BZP: Remont korytarza bocznego w budynku A Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krakowie, ul. Makuszyńskiego 9 – w formule zaprojektuj i wybuduj.
03.09.2025
2025/BZP 00405179/01
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Krakowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont korytarza bocznego w budynku A Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krakowie, ul. Makuszyńskiego 9 – w formule zaprojektuj i wybuduj.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 351371049
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Makuszyńskiego 9
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-752
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: 12 430 70 69
1.5.8.) Numer faksu: 12 684 39 99
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub.psse.krakow@sanepid.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gov.pl/web/psse-krakow
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont korytarza bocznego w budynku A Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krakowie, ul. Makuszyńskiego 9 – w formule zaprojektuj i wybuduj.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-243faca0-40c1-4a5a-b8f2-9276885ae6da
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00405179
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00092267/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Remont korytarza bocznego w budynku A Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krakowie, ul. Makuszyńskiego 9.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11667233.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1166723
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej: https://platformazakupowa.pl/pn/psse_krakow
Instrukcja składania ofert dostępna jest pod linkiem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Oferta składana elektronicznie musi zostać podpisana elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W procesie składania oferty, jak również podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych na platformie, Wykonawca składa podpis elektroniczny bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do systemu. Szczegółowe informacje zamieszczone są w SWZ w rozdziałach: XI, XII, XVI.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Pani/Pana danych jest Administratorem Pani/Pana danych jest
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Krakowie, 31-752 Kraków ul. Makuszyńskiego 9, e-mail: psse.krakow@sanepid.gov.pl, centrala telefoniczna (+48) 12 644 93 72, 12 644 99 64, strona internetowa: https://www.gov.pl/web/psse-krakow, adres skrytki ePUAP: /pssekrakow/skrytkaESP, adres e-Doręczeń: AE:PL-47481-29130-DUGHW-25.
We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora danych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając informację na adres e-mail: iod.psse.krakow@sanepid.gov.pl lub dzwoniąc pod numer: (+48) 12 644 93 72 wew. 150 lub listownie i osobiście pod adresem siedziby Administratora Danych.
Pełna klauzula informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych podana jest w SWZ, w rozdziale II (Ochrona danych osobowych).
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Pełna klauzula informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych podana jest w SWZ, w rozdziale II (Ochrona danych osobowych).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: A.Z.272.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj” w ramach zadania pn. „Remont korytarza bocznego w budynku A Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krakowie, ul. Makuszyńskiego 9 – w formule zaprojektuj i wybuduj." Inwestycja obejmuje prace budowlane wewnątrz budynku A Stacji zlokalizowanego przy ul. Makuszyńskiego 9 w Krakowie zgodnie z załączonym Programem Funkcjonalno-Użytkowym oraz przedmiarem. Program Funkcjonalno-Użytkowy stanowi załącznik nr 2 do SWZ, przedmiar stanowi załącznik nr 2a do SWZ.
Główny zakres prac obejmuje:
1) wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego i normami, a w szczególności:
a) koncepcja projektowa (koncepcja wymaga akceptacji Zamawiającego) – wymagana ilość – 1 egzemplarz w wersji papierowej oraz elektronicznej edytowalnej utrwalonej na nośniku elektronicznym,
b) projekt budowlany (projekt wymaga zatwierdzenia Zamawiającego) – wymagana ilość – 1 egzemplarz w wersji papierowej oraz elektronicznej edytowalnej utrwalonej na nośniku elektronicznym – jeśli wymagane będzie uzyskanie pozwolenia wskazanego w pkt 2 lit. a),
c) STWiORB – wymagana ilość – 1 egzemplarz w wersji papierowej oraz elektronicznej edytowalnej utrwalonej na nośniku elektronicznym,
d) kosztorys wykonawczy – wymagana ilość – 1 egzemplarz w wersji papierowej oraz elektronicznej edytowalnej utrwalonej na nośniku elektronicznym,
e) inne opracowania niezbędne do realizacji robót – wymagana ilość – 1 egzemplarz w wersji papierowej oraz elektronicznej edytowalnej utrwalonej na nośniku elektronicznym;
f) złożenie w imieniu Zamawiającego projektu budowlanego w odpowiednim wydziale administracji architektoniczno-budowlanej wraz z wnioskiem o wydanie decyzji, nie później niż 5 dni kalendarzowych, licząc od dnia zatwierdzenia projektu budowlanego przez Zamawiającego - jeśli wymagane będzie uzyskanie pozwolenia wskazanego w pkt 2 lit. a),
2) uzyskanie w imieniu Zamawiającego:
a) decyzji administracyjnej – w terminie ustawowym, jeżeli taka decyzja jest wymagana lub
b) uzyskanie wszelkich zgód związanych ze zgłoszeniem prac remontowych,
c) uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji i uzgodnień w urzędach wraz z poniesieniem opłat z tego tytułu;
3) wykonanie robót budowlanych zaprojektowanych przez Wykonawcę w zakresie robót ogólnobudowlanych, wykończeniowych – niezbędnych do wykonania i ukończenia wymienionych zadań w pełni funkcjonalnych i gotowych do eksploatacji oraz użytkowania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i normami oraz sztuką budowlaną.
