BZP: Kompleksowa, stała, całodobowa ochrona fizyczna osób i mienia „EC1 Łódź – Miasto Kultury” w Łodzi, obsługa szatni, konwojowania gotówki oraz wsparcie grupy interwencyjnej
03.09.2025
2025/BZP 00403850/01
„EC1 Łódź – Miasto Kultury” w Łodzi
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowa, stała, całodobowa ochrona fizyczna osób i mienia „EC1 Łódź – Miasto Kultury” w Łodzi, obsługa szatni, konwojowania gotówki oraz wsparcie grupy interwencyjnej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: „EC1 Łódź – Miasto Kultury” w Łodzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 100522238
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Targowa 1/3
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-022
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.8.) Numer faksu: zamowienia@ec1lodz.pl
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ec1lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ec1lodz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Instytucja kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa, stała, całodobowa ochrona fizyczna osób i mienia „EC1 Łódź – Miasto Kultury” w Łodzi, obsługa szatni, konwojowania gotówki oraz wsparcie grupy interwencyjnej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1c26d5dd-a11d-404b-8657-598b4505ede2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00403850
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00081452/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.8 Usługi ochrony osób i mienia oraz konwojowanie gotówki
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11597533.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1159753
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Ilekroć w dalszej części SWZ jest mowa o:
„Platformie zakupowej” lub „Systemie” – należy przez to rozumieć narzędzie dostępne pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/ec1lodz, umożliwiające realizację procesu związanego z udzielaniem niniejszego zamówienia, służące w szczególności do przekazywania ofert oraz oświadczeń, o których mowa w art. 125 ustawy Pzp.
2) Korzystanie z platformy jest bezpłatne.
3) Zapoznanie się z ogłoszeniem o zamówieniu, SWZ i dokumentami postępowania, złożenie wniosku o wyjaśnienie treści SWZ oraz złożenie oferty nie wymaga posiadania konta na Platformie zakupowej.
4) Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa - Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus pod nr telefonu (22) 101 02 02, czynnym od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 17:00.
5) Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z Platformy https://platformazakupowa.pl określone
w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków, dostępnej pod linkiem.
6) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny
z Instrukcją korzystania z Platformy platformazakupowa.pl oraz przepisami ustawy Pzp,
w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową
i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu.
7) Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy platformazakupowa.pl, dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy platformazakupowa.pl, znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
II.4. Zamawiający, zgodnie z rozporządzeniem w sprawie wymagań technicznych oraz środków komunikacji, określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie zakupowej:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7,
Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Platforma zakupowa działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): KLAUZULA INFORMACYJNA RODO:
Zamawiający, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuje, że:
1) administratorem Pani/Pana/Państwa danych osobowych jest „EC1 Łódź – Miasto Kultury” w Łodzi, z siedzibą w Łodzi, przy ul. Targowej 1/3, 90-022 Łódź,
2) inspektor ochrony danych osobowych w „EC1 Łódź – Miasto Kultury” w Łodzi, kontakt: adres e-mail – ido@ec1lodz.pl;
3) Pani/Pana/Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
4) odbiorcami Pani/Pana/Państwa danych osobowych będą upoważnieni pracownicy administratora, osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
5) Pani/Pana/Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy, po tej dacie mogą być przekazane do archiwizacji zgodnie z ustawą z dnia 14 lipca 1983r. o narodowym zakresie archiwalnym i archiwach;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana/Państwa danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana/Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana/Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada/ją Pani/Pan/Państwo:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana/Państwa dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana/Państwa danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna/ją Pani/Pan/Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana/Państwa dotyczących narusza przepisy RODO;
Odbiorcą Pani/Pana/Państwa danych osobowych jest również operator platformy
Open Nexus sp. z o.o., ul. Bolesława Krzywoustego 3, 61-144 Poznań, Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy KRS 0000335959, NIP 7792363577, REGON 301196705, jako właściciel Platformy zakupowej, za pośrednictwem której Zamawiający „EC1 Łódź – Miasto Kultury” w Łodzi prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu/Państwu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana/Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 0775/WB/US/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego kompleksowej, stałej, całodobowej ochrony fizycznej osób i mienia w ramach kompleksu
„EC1 Łódź – Miasto Kultury” w Łodzi, na którą składają się następujące elementy:
1) ochrona obiektów i terenów;
2) ochrona ekspozycji;
3) konwojowanie gotówki;
4) obsługa szatni;
5) wsparcie grupy interwencyjnej.
Szczegółowy zakres i przedmiot zamówienia oraz wymagania Zamawiającego dotyczące sposobu realizacji określają:
1) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (dalej też „SOPZ”) – załącznik nr 1 do SWZ,
2) projektowane postanowienia umowy (dalej też „PPU”) – załącznik nr 2 do SWZ.
Wszystkie wymagania określone w dokumentach postępowania (w tym wskazanych powyżej) stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega możliwość skorzystania z opcjonalnego rozszerzenia zakresu usługi ochrony stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, w zakresie zabezpieczania wydarzeń kulturalnych. Zakres, przedmiot oraz wymagania dotyczące prawa opcji zostały określone w pkt. 3 SOPZ, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w okresie obowiązywania umowy na realizację podstawowego zakresu zamówienia. Zastrzeżone prawo opcji nie rodzi po stronie Zamawiającego obowiązku zlecenia realizacji tego zakresu, natomiast po stronie Wykonawcy nie stanowi podstawy do wystąpienia w stosunku do Zamawiającego z roszczeniami o wykonanie prawa opcji i dokonanie zlecenia realizacjiw tym zakresie.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-10 do 2026-11-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które będą ważne i nie będą podlegały odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 oraz art. 224 ust. 6 ustawy Pzp.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu:1) w zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Opis warunku:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2) w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Opis warunku:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia, realizowanych
w formie bezpośredniej ochrony fizycznej, tj. koncesję udzieloną przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych na wykonywanie działalności gospodarczej
w zakresie usług ochrony osób i mienia zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r.
o ochronie osób i mienia.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli co najmniej jeden z tych Wykonawców posiada uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób
i mienia i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, składają do oferty oświadczenie, o którym mowa w pkt. VII.1.2.6) SWZ,
z którego będzie wynikało, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
3) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Opis warunku:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 10.000.000,00 złotych (dziesięć milionów złotych, zero groszy), obejmującej odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy (odpowiedzialność kontraktowa) oraz z tytułu czynu niedozwolonego (odpowiedzialność deliktowa).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Zamawiający wymaga, aby co najmniej jeden z tych Wykonawców wykazał się spełnieniem tego warunku w całości.
4) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej (doświadczenia):
Opis warunku:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, iż:
a) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie, co najmniej 2 (dwie) usługi trwające nieprzerwanie przez okres minimum 12 (dwunastu) miesięcy w ramach jednego zamówienia (jednej umowy) każda, polegające na ochronie fizycznej osób i mienia w budynkach użyteczności publicznej o wartości nie mniejszej niż 1.000.000,00 złotych brutto (jeden milion złotych, zero groszy) każda, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione
w okresie ostatnich 3 miesięcy,
oraz
b) w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie, co najmniej 2 (dwie) usługi polegające na konwojowaniu gotówki każda o okresie trwania co najmniej 6 (sześciu) miesięcy oraz o minimalnej częstotliwości realizacji 1 (jednego) konwoju tygodniowo, obejmujące transport z/do wskazanych miejsc wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Zamawiający dopuszcza wspólne wykazanie spełnienia warunku, określonego w pkt. 4) lit. a) i lit. b),
z zastrzeżeniem, że co najmniej jeden z Wykonawców musi wykazać spełnienie w całości warunku określonego w pkt. 4) lit. a) oraz, co najmniej jeden z Wykonawców musi wykazać spełnienie w całości warunku określonego w pkt. 4) lit. b).
Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Ocena spełnienia warunków / wymagań postawionych Wykonawcom zostanie dokonana wg formuły „spełnia / nie spełnia”. Niespełnienie, chociażby jednego warunku/ wymagania, skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
1) ODPIS LUB INFORMACJA z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji (o ile nie można go uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych);
2) ZAŚWIADCZENIE właściwego naczelnika URZĘDU SKARBOWEGO potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) ZAŚWIADCZENIE albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej ZAKŁADU UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem,
a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
4) OŚWIADCZENIE WYKONAWCY O AKTUALNOŚCI INFORMACJI zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w
• art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp;
• art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;
• art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp;
• art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp;
• art. 109 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp;
• art. 109 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp;
• art. 109 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp;
• art. 7 ust. 1 ustawy z 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 9 do SWZ.
Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu,
o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
Jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio podmiotowe środki dowodowe nie są już aktualne, zamawiający może w każdym czasie wezwać wykonawcę lub wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie żąda dokumentów w ww. zakresie.
2. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu
dotyczących wymaganych uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
AKTUALNA KONCESJA udzielona przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych na prowadzenie działalności w zakresie usług ochrony osób i mienia zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia.
3. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu
dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest UBEZPIECZONY OD ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego (zgodnie z pkt. VI.1.3) SWZ).
4. W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu
dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej:
WYKAZ USŁUG potwierdzający spełnienie warunku, określonego w pkt. VI.1.4) lit. a i b SWZ, wraz z załączonymi dowodami określającymi, czy te usługi zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy.
Wzór wykazu stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
UWAGA: Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, ww. wykaz powinien dotyczyć usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Ocena spełnienia warunków / wymagań postawionych Wykonawcom zostanie dokonana wg formuły „spełnia / nie spełnia”. Niespełnienie, chociażby jednego warunku/ wymagania, skutkować będzie odrzuceniem oferty Wykonawcy.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
OFERTA I DOKUMENTY SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ:1. Treść oferty stanowią następujące dokumenty:
1) FORMULARZ OFERTY – wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z dokumentem określającym status prawny Wykonawcy lub dołączonym do oferty pełnomocnictwem.
Wzór Formularza oferty stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
2. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć następujące oświadczenia/dokumenty:
1) PEŁNOMOCNICTWO (dokument elektroniczny) w oryginale w formie elektronicznej lub
w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub jako cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez mocodawcę lub przez notariusza, jeżeli osobą podpisującą ofertę nie będzie osoba upoważniona na podstawie dokumentu określającego status prawny Wykonawcy do tej czynności.
Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, dla pełnomocnictwa tego nie jest wymagane uiszczenie opłaty.
2) OŚWIADCZENIE O SPEŁNIANIU WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
Szczegółowe informacje zawiera pkt. VII.1a. SWZ.
Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.
3) OŚWIADCZENIE O NIEPODLEGANIU WYKLUCZENIU Z POSTĘPOWANIA
Szczegółowe informacje zawiera pkt. VII.1a. SWZ.
Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.
4) ZOBOWIĄZANIE PODMIOTU UDOSTĘPNIAJĄCEGO ZASOBY do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (jeżeli dotyczy).
Wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 6 do SWZ.
5) DOKUMENT POTWIERDZAJĄCY WNIESIENIE WADIUM, w formie innej niż pieniężna. Szczegółowe informacje zawiera pkt. XII SWZ.
6) OŚWIADCZENIE Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodne
z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (dotyczące udostępniania zasobów w ramach konsorcjum).
Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 30.000,00 zł (trzydzieści tysięcy złotych, zero groszy).Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Wadium powinno być oznaczone w następujący sposób: „WADIUM postępowanie 0775/WB/US/2025”.
XII.6. WADIUM WNIESIONE W PIENIĄDZU
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank: PKO BP S.A Oddział w Łodzi
Numer rachunku: 02 1020 3352 0000 1602 0221 0482
2) Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w pkt. 1), przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
WADIUM WNIESIONE W INNEJ NIŻ PIENIĄDZ DOPUSZCZONEJ FORMIE
W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia, powinny one zostać sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami, być bezwarunkowe
i nieodwołalne oraz zaleca się, aby określały co najmniej następujące elementy:
1) dającego zlecenie;
2) beneficjenta gwarancji/poręczenia – tj. Zamawiającego - „EC1 Łódź - Miasto Kultury”
w Łodzi;
3) gwaranta/poręczyciela wraz ze wskazaniem ich siedzib;
4) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, w tym
w szczególności określenie podmiotu składającego ofertę (Wykonawcy) – w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zaleca się wskazanie wszystkich tych podmiotów (Wykonawców);
5) kwotę gwarancji/poręczenia;
6) termin ważności gwarancji/poręczenia (który nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą);
7) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w sytuacjach określonych
w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp;
8) informację o formie i sposobie złożenia przez Beneficjenta oświadczenia o zwolnieniu wadium.
