BZP: Rozbudowa sieci wodociągowej w m. Brzozowo Chabdy, Brzozowo Antonie i Zdrody Stare
05.09.2025
2025/BZP 00409871/01
GMINA POŚWIĘTNE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa sieci wodociągowej w m. Brzozowo Chabdy, Brzozowo Antonie i Zdrody Stare
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA POŚWIĘTNE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659616
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 21
1.5.2.) Miejscowość: Poświętne
1.5.3.) Kod pocztowy: 18-112
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 85 650 13 14
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminaposwietne.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugposwietne.wrotapodlasia.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa sieci wodociągowej w m. Brzozowo Chabdy, Brzozowo Antonie i Zdrody Stare
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a96597c8-3041-4e44-a051-22b7276b69c3
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00409871
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00025283/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Rozbudowa sieci wodociągowej wm. Brzozowo Antonie, Brzozowo Chabdy, Zdrody Stare
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a96597c8-3041-4e44-a051-22b7276b69c33.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W celu prawidłowego korzystania z
usług Platformy e-Zamówienia wymagany jest:
a) Komputer PC:
• parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HD,
• zainstalowany jedne z poniższych systemów operacyjnych: MS Windows 7 lub nowszy, OSX/Mac OS 10.10, Ubuntu 14.04,
• zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek: Chrome 66.0 lub nowsza, Firefox 59.0 lub nowszy, Safari 11.1 lub nowsza, Edge
14.0 i nowsze, albo
b) Tablet/Telefon:
• parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, iOS 10.3,
• przeglądarka Chrome 61 lub nowa
Dla skorzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji
danych SSL, obsługi Java Script, oraz cookies;
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (tzw. RODO) informuje, iż:
I. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH.
Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Poświętne, z siedzibą w Poświętne 21, 18-112 Poświętne.
Kontakt z Administratorem możliwy jest w następujący sposób:
1. telefonicznie pod numerem telefonu (85) 650 13 14;
2. adres e-mail: sekretariat@gminaposwietne.eu,
3. pisemnie na adres siedziby Administratora.
II. INSPEKTOR OCHRONY DANYCH.
Administrator danych wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można kontaktować się w sprawach dotyczących
przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych w następujący sposób:
1. telefonicznie pod numerem (85) 650 13 14
2. adres e-mail: iod@gminaposwietne.eu,
3. pisemnie na adres siedziby Administratora , wskazany w pkt. I .
III. CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH I PODSTAWA PRAWNA.
Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa na podstawie art. 6 ust. 1
lit. C, a także w sytuacji, kiedy wyrażą Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych takich jak numer telefonu lub adres
email
– na podstawie art. 6 ust. 1 lit. A ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. w związku z
ustawą Prawo zamówień publicznych
IV. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
V. PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTW TRZECICH
Dane osobowe nie będą przekazane do państwa trzeciego - poza Europejski Obszar Gospodarczy.
VI. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH.
Dane osobowe od momentu pozyskania będą przechowywane przez okres wynikający z kategorii archiwalnej dokumentacji
określonej w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla organów gmin i związków międzygminnych oraz urzędów obsługujących te
Ogłoszenie nr 2025/BZP 00240602/01 z dnia 2025-05-21
2025-05-21 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na
podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
organy i związki. Kryteria okresu przechowywania ustala się w oparciu o klasyfikację i kwalifikację dokumentacji w jednolitym
rzeczowym wykazie akt.
VII. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ, DOSTĘP DO DANYCH OSOBOWYCH.
Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo uzyskania potwierdzenia przetwarzania, możliwość
sprostowania i uzupełnienia danych.
VIII. PRAWO DO COFNIĘCIA ZGODY.
Podanie przez Państwa danych osobowych jest wymogiem ustawowym. W określonych przypadkach, zbierane są dane osobowe w
postaci np.: numeru telefonu lub adresu poczty elektronicznej e-mail w celu łatwiejszego kontaktu urzędu z petentem, wówczas
wymagana jest Państwa zgoda. Taka zgodę i tylko w tym zakresie możecie państwo cofnąć w każdym momencie.
IX. PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie Państwa danych
osobowych naruszałoby przepisy Ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku.
X. INFORMACJA O WYMOGU DOBROWOLNOŚCI PODANIA DANYCH ORAZ KONSEKWENCJACH NIEPODANIA DANYCH
OSOBOWYCH.
Przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podanie przez Państwa jest obowiązkowe. Nie podanie danych
osobowych uniemożliwi załatwienia sprawy.
XI. ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI, PROFILOWANIE.
Państwa dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZW.271.23.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
a)Wodociąg Brzozowo Antonie: Rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej z rur polietylenowych klasy PE100 typu RC (dwuwarstwowe) z typoszeregu SDR17 (PN10) średnicy Dn110mm, zgrzewanych doczołowolub łączonych na kształtki i złączki elektrooporowe.
Całkowita długość rurociągu 185,00mw tym:
-przewiert pod przepustem melioracji wodnej w R.O. PEHD śr.225mm dług. 16,00m
Armatura rurociągu żeliwna
w tym:
-hydrant nadziemny śr. 100mm na odejściu bocznym - 1 kpl.
-zasuwa liniowa Dn100 przy wcince - 1 kpl.
Zmiany trasy wodociągu przy kącie od 30 stopni i więcej, wykonywać przy pomocy typowych, systemowych kształtek PE(RC), natomiast odgałęzienia
z kształtek żeliwnych.
Wykopy bez wymiany gruntu.
Dopuszcza się wykonywanie robót metodą przewiertu sterowanego.
b) Wodociąg Brzozowo Chabdy -
-rozbudowa sieci wodociągowej rozdzielczej z rur polietylenowych klasy PE100
typu RC (rury dwuwarstwowe) z typoszeregu SDR17 PN10) średnicy Dn110mm,
zgrzewanych doczołowo (lub łączonych na kształtki i złączki elektrooporowe)
o długości 262,00m,
w tym;
-przewiert pod pasem drogowym gminnym w R.O. PEHDØ225mm dług. 6,00m
-przewiert pod pasem drogowym powiatowym w R.O. PEHDØ225mm dług. 14,50m
oraz armaturą żeliwną;
-zasuwa żeliwna Dn100mm przy wcince (węzeł „A”) – 1 kpl.,
-hydrant Dn100mm na końcówce rurociągu na odejściu bocznym – 1 kpl.
Zaprojektowany hydrant służyć będzie do płukania i odpowietrzania sieci wodociągowej.c) Wodociąg Zdrody Stare:
Montaż hydrantu na odejściu bocznym.
Zaprojektowano hydrant Dn100mm na odejściu bocznym od istniejącej sieci wodociągowej rozdzielczej z rur PCV110mm.
Odejście wykonane z rury PE(RC)110mm wcięte do sieci wodociągowej rozdzielczej na trójnik równoprzelotowy żel. 100x100x100mmna terenie działki nr ewid. 75/6.
Zasuwa żel. Dn100mm odcinająca hydrant na terenie dz. nr ewid. 63/3.
UWAGA: inwestor wykonał własnymi siłami wcinkę oraz zamontował zasuwę.
Do wykonania pozostał montaż samego hydrantu Dn100mm
Wykop bez wymiany gruntu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-25
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Wykonawca spełni powyższy warunek, jeżeli będzie ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na kwotę co najmniej 200 000,00 zł ( dwieście tysięcy złotych ).
W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni powyższy warunek, jeżeli wykaże, że:
- w okresie ostatnich 5 lat przed dniem upływu terminu składania ofert - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie zrealizował co najmniej trzy zamówienia na roboty budowlane w zakresie budowy i/lub przebudowy i/lub rozbudowy i/lub remontu sieci wodociągowych. Wartość każdej z tych robót budowlanych powinna wynosić nie mniej niż 100 000,00 zł (sto tysięcy złotych);
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości:2 500 złotych (słownie: dwa tysiące pięćset złotych);
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
31.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujący ch formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy uiścić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego. Bank Spółdzielczy w Łapach nr rachunku: 69 8081 0009 0000 3955 2000 0040 – z adnotacją Wadium „Rozbudowa sieci wodociągowej w m. Brzozowo - Chabdy, Brzozowo - Antonie i Zdrody Stare”
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
31.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał
gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp.
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Poświętne.
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
31.6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp zostanie odrzucona (226 ust. 1 pkt 14 Pzp).
Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:Ogłoszenie nr 2025/BZP 00378428/01 z dnia 2025-08-18
2025-08-18 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty
budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
W przypadku, o którym mowa w pkt 20.2 SWZ, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają
odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni
wykonawcy.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w pkt 18.1
SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków
udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie.