BZP: Modernizacja energetyczna budynku popegeerowskiego w miejscowości Wójcin, Gmina Warnice - Pilotaż Programu Modernizacji energetycznej budynków popegeerowskich
04.09.2025
2025/BZP 00406759/01
Gmina Warnice
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Modernizacja energetyczna budynku popegeerowskiego w miejscowości Wójcin, Gmina Warnice - Pilotaż Programu Modernizacji energetycznej budynków popegeerowskich
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Warnice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811685705
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Warnice 66
1.5.2.) Miejscowość: Warnice
1.5.3.) Kod pocztowy: 74-201
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@warnice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.warnice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja energetyczna budynku popegeerowskiego w miejscowości Wójcin, Gmina Warnice - Pilotaż Programu Modernizacji energetycznej budynków popegeerowskich
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-aca11496-3f3e-46b1-9de0-af6bb6047c6e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00406759
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00004799/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Modernizacja energetyczna budynku popegeerowskiego w miejscowości Wójcin, Gmina Warnice - Pilotaż Programu Modernizacji energetycznej budynków popegeerowskich
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-aca11496-3f3e-46b1-9de0-af6bb6047c6e3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia (z zastrzeżeniem art. 61 ust. 2 ustawy PZP) komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków (w tym o wyjaśnienie treści SWZ), zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Platformie e-zamówienia która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
3. Korespondencja przekazana zamawiającemu w inny sposób (np. listownie, e-mailem) nie będzie uznana za skutecznie złożoną, z zastrzeżeniem, że w szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adresy e-mail: sekretariat@warnice.pl i inwestycje@warnice.pl (nie dotyczy składania ofert).
4. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
5. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacja zamieszczona w zakładce „Centrum Pomocy”.
6. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia. Za datę przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na Platformie e-Zamówienia.
7. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP, lub ID postępowania) przez komunikację na: https://ezamowienia.gov.pl
8. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Obowiązek informacyjny wynikający z art.13 RODO w przypadku zbierania danych osobowych bezpośrednio od osoby fizycznej, której dane dotyczą, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Warnice z siedzibą Urząd Gminy Warnice, Warnice 66; 74-201 Warnice; Tel: 91 561-28-90;
2. Inspektorem ochrony danych osobowych jest Pan Łukasz Rozesłański; e-mail: iod@warnice.pl, tel. 91 5612890;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Modernizacja energetyczna budynku popegeerowskiego w miejscowości Wójcin, Gmina Warnice - Pilotaż Programu Modernizacji energetycznej budynków popegeerowskich
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania (komisja przetargowa) oraz odpowiednie organy kontroli w zakresie ich kompetencji;
5. Dane osobowe będą przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy. Dane te mogą być przechowywane przez okres dłuższy niż wskazany, o ile wynika to z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 164 z późn. zm.) i przepisów wykonawczych do tej ustawy;
6. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP;
7. W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
8. Prawa osób których dane są przetwarzane:
prawo dostępu do danych osobowych;
prawo do sprostowania danych osobowych (Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania);
prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy;
nie przysługuje Pani/Panu:
• prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych;
• prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest konieczność wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na zamawiającym lub wykonanie umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZPiDr.271.9.2025.MD
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Opis przedmiotu o udzieleniu zamówienia publicznego
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach inwestycji pn. „Modernizacja energetyczna budynku popegeerowskiego w miejscowości Wójcin, Gmina Warnice - Pilotaż Programu Modernizacji energetycznej budynków popegeerowskich” szczegółowo określonym w projekcie termomodernizacji stanowiącym Załącznik 10.
2. Inwestycja zlokalizowana jest na dz. nr ewid. 10/4 (id. 321206_2.0008.10/4) obręb Wójcin, gm. Warnice pow. Pyrzycki, woj. Zachodniopomorskie.
3. Gmina działa nie we własnym imieniu, lecz jako pełnomocnik wspólnot mieszkaniowych, które są właściwymi beneficjentami wsparcia.
4. Informacje Ogólne
3.1 Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie izolacji elewacji budynku wielorodzinnego (6 lokalowego), termomodernizacja i wymiana całego dachu wraz z sufitem podwieszanym, wymiana całej stolarki okiennej, wymiana drzwi wejściowych do budynku, wymiana instalacji centralnego ogrzewania, wymiana instalacji ciepłej wody użytkowej wraz z cyrkulacją, instalacji odnawialnych źródeł energii do produkcji energii elektrycznej i wyłącznie na potrzeby budynku mieszkalnego zlokalizowanego w miejscowości Wójcin 4, gmina Warnice pow. pyrzycki dz.nr. ewid. 10/4 do celów ogrzewania, produkcji ciepłej wody użytkowej. Należą do nich mikro-instalacje fotowoltaiczne oraz instalacje pomp ciepła.
Wykonawca podejmuje się wykonania wymienionych poniżej prac opisanych szczegółowo w załącznikach do niniejszego postępowania:
- Wymiana całego dachu wraz z sufitem podwieszanym.
- Termomodernizacja przegród budynku.
- Instalacja fotowoltaiczna na dachu budynku.
- Wymianie źródła ciepła.
- Wymianie instalacji c.o.
- Wymianie instalacji ciepłej wody
- Wykonanie projektu i montażu ocieplenia budynku wraz z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej.
- Zaprojektowanie i wykonanie prac elektrycznych niezbędnych dla potrzeb realizacji przedmiotu zamówienia.
- Wykonanie projektów i uzgodnień wymaganych według załącznika stanowiącego projekt termomodernizacji oraz wymiany źródła ciepła.
- Odtworzenie terenu do stanu pierwotnego.
- Wykonawca zobowiąże się do nieodpłatnego serwisu przez okres obowiązywania gwarancji. Po tym okresie świadczenia usług serwisowych będzie odpłatne zgodnie z zapisami oddzielnej umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą.
- Jest w stanie zapewnić czas reakcji na zgłoszenia serwisowe związane z prawidłowym funkcjonowaniem systemu grzewczego, krótszym niż 48h
- Załączone przedmiary należy traktować jako pomocnicze. Inwestor nie odpowiada za poprawność podanych ilości.
3.2 Termin zakończenia prac włącznie z dostarczeniem dokumentacji powykonawczej do 30.11.2025 R.
3.3 Zakres obejmujący prace związane z projektem
a) wykonanie wizji lokalnej,
b) przejęcie przez Wykonawcę od Zamawiającego miejsca wykonywania prac
i przygotowania go pod montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej,
c) wykonanie koncepcji projektowych do akceptacji Inwestora,
d) wykonanie indywidualnych projektów wg. kosztorysu Inwestorskiego po akceptacji przez Inwestora koncepcji,
e) przygotowanie miejsca wykonywania wszelkich prac,
f) ustalenie przebiegu tras projektowanych instalacji,
g) dostawę i montaż instalacji,
h) wykonanie połączenia z siecią elektroenergetyczną instalacji fotowoltaicznych,
i) wykonanie przejść w przegrodach wewnętrznych i zewnętrznych budynków,
j) wykonanie i zasypywanie wykopów oraz doprowadzenie terenu do stanu pierwotnego,
k) wykonanie izolacji instalacji wewnętrznych wchodzących w zakres projektu,
l) zaprogramowanie i wykonanie układu automatyki i sterowania,
m) przeprowadzenie wymaganych prób i badań, dokonanie próbnego rozruchu przed odbiorem prac, dokonanie regulacji poszczególnych instalacji;
n) uzyskanie i przygotowanie niezbędnych dokumentów (protokołów prób i badań, kart gwarancyjnych, instrukcji obsługi i użytkowania w języku polskim) związanych z przekazaniem do użytkowania zamontowanych instalacji
w budynku wielorodzinnym,
o) zapewnienie zdalnego monitoringu pracy urządzeń w celach serwisowych oraz corocznego raportowania o wydajności Odnawialnych Źródeł Energii. Podłączenie inwertera instalacji PV i pompy ciepła z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne do sieci internetowej,
p) wykonanie dokumentacji techniczno-rozruchowych, oraz instrukcji bezpiecznego użytkowania instalacji,
q) przeprowadzenie szkolenia użytkowników w zakresie eksploatacji i obsługi wykonanych instalacji,
r) zgłoszenie w imieniu Zamawiającego (właściciela nieruchomości) przyłączenia mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD)-na podstawie udzielonego pełnomocnictwa,
s) ustalenie lokalizacji w pełni wyposażonej pompy ciepła z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne w ilości 1 szt. oraz ustalenia punktów wpięcia w istniejącą instalację grzewczą i ciepłej wody użytkowej,
t) zlokalizowanie pompy ciepła z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne na terenie w pobliżu przedmiotowego budynku,
u) wykonanie odwiertów pionowych na działce inwestora poza obrysem zabudowy budynków będących przedmiotem niniejszego opracowania,
v) podłączenie instalacji ciepłej wody użytkowej do pompy ciepła z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne,
w) izolacja termiczna poziomych odcinków w piwnicy instalacji ciepłej wody użytkowej,
x) wykonanie instalacji zgodnie z Wymaganiami Technicznymi COBRTI INSTAL, polskimi normami i przepisami prawa polskiego.
1.3 Szczegółowe wytyczne dotyczące materiałów i urządzeń
Wykonawca zobowiązany jest do dostawy i montażu urządzeń - stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia - wyłącznie z materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, dopuszczonych do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, objętych certyfikatem w zakresie tzw. znaku bezpieczeństwa, wskazującego na zgodność z Polską Normą, aprobatą techniczną i właściwymi przepisami technicznymi zgodnie z art. 10 ustawy z 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane;
1.3.1 POMPY CIEPŁA WRAZ Z INSTALACJĄ ODBIORCZĄ
Na podstawie określonego obciążenia cieplnego budynków, zapotrzebowania na ciepłą wodę użytkową, zostały dobrane wielkości instalacji pomp ciepła działających w systemie grzewczym. Pompy ciepła pozwolą na odłączenie indywidualnych źródeł ciepła zasilanych na paliwa stałe. Rozwiązaniem zaproponowanym na potrzeby budynku są pompy ciepła w systemie woda - glikol, współpracujące z gruntowym wymiennikiem ciepła w postaci odwiertów pionowych. Korzyści wynikające z użycia pomp ciepła to m.in. wysoka sprawność urządzenia, wykorzystanie ogólnodostępnego źródła ciepła jakim jest energia zmagazynowana w gruncie, ograniczenie zużycia konwencjonalnych źródeł energii, redukcja emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń do atmosfery. Wysoka sprawność urządzenia pozwala na uzyskanie bardzo wysokich średniorocznych sprawności działania instalacji.
Pompy ciepła muszą spełniać poniższe wymagania:
a) Pompa ciepła z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne powinna zostać umiejscowiona obok budynku. Łączna moc grzewcza pomp ciepła, powinna być nie mniejsza niż 22 kW (2 pompy po 11 kW) i powinna wynikać z obliczeń obciążenia cieplnego budynków. Nowe źródło ciepła musi umożliwiać uzyskania temperatury na zasilaniu instalacji c.o. nie mniejszej niż 70°C bez wykorzystania grzałek elektrycznych. Współczynnik pompy ciepła COP dla B5/W70 musi wynosić min. 2,2. Maszynownia ma mieć możliwość ogrzewania budynku oraz ogrzewania ciepłej wody użytkowej. W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przeszkolenia użytkowników obu systemów w zakresie obsługi oraz BHP.
b) Pompa ciepła z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne powinna posiadać co najmniej 2 jednostki pomp ciepła pracujące w kaskadzie.
c) Pompa ciepła z modułem hydraulicznym w powinna posiadać obudowę termiczno akustyczną odpornej na warunki atmosferyczne z płyt lub lamel z wełny mineralnej o grubości min. 100mm.
d) GWP czynnika roboczego <650, klasa czynnika A1.
e) Kaskada pomp ciepła sterowana jest w układzie pogodowym. Dla zapewnienia wykonania dezynfekcji termicznej instalacji oraz zasobnika c.w.u. stosuje się wysokotemperaturową pompę ciepła,
f) Ciepła woda użytkowa przygotowywana jest w podgrzewaczu c.w.u. o pojemności nie mniejszej niż 1000 litrów. Chwilowa moc grzewcza przeznaczona na cele c.w.u. nie może być mniejsza niż 22 kW.
g) Kaskada pomp ciepła współpracuje ze zbiornikiem buforowym o pojemności nie mniejszej niż 500 l.
h) Układ c.o. należy zabezpieczyć naczyniem wzbiorczym przeponowym, np. Reflex oraz zaworem bezpieczeństwa typ 1915 o ciśnieniu otwarcia 3 bar. Dobór średnicy zaworu bezpieczeństwa, oraz pojemności naczynia przeponowego, należy wykonać na etapie projektu wykonawczego,
i) Układ c.w.u. należy zabezpieczyć naczyniem wzbiorczym przeponowym, np. Reflex oraz zaworem bezpieczeństwa typ 2115 o ciśnieniu otwarcia 6 bar. Dobór średnicy zaworu bezpieczeństwa, oraz pojemności naczynia przeponowego, należy wykonać na etapie projektu wykonawczego.
j) Rozmiar zewnętrzny obudowy pompy ciepła nie większy niż:
Szerokość: <3,40m
Głębokość: <2,00m
Wysokość: <2,50m
k) Pompa ciepła wraz z modułem hydraulicznym w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne musi być produktem wykonanym w całości fabrycznie. Ze względu na zapewnienie bezawaryjnej pracy oraz długiego czasu życia, nie dopuszcza się urządzeń składanych z części na miejscu.
l) Automatyka pompy ciepła musi zapewniać zdalny nadzór oraz zapis historycznych parametrów pracy urządzenia przez okres nie krótszy niż czas gwarancji.
1.3.2 INSTALACJE FOTOWOLTAICZNE
Pełen opis w SWZ i załącznikach.
4.2.6.) Główny kod CPV: 42511110-5 - Pompy grzewcze
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 i 8 ustawy Pzp w wysokości: do 10 % wartości zamówienia.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejszą ofertą będzie oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów odnoszących się do przedmiotu zamówienia publicznego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na zgłoszenia serwisowe związane z prawidłowym funkcjonowaniem systemu grzewczego (S)
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji Wykonawcy (G)
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Oferenta
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrębnych przepisów ;
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
3) w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
4) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej
a. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
- co najmniej trzy (3) roboty budowlane, która polegała na wymianie źródła ciepła w budynku wielorodzinnym na wolnostojące gruntowe pompy ciepła w obudowie termiczno akustycznej odpornej na warunki atmosferyczne i jednoczesne wykonanie prac termomodernizacyjnych oraz montażu instalacji PV współpracującą z pompami ciepła. o wartości nie mniejszej niż 1.000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych brutto), łącznie.
Wykonawca winien załączyć dowody potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
b. Wykonawca wykaże na formularzu według wzoru jak - Załącznik nr 11 do SWZ, że zapewnia kadrę techniczną umożliwiającą wykonanie przedmiotu niniejszego zadania czyli:
- Kierownika robót instalacyjnych posiadający uprawnienia budowlane.
- Osobę dysponująca certyfikatem F-GAZY.
- Osobę dysponująca certyfikatem instalatora OZE wydany przez UDT.
- Osobę dysponująca uprawnieniami SEP.
c. Posiada doświadczenie polegające na wykonaniu minimalnie 3 realizacji związanych z produkcją i montażem gruntowych pomp ciepła w obudowie termiczno akustycznej o mocy powyżej 20kW, stanowiący oświadczenie wykonawcy stanowiące załącznik do oferty – złożone na druku dowolnym Wykonawcy.
d. jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej i nnw w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na minimum 150% wartości oferty. Kopia polisy załącznik do oferty.
2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, udostępniających zasoby, składa wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo odpowiednio wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 3, potwierdza że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą,
6. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art.112 ust.2 pkt.3 i 4 ustawy PZP, oraz jeżeli to dotyczy, kryteriów selekcji a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
7. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
8. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postepowaniu.
9. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postepowaniu albo ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Ostateczne potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonane na podstawie złożonych podmiotowych środków dowodowych określonych w Rozdziale X SWZ. Ocenie na tym etapie podlegać będzie wyłącznie Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza, spośród tych, które nie zostaną odrzucone.
2. Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu lub są one niekompletne lub zawierają błędy, zamawiający wzywa wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferta wykonawcy podlegają odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
3. Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe na wezwanie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, aktualne na dzień ich złożenia. Złożenie, uzupełnienie lub poprawienie oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1, lub podmiotowych środków dowodowych nie może służyć potwierdzeniu spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji.
4. Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1, lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu.
5. Zamawiający żąda złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
6. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia oferty tj.:
1) Wykaz robót budowlanych – zrealizowanych w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, wartości oraz miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty budowlane zostały wykonane, w zakresie wymaganym do spełnienia warunków udziału w postępowaniu – wzór dokumentu stanowi Załącznik do SWZ.
Do wykazu należy dołączyć dowody określające, czy roboty budowlane zostały wykonane należycie i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2)zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną Wykonawca musi złożyć oddzielnie zaświadczenia dla każdego ze wspólników. Pełen opis w SWZ i załącznikach.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM1. Na podstawie art. 97 ust. 1 ustawy Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium.
2. Każdy Wykonawca biorący udział w przetargu musi przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości 1,5% wartości oferty
3. Wadium może być wnoszone w następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Bank Spółdzielczy Ziemi Szczecińskiej Oddział w Warnicach na rachunek nr 73 9387 1039 3900 1993 2000 0050 z adnotacją „wadium PPGR Wójcin ZPiDr.271.9.2025.MD" potwierdzenie wpływu przelewu najpóźniej w dniu składania ofert przed upływem terminu ich składania. Za skuteczność operacji finansowo –bankowych odpowiada Wykonawca. Kopię przelewu należy dołączyć do oferty.
5. Wadium wnoszone w formie gwarancji lub innego dokumentu, powinno być złożone w oryginale (tj. w postaci elektronicznej w oryginale –dokument podpisany przez gwaranta kwalifikowanym podpisem elektronicznym, dołączony do zaszyfrowanej oferty przed upływem terminu składania ofert) i musi obejmować cały okres związania ofertą.
6. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:
1) upływu terminu związania ofertą;
2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
7. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:
1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;
2) którego oferta została odrzucona;
3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;
4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
8. Złożenie wniosku o zwrot wadium, o którym mowa w pkt 7, powoduje rozwiązanie stosunku prawnego z Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp.
9.Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
10.Zamawiający zwraca wadium wniesione winnej formie niż w pieniądzu poprzez złożenie gwarantowi lub poręczycielowi oświadczenia o zwolnieniu wadium.
11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2–4 ustawy Pzp występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.107 ust.2 lub art.128 ust.1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust.2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe... Pełen opis w SWZ i załącznikach.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
W załączniku nr 6 - projekt umowy w § 15(dopuszczalne zmiany umowne)
1. Strony przewidują możliwość dokonywania zmian w niniejszej umowie zgodnie z art. 454 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych oraz pod warunkiem, że Zamawiający przewidział możliwość ich dokonania w treści dokumentów przetargowych, będących integralną częścią umowy. Pełen opis w załączniku nr 6 od SWZ.