BZP: Przebudowa placu zabaw przy żłobku miejskim w Nowym Mieście Lubawskim
04.09.2025
2025/BZP 00407120/01
GMINA MIEJSKA NOWE MIASTO LUBAWSKIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa placu zabaw przy żłobku miejskim w Nowym Mieście Lubawskim
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA NOWE MIASTO LUBAWSKIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118885
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Nowe Miasto Lubawskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 13-300
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@umnowemiasto.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://umnowemiasto.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa placu zabaw przy żłobku miejskim w Nowym Mieście Lubawskim
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5d3e5df8-c80a-472d-a52b-fb1e5804ecc2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00407120
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00037133/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Przebudowa placu zabaw przy żłobku miejskim w Nowym Mieście Lubawskim
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5d3e5df8-c80a-472d-a52b-fb1e5804ecc23.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 12.1. W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 12.11. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą – Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
12.12. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie
e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
12.13. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
12.14. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
12.15. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
12.16. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy
e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
12.17. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: zp@umnowemiasto.pl (nie dotyczy składania ofert).
12.18. Zamawiający nie przewiduje komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IGP.271.8.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa placu zabaw przy żłobku miejskim w Nowym Mieście Lubawskim na działce nr 11/34, obręb nr 9 Nowe Miasto Lubawskie (ul. Tysiąclecia 3). Inwestycja realizowana jest ze środków Funduszu Pracy w ramach resortowego Programu „Aktywne Place Zabaw 2025”.
Zakres obejmuje:
- urządzenie edukacyjne typu Kuchenka,
- urządzenie edukacyjne typu Autobus szkolny ,
- urządzenie sprawnościowe typu Dżdżownica,
- urządzenie zabawowe Karuzela,
- piaskownica zamykana,
- urządzenie edukacyjne typu Stajnia dla zwierząt,
- zestaw zabawowy ze zjeżdżalniami,
- zestaw zabawowy zjeżdżalnia i tunel,
- regulamin placu zabaw,
- żagiel przeciwsłoneczny
- ogródek wykonany z obrzeży palisadowych.
Wskazane urządzenia będą montowane na istniejącym terenie. Istniejący teren to trawnik i należy wykonywać roboty w taki sposób, aby jak najmniej go uszkodzić.
5.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, przedmiar oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiące załącznik nr 9 do niniejszej SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 37535200-9 - Wyposażenie placów zabaw
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45212130-6 - Roboty budowlane w zakresie parków rozrywki
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-05
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
7.1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w pkt. 8 SWZ oraz spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące:d) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca musi wykazać, że:
− w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie Wykonawca wykonał należycie co najmniej jedno zamówienie na roboty budowlane, których przedmiotem była budowa lub przebudowa placu zabaw lub dostawa i montaż placu zabaw, lub budowa, przebudowa, modernizacja otwartej strefy aktywności publicznej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy – Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej wg załącznika nr 5 do SWZ,
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy – Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: c) wykazu robót budowlanych (lub dostaw z montażem) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty wg załącznika nr 6 do SWZ,
d) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wg załącznika nr 7 do SWZ,
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
17.1. Zamawiający żąda, aby Wykonawca wraz z ofertą złożył następujące przedmiotowe środki dowodowe: np. karty katalogowe, opisy, specyfikacje techniczne z danymi wraz z informacjami potwierdzającymi spełnienie wymagań technicznych stawianych przez Zamawiającego dla oferowanego przedmiotu zamówienia, w tym:a) certyfikatów wydanych przez jednostkę certyfikującą – akredytowaną przez Polskie Centrum Akredytacji lub inny równorzędny podmiot, potwierdzających zgodność z odpowiednimi normami europejskimi bądź polskimi na proponowane urządzenia zabawowe. Certyfikaty muszą być ważne i muszą pozostawać w zgodności z zaproponowanym przez Wykonawcę urządzeniem; oraz:
b) kart technicznych przedstawiające rysunki lub zdjęcia oferowanych urządzeń zabawowych oraz elementy małej architektury, w których powinny znajdować się wymiary urządzeń, wymiary stref bezpieczeństwa, wysokość swobodnego upadku oraz materiały użyte w konstrukcji urządzenia.
17.2. W przypadku załączenia do oferty przedmiotowych środków dowodowych lub
w przypadku składanych na wezwanie Zamawiającego przedmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń sporządzonych w języku obcym przekazuje się je wraz z tłumaczeniem na język polski.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
17.1. Zamawiający żąda, aby Wykonawca wraz z ofertą złożył następujące przedmiotowe środki dowodowe: np. karty katalogowe, opisy, specyfikacje techniczne z danymi wraz z informacjami potwierdzającymi spełnienie wymagań technicznych stawianych przez Zamawiającego dla oferowanego przedmiotu zamówienia, w tym:a) certyfikatów wydanych przez jednostkę certyfikującą – akredytowaną przez Polskie Centrum Akredytacji lub inny równorzędny podmiot, potwierdzających zgodność z odpowiednimi normami europejskimi bądź polskimi na proponowane urządzenia zabawowe. Certyfikaty muszą być ważne i muszą pozostawać w zgodności z zaproponowanym przez Wykonawcę urządzeniem; oraz:
b) kart technicznych przedstawiające rysunki lub zdjęcia oferowanych urządzeń zabawowych oraz elementy małej architektury, w których powinny znajdować się wymiary urządzeń, wymiary stref bezpieczeństwa, wysokość swobodnego upadku oraz materiały użyte w konstrukcji urządzenia.
17.2. W przypadku załączenia do oferty przedmiotowych środków dowodowych lub
w przypadku składanych na wezwanie Zamawiającego przedmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń sporządzonych w języku obcym przekazuje się je wraz z tłumaczeniem na język polski.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy