BZP: Opracowanie Miejskiego Planu Adaptacji do zmian klimatu dla miasta Barlinek
03.09.2025
2025/BZP 00403374/01
GMINA BARLINEK
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie Miejskiego Planu Adaptacji do zmian klimatu dla miasta Barlinek
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BARLINEK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 210967047
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Niepodległości 20
1.5.2.) Miejscowość: Barlinek
1.5.3.) Kod pocztowy: 74-320
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.7.) Numer telefonu: 957465540
1.5.8.) Numer faksu: 957461704
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@barlinek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.barlinek.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie Miejskiego Planu Adaptacji do zmian klimatu dla miasta Barlinek
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-096a6fa2-2d41-4bd4-a21e-28a6f299b3e3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00403374
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00035994/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Opracowania Miejskiego Planu Adaptacji do zmian klimatu dla miasta Barlinek
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Postępowanie prowadzone ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie Pomorza Zachodniego 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/barlinek3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za
pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/barlinek
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452) określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne
umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Zalecenia
Formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z “OBWIESZCZENIEM PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”.
1) Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
2) W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów:
a) .zip
b) .7Z
3) Wśród formatów powszechnych a NIE występujących w rozporządzeniu występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.
4) Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES.
5) Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.
6) Zamawiający zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików.
7) Zaleca się, aby komunikacja z wykonawcami odbywała się tylko na Platformie za pośrednictwem formularza “Wyślij wiadomość do zamawiającego”, nie za pośrednictwem adresu email.
8) Podczas podpisywania plików zaleca się stosowanie algorytmu skrótu SHA2 zamiast SHA1.
9) Zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 ze zm.), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
Gmina Barlinek
ul. Niepodległości 20, 74-320 Barlinek
Tel.: 95 746 55 58, Fax.: 95 746 17 04, e-mail: umig@barlinek.pl
2. Administratorem danych osobowych w Gminie Barlinek jest:
Bernarda Lewandowska – Burmistrz Barlinka
kontakt: umig@barlinek.pl, tel.: 95 746 55 41
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: Opracowanie Miejskiego Planu Adaptacji do zmian klimatu dla miasta Barlinek znak sprawy: ZP.271.10.2025, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji (wariant I), o którym mowa w art. 275 pkt 1 ustawy PZP.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegóły dotyczące RODO zawiera rozdział XX SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.10.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na opracowaniu dokumentu pn. „Miejski Plan Adaptacji do zmian klimatu dla miasta Barlinek”, zwanego dalej MPA wraz z przeprowadzeniem działań partycypacji społecznej oraz działań budowania świadomości społecznej w zakresie adaptacji do zmian klimatu oraz kampanią informacyjno-promocyjną.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SWZ – dalej OPZ
3. Zakres opracowania MPA powinien zawierać:
1) diagnozę, w tym:
a) analizę zjawisk klimatycznych i hydrologicznych oraz ich pochodnych.
b) scenariusze zmian klimatu,
c) opis głównych zagrożeń klimatycznych dla miasta wynikających z lit. a) i b),
d) ocenę potencjału adaptacyjnego miasta,
e) analizę podatności miasta,
f) analizę ryzyka klimatycznego i szans wynikających ze zmian klimatu;
2) przedstawienie wyników analiz, o których mowa w pkt 1), w postaci graficznej, w tym w postaci map (PDF + zbiór danych przestrzennych);
3) określenie celów planu;
4) koncepcję zazielenienia miasta;
5) koncepcję zagospodarowania wód opadowych i roztopowych, w tym:
6) część programową, w tym:
a) określenie działań adaptacyjnych na podstawie informacji zawartych w pkt 1)-5) w tym analizę opcji adaptacyjnych,
b) informację o podmiotach i organach odpowiedzialnych za wdrożenie działań adaptacyjnych i o sposobach włączenia tych podmiotów i organów w opracowanie planu;
7) zasady wdrażania planu, w tym odnoszące się do monitoringu wdrażania działań adaptacyjnych z wykorzystaniem wskaźników realizacji celów, o których mowa w ppkt 3;
4.2.6.) Główny kod CPV: 71351611-9 - Usługi klimatologiczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71510000-6 - Usługi badania terenu
90712000-1 - Planowanie środowiska naturalnego
90713000-8 - Usługi konsultacyjne w zakresie zagadnień dotyczących środowiska
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej w szczególności dotyczący wiedzy i doświadczenia, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie:1) co najmniej trzy usługi o wartości nie mniejszej niż 100 tyś zł brutto każda usługa, polegające na opracowaniu dokumentu (strategia lub plan lub program lub inny dokument) dotyczącego adaptacji do zmian klimatu i których zakres obejmował analizy związane ze zmianami klimatu, w tym w szczególności koncepcje dotyczące zagospodarowania wód opadowych i zazielenienia w miastach, wraz z dowodem określającym, czy wskazana przez Wykonawcę usługa na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu została wykonana należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty
2. Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej w szczególności dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem osobowym jeżeli wykaże, że dysponuje:
1) jedną osobą do pełnienia funkcji Koordynatora projektu, posiadającą wykształcenie wyższe oraz doświadczenie na stanowisku Kierownika Projektu lub Koordynatora Projektu, lub Pełnomocnika ds. realizacji Projektu w realizacji minimum 3 usług o wartości nie mniejszej niż 100 tyś zł brutto każda usługa, polegających na opracowaniu dokumentu (strategia lub plan lub program lub inny dokument) dotyczącego adaptacji do zmian klimatu i których zakres obejmował analizy związane ze zmianami klimatu, w tym w szczególności koncepcje dotyczące zagospodarowania wód opadowych i zazielenienia w miastach.
2) jedną osobę do pełnienia funkcji Eksperta ds. adaptacji i klimatu, posiadającą wykształcenie wyższe w dziedzinie ochrony środowiska lub inżynierii środowiska, biologii lub nauk przyrodniczych, lub odpowiadające mu wykształcenie zdobyte poza granicami Polski oraz doświadczenie polegające na realizacji minimum 3 usług o wartości nie mniejszej niż 100 tys. zł brutto każda usługa, polegających na opracowaniu dokumentu (strategia lub plan lub program lub inny dokument) dotyczącego adaptacji miast do zmian klimatu i których zakres obejmował analizy związane ze zmianami klimatu, w tym w szczególności koncepcje dotyczące zagospodarowania wód opadowych i zazielenienia w miastach.
3) jedną osobę do pełnienia funkcji Eksperta ds. gospodarki wodnej, posiadającą wykształcenie wyższe w dziedzinie ochrony środowiska lub inżynierii środowiska, lub nauk przyrodniczych, lub geografii lub odpowiadające mu wykształcenie zdobyte poza granicami Polski oraz doświadczenie polegające na udziale w realizacji minimum 2 usług polegających na opracowaniu dokumentu (strategia lub plan lub program lub inny dokument) z zakresu adaptacji do zmian klimatu w zakresie gospodarki wodnej;
4) jedną osobę do pełnienia funkcji Eksperta ds. gospodarki przestrzennej, posiadającą, posiadający wykształcenie wyższe w dziedzinie planowania przestrzennego lub odpowiadające mu wykształcenie zdobyte poza granicami Polski oraz doświadczenie polegające na udziale w realizacji minimum 2 usług polegających na opracowaniu dokumentu (strategia lub plan lub program lub inny dokument) z zakresu adaptacji do zmian klimatu w zakresie gospodarki przestrzennej;
5) jedną osobę do pełnienia funkcji Eksperta ds. partycypacji społecznej i budowania świadomości społecznej, posiadającą wykształcenie wyższe oraz doświadczenie polegające na przeprowadzeniu konsultacji społecznych dla minimum 2 dokumentów o charakterze strategicznym lub prowadzenie minimum 2 warsztatów / seminariów poświęconych tematyce adaptacji do zmian klimatu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem nazwy, ich dat oraz podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (załącznik nr 4 do SWZ) wraz z dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa wyżej, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez pomiot, na rzecz którego usługi były wykonywane. Jeśli w przypadku uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać takich dokumentów Wykonawca może złożyć stosowne oświadczenie.
2. wykaz osób wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - (załącznik nr 5 SWZ).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Do oferty będącej załącznikiem nr 2 do SWZ należy dołączyć dokumenty w postaci elektronicznej:1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 125 ust. 1 uwzględniające regulacje „sankcyjne” – załącznik nr 3;
2) W przypadku dokonywania czynności związanych ze złożeniem wymaganych dokumentów przez osobę nie wymienioną w dokumencie rejestracyjnym Wykonawcy do oferty dołączyć należy stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Pełnomocnictwo powinno być opatrzone datą wystawienia, określać termin jego obowiązywania i zakres umocowania;
3) Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia – załącznik nr 4 do SWZ oraz załącznik nr 3 do SWZ;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 125 ust. 1 uwzględniające regulacje „sankcyjne” – załącznik nr 3; składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.2) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia z art. 117 ust. 4 ustawy załącznik nr 7 do SWZ (dotyczy także spółek cywilnych)
Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej Wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania:
a) oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z SWZ,
b) sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej:
dokumenty, dotyczące własnej firmy, takie jak np.: wstępne oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu;
dokumenty wspólne takie jak np.: oferta, dokumenty podmiotowe i przedmiotowe składa pełnomocnik Wykonawców w imieniu wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną;
c) kopie dokumentów dotyczących każdego z Wykonawców składających ofertę wspólną muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania tych Wykonawców.
Przed podpisaniem umowy (w przypadku wygrania postępowania) Wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić Zamawiającemu umowę konsorcjum, zawierającą, co najmniej:
• zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia,
• określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
• czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia .