BZP: BUDOWA BUDYNKU MIESZKALNEGO WIELORODZINNEGO ORAZ BUDYNKU TECHNICZNEGO Z TOWARZYSZĄCĄ INFRASTRUKTURĄ TECHNICZNĄ WRAZ Z ZAGOSPODAROWANIEM TERENU W KOWARACH
02.09.2025
2025/BZP 00403101/01
Jeleniogórskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
BUDOWA BUDYNKU MIESZKALNEGO WIELORODZINNEGO ORAZ BUDYNKU TECHNICZNEGO Z TOWARZYSZĄCĄ INFRASTRUKTURĄ TECHNICZNĄ WRAZ Z ZAGOSPODAROWANIEM TERENU W KOWARACH
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Jeleniogórskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230878693
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pijarska 32
1.5.2.) Miejscowość: Jelenia Góra
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-500
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: prezes_jtbs@wp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.jtbs.lo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
BUDOWA BUDYNKU MIESZKALNEGO WIELORODZINNEGO ORAZ BUDYNKU TECHNICZNEGO Z TOWARZYSZĄCĄ INFRASTRUKTURĄ TECHNICZNĄ WRAZ Z ZAGOSPODAROWANIEM TERENU W KOWARACH
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a9c97360-0fad-421a-baa1-c36e23428133
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00403101
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a9c97360-0fad-421a-baa1-c36e234281333.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-a9c97360-0fad-421a-baa1-c36e23428133
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Rozdział XII SWZ
1.W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
2.Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3.Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z wykonawcami: Prezes Zarządu: Marek Wojnarowski; e-mail: prezes_jtbs@wp.pl
4.Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-a9c97360-0fad-421a-baa1-c36e23428133
6.Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia: ocds-148610-a9c97360-0fad-421a-baa1-c36e23428133
7.Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
11.Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a)w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b)jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
12.Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, przekazuje się je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
13.Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodnie z PZP lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym.
14.Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie.
16.Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 25 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
17.Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu
19.W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: prezes_jtbs@wp.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem XXIV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/01/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego oraz budynku technicznego z towarzyszącą infrastrukturą techniczną wraz z zagospodarowaniem terenu w Kowarach, gmina Kowary, powiat karkonoski, województwo dolnośląskie.
2. Lokalizacja inwestycji:
Działki gruntu o numerach geodezyjnych: 27 oraz 25/4, 22/4, 22/3
Obręb: 0003 Kowary
Jednostka ewidencyjna: 020602_1. Kowary
Identyfikator geodezyjny działki:
020602_1.0003.27 020602_1.0003.25/4 020602_1.0003.22/4 020602_1.0003.22/3
3. Przedmiot zamówienia obejmuje kompleksową budowę budynku mieszkalnego wielorodzinnego oraz budynku technicznego z towarzyszącą infrastrukturą techniczną wraz z zagospodarowaniem terenu, obejmującą w szczególności zakres następujących elementów:
1) Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z wykonaniem instalacji wewnętrznych kanalizacji sanitarnej, ciepłej i zimnej wody użytkowej oraz cyrkulacji, instalacji grzewczej, wentylacji, instalacji przeciwpożarowych, instalacji elektrycznych i niskoprądowych,
2) Budowa budynku technicznego wraz z wykonaniem instalacji wewnętrznych kanalizacji sanitarnej, ciepłej i zimnej wody użytkowej oraz cyrkulacji, instalacji grzewczej, wentylacji, instalacji przeciwpożarowych, instalacji elektrycznych i niskoprądowych,
3) Wykonanie elementów zagospodarowania terenu w postaci: drogi wewnętrznej, miejsc parkingowych – w tym miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych, chodnika ogólnodostępnego i chodników wewnętrznych, utwardzonego placu pod wiatę śmietnikową i wiatę rowerową, ogrodzenia, placu zabaw dla dzieci, terenów zielonych wraz z wykonaniem instalacji zewnętrznych kanalizacji sanitarnej, wody użytkowej, instalacji dolnego źródła, instalacji elektrycznych i niskoprądowych oraz kanalizacji deszczowej.
4) Wykonanie zautomatyzowanego systemu segregacji odpadów komunalnych dla mieszkańców obiektu wraz z systemem informatycznym obsługującym aplikacje mobilne w systemie kodów QR, zgodnie z lokalizacją wskazaną w załączniku graficznym.
