BZP: Świadczenie usług zimowego zabezpieczania dachów oraz wywozu śniegu i lodu z nieruchomości zarządzanych przez KZGM w Katowicach
03.09.2025
2025/BZP 00403857/01
KOMUNALNY ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W KATOWICACH
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług zimowego zabezpieczania dachów oraz wywozu śniegu i lodu z nieruchomości zarządzanych przez KZGM w Katowicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMUNALNY ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W KATOWICACH
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 241031620
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Michała Grażyńskiego 5
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-126
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kzgm.katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kzgm.katowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług zimowego zabezpieczania dachów oraz wywozu śniegu i lodu z nieruchomości zarządzanych przez KZGM w Katowicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-78db3c03-9eed-448b-aa83-81839bbda071
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00403857
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00041624/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.21 Zimowe zabezpieczenie dachów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11678203.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1167820
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami, przekazywania dokumentów oraz udzielania wyjaśnień dotyczących treści SWZ - opisane są w Rozdziale XII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Rozdziałem XXIII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z Rozdziałem XXIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NZ.231.081.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 743254,15 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 6
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług zimowego zabezpieczenia dachów oraz wywozu śniegu i lodu z nieruchomości zarządzanych przez KZGM w Katowicach, Oddziały Eksploatacji Budynków nr 1, 2, 3, 4, 5, 6.
2. Zamówienie podzielone jest na 6 części:
1) Część 1 - zimowe zabezpieczenie budynków poprzez usuwanie śniegu, lodu, nawisów śnieżnych i sopli (w szczególności z dachów lub rynien) oraz wywóz śniegu i lodu z nieruchomości położonych w Katowicach, zarządzanych przez Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach, Oddział Eksploatacji Budynków (EB) nr 1 – zamawiający przewiduje, że w okresie obowiązywania umowy niezbędne do usunięcia będzie 1835m² śniegu i lodu, 2555mb sopli i nawisów śnieżnych, wywiezienie 60m³ śniegu i lodu oraz 100 godzin pracy z użyciem podnośnika koszowego (tzw. zwyżki) o wysokości roboczej poniżej 18 m oraz 30 godzin pracy z użyciem podnośnika koszowego o wysokości roboczej powyżej 18 m.
3. Zamawiający nie jest w stanie zagwarantować minimalnych ilości usług (niemożliwa jest do oszacowania ilość opadów śniegu w nadchodzącym sezonie zimowym), które zostaną zlecone przez Zamawiającego. Zamawiający nie gwarantuje także, że wskazane w wycenie ofertowej ilości zostaną osiągnięte w trakcie realizacji zamówienia.
Na realizację zamówienia zamawiający zamierza przeznaczyć:
Część-1: 161 929,21 zł brutto.
4. Wykonanie usług będzie realizowane w zależności od potrzeb Zamawiającego, każdorazowo na podstawie zgłoszenia potwierdzonego następnie zleceniem, do wyczerpania środków, jakie Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie danej części zamówienia tj. kwot określonych w pkt 4 niniejszego rozdziału SWZ. Pojedyncze zlecenie może obejmować jedną lub więcej nieruchomości.
5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania kwoty przewidzianej na realizację Zamówienia, w oparciu o stawki jednostkowe wskazane w ofercie, zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem na określone zakresy usług, niezależnie od ilości przewidzianych dla poszczególnych usług wskazanych w wycenie.
6. Zamawiający wymaga aby Wykonawca zapewnił mu całodobowy kontakt telefoniczny z osobami nadzorującymi realizację umowy ze strony Wykonawcy.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla każdej części określają projektowane postanowienia umowy wraz z załącznikami, w tym szczegółowy wykaz nieruchomości, których dachy mogą wymagać zimowego zabezpieczenia, zarządzanych przez Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach, odrębny dla każdej części (Załączniki nr 3 i 4 do SWZ).
8. Wszelkie obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, sposób rozliczania zawierają projektowane postanowienia umowy wraz z załącznikami stanowiące załącznik nr 3 do SWZ.
9. Wykonawca zobowiązuje się wykonać usługę z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi zasadami współczesnej wiedzy przyrodniczej, przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zagwarantować bezpieczeństwo osób trzecich w pobliżu prowadzonych prac.
UWAGA! Prace będą prowadzone m.in. w centrum miasta na ulicach głównych, przez które przebiega trakcja tramwajowa, gdzie użycie pojazdu z wysięgnikiem/podnośnikiem koszowym może być utrudnione, podobnie jak dojazd do dachów od strony podwórek z niewielką bramą wjazdową, lub podwórek bez możliwości wjazdu, dlatego Wykonawca powinien uwzględnić konieczność wykonania usługi również innymi metodami (np.: alpinistycznymi) niewymagającymi użycia pojazdu z wysięgnikiem/podnośnikiem koszowym.
Ww. utrudnienia mogą wystąpić na nieruchomościach znajdujących się na terenie każdego z Oddziałów Eksploatacji Budynków.
10. Wymagany przez Zamawiającego czas gotowości do przystąpienia do wykonania zlecenia awaryjnego to maksymalnie 4 godziny. Wymagany przez Zamawiającego czas realizacji zlecenia awaryjnego to maksymalnie 8 godzin.
4.2.5.) Wartość części: 149934,45 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-01 do 2026-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi określa Rozdz. VII SWZ.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejsza oferta wg kryteriów określonych w SWZ (Rozdz. XVIII
"Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert")
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas gotowości do przystąpienia do wykonania zlecenia awaryjnego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas realizacji zlecenia awaryjnego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług zimowego zabezpieczenia dachów oraz wywozu śniegu i lodu z nieruchomości zarządzanych przez KZGM w Katowicach, Oddziały Eksploatacji Budynków nr 1, 2, 3, 4, 5, 6.
2. Zamówienie podzielone jest na 6 części:
Część 2 - zimowe zabezpieczenie budynków poprzez usuwanie śniegu, lodu, nawisów śnieżnych i sopli (w szczególności z dachów lub rynien) oraz wywóz śniegu i lodu z nieruchomości położonych w Katowicach, zarządzanych przez Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach, Oddział Eksploatacji Budynków (EB) nr 2 – zamawiający przewiduje, że w okresie obowiązywania umowy niezbędne do usunięcia będzie 2170m² śniegu i lodu, 2800mb sopli i nawisów śnieżnych, wywiezienie 55m³ śniegu i lodu oraz 120 godzin pracy przy użyciu tzw. zwyżki o wysokości roboczej poniżej 18 m oraz 20 godzin pracy przy użyciu zwyżki o wysokości roboczej powyżej 18 m.
3. Zamawiający nie jest w stanie zagwarantować minimalnych ilości usług (niemożliwa jest do oszacowania ilość opadów śniegu w nadchodzącym sezonie zimowym), które zostaną zlecone przez Zamawiającego. Zamawiający nie gwarantuje także, że wskazane w wycenie ofertowej ilości zostaną osiągnięte w trakcie realizacji zamówienia.
Na realizację zamówienia zamawiający zamierza przeznaczyć: 180 975,60 zł brutto;
4. Wykonanie usług będzie realizowane w zależności od potrzeb Zamawiającego, każdorazowo na podstawie zgłoszenia potwierdzonego następnie zleceniem, do wyczerpania środków, jakie Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie danej części zamówienia tj. kwot określonych w pkt 4 niniejszego rozdziału SWZ. Pojedyncze zlecenie może obejmować jedną lub więcej nieruchomości.
5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania kwoty przewidzianej na realizację Zamówienia, w oparciu o stawki jednostkowe wskazane w ofercie, zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem na określone zakresy usług, niezależnie od ilości przewidzianych dla poszczególnych usług wskazanych w wycenie.
6. Zamawiający wymaga aby Wykonawca zapewnił mu całodobowy kontakt telefoniczny z osobami nadzorującymi realizację umowy ze strony Wykonawcy.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla każdej części określają projektowane postanowienia umowy wraz z załącznikami, w tym szczegółowy wykaz nieruchomości, których dachy mogą wymagać zimowego zabezpieczenia, zarządzanych przez Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach, odrębny dla każdej części (Załączniki nr 3 i 4 do SWZ).
8. Wszelkie obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, sposób rozliczania zawierają projektowane postanowienia umowy wraz z załącznikami stanowiące załącznik nr 3 do SWZ.
9. Wykonawca zobowiązuje się wykonać usługę z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi zasadami współczesnej wiedzy przyrodniczej, przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zagwarantować bezpieczeństwo osób trzecich w pobliżu prowadzonych prac.
UWAGA! Prace będą prowadzone m.in. w centrum miasta na ulicach głównych, przez które przebiega trakcja tramwajowa, gdzie użycie pojazdu z wysięgnikiem/podnośnikiem koszowym może być utrudnione, podobnie jak dojazd do dachów od strony podwórek z niewielką bramą wjazdową, lub podwórek bez możliwości wjazdu, dlatego Wykonawca powinien uwzględnić konieczność wykonania usługi również innymi metodami (np.: alpinistycznymi) niewymagającymi użycia pojazdu z wysięgnikiem/podnośnikiem koszowym.
Ww. utrudnienia mogą wystąpić na nieruchomościach znajdujących się na terenie każdego z Oddziałów Eksploatacji Budynków.
10. Wymagany przez Zamawiającego czas gotowości do przystąpienia do wykonania zlecenia awaryjnego to maksymalnie 4 godziny. Wymagany przez Zamawiającego czas realizacji zlecenia awaryjnego to maksymalnie 8 godzin.
4.2.5.) Wartość części: 167570,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-01 do 2026-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi opisuje Rozdz. VII SWZ
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejsza oferta wg kryteriów określonych w SWZ (Rozdz. XVIII
"Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert")
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas gotowości do przystąpienia do wykonania zlecenia awaryjnego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas realizacji zlecenia awaryjnego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług zimowego zabezpieczenia dachów oraz wywozu śniegu i lodu z nieruchomości zarządzanych przez KZGM w Katowicach, Oddziały Eksploatacji Budynków nr 1, 2, 3, 4, 5, 6.. 2. Zamówienie podzielone jest na 6 części:
Część 3 - zimowe zabezpieczenie budynków poprzez usuwanie śniegu, lodu, nawisów śnieżnych i sopli (w szczególności z dachów lub rynien) oraz wywóz śniegu i lodu z nieruchomości położonych w Katowicach, zarządzanych przez Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach, Oddział Eksploatacji Budynków (EB) nr 3 – zamawiający przewiduje, że w okresie obowiązywania umowy niezbędne do usunięcia będzie 2170m² śniegu i lodu, 2500mb sopli i nawisów śnieżnych, wywiezienie 70m³ śniegu i lodu oraz 100 godzin pracy przy użyciu tzw. zwyżki o wysokości roboczej poniżej 18 m oraz 40 godzin pracy przy użyciu zwyżki o wysokości roboczej powyżej 18 m.
3. Zamawiający nie jest w stanie zagwarantować minimalnych ilości usług (niemożliwa jest do oszacowania ilość opadów śniegu w nadchodzącym sezonie zimowym), które zostaną zlecone przez Zamawiającego. Zamawiający nie gwarantuje także, że wskazane w wycenie ofertowej ilości zostaną osiągnięte w trakcie realizacji zamówienia.
Na realizację zamówienia zamawiający zamierza przeznaczyć: 102 675,60 zł brutto.
4. Wykonanie usług będzie realizowane w zależności od potrzeb Zamawiającego, każdorazowo na podstawie zgłoszenia potwierdzonego następnie zleceniem, do wyczerpania środków, jakie Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie danej części zamówienia tj. kwot określonych w pkt 4 niniejszego rozdziału SWZ. Pojedyncze zlecenie może obejmować jedną lub więcej nieruchomości.
5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania kwoty przewidzianej na realizację Zamówienia, w oparciu o stawki jednostkowe wskazane w ofercie, zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem na określone zakresy usług, niezależnie od ilości przewidzianych dla poszczególnych usług wskazanych w wycenie.
6. Zamawiający wymaga aby Wykonawca zapewnił mu całodobowy kontakt telefoniczny z osobami nadzorującymi realizację umowy ze strony Wykonawcy.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla każdej części określają projektowane postanowienia umowy wraz z załącznikami, w tym szczegółowy wykaz nieruchomości, których dachy mogą wymagać zimowego zabezpieczenia, zarządzanych przez Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach, odrębny dla każdej części (Załączniki nr 3 i 4 do SWZ).
8. Wszelkie obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, sposób rozliczania zawierają projektowane postanowienia umowy wraz z załącznikami stanowiące załącznik nr 3 do SWZ.
8. Wykonawca zobowiązuje się wykonać usługę z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi zasadami współczesnej wiedzy przyrodniczej, przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zagwarantować bezpieczeństwo osób trzecich w pobliżu prowadzonych prac.
UWAGA! Prace będą prowadzone m.in. w centrum miasta na ulicach głównych, przez które przebiega trakcja tramwajowa, gdzie użycie pojazdu z wysięgnikiem/podnośnikiem koszowym może być utrudnione, podobnie jak dojazd do dachów od strony podwórek z niewielką bramą wjazdową, lub podwórek bez możliwości wjazdu, dlatego Wykonawca powinien uwzględnić konieczność wykonania usługi również innymi metodami (np.: alpinistycznymi) niewymagającymi użycia pojazdu z wysięgnikiem/podnośnikiem koszowym.
Ww. utrudnienia mogą wystąpić na nieruchomościach znajdujących się na terenie każdego z Oddziałów Eksploatacji Budynków.
10. Wymagany przez Zamawiającego czas gotowości do przystąpienia do wykonania zlecenia awaryjnego to maksymalnie 4 godziny. Wymagany przez Zamawiającego czas realizacji zlecenia awaryjnego to maksymalnie 8 godzin.
4.2.5.) Wartość części: 95070,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-01 do 2026-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi opisuje Rozdz. VII SWZ.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejsza oferta wg kryteriów określonych w SWZ (Rozdz. XVIII
"Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert")
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas gotowości do przystąpienia do wykonania zlecenia awaryjnego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas realizacji zlecenia awaryjnego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług zimowego zabezpieczenia dachów oraz wywozu śniegu i lodu z nieruchomości zarządzanych przez KZGM w Katowicach, Oddziały Eksploatacji Budynków nr 1, 2, 3, 4, 5, 6.
2. Zamówienie podzielone jest na 6 części:
Część 4 - zimowe zabezpieczenie budynków poprzez usuwanie śniegu, lodu, nawisów śnieżnych i sopli (w szczególności z dachów lub rynien) oraz wywóz śniegu i lodu z nieruchomości położonych w Katowicach, zarządzanych przez Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach, Oddział Eksploatacji Budynków (EB) nr 4 – zamawiający przewiduje, że w okresie obowiązywania umowy niezbędne do usunięcia będzie 1800m² śniegu i lodu, 2200mb sopli i nawisów śnieżnych, wywiezienie 70m³ śniegu i lodu oraz 80 godzin pracy przy użyciu tzw. zwyżki o wysokości roboczej poniżej 18 m oraz 30 godzin pracy przy użyciu zwyżki o wysokości roboczej powyżej 18 m.
3. Zamawiający nie jest w stanie zagwarantować minimalnych ilości usług (niemożliwa jest do oszacowania ilość opadów śniegu w nadchodzącym sezonie zimowym), które zostaną zlecone przez Zamawiającego. Zamawiający nie gwarantuje także, że wskazane w wycenie ofertowej ilości zostaną osiągnięte w trakcie realizacji zamówienia.
