BZP: „Zapisane w przedmiotach. Repozytorium Kurpiów i Ostrołęczan jako element zwiększenia dostępności dziedzictwa regionu” – pełnienie nadzoru inwestorskiego
02.09.2025
2025/BZP 00403055/01
Muzeum Kultury Kurpiowskiej w Ostrołęce
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Zapisane w przedmiotach. Repozytorium Kurpiów i Ostrołęczan jako element zwiększenia dostępności dziedzictwa regionu” – pełnienie nadzoru inwestorskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Kultury Kurpiowskiej w Ostrołęce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001040438
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. gen. J. Bema 8
1.5.2.) Miejscowość: Ostrołęka
1.5.3.) Kod pocztowy: 07-410
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.7.) Numer telefonu: 29 7645443
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@muzeum.ostroleka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeum.ostroleka.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zapisane w przedmiotach. Repozytorium Kurpiów i Ostrołęczan jako element zwiększenia dostępności dziedzictwa regionu” – pełnienie nadzoru inwestorskiego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-40b04373-8829-4ace-9ea8-f0b44d66ca66
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00403055
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00109943/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Realizacja Zadania pn.: „Zapisane w przedmiotach. Repozytorium Kurpiów i Ostrołęczan jako element zwiększenia dostępności dziedzictwa regionu” - pełnienie nadzorów inwestorskich branżowych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11531483.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim za pośrednictwem
platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1143066
Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Za datę przekazania oświadczeń, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu
składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy. Pozostałe informacje w SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 5) Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
6) Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
7) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu.
8) Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych - IOD
2.9.1. Zamawiający informuje, że w związku ze stosowaniem procedury przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przetwarza dane osobowe przekazane przez Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
2.9.2. Dane osobowe, które znalazły się w posiadaniu Zamawiającego w wyniku prowadzenia postępowania są przetwarzane w celu wykonania czynności związanych z przeprowadzeniem postępowania, realizacją umowy o udzielenie zamówienia publicznego oraz realizacją obowiązków ustawowych określonych w obowiązujących przepisach prawa.
2.9.3. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu danych osobowych osób, które zostaną wskazane do wykonania czynności związanych z realizacją umowy oraz danych kontaktowych umożliwiających wypełnienie przez Zamawiającego obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE(Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Ag.27.2.4.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. „Zapisane w przedmiotach. Repozytorium Kurpiów i Ostrołęczan jako element zwiększenia dostępności dziedzictwa regionu” – pełnienie nadzoru inwestorskiego.
2. Inwestycja jest zlokalizowana przy ul. Świętokrzyskiej 2 w Ostrołęce.
3. Teren inwestycji jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego jako zabudowa mieszkaniowo – usługowa w typie staromiejskim pod symbolem MM/UU.4.
4. Obiekt, którego dotyczą Roboty budowlane:
- znajduje się na obszarze objętym ochroną konserwatorską.
- figuruje w Gminnej Ewidencji Zabytków Miasta Ostrołęki, pod nazwą Dom murowany
5. Stan obecny obrazuje załączona do SWZ inwentaryzacja budowlana.
6. Wykonawca wyznaczy Koordynatora Zespołu Inspektorów Nadzoru.
7. Nadzór inwestorski, będący przedmiotem zamówienia, musi być sprawowany zgodnie z ustawą Prawo budowlane.
Pełnienie nadzoru inwestorskiego obejmuje następujące branże:
1) pełnienie nadzoru inwestorskiego robót budowlanych w branży konstrukcyjno-budowlanej,
2) pełnienie nadzoru inwestorskiego robót budowlanych w branży elektrycznej,
3) pełnienie nadzoru inwestorskiego robót budowlanych w branży sanitarnej,
4) pełnienie nadzoru inwestorskiego robót budowlanych w branży teletechnicznej,
5) pełnienie nadzoru inwestorskiego robót budowlanych w branży drogowej.
8. Do podstawowych zadań zespołu wielobranżowego nadzoru inwestorskiego należy występowanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego, jako inspektorzy nadzoru inwestorskiego
9. Roboty budowlane objęte nadzorem inwestorskim określa dokumentacja projektowa, decyzje, pozwolenia /przedmiary robót stanowią materiał pomocniczy/ oraz postanowienia umowy z wykonawcą robót budowlanych na zadanie pn.: „Zapisane w przedmiotach. Repozytorium Kurpiów i Ostrołęczan jako element zwiększenia dostępności dziedzictwa regionu” - wykonanie robót budowlano-montażowych.
Dokumentacja projektowa, decyzje, pozwolenia zawarte są Załącznikach od 11 do 24 do SWZ.
Ogólny zakres robót:
1) organizacja zaplecza budowy;
2) przygotowanie terenu budowy;
3) roboty rozbiórkowe;
4) roboty ziemne;
5) roboty fundamentowe (podbijanie ławy fundamentowej, wymiana fundamentów);
6) roboty izolacyjne;
7) nadbudowa jednej kondygnacji;
8) wznoszenie ścian;
9) wykonywanie stropów;
10) montaż, uruchomienie dźwigu osobowego wraz z dokumentacją odbiorową i rejestracją dźwigu przez UDT;
11) wykonanie konstrukcji i pokrycia dachu;
12) wykonanie ścian wewnętrznych;
13) wykonanie stolarki okiennej i drzwiowej;
14) wykonanie elewacji;
15) wykonanie instalacji wewnętrznych elektrycznych, sanitarnych oraz teletechnicznych;
16) prace wykończeniowe wewnętrzne;
17) roboty drogowe i odtworzenia nawierzchni;
18) wykonanie oświetlenia zewnętrznego;
19) urządzenie i uporządkowanie terenu;
20) przygotowanie materiałów, złożenie wniosku i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
10. Termin wykonania umowy o roboty budowlane:
Roboty budowlane zostaną zrealizowane w terminie 20 miesięcy.
11. Inne prace podlegające nadzorowi:
- wszelkie pozostałe prace wynikające z nadzoru w branży ogólnobudowlanej, nadzoru autorskiego lub poleceń uczestników procesu inwestycyjnego,
- wywóz i utylizacja materiałów z rozbiórki,
- prace transportowe i porządkowe,
- organizacja i likwidacja placu budowy.
12. Zakres obowiązków branżowych inspektorów nadzoru określony w SWZ
- Pozostałe informacje w SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni i porówna jedynie oferty niepodlegające odrzuceniu.
Kryteria oceny ofert będą rozpatrywane na podstawie informacji podanych przez Wykonawcę w FORMULARZU OFERTY,
stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: DOŚWIADCZENIE INSPEKTORA NADZORU ROBÓT BUDOWLANYCH
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
8.1.1. zdolność występowania w obrocie gospodarczymOkreślenie warunku: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału w Postępowaniu w powyższym zakresie.
8.1.2. uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Określenie warunku:
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału w Postępowaniu w powyższym zakresie.
8.1.3. sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Określenie warunku:
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału w Postępowaniu w powyższym zakresie.
8.1.4. zdolność techniczna lub zawodowa:
8.1.4.1. zdolność techniczna lub zawodowa w zakresie doświadczenie
Określenie warunku:
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku udziału w Postępowaniu w powyższym zakresie.
8.1.4.2. zdolność techniczna lub zawodowa w zakresie potencjału osób skierowanych
przez Wykonawcę do realizacji zamówienia (zasoby kadrowe)
Określenie warunku:
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada zasoby kadrowe gwarantujące realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia tj. co najmniej:
1) jedną osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Robót Budowlanych, posiadającą:
a) uprawnienia budowlane* do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa lub przepisów prawa obowiązujących w innych krajach - w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia,
b) wyższe wykształcenie kierunkowe (inżynieria lądowa lub równoważne),
c) doświadczenie w pełnieniu funkcji nadzoru budowlanego nad robotami budowlanymi polegającymi na rozbudowie, przebudowie, nadbudowie bądź budowie obiektu budowlanego w okresie ostatnich 5 lat przed terminem składania ofert o wartości robót nie mniejszej niż 4 000 000,00 zł brutto;
2) jedną osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Robót Sanitarnego posiadającą uprawnienia budowlane* do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa lub przepisów prawa obowiązujących w innych krajach - w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia;
3) jedną osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Robót Elektrycznych posiadającą uprawnienia budowlane* do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa lub przepisów prawa obowiązujących w innych krajach - w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia;
4) jedną osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Robót Teletechnicznych posiadającą uprawnienia budowlane* do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa lub przepisów prawa obowiązujących w innych krajach - w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia;
5) jedną osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji Inspektora Nadzoru Robót Drogowych posiadającą uprawnienia budowlane* do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa lub przepisów prawa obowiązujących w innych krajach - w zakresie niezbędnym do realizacji zamówienia;
Zamawiający dopuszcza połączenie wyżej wymienionych funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych branż.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 13.2.1. Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust 1 pkt 5 ustawy Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej wg Załącznika nr 5.
13.2.2. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed złożeniem oferty, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust 1 pkt 4 ustawy Pzp. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast przedmiotowego dokumentu składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
13.3. Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania określonych w art. 108 ust. 1 pkt 3, 4, 5 i 6 ustawy Pzp - wg Załącznika nr 8 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty na potwierdzenie zdolności technicznej i zawodowej:
13.1.1. Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
Wykaz osób – sporządza się wg Załącznika nr 6 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą dokumenty, które wymagane są przez Zamawiającego:12.1. FORMULARZ OFERTY w tym oświadczenia niezbędne do przyznania punktów w innych kryteriach niż cena (zawarte w druku OFERTA, wzór stanowi Załącznik nr 1 do SWZ).
12.2. OŚWIADCZENIE wstępne stanowiące dowód potwierdzający na dzień składania ofert, BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA, w zakresie art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp wg Załącznika nr 2. do SWZ.
12.3. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie przesłanek z art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wpieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r., poz. 835 ze zm. ) wg Załącznika nr 2.1. do SWZ.
12.4. OŚWIADCZENIE wstępne, stanowiące dowód potwierdzający, na dzień składania ofert, SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w SWZ, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp wg Załącznika nr 3 do SWZ.
12.5. ZOBOWIĄZANIE podmiotu trzeciego.
Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu trzeciego to wraz z ofertą składa zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa art. 118 ust. 4 ustawy Pzp, musi potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów. Zobowiązanie musi określać w szczególności:
a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
b) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
12.6. OŚWIADCZENIE Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają oświadczenie, z którego wynika, które prace wykonają poszczególni Wykonawcy – zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
12.7. PEŁNOMOCNICTWO DO REPREZENTOWANIA WYKONAWCÓW – w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia Umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego wg Załącznika nr 9 do SWZ.
12.8. PEŁNOMOCNICTWO DO ZŁOŻENIA OFERTY – jeśli osoba podpisująca ofertę i składająca w imieniu Wykonawcy oświadczenia i inne pisma nie jest osobą upoważnioną do składania oświadczeń woli i wiedzy w imieniu Wykonawcy na podstawie aktualnego dokumentu określającego status prawny Wykonawcy. Załącznik nr 10 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia11.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność, określoną w art. 445 ustawy Pzp, za należyte wykonanie Umowy.
11.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia Umowy w sprawie zamówienia publicznego, a pełnomocnictwo załączają do oferty.
Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
11.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia winni spełniać warunki udziału w postępowaniu zgodnie z wymaganiami określonymi dla Wykonawcy oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków, zgodnie z postanowieniami zawartymi w SWZ.
11.4. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie każdy z grupy takich Wykonawców podlega ocenie, czy nie zachodzą przesłanki wskazujące na wykluczenie z postępowania. Wypełnienie się choćby jednej z ww. przesłanek w odniesieniu do Wykonawcy (pojedynczego) czy też jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie skutkuje koniecznością wykluczenia z postępowania.
11.5. W FORMULARZU OFERTY w części A należy wpisać dane dotyczące wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie, a nie tylko Pełnomocnika.
11.6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają oświadczenie, z którego wynika, które prace wykonają poszczególni Wykonawcy – zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, którego wzór stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
11.7. Zamawiający od Wykonawców wspólnie ubiegających się o niniejsze zamówienie, jeśli ich oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem Umowy o realizację zamówienia może wymagać przedłożenia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców (obowiązującej w okresie realizacji zamówienia) określającej m.in. Pełnomocnika oraz zakres obowiązków każdego z Wykonawców przy realizacji niniejszego zamówienia lub pełnomocnictwa Wykonawców występujących wspólnie na czas realizacji zamówienia.
11.8. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany w przypadku:1) wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy, przy zachowaniu przez niego należytej staranności;
2) wstrzymania przez Zamawiającego wykonania robót, które nie wynika z okoliczności leżących po stronie Wykonawcy;
3) konieczności wykonania przez Zamawiającego korekty projektu celem usunięcia wad dostarczonej dokumentacji;
4) konieczności wykonania robót zamiennych, koniecznych i/lub dodatkowych;
5) okoliczności zaistniałych w trakcie realizacji Przedmiotu Umowy, tj. warunków atmosferycznych, kolizji utrudniających lub uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu Umowy;
6) wystąpienia warunków geologicznych lub hydrologicznych;
7) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej;
2. W przypadku zmiany terminu realizacji przedmiotu Umowy wynikającego z okoliczności wymienionych w ustępie 1, w punktach od 1) do 7) termin może ulec przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o czas trwania tych okoliczności.
3. Zmiany Umowy w zakresie:
1) oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i/lub Wykonawcy;
2) zmiany zakresu rzeczowo-finansowego zamówienia w przypadku wystąpienia obiektywnych okoliczności skutkujących koniecznością zmiany w trakcie realizacji Umowy zakresu rzeczowo–finansowego robót, w tym zmiany w zakresie terminów oraz warunków płatności wynagrodzenia;
3) powierzenia Podwykonawcy wykonania części zamówienia, które nie zostało wskazane przez Wykonawcę w ofercie, jako części zmówienia, której wykonanie zostanie powierzone Podwykonawcy;
4) zmiany podmiotu, na którego zasoby powoływał się Wykonawca w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
4. Zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy w wypadku udokumentowania przez Wykonawcę zmian cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją Umowy.
5. 6. 7. Zgodnie z SWZ
8. Łączna wysokość zmian wynagrodzenia, o której mowa w ust. 4, nie może być wyższa niż 15% wynagrodzenia brutto należnego Wykonawcy z tytułu realizacji Umowy.
9. Początkowym terminem wprowadzenia zmian do Umowy, o których mowa w ust. 4, będzie miesiąc kalendarzowy następujący po miesiącu, w którym wystąpiły okoliczności powodujące zmianę.
10. Przez zmianę ceny materiałów lub kosztów rozumie się wzrost odpowiednio cen lub kosztów, jak i ich obniżenie, względem ceny lub kosztu przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w złożonej przez niego ofercie, lub w przypadku kolejnej zmiany, względem cen lub kosztów ustalonych przy ostatniej takiej zmianie.
11. Wykonawca, którego wynagrodzenie zostało zmienione zgodnie z ust. 4 zobowiązany jest do zmiany wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy, z którym zawarł umowę.
12. Zmiana Umowy może być dokonana przed upływem terminu realizacji niniejszej Umowy określonego w § 2 ust.1, na pisemny wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego.
13. Strony przewidują możliwość zmiany wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy w przypadku:
1) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę;
2) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne;
3) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych.
14. W przypadku ustawowej zmiany stawek podatku od towarów i usług w trakcie realizacji Umowy – w zakresie dotyczącym niezrealizowanej części przedmiotu Umowy wynagrodzenie ryczałtowe (brutto) zostanie odpowiednio zmodyfikowane, bez zmiany wynagrodzenia netto.
Pozostałe informacje w SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-12 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1153148, w myśl Ustawy, na stronie internetowej prowadzonego postępowania
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-12 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wizja lokalna5.6.1. Zamawiający na podstawie art. 130 ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp wymaga złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej.
5.6.2. Termin obowiązkowej wizji lokalnej ustala się w dwóch dniach: 05.09.2025r. o godz. 12:00 oraz 08.09.2025 r. o godz. 12:00.
W przypadku Wykonawców z innych państw wymagane jest składanie dokumentów równoważnych odpowiadających
polskim dokumentom w zakresie wymaganym przez Zamawiającego.
Wykonawca zagraniczny (mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej)
- w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust 1 pkt 4 ustawy Pzp – składa dokument lub
dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania ofert.
Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której
dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym
odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub
oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub
miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.