5) Na terenie objętym przedmiotem inwestycji zostało wykonane przez Zamawiającego dolne źródło ciepła z doprowadzeniem instalacji do miejsca, w którym będzie znajdował się budynek techniczny. Wykonawca jest zobowiązany zachować szczególną ostrożność przy realizacji prac jak również połączyć wykonaną instalację z maszynownią.
6) Budowa drogi dojazdowej do budowanego budynku wielorodzinnego w Kowarach obejmująca:
a) usunięcie kolizji z siecią̨ tp znajdującą się̨ pod własnością̨ Orange Polska zgodnie z dokumentacją projektową,
b) przeniesienie wiaty śmietnikowej znajdującej się̨ na ścianie szczytowej istniejącego budynku wraz z jej posadowieniem,
c) nawiązanie budowaną drogą do chodników znajdujących się w południowo - wschodniej części opracowania,
wykonanie zjazdu publicznego wraz z drogą dojazdową do nieruchomości objętej przedmiotem zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową. Należy zwrócić́ szczególną uwagę̨ na rozwiązania projektowe z uwagi na to, że na południowym odcinku drogi należy wykonać́ ścianę̨ oporową w granicy z działką sąsiednią̨ wraz z odtworzeniem ogrodzenia i terenów sąsiednich.
W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca musi uzyskać pozwolenie na użytkowanie na podstawie udzielonego przez Zamawiającego pełnomocnictwa.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób realizacji zamówienia określają:
1) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (dalej: „STWIOR”) - stanowiąca załącznik nr 1 do SWZ,
2) Dokumentacja projektowa - stanowiąca Załącznik nr 1 do SWZ,
3) projektowane postanowienia umowy - stanowiące Załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45211340-4 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45262520-2 - Roboty murowe
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45440000-3 - Roboty malarskie i szklarskie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45410000-4 - Tynkowanie
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45211341-1 - Roboty budowlane w zakresie mieszkań
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45313100-5 - Instalowanie wind
45321000-3 - Izolacja cieplna
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45112700-2 - Roboty w zakresie kształtowania terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:
1) Cena oferty brutto - Waga kryterium (%): 80%
2) Okres gwarancji - Waga kryterium (%): 20%
2. Sposób przyznawania punktów:
Kryterium 1: Cena oferty brutto
C - cena oferty brutto = maksymalnie 80 punktów
Cena będzie oceniana metodą punktową wg wzoru:
C=(C_min/C_bad )*80
gdzie:
C - ilość punktów oferty badanej w kryterium cena oferty brutto,
Cmin - najniższa cena spośród ofert badanych niepodlegających odrzuceniu (brutto),
Cbad - cena oferty badanej (brutto).
Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena oferty brutto” będzie cena oferty brutto podana przez wykonawcę w ofercie.
Kryterium 2: Okres gwarancji = maksymalnie 20 punktów
1) Minimalny okres gwarancji wynosi 60 miesięcy od daty końcowego odbioru całego przedmiotu umowy.
Za minimalny deklarowany okres gwarancji Wykonawca nie będzie premiowany dodatkowymi punktami tzn., że w przypadku zaoferowania przez wykonawcę gwarancji wynoszącej 60 miesięcy, Zamawiający przyzna ofercie tego wykonawcy 0 pkt.
W przypadku zaoferowania przez wykonawcę krótszej gwarancji, oferta będzie podlegała odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 PZP.
2) W przypadku gdy wykonawca zaoferuje okres gwarancji wynoszący 72 miesiące od daty odbioru końcowego całego przedmiotu umowy, Zamawiający przyzna ofercie tego wykonawcy – 10 pkt.
3) W przypadku gdy wykonawca zaoferuje okres gwarancji wynoszący 84 miesiące od daty odbioru końcowego całego przedmiotu umowy, Zamawiający przyzna ofercie tego wykonawcy – 20 pkt. Jest to maksymalny punktowany przez Zamawiającego okres gwarancji.
4) W przypadku, gdy którykolwiek z wykonawców zaoferuje gwarancję licząc od daty odbioru końcowego całego przedmiotu umowy dłuższą niż 84 miesiące otrzyma 20 punktów.
3. Maksymalna ilość punktów, jaką po uwzględnieniu ww. kryteriów może osiągnąć oferta, wynosi 100 punktów.
4. Zamawiający dokona oceny ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty jedynie spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.
5. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
6. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta (spośród wszystkich złożonych w postępowaniu ofert niepodlegających odrzuceniu), która otrzyma największą liczbę punktów stanowiącą sumę punktów uzyskanych po zastosowaniu wskazanych powyżej kryteriów oceny ofert.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku udziału w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku udziału w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
a) Warunkiem udziału w postępowaniu jest wykazanie przez wykonawcę posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed złożeniem informacji potwierdzającej spełnienie powyższego warunku w wysokości nie mniejszej niż 8.000.000,00 zł (słownie: osiem milionów złotych i 00/100);
b) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości minimum 9 000 000,00 zł (słownie: dziewięć milionów złotych i 00/100).
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej trzy roboty budowlane (inwestycje) polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie lub remoncie budynku lub kompleksu budynków mieszkalnictwa wielorodzinnego lub użyteczności publicznej, przy czym każdy z budynków musi spełniać łącznie następujące warunki:
- wartość wykonanej inwestycji nie mniejsza niż 10 000 000,00 zł brutto (słownie: dziesięć milionów złotych brutto i 00/100);
- inwestycje powinny posiadać w swoim zakresie wykonanie takich robót jak: instalacje elektryczne, instalacje sanitarne, zagospodarowanie terenu, prace wykończeniowe obejmujące: nakładanie tynków maszynowych oraz gładzi gipsowych ścian i sufitów, układanie płytek ceramicznych i paneli podłogowych, montaż zlewozmywaków kuchennych, wanien akrylowych ze zintegrowaną obudową z syfonem nadstropowym, kabin natryskowych z brodzikiem, baterii wannowych z prysznicem, umywalek z syfonem, baterii umywalkowych, misek ustępowych typu kompakt, oraz misek ustępowych typu Geberit z deską sedesową, wykonywanie lamperii z tynku dekoracyjnego mozaikowego żywicznego, montaż parapetów okiennych, montaż balustrad schodowych,
a co najmniej jedna inwestycja powinna posiadać w swoim zakresie maszynownię z pompą ciepła o mocy nie mniejszej 130 kW.
b) wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje i skieruje do realizacji zamówienia osoby zdolne do realizacji zamówienia publicznego, tj.:
osobę na stanowisko kierownika robót budowlanych - posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń z co najmniej 5-letnim doświadczeniem zawodowym liczonym od daty uzyskania uprawnień i która w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert pełniła funkcję kierownika robót budowlanych przy minimum 2 inwestycjach polegających na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie budynku mieszkalnego wielorodzinnego lub użyteczności publicznej, o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 1 550 m2 lub kubaturze co najmniej 7 500 m3;
osobę na stanowisko kierownika robót z uprawnieniami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, z minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym liczonym od daty uzyskania uprawnień;
osobę na stanowisko kierownika robót z uprawnieniami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, z minimum 5-letnim doświadczeniem zawodowym liczonym od daty uzyskania uprawnień.
2. Kierownik budowy i kierownicy robót powinni posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń, zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 418) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
3. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U.2023 r. poz. 334).
4. W przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentów zawierających dane w walutach innych niż PLN, dane finansowe winny być przeliczone przez Wykonawcę na PLN wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowanego w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP); jeżeli w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP Narodowy Bank Polski nie opublikuje tabeli kursów NBP, Wykonawca winien przyjąć kurs przeliczeniowy wg ostatniej tabeli kursów NBP, opublikowanej przed dniem zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP; ten sam kurs Wykonawca przyjmie przy przeliczeniu wszelkich innych danych finansowych.
5. W stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale VII ust. 1 pkt 4 lit. a) nie dopuszcza łącznego spełniania warunku przez wykonawców. Warunek, o którym mowa w rozdziale VII ust. 1 pkt 4 lit. a), musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, który będzie miał obowiązek uczestniczenia w realizacji zamówienia w zakresie wykazanego doświadczenia.
6. Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami wykonawca może wykazać wyłącznie roboty budowlane, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 9 do SWZ.
8. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W takim przypadku wykonawca do oferty zobowiązany jest załączyć zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów - wzór stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
9. Zamawiający nie dopuszcza łączenia (sumowania) wymaganego doświadczenia określonego w rozdziale VII ust. 1 pkt 4 lit. a) w ramach doświadczenia różnych podmiotów zaangażowanych w realizację zamówienia. Wskazany powyżej warunek udziału w postępowaniu musi być spełniony w całości przez co najmniej jeden podmiot.
10. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w Ogłoszeniu oraz SWZ, na zasadzie spełnia/nie spełnia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 6. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów:
a) oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w SWZ - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ,
b) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 PZP, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast powyższego dokumentu składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów:
a) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, spełniająca wymagania określone w warunku udziału w postępowaniu, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć podmiotowego środka dowodowego, o którym mowa powyżej, może złożyć inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzą spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu;
b) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć podmiotowego środka dowodowego, o którym mowa powyżej, może złożyć inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzą spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu;
c) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot na rzecz których były wykonywane. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty (wzór Wykazu robót budowlanych stanowi załącznik nr 7 do SWZ);
d) wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór Wykazu osób stanowi załącznik nr 8 do SWZ).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy.5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Kompletna oferta musi zawierać:a) Formularz ofertowy (interaktywny formularz znajduje się na Platformie e-Zamówienia w podglądzie postępowania w zakładce „Informacje podstawowe);
b) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu - wzór stanowi Załącznik nr 3 do SWZ;
c) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - wzór stanowi Załącznik nr 4 do SWZ;
d) oryginał dowodu wniesienia wadium (w przypadku wadium złożonego w formie poręczeń lub gwarancji);
e) zobowiązanie podmiotu trzeciego - załącznik nr 5 do SWZ oraz oświadczenia podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w rozdziale X SWZ - załącznik nr 3 i nr 4 do SWZ (jeżeli dotyczy);
f) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty lub odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy);
g) dokument stwierdzający ustanowienie przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy);
h) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie, z którego wynika, które roboty, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy - załącznik nr 9 do SWZ (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga w niniejszym postępowaniu wadium.2. Każdy wykonawca składający ofertę zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych).
W tytule przelewu należy wskazać numer postępowania nadany przez Zamawiającego tj. ZP/01/2025
3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 PZP.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego o numerze: BNPPARIBAS 25 1600 1462 1749 3985 8000 0001
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego (wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert).
6. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy załączyć do oferty w oryginale w postaci elektronicznej. Wadium w tej formie powinno zawierać co najmniej następujące elementy:
- nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
- kwotę gwarancji/poręczenia,
- termin ważności gwarancji/poręczenia,
- możliwość wniesienia żądania zapłaty wadium, w przypadku spełnienia przesłanek jego zatrzymania, za pośrednictwem e-mail oraz wskazania adresu e-mail, na który należy wysłać żądanie zapłaty wadium do gwaranta/poręczyciela,
- bezwarunkowe, nieodwołalne, zobowiązanie gwaranta do zapłacenia pełnej kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 PZP,
- gwarancja/poręczenie nie może zawierać zastrzeżenia gwaranta/poręczyciela, iż pisemne żądanie zapłaty musi być przedstawione za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek zamawiającego w celu potwierdzenia, że podpisy złożone na pisemnym żądaniu należą do osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu zamawiającego.
7. Oferta wykonawcy, który nie wniósł wadium lub wniósł wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 PZP, zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 PZP.
8. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 PZP.
9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) oświadczenia o których mowa w rozdziale X pkt 1 SWZ składa z ofertą każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji,
2) wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć wg wymogów Załącznika nr 9 do SWZ.
3. Wykonawcy zobowiązani są na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w rozdziale X pkt 6 i 7 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa:
1) w rozdziale X pkt 7 SWZ składa odpowiednio wykonawca/wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnienie warunku udziału w postępowaniu,
2) w rozdziale X pkt 6 SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia.
4. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia określa par. 13 załącznik nr 2 do SWZ - Projektowane postanowienia umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-18 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-a9c97360-0fad-421a-baa1-c36e23428133
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-18 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-17
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający wymaga, aby wykonawcy odbyli wizję lokalną (oględziny) nieruchomości, której dotyczy zamówienie celem odpowiedniego skalkulowania ceny oferty i jej przygotowania. Zamawiający wyznacza termin wizji lokalnej na dzień 5 września 2025 r. godz. 12:00.2. Chęć udziału w wizji lokalnej można zgłosić e-mailem na adres: prezes_jtbs@wp.pl
3. Dodatkowo każdy z Wykonawców może zgłosić Zamawiającemu chęć dokonania wizji lokalnej, najpóźniej na jeden dzień przed terminem wizji mailem, jeśli nie może on uczestniczyć w wizji w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
4. Zamawiający w trakcie wizji sporządzi protokół. Każdy z przedstawicieli Wykonawców, którzy wzięli udział w wizji ma obowiązek podpisać protokół. Brak podpisu ze wskazaniem nazwy Wykonawcy będzie traktowany jako brak odbycia wizji lokalnej i skutkować będą odrzuceniem oferty zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 18 PZP.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wystarczającym będzie udział jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. Oferta złożona bez odbycia wizji lokalnej podlegać będzie odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 PZP.