XII.8. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej niż pieniądz dopuszczonej formie, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej, załączając na Platformie w sekcji „FORMULARZ”.
Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli Wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania
ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp.
Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium na zasadach określonych w art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O ZAMÓWIENIE:1) Zgodnie z art. 58 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2) W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty.
3) Pełnomocnictwo (dokument elektroniczny) w oryginale w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub jako cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez mocodawców lub przez notariusza, powinno być załączone do oferty i zawierać w szczególności wskazanie:
a) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
b) wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
c) ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.
4) Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
5) Warunek dotyczący posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada wymagane uprawnienia i wykona usługi, dla których uprawnienia te są niezbędne. W odniesieniu do warunku dotyczącego doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach wyłącznie tych Wykonawców, którzy faktycznie wykonają usługi wymagające takich zdolności. W przypadkach wskazanych powyżej, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są dołączyć do oferty oświadczenie określające, które usługi zostaną wykonane przez poszczególnych Wykonawców.
6) W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, Wykonawcy zobowiązani będą do złożenia, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
Zaleca się, aby umowa określała:
- strony umowy,
- cel działania,
- sposób współdziałania,
- zakres prac przewidzianych do wykonania każdemu z nich,
- solidarną odpowiedzialność za wykonanie zamówienia,
- oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmującego moment złożenia oferty oraz okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rękojmi);
7) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Problematykę zobowiązań solidarnych,
w zakresie nie uregulowanym przez umowę pomiędzy Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia, regulują przepisy prawa cywilnego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia określa paragraf 12 Projektowanych postanowień umownych (PPU) stanowiących załącznik nr 2 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-16 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1159753
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-16 12:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-15
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Informaje uzupełniające do terminu wykonania zamówienia:Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia podstawowego oraz w prawie opcji od dnia 10 listopada 2025 r. od godz. 7:00 rano do dnia 10 listopada 2026 r. do godz. 7:00 ;
W przypadku, gdy procedura przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ulegnie przedłużeniu i umowa na realziację przedmiotowego postępowania zostanie zawarta po wskazanym w dokumentach postępowania dniu tj. po 10 listopada 2025 r., rozpoczęcie realizacji usługi rozpocznie się od dnia zawarcia umowy.
Informaje uzupełniające do kryterium oceny ofert cena (waga 100 pkt):
Oferty zostaną ocenione, zgodnie z zasadami określonymi w niniejszej SWZ oraz w oparciu o następujące kryteria:
1) cena za zamówienie podstawowe -max 90,00 pkt
2_ cena za prawo opcji- max 10,00 pkt
Wizja lokalna. Z uwagi na charakter zamówienia Zamawiający przewiduje możliwość odbycia wizji lokalnej, na wniosek Wykonawcy, aby Wykonawca przed złożeniem oferty zapoznał się
z miejscem realizacji przedmiotu zamówienia.
Wizja lokalna nie jest obowiązkowa. Nie odbycie wizji lokalnej nie spowoduje odrzucenia oferty.
POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ:
1. Środki ochrony prawnej, zasady wnoszenia oraz zakres podmiotowy oraz przedmiotowy zostały określone w Dziale IX
„Środki ochrony prawnej” ustawy Pzp.
2. Zgodnie z treścią art. 513 ustawy Pzp, odwołanie przysługuje na:
1) niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego, podjętą w postępowaniu
o udzielenie za-mówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie zakupów, systemie kwalifikowania
wykonawców lub konkursie, w tym na projektowane postanowienie umowy;
2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, o zawarcie umowy ramowej, dynamicznym systemie
zakupów, systemie kwalifikowania wykonawców lub konkursie, do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;
3) zaniechanie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia lub zorganizowania konkursu na podstawie ustawy,
mimo że zamawiający był do tego obowiązany.
3. Odwołanie wnosi się w terminie 5 dni:
1) od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja
została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej;
2) od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych lub dokumentów za-mówienia na stronie
internetowej wobec treści ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub wobec treści dokumentów
zamówienia;
3) od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach
stanowiących podstawę jego wniesienia - w przypadkach innych niż określone w pkt. 1 i 2.