Na realizację zamówienia zamawiający zamierza przeznaczyć: 142 776,00 zł brutto;
4. Wykonanie usług będzie realizowane w zależności od potrzeb Zamawiającego, każdorazowo na podstawie zgłoszenia potwierdzonego następnie zleceniem, do wyczerpania środków, jakie Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie danej części zamówienia tj. kwot określonych w pkt 4 niniejszego rozdziału SWZ. Pojedyncze zlecenie może obejmować jedną lub więcej nieruchomości.
5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania kwoty przewidzianej na realizację Zamówienia, w oparciu o stawki jednostkowe wskazane w ofercie, zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem na określone zakresy usług, niezależnie od ilości przewidzianych dla poszczególnych usług wskazanych w wycenie.
6. Zamawiający wymaga aby Wykonawca zapewnił mu całodobowy kontakt telefoniczny z osobami nadzorującymi realizację umowy ze strony Wykonawcy.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla każdej części określają projektowane postanowienia umowy wraz z załącznikami, w tym szczegółowy wykaz nieruchomości, których dachy mogą wymagać zimowego zabezpieczenia, zarządzanych przez Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach, odrębny dla każdej części (Załączniki nr 3 i 4 do SWZ).
8. Wszelkie obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, sposób rozliczania zawierają projektowane postanowienia umowy wraz z załącznikami stanowiące załącznik nr 3 do SWZ.
9. Wykonawca zobowiązuje się wykonać usługę z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi zasadami współczesnej wiedzy przyrodniczej, przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zagwarantować bezpieczeństwo osób trzecich w pobliżu prowadzonych prac.
UWAGA! Prace będą prowadzone m.in. w centrum miasta na ulicach głównych, przez które przebiega trakcja tramwajowa, gdzie użycie pojazdu z wysięgnikiem/podnośnikiem koszowym może być utrudnione, podobnie jak dojazd do dachów od strony podwórek z niewielką bramą wjazdową, lub podwórek bez możliwości wjazdu, dlatego Wykonawca powinien uwzględnić konieczność wykonania usługi również innymi metodami (np.: alpinistycznymi) niewymagającymi użycia pojazdu z wysięgnikiem/podnośnikiem koszowym.
Ww. utrudnienia mogą wystąpić na nieruchomościach znajdujących się na terenie każdego z Oddziałów Eksploatacji Budynków.
10. Wymagany przez Zamawiającego czas gotowości do przystąpienia do wykonania zlecenia awaryjnego to maksymalnie 4 godziny. Wymagany przez Zamawiającego czas realizacji zlecenia awaryjnego to maksymalnie 8 godzin.
4.2.5.) Wartość części: 132200,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-01 do 2026-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi opisuje Rozdz. VII SWZ.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejsza oferta wg kryteriów określonych w SWZ (Rozdz. XVIII
"Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert")
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas gotowości do przystąpienia do wykonania zlecenia awaryjnego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas realizacji zlecenia awaryjnego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług zimowego zabezpieczenia dachów oraz wywozu śniegu i lodu z nieruchomości zarządzanych przez KZGM w Katowicach, Oddziały Eksploatacji Budynków nr 1, 2, 3, 4, 5, 6.
2. Zamówienie podzielone jest na 6 części:
Część 5 - zimowe zabezpieczenie budynków poprzez usuwanie śniegu, lodu, nawisów śnieżnych i sopli (w szczególności z dachów lub rynien) oraz wywóz śniegu i lodu z nieruchomości położonych w Katowicach, zarządzanych przez Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach, Oddział Eksploatacji Budynków (EB) nr 5 – zamawiający przewiduje, że w okresie obowiązywania umowy niezbędne do usunięcia będzie 1340m² śniegu i lodu, 1850mb sopli i nawisów śnieżnych, wywiezienie 45m³ śniegu i lodu oraz 70 godzin pracy przy użyciu tzw. zwyżki o wysokości roboczej poniżej 18 m oraz 15 godzin pracy przy użyciu zwyżki o wysokości roboczej powyżej 18 m.
3. Zamawiający nie jest w stanie zagwarantować minimalnych ilości usług (niemożliwa jest do oszacowania ilość opadów śniegu w nadchodzącym sezonie zimowym), które zostaną zlecone przez Zamawiającego. Zamawiający nie gwarantuje także, że wskazane w wycenie ofertowej ilości zostaną osiągnięte w trakcie realizacji zamówienia.
Na realizację zamówienia zamawiający zamierza przeznaczyć: 100 931,40 zł brutto.
4. Wykonanie usług będzie realizowane w zależności od potrzeb Zamawiającego, każdorazowo na podstawie zgłoszenia potwierdzonego następnie zleceniem, do wyczerpania środków, jakie Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie danej części zamówienia tj. kwot określonych w pkt 4 niniejszego rozdziału SWZ. Pojedyncze zlecenie może obejmować jedną lub więcej nieruchomości.
5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania kwoty przewidzianej na realizację Zamówienia, w oparciu o stawki jednostkowe wskazane w ofercie, zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem na określone zakresy usług, niezależnie od ilości przewidzianych dla poszczególnych usług wskazanych w wycenie.
6. Zamawiający wymaga aby Wykonawca zapewnił mu całodobowy kontakt telefoniczny z osobami nadzorującymi realizację umowy ze strony Wykonawcy.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla każdej części określają projektowane postanowienia umowy wraz z załącznikami, w tym szczegółowy wykaz nieruchomości, których dachy mogą wymagać zimowego zabezpieczenia, zarządzanych przez Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach, odrębny dla każdej części (Załączniki nr 3 i 4 do SWZ).
8. Wszelkie obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, sposób rozliczania zawierają projektowane postanowienia umowy wraz z załącznikami stanowiące załącznik nr 3 do SWZ.
9. Wykonawca zobowiązuje się wykonać usługę z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi zasadami współczesnej wiedzy przyrodniczej, przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zagwarantować bezpieczeństwo osób trzecich w pobliżu prowadzonych prac.
UWAGA! Prace będą prowadzone m.in. w centrum miasta na ulicach głównych, przez które przebiega trakcja tramwajowa, gdzie użycie pojazdu z wysięgnikiem/podnośnikiem koszowym może być utrudnione, podobnie jak dojazd do dachów od strony podwórek z niewielką bramą wjazdową, lub podwórek bez możliwości wjazdu, dlatego Wykonawca powinien uwzględnić konieczność wykonania usługi również innymi metodami (np.: alpinistycznymi) niewymagającymi użycia pojazdu z wysięgnikiem/podnośnikiem koszowym.
Ww. utrudnienia mogą wystąpić na nieruchomościach znajdujących się na terenie każdego z Oddziałów Eksploatacji Budynków.
10. Wymagany przez Zamawiającego czas gotowości do przystąpienia do wykonania zlecenia awaryjnego to maksymalnie 4 godziny. Wymagany przez Zamawiającego czas realizacji zlecenia awaryjnego to maksymalnie 8 godzin.
4.2.5.) Wartość części: 93455,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-01 do 2026-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi opisuje Rozdz. VII
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejsza oferta wg kryteriów określonych w SWZ (Rozdz. XVIII
"Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert")
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas gotowości do przystąpienia do wykonania zlecenia awaryjnego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas realizacji zlecenia awaryjnego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług zimowego zabezpieczenia dachów oraz wywozu śniegu i lodu z nieruchomości zarządzanych przez KZGM w Katowicach, Oddziały Eksploatacji Budynków nr 1, 2, 3, 4, 5, 6.
2. Zamówienie podzielone jest na 6 części:
Część 6 - zimowe zabezpieczenie budynków poprzez usuwanie śniegu, lodu, nawisów śnieżnych i sopli (w szczególności z dachów lub rynien) oraz wywóz śniegu i lodu z nieruchomości położonych w Katowicach, zarządzanych przez Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach, Oddział Eksploatacji Budynków (EB) nr 6 – zamawiający planuje, że w okresie obowiązywania umowy niezbędne do usunięcia będzie 1510m² śniegu i lodu, 2080mb sopli i nawisów śnieżnych, wywiezienie 50m³ śniegu i lodu oraz 80 godzin pracy przy użyciu tzw. zwyżki o wysokości roboczej poniżej 18 m oraz 20 godzin pracy przy użyciu zwyżki o wysokości roboczej powyżej 18 m.
