BZP: Modernizacja zespołu kościelnego na terenie Muzeum-OPE
03.09.2025
2025/BZP 00403553/01
Muzeum - Orawski Park Etnograficzny w Zubrzycy Górnej
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja zespołu kościelnego na terenie Muzeum-OPE
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum - Orawski Park Etnograficzny w Zubrzycy Górnej
1.3.) Oddział zamawiającego: Muzeum-OPE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 492047204
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ZUBRZYCA GÓRNA B/N, 34-484, b/n
1.5.2.) Miejscowość: Zubrzyca Górna
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-484
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.7.) Numer telefonu: 182852709
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@orawa.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.orawa.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja zespołu kościelnego na terenie Muzeum-OPE
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dce99085-91fe-4a76-b92b-5bacbc9f1f8b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00403553
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00151119/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Modernizacja zespołu kościelnego na terenie Muzeum-OPE
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-dce99085-91fe-4a76-b92b-5bacbc9f1f8b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-dce99085-91fe-4a76-b92b-5bacbc9f1f8b
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Przedmiotowe postępowanie jest prowadzone przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: platformy e-Zamówienia, poczty elektronicznej: biuro@orawa.eu – w
zakresie dopuszczonym przez SWZ,
2. Składanie ofert następuje za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia. Szczegółowe informacje dotyczące z Platformy e- Zamówienia określa „Regulamin Platformy e-Zamówienia”, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl .
3. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „formularzy do komunikacji” dostępnych na Platformie e-Zamówienia wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
4. Minimalne wymagania dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa „Regulamin Platformy e-Zamówienia”.
5. Za datę przekazania dokumentów, informacji i oświadczeń oraz ich cyfrowych odwzorowań przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę e-Zamówienia lub datę i godzinę ich wpływu na serwer pocztowy Zamawiającego.
6. Zamawiający informuje, iż przekazywanie dokumentów stanowiących treść oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp oraz inne dokumenty załączone do oferty odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia.
7. Przekazywanie dokumentów innych niż dokumenty wskazane w pkt 6 powyżej może nastąpić poprzez Platformę e-Zamówienia lub za pośrednictwem e-mail: biuro@orawa.eu.
8. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem sprawy lub ID postępowania.
9. Ofertę, oświadczenie, którym o mowa w pkt 6 i pełnomocnictwa składa się - pod rygorem nieważności - w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny zawarty został w pkt. III SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Obowiązek informacyjny zawarty został w pkt. III SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/271/03/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 417327,17 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pn. „Modernizacja zespołu kościelnego na terenie Muzeum-OPE”” obejmujące:
a) Rozbiórkę i ponowny montaż instalacji odgromowej,
b) Rozebranie pokrycia dachowego z gontu,
c) Rozebranie łacenia dachu- materiał do ponownego montażu,
d) Montaż folii paroizolacyjnej,
e) Łacenie dachu- materiał z rozbiórki
f) Wykonanie nowego pokrycia z gontu łupanego (scypany) – niedopuszczalny gont cięty w którym zostały naruszone naturalny przebieg włókien drewna- gont długości 60 cm kryty podwójnie,
g) Impregnacje i odgrzybianie elementów drewnianych,
h) Wykonanie obróbek blacharskich,
i) Wywóz i utylizacja odpadów
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45212313-3 - Roboty budowlane w zakresie muzeów
45212350-4 - Budynki o szczególnej wartości historycznej lub architektonicznej
45422000-1 - Roboty ciesielskie
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zamówienia zostanie uznana ta oferta, która spełnia wszystkie wymagania niniejszej specyfikacji oraz otrzyma największą ilość punktów po zsumowaniu liczby punktów uzyskanych we wskazanych kryteriach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 400.000,00 zł (słownie: czterysta tysięcy.
4. Zdolność techniczna lub zawodowa - Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji technicznej lub zawodowej, jeżeli: Wykonawca wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat (przed terminem składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej trzy (3) zamówienia polegające na kryciu dachu budynku gontem drewnianym o powierzchni dachu minimum 300 m2 w przypadku każdego z zamówień.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenia Wykonawcy o aktualności danych zawartych w oświadczeniu o braku podstaw do wykluczenia
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) oświadczenia Wykonawcy o aktualności danych zawartych w oświadczeniu o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,
b) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w wysokości co najmniej 400.000,00 zł,
c) Wykazu robót budowlanych, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie potwierdzającego wykonanie co najmniej (3) trzech zamówień polegających na kryciu dachu gontem drewnianym o powierzchni dachu minimum 300 m2 w przypadku każdego z zamówień, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty (oświadczenie Wykonawcy). Wykaz należy sporządzić wg wzoru stanowiący załącznik nr 6 do SWZ,
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy niniejszego postępowania5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do Formularza Ofertowego sporządzonego według wzoru określonego w załączniku nr 5 do SWZ należy dołączyć (w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym),1. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SWZ),
2. dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty i odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy),
3. w przypadku podmiotów wspólnie składających ofertę, Wykonawca zobligowany jest załączyć oświadczenie, o którym mowa w rozdziale XVI SWZ,
4) w przypadku polegania na zasobach innego podmiotu Wykonawca zobligowany jest załączyć oświadczenia, o których mowa w rozdziale XV SWZ,
5) kosztorys ofertowy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 6 000,00 zł.Wymagania, warunki oraz sposób wniesienia wadium zostały określone w Rozdziale XXII SIWZ