2. Wykonanie robót budowlanych zgodnie z SWZ i załącznikami obejmuje między innymi:
1) demontaż i utylizację istniejących warstw posadzki tj. mi.in lastriko, parkiet oraz warstwa klejąca parkietu (materiał szczepny np. Subit);
2) szlifowanie istniejącego podłoża celem usunięcia warstwy szczepnej pod parkietem oraz gruntowanie;
3) wykonanie wylewki samopoziomującej o grubości do 4 cm;
4) położenie płytek na kleju oraz gruntowanie z wyrównaniem zgodnie ze sztuką budowlaną. Klasa antypoślizgowa minimum R10. Płytki o parametrach 60x60 cm;
5) zakup i dostawa płytek na podłogę oraz na cokoliki jest po stronie Zamawiającego;
6) zakup i dostawa fugi oraz pozostałych materiałów do montażu płytek i cokolików jest po stronie Wykonawcy;
7) cokolik z płytki, docięcie oraz montaż na kleju wraz z gruntowaniem. Zgodnie ze sztuką budowlaną. Klasa antypoślizgowa minimum R10 Próg o wysokości 10-15 cm;
8) przygotowanie ścian pod malowanie: przeszlifowanie, podkład gipsowy, wykonanie gładzi w dwóch warstwach, ponowne szlifowanie pod malowanie oraz gruntowanie. Montaż narożników;
9) zabudowa skrzynek elektrycznych normatywnymi skrzynkami metalowymi o wymaganej klasie niepalności. Dostawa plus montaż;
10) demontaż i ponowny montaż kaloryferów;
11) demontaż i utylizacja lamp sufitowych;
12) wykonanie sufitu podwieszanego kasetonowego wraz z oświetleniem spełniającym wymagania normatywne dla korytarza w budynku użyteczności publicznej/ drogi pożarowej o wymaganej intensywności światła. Materiał i kolorystyka przez analogie jak istniejący korytarz główny budynku A;
13) drobne prace murarskie z tynkowaniem (zamurowanie istniejącego okna wewnątrz budynku);
14) drobne prace betonowe, podlanie, wyrównanie do głębokości 30 cm;
15) demontaż starej szafy hydrantowej i montaż nowej szafy hydrantowej;
16) inne roboty zgodnie z przedmiarem.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 56 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Według kryteriów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowejZamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą, że:
a) należycie wykonali w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 roboty budowlane podobne do przedmiotu zamówienia tj. roboty polegające na remoncie pomieszczeń biurowych, korytarzy, na kwotę co najmniej 100 000,00 zł brutto każda;
b) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do projektowania w specjalnościach:
- architektonicznej – projektanta posiadającego uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej – uprawnienia bez ograniczeń,
- konstrukcyjno-budowlanej – projektanta posiadającego uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej – uprawnienia bez ograniczeń.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, a w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę – załącznik nr 9 do SWZ.
Szczegółowe informacje w SWZ w rozdziale X.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącym zdolności technicznej lub zawodowej należy przedłożyć (zgodnie z wymaganiami wskazanymi w rozdziale VIII ust. 1 pkt 4) SWZ):
- wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – zgodnie załącznikiem nr 6 do SWZ – Oświadczenie Wykonawców – wykaz robót;
- wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie załącznikiem nr 7 do SWZ – Oświadczenie Wykonawcy wykaz osób.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty każdy Wykonawca dołącza:- aktualne ma dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ. W przypadku podmiotów występujących wspólnie dokument składa każdy Wykonawca;
- zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (wzór - załącznik 5 do SWZ) - jeśli dotyczy;
- pełnomocnictwa - jeśli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w rozdziale X ust. 1 SWZ, składa wraz z ofertą każdy z Wykonawców (załącznik nr 3 do SWZ). Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają dodatkowo do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy w przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy PZP – o ile dotyczy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.