3. Zamawiający nie jest w stanie zagwarantować minimalnych ilości usług (niemożliwa jest do oszacowania ilość opadów śniegu w nadchodzącym sezonie zimowym), które zostaną zlecone przez Zamawiającego. Zamawiający nie gwarantuje także, że wskazane w wycenie ofertowej ilości zostaną osiągnięte w trakcie realizacji zamówienia.
Na realizację zamówienia zamawiający zamierza przeznaczyć: 113 426,68 zł brutto.
4. Wykonanie usług będzie realizowane w zależności od potrzeb Zamawiającego, każdorazowo na podstawie zgłoszenia potwierdzonego następnie zleceniem, do wyczerpania środków, jakie Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie danej części zamówienia tj. kwot określonych w pkt 4 niniejszego rozdziału SWZ. Pojedyncze zlecenie może obejmować jedną lub więcej nieruchomości.
5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania kwoty przewidzianej na realizację Zamówienia, w oparciu o stawki jednostkowe wskazane w ofercie, zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem na określone zakresy usług, niezależnie od ilości przewidzianych dla poszczególnych usług wskazanych w wycenie.
6. Zamawiający wymaga aby Wykonawca zapewnił mu całodobowy kontakt telefoniczny z osobami nadzorującymi realizację umowy ze strony Wykonawcy.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla każdej części określają projektowane postanowienia umowy wraz z załącznikami, w tym szczegółowy wykaz nieruchomości, których dachy mogą wymagać zimowego zabezpieczenia, zarządzanych przez Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach, odrębny dla każdej części (Załączniki nr 3 i 4 do SWZ).
8. Wszelkie obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, sposób rozliczania zawierają projektowane postanowienia umowy wraz z załącznikami stanowiące załącznik nr 3 do SWZ.
9. Wykonawca zobowiązuje się wykonać usługę z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi zasadami współczesnej wiedzy przyrodniczej, przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zagwarantować bezpieczeństwo osób trzecich w pobliżu prowadzonych prac.
UWAGA! Prace będą prowadzone m.in. w centrum miasta na ulicach głównych, przez które przebiega trakcja tramwajowa, gdzie użycie pojazdu z wysięgnikiem/podnośnikiem koszowym może być utrudnione, podobnie jak dojazd do dachów od strony podwórek z niewielką bramą wjazdową, lub podwórek bez możliwości wjazdu, dlatego Wykonawca powinien uwzględnić konieczność wykonania usługi również innymi metodami (np.: alpinistycznymi) niewymagającymi użycia pojazdu z wysięgnikiem/podnośnikiem koszowym.
Ww. utrudnienia mogą wystąpić na nieruchomościach znajdujących się na terenie każdego z Oddziałów Eksploatacji Budynków.
10. Wymagany przez Zamawiającego czas gotowości do przystąpienia do wykonania zlecenia awaryjnego to maksymalnie 4 godziny. Wymagany przez Zamawiającego czas realizacji zlecenia awaryjnego to maksymalnie 8 godzin.
4.2.5.) Wartość części: 105024,70 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-01 do 2026-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi opisuje Rozdz. VII SWZ.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejsza oferta wg kryteriów określonych w SWZ (Rozdz. XVIII
"Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert")
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas gotowości do przystąpienia do wykonania zlecenia awaryjnego
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas realizacji zlecenia awaryjnego
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego zgodnie z art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej dla każdej części:1) Wykonawca musi wykazać, że do wykonania niniejszego zamówienia skieruje co najmniej trzy (3) osoby niezbędne do wykonania niniejszego zamówienia, które będą uczestniczyły w jego realizacji tj.: co najmniej trzy (3) osoby zdolne do wykonania zamówienia (usuwanie śniegu, lodu, nawisów śnieżnych i sopli) posiadającymi aktualne orzeczenie lekarskie uprawniające do prac na wysokościach powyżej 3m zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy (tekst jedn. Dz. U. 2023 r. poz. 607).
