BZP: Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego TBS nr 24 wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Głogowie.
05.09.2025
2025/BZP 00408152/01
Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Głogowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego TBS nr 24 wraz
z infrastrukturą towarzyszącą w Głogowie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Głogowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390626869
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Piotra Skargi 8
1.5.2.) Miejscowość: Głogów
1.5.3.) Kod pocztowy: 67-200
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski
1.5.7.) Numer telefonu: 602 772 012
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: r.musial@tbsglgow.pl ; d.strzelecki@tbsglogow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.tbsglogow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego TBS nr 24 wraz
z infrastrukturą towarzyszącą w Głogowie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bd60b51d-29a8-449d-b0b6-9be7f913f9f7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00408152
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
KPO w ramach działania "Inwestycje w energooszczędne budownictwo mieszkaniowe dla gospodarstw o niskich i średnich dochodach
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bd60b51d-29a8-449d-b0b6-9be7f913f9f73.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11) Niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie tj.:
stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej
niż 512 kb/s;
komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej
w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0 lub Google Chrome wersji 71.0.3 lub Firefox od wersji 65.0.1 lub Safari od wersji 12.0.2,
włączona obsługa JavaScript;
zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): obowiązkowe informacje zostały zawarte w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): obowiązkowe informacje zostały zawarte w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 13-DIE-2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy i wyczerpujący opis przedmiotu zamówienia stanowi opracowana przez Biuro Projektowe SCENARIO Wacław Szarejko 55-002 Kamieniec Wrocławski - Dokumentacja Projektowa i prawomocna decyzja pozwolenia na budowę Nr 133.2024 z dnia 3 czerwca 2024 roku wydana przez Starostę Głogowskiego, stanowiące integralną część SWZ.
Zaprojektowany budynek posiada cztery kondygnacje nadziemne i jedną kondygnację podziemną. W budynku zaplanowano łącznie 40 mieszkań.
Budynek projektuje się jako średni, podpiwniczony z windą, mieszczący się w określonych przez MPZP granicach zabudowy i określonych w MPZP współczynnikach i parametrach.
Na terenie objętym inwestycją planuje się również niezbędną infrastrukturę techniczną
w postaci koniecznego uzbrojenia technicznego, miejsc parkingowych podziemnych, miejsc gromadzenia odpadów, terenów zielonych.
Część miejsc parkingowych została już wykonana – wzdłuż, istniejącej, przy ulicy Witolda Pileckiego drogi zewnętrznej – to jest wykonane zostało 50 miejsc parkingowych i 2 dla osób niepełnosprawnych.
Parkingi zaprojektowano spełniając zapisany współczynnik w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego dla tego terenu, przyjmując współczynnik miejsc postojowych (1 miejsce postojowe na jedno mieszkanie).
Budynek jest wyposażony w wewnętrzne i zewnętrzne instalacje sanitarne, elektryczne, fotowoltaikę, system podgrzewania wody oraz instalację centralnego ogrzewania. Budynki będą posiadały instalację nawadniającą teren zielony oraz zbiorniki zbierające wodę
z drenażu do podlewania terenów zielonych.
Zapotrzebowanie na nieodnawialną energię pierwotną w budynku nie przekracza wartości 50 kWh/m2 rok.
Zamawiający uzyskał wsparcie finansowe na realizację przedmiotu zamówienia z planu rozwojowego KPO w ramach działania „Inwestycje w energooszczędne budownictwo mieszkaniowe dla gospodarstw domowych o niskich i średnich dochodach”. Dlatego
też proces realizacji robót budowlanych musi być zgodny z wymaganiami wskazanymi
w tym działaniu (DNSH). Zamawiający dołącza wraz z Dokumentacją Projektową opracowanie przygotowane w tej sprawie przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii – Poradnik dla inwestorów realizujących inwestycje mieszkaniowe finansowane z udziałem środków z KPO.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień o których mowa w art 214 ust. 1 pkt 7 do wysokości 20 % wartości zamówienia podstawowego. Przewiduje ile możliwość wykorzystania wszystkich rodzajów robót określonych w dokumentacji projektowej
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowa
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:a) nie podlegają wykluczeniu;
b) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej
i finansowej oraz zdolności technicznej i zawodowej.
2. Zamawiający określa następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) sytuacji ekonomicznej i finansowej;
a) posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 5.000.000,00 zł (słownie: pięć milionów złotych) co potwierdzą poprzez złożenie aktualnej informacji z banku,
b) posiadają ubezpieczenie od OC z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę co najmniej 5.000.000,00 zł (słownie: pięć milionów złotych),
c) posiadanie w każdym z ostatnich trzech lat obrotowych (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie) przychody netto
ze sprzedaży nie mniej niż 80.000.000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt milionów złotych),
2) zdolności technicznej lub zawodowej;
a) posiadają doświadczenie umożliwiające realizację zamówienia to znaczy
w okresie ostatnich sześciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie co najmniej: dwa (3) zamówienia na roboty budowlane, w rozumieniu ustawy Prawo budowlane (art. 3 pkt. 6) i 7a) ), składające się łącznie na: budowę, odbudowę, przebudowę lub rozbudowę dwóch (3) obiektów budowlanych, stanowiących budynki mieszkalne wielorodzinne, o łącznej powierzchni użytkowej mieszkań nie mniejszej niż 1.600 m2 w każdym z obiektów budowlanych oraz o wartości robót budowlanych każdorazowo minimum 8.000.000,00 zł brutto za każdy obiekt budowlany (słownie: osiem milionów złotych brutto), każdy obiekt wykonany pod klucz, co potwierdzą w wykazie wykonanych robót i referencjami.
Wyjaśniając co oznacza Wykończenie pod klucz obiektu (budynku mieszkalnego wielorodzinnego) o którym mowa w Rozdziale VI ust. 2 pkt 2) ppkt a) Zamawiający informuje, iż każde mieszkanie w każdym z 3 obiektów musi posiadać (zostało wykonane
w określonym standardzie) to jest posiadające:
• drzwi wewnętrzne,
• panele podłogowe,
• płytki ceramiczne w łazience i kuchni,
• tynkowanie i malowanie,
• biały montaż.
W celu spełnienia przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu Wykonawca musi wykazać dowód (referencje lub inne dokumenty), że taka realizacja przez Wykonawcę została prawidłowo wykonana.
b) dysponują lub będą dysponować osobami, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za świadczenie usług oraz kierowanie robotami budowlanymi, posiadającymi uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lutego 1994r. Prawo budowlane, z których co najmniej:
jedna (1) osoba pełniącą funkcję kierownika budowy posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz doświadczenie w zakresie pełnienia funkcji kierownika budowy przy 1 inwestycji budowy budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą o powierzchni użytkowej
co najmniej 1.600 m2, wykonanym pod klucz, wraz z aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby zawodowej, posiadająca co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu budową,
jedna (1) osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń wraz z aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby zawodowej,
jedna (1) osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń wraz z aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby zawodowej,
jedna (1) osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń wraz z aktualnym zaświadczeniem o przynależności do właściwej izby zawodowej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, sytuacji finansowej, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych :
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 6 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz
z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty (wg załącznika Nr 4 do SWZ),
b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
(wg załącznika Nr 5 do SWZ),
c) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
d) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od OC w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej ubezpieczenia,
e) część sprawozdania finansowego tj. rachunek zysków i strat oraz bilans za ostatnie
3 lata obrotowe, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy za ten okres.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
b) oświadczenia o braku przynależności do grupy kapitałowej (według załącznika Nr 3 do SWZ).
c) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,
o którym mowa w art. 125 ustawy Prawo zamówień publicznych (wzór stanowi załącznik Nr 8 do SWZ).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Formularz ofertowy.2. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
3. Pełnomocnictwo.
4.Zobowiazanie podmiotu.
5.Wadium.
6. Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa.
7. Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - do oferty
8. Kosztorysy uproszczone we wszystkich branżach
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
200.000,00 zł (dwieście tysięcy złotych)6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że:1) wspólnie spełniają warunki udziału w postępowaniu,
2) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzi jakakolwiek podstawa do wykluczenia
z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp,
3) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,
4) muszą ustanowić pełnomocnika Wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Pełnomocnictwo musi mieć formę pisemną lub kopię potwierdzona przez notariusza,
5) przed zawarciem umowy o niniejsze zamówienie publiczne, jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający wezwie do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych wykonawców,
6) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek dołączyć do oferty oświadczenie, z którego będzie wynikać, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy (wzór stanowi załącznik Nr 9 do SWZ),
7) Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W treści SWZ zostały zapisane szczegółowe wymagania w tym zakresie