BZP: Usługa szkolenia osób bezrobotnych – kurs prawa jazdy kategorii C, D z kwalifikacją wstępną przyśpieszoną/uzupełniającą na przewóz rzeczy/osób
04.09.2025
2025/BZP 00406383/01
Powiatowy Urząd Pracy w Sandomierzu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa szkolenia osób bezrobotnych – kurs prawa jazdy kategorii C, D z kwalifikacją wstępną przyśpieszoną/uzupełniającą na przewóz rzeczy/osób
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowy Urząd Pracy w Sandomierzu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291141960
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Adama Mickiewicza
1.5.2.) Miejscowość: Sandomierz
1.5.3.) Kod pocztowy: 27-600
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kisa@praca.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: sandomierz.praca.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa szkolenia osób bezrobotnych – kurs prawa jazdy kategorii C, D z kwalifikacją wstępną przyśpieszoną/uzupełniającą na przewóz rzeczy/osób
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d494ad5c-5896-48e2-a988-30bb90a1952f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00406383
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00230589/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Usługa szkolenia osób bezrobotnych - kurs prawa jazdy kategorii C, D z kwalifikacją wstępną/uzupełniającą przyśpieszoną na przewóz rzeczy/osób
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Projekt: „Aktywność drogą do zatrudnienia III” współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego PLUS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d494ad5c-5896-48e2-a988-30bb90a1952f3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tj.:
1) za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl/pl/
2) oraz szczególnie uzasadnionych przypadkach, pocztą elektroniczną za pośrednictwem adresu e-mail: kisa@praca.gov.pl
2. Ofertę składa się pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (oznacza to postać elektroniczną opatrzoną kwalifikowalnym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym wyłącznie
za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3. Składanie ofert następuje za pośrednictwem modułu składania ofert i wniosków (MOW) Platformy e-Zamówienia
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w formie elektronicznej w języku polskim za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl/pl/
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcji interaktywnej „oferty, wnioski i prace konkursowe”,
pod adresem strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/instrukcje/
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Wykonawca posiadający konto na Platformie ma dostęp do formularzy: złożenia, wycofania oferty
lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
4. Szczegółowe informacje w zakresie tworzenia konta podmiotu oraz zasad i warunków korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny pod adresem strony internetowej https://ezamowienia.gov.pl jak również informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
5. Korzystanie na Platformie e-Zamówienia z „Formularzy do komunikacji” w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania
z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie
e-Zamówienia.
6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji”
na Platformie e-Zamówienia wynosi 150 MB (podana wielkość dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
7. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu w zakresie korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
8. Dostęp oraz korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
9. W przypadku problemów technicznych oraz awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego
pod numerem telefonu: 32 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
10. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust 1 ustawy P.z.p., podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy, zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu udostępniającego zasoby”, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych
w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1557 z późn. zm.), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
11. Informacje, oświadczenia lub dokumenty inne niż określone w ust. 10 niniejszego rozdziału SWZ, przekazywane w postępowaniu o udzielenie zamówienia sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych przez Zamawiającego w niniejszej SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Sandomierzu, ul. Mickiewicza 34, 27-600 Sandomierz, reprezentowany przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Sandomierzu.
2. Starosta Sandomierski wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD). We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z prawa związanego z ich przetwarzaniem można kontaktować się z IOD poprzez pocztę elektroniczną: gradzinski@powiat.sandomierz.pl lub pisemnie na adres siedziby Urzędu.
3. Państwa dane będą przetwarzane w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. Podstawa prawną ich przetwarzania jest Państwa zgoda wyrażona poprzez akt uczestnictwa w postepowaniu oraz następujące przepisy prawa:
• ustawa z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843.),
• rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U 2016 r. poz. 1126)
• ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (tj. Dz.U. 2019 r. poz. 553).
4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z obowiązującą w PUP Sandomierz instrukcją kancelaryjną przez okres 5 lat;
6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9. nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OA-260-2/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
A. Prawo jazdy kat. C wraz z kwalifikacją wstępną przyśpieszoną na przewóz rzeczy (3 osoby)
B. Prawo jazdy kat. D z C wraz z kwalifikacją wstępną uzupełniającą /70 godzin/ 1 osoba
C. Prawo jazdy D z C wraz z kwalifikacją wstępną uzupełniająca przyśpieszoną /35 godzin/
4.2.6.) Główny kod CPV: 80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80411200-0 - Usługi szkół nauki jazdy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane kurs prawa jazdy kategorii C, D z kwalifikacją wstępną przyśpieszoną/uzupełniającą na przewóz rzeczy/osób w ramach szkoleń indywidualnych o jakie mogą ubiegać się osoby bezrobotne zarejestrowane w tut urzędzie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty w ramach przedmiotowego postępowania Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:
1) [C] Cena – waga kryterium 60 pkt;
2) [D] Doświadczenie zawodowe osoby wyznaczonej do przeprowadzenia szkoleń – waga kryterium 20 pkt;
3) [CJ] Posiadanie certyfikatu jakości usług/ akredytacji w zakresie szkoleń – waga
kryterium 20 pkt.
2. Każdy z Wykonawców w wyżej wymienionym kryterium otrzyma odpowiednią liczbę punktów wyliczoną w następujący sposób:
1) [C] Cena – waga 60 pkt, Pc = (cn/cb)*60 pkt.
gdzie poszczególne litery oznaczają:
[Pc] oznacza liczbę punktów w kryterium Cena,
[cn] oznacza najniższą cenę spośród cen wszystkich ofert,
[cb] oznacza cenę badanej oferty.
a) Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym.
b) Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie
w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
2) [D] Doświadczenie zawodowe osoby wyznaczonej do przeprowadzenia szkoleń – waga kryterium 20 pkt.
a) Zamawiający przyzna punkty w kryterium „doświadczenie zawodowe osoby wyznaczonej do przeprowadzenia szkoleń” w odniesieniu do przedmiotowego postępowania zgodnie z poniższą tabelą:
Doświadczenie zawodowe osoby wyznaczonej do przeprowadzenia szkoleń Liczba punktów
5 lat i powyżej 20 pkt
4 lata 15 pkt
3 lata 10 pkt
2 lata 5 pkt
poniżej 2 lat 0 pkt
b) Zamawiający dokona weryfikacji deklarowanego doświadczenie zawodowego osoby wyznaczonej do przeprowadzenia szkoleń na podstawie Załącznika nr 9 do SWZ
tj. Wykazu osób.
c) W przypadku, gdy do realizacji kursu Wykonawca skieruje więcej niż jedną osobę, punktacja przyznana zostanie odpowiednio do osoby posiadającej najniższe doświadczenie spośród wszystkich osób skierowanych do zrealizowania przedmiotowych szkoleń.
3) [CJ] Posiadanie certyfikatu jakości usług/ akredytacji w zakresie szkoleń – waga
kryterium 20 pkt.
a) Podstawą przyznania punktów w kryterium „posiadanie certyfikatu jakości usług/ akredytacji w zakresie szkoleń” będzie posiadanie przez Wykonawcę:
1a) aktualnego certyfikatu systemu zarządzania jakością kształcenia/szkolenia wydanego na podstawie międzynarodowych norm ISO - 10 pkt;
2a) aktualnej akredytacji wydanej przez Kuratora Oświaty zgodnej tematycznie
z zakresem szkolenia - 10 pkt.
b) Zamawiający przyzna punkty w kryterium „Posiadanie certyfikatu jakości usług/ akredytacji w zakresie szkoleń” w oparciu o kserokopie ważnych certyfikatów załączonych do oferty Wykonawcy na zasadzie posiada/ nie posiada.
3. W ramach wszystkich wskazanych i opisanych kryteriów Wykonawca otrzyma końcową łączną liczbę punktów wyliczoną w następujący sposób: KLP = C + D + CJ.
gdzie poszczególne litery oznaczają:
[KLP] oznacza końcową liczbę punktów badanej oferty po zsumowaniu punktów otrzymanych
w ramach poszczególnych kryteriów oceny;
[C] oznacza liczbę punktów w kryterium Cena;
[G] oznacza liczbę punktów w kryterium Doświadczenie zawodowe osoby wyznaczonej
do przeprowadzenia szkoleń;
[CJ] oznacza liczbę punktów w kryterium Posiadanie certyfikatu jakości usług/ akredytacji w zakresie szkoleń.
4. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona
z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
5. Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu i przy uwzględnieniu powyższych kryteriów otrzyma najwyższą punktację.
6. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana
za najkorzystniejszą.
7. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe osoby wyznaczonej do przeprowadzenia szkoleń
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Posiadanie certyfikatu jakości usług / akredytacji w zakresie szkoleń
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
A. Prawo jazdy kat. C wraz z kwalifikacją wstępną przyśpieszoną na przewóz rzeczy (3 osoby)
B. Prawo jazdy kat. C po D wraz z kwalifikacją wstępną uzupełniająca przyśpieszoną na przewóz rzeczy /35 godzin/ 1 osoba
4.2.6.) Główny kod CPV: 80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
80411200-0 - Usługi szkół nauki jazdy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane kurs prawa jazdy kategorii C, D z kwalifikacją wstępną przyśpieszoną/uzupełniającą na przewóz rzeczy/osób w ramach szkoleń indywidualnych o jakie mogą ubiegać się osoby bezrobotne zarejestrowane w tut urzędzie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty w ramach przedmiotowego postępowania Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oceny ofert:
1) [C] Cena – waga kryterium 60 pkt;
2) [D] Doświadczenie zawodowe osoby wyznaczonej do przeprowadzenia szkoleń – waga kryterium 20 pkt;
3) [CJ] Posiadanie certyfikatu jakości usług/ akredytacji w zakresie szkoleń – waga
kryterium 20 pkt.
2. Każdy z Wykonawców w wyżej wymienionym kryterium otrzyma odpowiednią liczbę punktów wyliczoną w następujący sposób:
1) [C] Cena – waga 60 pkt, Pc = (cn/cb)*60 pkt.
gdzie poszczególne litery oznaczają:
[Pc] oznacza liczbę punktów w kryterium Cena,
[cn] oznacza najniższą cenę spośród cen wszystkich ofert,
[cb] oznacza cenę badanej oferty.
a) Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym.
b) Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie
w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
2) [D] Doświadczenie zawodowe osoby wyznaczonej do przeprowadzenia szkoleń – waga kryterium 20 pkt.
a) Zamawiający przyzna punkty w kryterium „doświadczenie zawodowe osoby wyznaczonej do przeprowadzenia szkoleń” w odniesieniu do przedmiotowego postępowania zgodnie z poniższą tabelą:
Doświadczenie zawodowe osoby wyznaczonej do przeprowadzenia szkoleń Liczba punktów
5 lat i powyżej 20 pkt
4 lata 15 pkt
3 lata 10 pkt
2 lata 5 pkt
poniżej 2 lat 0 pkt
b) Zamawiający dokona weryfikacji deklarowanego doświadczenie zawodowego osoby wyznaczonej do przeprowadzenia szkoleń na podstawie Załącznika nr 9 do SWZ
tj. Wykazu osób.
c) W przypadku, gdy do realizacji kursu Wykonawca skieruje więcej niż jedną osobę, punktacja przyznana zostanie odpowiednio do osoby posiadającej najniższe doświadczenie spośród wszystkich osób skierowanych do zrealizowania przedmiotowych szkoleń.
3) [CJ] Posiadanie certyfikatu jakości usług/ akredytacji w zakresie szkoleń – waga
kryterium 20 pkt.
a) Podstawą przyznania punktów w kryterium „posiadanie certyfikatu jakości usług/ akredytacji w zakresie szkoleń” będzie posiadanie przez Wykonawcę:
1a) aktualnego certyfikatu systemu zarządzania jakością kształcenia/szkolenia wydanego na podstawie międzynarodowych norm ISO - 10 pkt;
2a) aktualnej akredytacji wydanej przez Kuratora Oświaty zgodnej tematycznie
z zakresem szkolenia - 10 pkt.
b) Zamawiający przyzna punkty w kryterium „Posiadanie certyfikatu jakości usług/ akredytacji w zakresie szkoleń” w oparciu o kserokopie ważnych certyfikatów załączonych do oferty Wykonawcy na zasadzie posiada/ nie posiada.
3. W ramach wszystkich wskazanych i opisanych kryteriów Wykonawca otrzyma końcową łączną liczbę punktów wyliczoną w następujący sposób: KLP = C + D + CJ.
gdzie poszczególne litery oznaczają:
[KLP] oznacza końcową liczbę punktów badanej oferty po zsumowaniu punktów otrzymanych
w ramach poszczególnych kryteriów oceny;
[C] oznacza liczbę punktów w kryterium Cena;
[G] oznacza liczbę punktów w kryterium Doświadczenie zawodowe osoby wyznaczonej
do przeprowadzenia szkoleń;
[CJ] oznacza liczbę punktów w kryterium Posiadanie certyfikatu jakości usług/ akredytacji w zakresie szkoleń.
4. Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona
z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.
5. Za ofertę najkorzystniejszą będzie uznana oferta, która nie podlega odrzuceniu i przy uwzględnieniu powyższych kryteriów otrzyma najwyższą punktację.
6. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana
za najkorzystniejszą.
7. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie zawodowe osoby wyznaczonej do przeprowadzenia szkoleń
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Posiadanie certyfikatu jakości usług / akredytacji w zakresie szkoleń
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniuna zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w ust. 2.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) posiada wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy (ustawa z dnia
20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia - t.j. Dz. U. 2025.620)
b) posiada wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców (ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami - t.j. Dz. U.
z 2024 r. poz. 1210 z późn. zm.);
c) posiada wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia (ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym - t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1539
z późn. zm.).
Zamawiający zweryfikuje spełnianie warunku wskazanego w pkt 2 lit a na podstawie danych dostępnych w publicznym rejestrze tj. Rejestrze Instytucji Szkoleniowych.
Zamawiający zweryfikuje spełnianie warunku wskazanego w pkt 2 lit. b i c
po przedłożeniu przez Wykonawcę stosownych dokumentów tj. zaświadczenia/ zaświadczeń potwierdzające/ych wpis do wyżej wymienionych właściwych rejestrów, tj. dokumentów w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub cyfrowe odwzorowanie tych dokumentów opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej może dokonać również notariusz.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a) dysponuje min. 1 osobą posiadającą uprawnienia instruktora nauki jazdy kategorii C i D, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotowego zadania.
Zamawiający zweryfikuje spełnianie warunku wskazanego w pkt 4 lit a na podstawie złożonego przez Wykonawcę załącznika nr 9 do SWZ - Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Zamawiający zweryfikuje dane ujęte
w załączniku, na zasadzie spełnia/ nie spełnia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 4. Podmiotowe środki dowodowe w celu wykazania braku podstaw/przesłanek wykluczenia
z postępowania, o których mowa w rozdziale VIII ust. 1 SWZ. Aktualne na dzień ich złożenia:
1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności
do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami
lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 7 do SWZ;
2) Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy P.z.p. w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 3–6 ustawy P.z.p. oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835 z późn. zm.). Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 8 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 5. Podmiotowe środki dowodowe w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu,
o których mowa w rozdziale VII ust. 2 SWZ. Aktualne na dzień ich złożenia:
1) Zaświadczenie o wpisie do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia
tj. dokument w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej może dokonać również notariusz;
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – Załącznik nr 9 do SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Ofertę należy sporządzić na formularzu oferty stanowiącego Załącznik nr 1 do SWZ. Ofertę należy złożyć pod rygorem nieważności w formie elektronicznej tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowalnym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.2. Oferta wraz z załącznikami musi być złożona i zaszyfrowana za pośrednictwem Platformy
e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl/pl/
3. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy P.z.p., o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale VII niniejszej SWZ.
Oświadczenia składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowalnym podpisem elektronicznym podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – Załącznik nr 2 do SWZ;
b) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – Załącznik nr 3 do SWZ;
2) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/ych się
o udzielenie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowalnym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo)
lub notariusz.
3) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby (jeżeli dotyczy), do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia
– Załącznik nr 5 do SWZ lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający,
że Wykonawca, realizujący zamówienia, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy P.z.p.)
Zobowiązanie lub inny podmiotowy środek dowodowy, w opisywanym zakresie przekazuję się w postaci elektronicznej, i opatruje kwalifikowalnym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku gdy zobowiązanie (inny podmiotowy środek dowodowy) zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem
w postaci papierowej, może dokonać podmiot udostępniający zasoby lub notariusz.
4) Oświadczenie dotyczące udziału podwykonawców przy realizacji przedmiotu zamówienia. Oświadczenie przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowalnym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – Załącznik nr 4 do SWZ;
5) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenie przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowalnym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – Załącznik nr 6 do SWZ (jeżeli dotyczy).
4. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Ofertę należy sporządzić zgodnie
z wymaganiami SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albodo reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. Wykonawca przekazuje pełnomocnictwo w formie elektronicznej lub w przypadku,
gdy Wykonawca nie posiada pełnomocnictwa w formie elektronicznej tj. z kwalifikowanym podpisem osoby uprawnionej do jego udzielenia, a posiada dla danej osoby pełnomocnictwo tylko w formie pisemnej tj. z własnoręcznym podpisem osoby uprawnionej do jego udzielenia, może złożyć cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
3. Oferta składana przez Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia powinna być podpisana przez każdego z Wykonawców lub przez upoważnionego przedstawiciela.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu powinni łącznie spełniać warunki określone w Rozdziale VII niniejszej SWZ.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, jaki zakres robót budowlanych wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
3. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany zawartej umowy m. in. w przypadku,gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika z okoliczności, których Zamawiający ani Wykonawca nie mogli przewidzieć w chwili podpisywania umowy, a które mogą mieć wpływ
na prawidłową realizację zamówienia, a w szczególności:
1) zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub wynikających z prawomocnych orzeczeń lub ostatecznych aktów administracyjnych właściwych organów, w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień umowy do zaistniałego stanu prawnego lub faktycznego;
2) wystąpieniem zdarzeń niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, powodujących potrzebę wprowadzenia do treści umowy zmian neutralnych lub korzystnych
dla Zamawiającego, bez zwiększenia ustalonego wynagrodzenia;
3) zmianą warunków realizacji i zakresu przedmiotowego umowy niezbędnych do prawidłowej realizacji zamówienia związanych z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa
lub zapobieżenia wystąpienia wad w przedmiocie zamówienia lub uniknięcia wydłużenia terminu realizacji;
4) siłą wyższą rozumianą, jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu należytej staranności, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie jego zobowiązania w całości lub części. W przypadku wystąpienia siły wyższej Wykonawca zobowiązany jest dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia do minimum opóźnienia
w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałego na skutek działania siły wyższej;
5) z powodu uzasadnionych przerw w realizacji prac Przedmiotu zamówienia, powstałych
z przyczyn niezależnych i niezawinionych przez Wykonawcę lub Zamawiającego,
a wynikających z ograniczeń wydanych na podstawie ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r.
o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2023 r., poz. 1284 z późn. zm.), a w szczególności w okresie trwania stanu zagrożenia epidemicznego
lub epidemii.
6) Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w formie aneksu w sytuacji zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana wymaga zgłoszenia w formie pisemnej
w ciągu 7 dni od powzięcia informacji stanowiącej podstawę do wprowadzenia zmian. Zmiana ta może spowodować wydłużenie terminu wykonania prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Inicjatorem tej zmiany może być zarówno Zamawiający
jak i Wykonawca;
7) zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego
z zastrzeżeniem, że wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy określonego §3 ust. 1 nie ulegnie zmianie, a wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. Wartość brutto zostanie obliczona na podstawie stawki podatku obowiązującego w chwili powstania obowiązku podatkowego oraz nowej stawki podatku akcyzowego.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 455 ustawy P.z.p.
5. Wszystkie pozostałe okoliczności zmiany zawartej umowy określone zostały w Projektowanych Postanowieniach Umowy, stanowiących Załącznik nr 10 do niniejszej SWZ.
6. Przewidziane w umowie zmiany nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego
do wyrażenia na nie zgody. W przypadku każdej zmiany, o której mowa powyżej po stronie wnoszącego propozycję zmian leży uzasadnienie powstałej okoliczności.
7. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.