UWAGA! W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część, Zamawiający dopuszcza dysponowanie tymi samymi osobami dla każdej części zamówienia.
2) Wykonawca musi wykazać, że będzie dysponował urządzeniami technicznymi niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia tj: co najmniej jednym (1) pojazdem z wysięgnikiem lub podnośnikiem koszowym.
UWAGA! W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część, Zamawiający dopuszcza dysponowanie tym samym pojazdem dla każdej części zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona w danej części w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie wezwany do przedłożenia następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia:
1) wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (orzeczenie lekarskie do pracy na wysokości powyżej 3 m) zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
2) wykazu urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o nazwie i modelu pojazdu z wysięgnikiem/podnośnikiem koszowym i podstawie do dysponowania tymi zasobami.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawcę wyklucza się w przypadkach określonych w art. 7 ust 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2022 poz. 835) zwanej dalej Ustawą Przeciw Agresji. Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia w tym zakresie.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania zostały opisane w Rozdziale IV SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian umowy, których charakter oraz warunki wprowadzania są określone w projektowanych postanowieniach umowy w szczególności w § 10 projektowanych postanowień umowy stanowiących Załącznik nr 3 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-17 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1167820
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-17 09:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-16
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Dotyczy 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:Termin wykonania zamówienia dla każdej części: od 01.11.2025 do 30.04.2026 lub do wyczerpania środków, jakie Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie poszczególnych części zamówienia.
2. Informacja o procedurze zgłoszeń wewnętrznych
1) W KZGM w Katowicach wdrożono Procedurę zgłoszeń wewnętrznych, dotyczącą ochrony sygnalistów zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. 2024 poz. 928) oraz Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia
prawa Unii. Jej pełna treść jest dostępna na stronie podmiotowej BIP KZGM:
https://kzgm.katowice.pl/bip/przepisy-prawne/regulaminy-i-instrukcje/6051-procedura-zgloszen-wewnetrznych-w-kzgm-w-katowicach-obowiazuje-od-25-09-2024-r
2) Sygnalistą jest osoba fizyczna, która zgłasza lub ujawnia publicznie informację o naruszeniu prawa uzyskaną w kontekście związanym z pracą (m. in. byli, obecni lub przyszli pracownicy Zakładu, osoby świadczące pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej, osoby świadczące pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej, a także stażyści, praktykanci i wolontariusze).
3) Do kontaktu z sygnalistami, przyjmowania i weryfikacji zgłoszeń wewnętrznych, a także podejmowania działań następczych upoważnieni są w KZGM pracownicy Działu Organizacyjno – Kontrolnego (NK) – telefon bezpośredni 32 4163270.
4) Zgłoszenia wewnętrzne w KZGM mogą być dokonywane:
• ustnie - za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej lub w formie rozmowy telefonicznej, na bezpośrednie numery telefonu pracowników Działu NK oraz na wniosek sygnalisty, podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w siedzibie Dyrekcji KZGM,
• w postaci papierowej – na adres ul. Michała Grażyńskiego 5, 40-126 Katowice, z dopiskiem: „do rąk własnych Kierownika Działu NK” lub równoznacznym.
5) Nie dopuszcza się w KZGM wykorzystania elektronicznego kanału dokonywania zgłoszeń wewnętrznych, z uwagi na brak możliwości zapewnienia ochrony poufności tożsamości sygnalisty, osób, których dotyczy zgłoszenie, oraz osób trzecich wskazanych w zgłoszeniu.
Dotyczy 4.2.10.)
Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: Termin wykonania zamówienia dla każdej części: od 01.11.2025 do 30.04.2026 r. lub do wyczerpania środków, jakie Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie poszczególnych części zamówienia.