BZP: Usługa polegająca na budowie instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego oraz przebudowa instalacji sygnalizacji pożaru i oddymiania klatki schodowej w Sądzie Rejonowym w Wyszkowie
03.09.2025
2025/BZP 00403927/01
Sąd Okręgowy w Ostrołęce
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa polegająca na budowie instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego oraz przebudowa instalacji sygnalizacji pożaru i oddymiania klatki schodowej w Sądzie Rejonowym w Wyszkowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Okręgowy w Ostrołęce
1.3.) Oddział zamawiającego: Sąd Okręgowy w Ostrołęce
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000570648
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Gomulickiego 5
1.5.2.) Miejscowość: Ostrołęka
1.5.3.) Kod pocztowy: 07-410
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat.dyrektora@ostroleka.so.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ostroleka.so.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa polegająca na budowie instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego oraz przebudowa instalacji sygnalizacji pożaru i oddymiania klatki schodowej w Sądzie Rejonowym w Wyszkowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8869e662-5ffd-448a-bd81-73ddd70ed63a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00403927
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00143927/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Budowa instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego oraz przebudowa instalacji sygnalizacji pożaru i oddymiania klatki schodowej w Sądzie Rejonowym w Wyszkowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8869e662-5ffd-448a-bd81-73ddd70ed63a3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: wymóg użycia podpisu elektronicznego
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Rozdział XXII. w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Rozdział XXII. w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/3/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem Zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na: „Budowa instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego oraz przebudowa instalacji sygnalizacji pożaru i oddymiania klatki schodowej w Sądzie Rejonowym w Wyszkowie
4.2.6.) Główny kod CPV: 45216110-8 - Roboty budowlane w zakresie obiektów budowlanych dla służb porządku publicznego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena punktowa
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) sytuacji finansowej:Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z Przedmiotem Zamówienia, a suma gwarancyjna opiewa na kwotę nie niższą niż:
200 000,00 zł (słownie złotych: dwieście tysięcy).
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie minimum 1 (jedną) usługę polegającą na budowie instalacji oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego lub budowie/przebudowie instalacji sygnalizacji pożaru o wartości co najmniej: 100 000,00 zł (słownie złotych: sto tysięcy) brutto.
b) dysponuje lub wykaże gotowość dysponowania osobą, która zostanie skierowana do realizacji Zamówienia, która posiada uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych:
do pełnienia funkcji kierownika robót
w specjalności: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych – 1 (jedna) osoba
c) dysponuje lub wykaże gotowość dysponowania osobą, która zostanie skierowana do realizacji Zamówienia, która została wpisana na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego przez właściwego miejscowo komendanta wojewódzkiego Policji.
Zamawiający informuję, że Wykonawca spełni warunki opisane w lit. b) i c)
powyżej w sytuacji dysponowania lub wykazania gotowość dysponowania przez
1 (jedną) osobę posiadającą jednocześnie uprawnienia jak i zaświadczenie o wpisie.
d) posiada zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki na wykonywanie działalności związanej z narażeniem polegającej na wytwarzaniu, przetwarzaniu, przechowywaniu, składowaniu, transporcie lub stosowaniu materiałów jądrowych, źródeł i odpadów promieniotwórczych i obrocie nimi – zgodnie z ustawą z dnia 29 listopada 2000 r. Prawo atomowe (tekst jednolity: z dnia 10 lipca 2024 r. Dz. U. z 2024 r. poz. 1277 z późniejszymi zmianami).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania w zakresie wskazanym
w treści Załącznika Nr 2a do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w treści Załącznika Nr 2b do SWZ
2) na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) dotyczących sytuacji finansowej:
dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z Przedmiotem Zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
b) dotyczących zdolności zawodowej:
• wykazu usług – wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich
5 (pięciu) lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu usług stanowi Załącznik Nr 3 do SWZ;
• wykazu osób i zdolności technicznych, to jest:
osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji usługi, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania Zamówienia publicznego a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
posiadanie zezwolenie Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki
na wykonywanie działalności związanej z narażeniem polegającej
na wytwarzaniu, przetwarzaniu, przechowywaniu, składowaniu, transporcie lub stosowaniu materiałów jądrowych, źródeł i odpadów promieniotwórczych i obrocie nimi.
Wzór wykazu osób i zdolności technicznych stanowi Załącznik Nr 4
do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
potwierdzenie wpłaty wadiumSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości przed upływem terminu składania ofert: w wysokości: 5 000,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy).2. Wadium może być wniesione w:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b. ust. 5. pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: z dnia 15 stycznia 2025 r. Dz. U. z 2025 r. poz. 98 z późniejszymi zmianami).
3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek Zamawiającego
Bank BGK numer rachunku: 42 1130 1017 0021 1002 0290 0004 z dopiskiem: „Wadium – ZP/3/2025”.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy Wykonawczej najpóźniej w dniu jej zawarcia, w wysokości: 4 (czterech) % ceny brutto podanej w ofercie.2. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo
– kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b. ust. 5. pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Możliwe zmiany znajdują się we wzorze umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy