rol. – Ekon.
02.09.2025
2025/BZP 00403043/01
Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Docieplenie poddasza oraz izolacja stropodachu nad salami wykładowymi w budynku Collegium Godlewskiego w Krakowie w ramach zad.: Termomodernizacja oraz przebudowa s. senackiej b. Wydz. Rol. – Ekon.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001815
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: al. Adama Mickiewicza 21
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-120
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wioletta.kubica@urk.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://urk.edu.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Docieplenie poddasza oraz izolacja stropodachu nad salami wykładowymi w budynku Collegium Godlewskiego w Krakowie w ramach zad.: Termomodernizacja oraz przebudowa s. senackiej b. Wydz. Rol. – Ekon.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1daebc79-530d-4b24-a2df-dc12385c6c5c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00403043
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/urk3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1168952
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1168952
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: www.platformazakupowa.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZiK-DZP.2921.43.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Docieplenie poddasza oraz stropodachu nad salami wykładowymi w budynku Collegium Godlewskiego przy al. Adama Mickiewicza 21 w Krakowie należącym do Uniwersytetu Rolniczego im Hugona Kołłątaja w Krakowie.
Zakres obejmuje roboty określone w dokumentacji technicznej oraz w Przedmiarach Robót Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie branży:
- budowlanej,
- elektrycznej
- sanitarnej
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera OPZ stanowiący załącznik nr 11 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45432114-6 - Roboty w zakresie podłóg drewnianych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8
ustawy Pzp w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych, możliwość udzielenia zamówień dodatkowych polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych zgodnych opisem przedmiotem zamówienia nie wyższych niż 20% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia dodatkowe będą rozliczane w oparciu o kosztorys wykonawca opracowany na podstawie średnich cen z Sekoncenbud za ostatni kwartał poprzedzających zawarcie umowy w trybie z wolnej ręki na roboty dodatkowe.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: PODANY W SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: GWARANCJA
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowa;1) Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, w szczególności:
a) osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia pełniąc funkcję Kierownika robót budowlanych, posiadającą odpowiednie kwalifikacje do pełnienia tej funkcji, tj.: uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
b) osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia pełniąc funkcję Kierownika robót sanitarnych, posiadającą odpowiednie kwalifikacje do pełnienia funkcji kierownika robót instalacyjnych sanitarnych, tj.: uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych wodociągowych i kanalizacyjnych oraz aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
c) osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia pełniąc funkcję Monter instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych posiadający uprawnienia f-gazowe oraz aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
d) osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia pełniąc funkcję Kierownika robót instalacyjnych elektrycznych, posiadającą odpowiednie kwalifikacje do pełnienia funkcji kierownika robót instalacyjnych elektrycznych, tj.: uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń oraz aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego;
e) osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, pełniąca funkcję spełniającą wymagania kwalifikacyjne do wykonywania pracy na stanowisku dozoru urządzeń i instalacji elektrycznych (posiada świadectwo kwalifikacyjne D);
f) inną niż osoba z ppkt d) osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, spełniającą wymagania kwalifikacyjne do wykonywania pracy na stanowisku eksploatacji urządzeń i instalacji elektrycznych (posiada świadectwo kwalifikacyjne E).
2) Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał niezbędną wiedzę i doświadczenie, tj. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – należycie wykonał, w szczególności zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył minimalnie dwa zamówienia polegające na wykonaniu robót remontowych w budynku/budynkach (lub robót wykończeniowych w nowym budynku/budynkach), przy czym każde z zamówień obejmowało wykonanie jednocześnie robót branży budowlanej, sanitarnej i elektrycznej, a wartość każdego z tych zamówień była nie mniejsza niż 300.000,00 złotych netto.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach, które wykonawca zobowiązany będzie złożyć zgodnie z wymaganiami niniejszej specyfikacji.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda:
1) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej;
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2D do specyfikacji.
2) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
e) art. 109 ust. 1 pkt 8) i 10) ustawy Pzp.
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2C do specyfikacji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 2A do specyfikacji.
Uwaga:
• Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, dostaw lub usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz o którym mowa wyżej dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
• Jeżeli zakres zrealizowanego przez wykonawcę zamówienia był szerszy aniżeli zakres wymaganego doświadczenia, oprócz wartości całego zamówienia w wykazie „Doświadczenie zawodowe” należy podać wartość netto robót odpowiadających rodzajowo określonemu warunkowi.
5) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 2B do specyfikacji.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium, w wysokości 11.000,00PLN.
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2
i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone, według wyboru wykonawcy, w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r. poz. 419).
4. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, wymaganą kwotę należy przelać na konto 86 2490
0005 0000 4530 1756 3779, z dopiskiem „Wadium – WL, nr zamówienia: DZiKDZP.2921.43.2025”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku zamawiającego.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
PODANE W SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
OPISANE W SWZ I PROJEKCIE UMOWY7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-18 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1168952
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-18 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Pełna nazwa postępowania:Docieplenie poddasza oraz izolacja stropodachu nad salami wykładowymi w budynku Collegium Godlewskiego przy al. Adama Mickiewicza 21 w Krakowie w ramach zadania: Termomodernizacja oraz przebudowa sali senackiej budynku Wydziału Rolniczo – EkonomicznegoTermin realizacji zamówienia : 15 tygodni od dnia zawarcia umowy