BZP: Usługi sprzątania w obiektach Teatru im. Adama Mickiewicza w Częstochowie.
06.09.2025
2025/BZP 00410209/01
TEATR IM.ADAMA MICKIEWICZA W CZĘSTOCHOWIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi sprzątania w obiektach Teatru im. Adama Mickiewicza w Częstochowie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: TEATR IM.ADAMA MICKIEWICZA W CZĘSTOCHOWIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000279255
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jana Kilińskiego 15
1.5.2.) Miejscowość: Częstochowa
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-200
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.7.) Numer telefonu: (34) 372 33 04
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dyrekcja@teatr-mickiewicza.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.teatr-mickiewicza.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi sprzątania w obiektach Teatru im. Adama Mickiewicza w Częstochowie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e6e6755a-e860-4ce6-97c3-a9f5acda153b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00410209
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00388287/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Usługi sprzątania w obiektach Teatru im. Adama Mickiewicza w Częstochowie.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e6e6755a-e860-4ce6-97c3-a9f5acda153b3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: KOMUNIKACJA MIĘDZY ZAMAWIAJĄCYM A WYKONAWCAMI odbywa się za pośrednictwem formularzy portalu e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl/pl/ lub poczty elektronicznej d.sedziwy@teatr-mickiewicza.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem formularzy udostępnionych za pośrednictwem portalu e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-e6e6755a-e860-4ce6-97c3-a9f5acda153b w zakładce „Formularze”, a także za pomocą poczty e-mail: d.sedziwy@teatr-mickiewicza.pl
2.1. Ofertę oraz dokumenty dot. postępowania należy składać przy użyciu portalu e-Zamówienia https://ezamowienia.gov.pl/pl/ lub w przypadkach uzasadnionych np. udokumentowanej awarii systemu portalu e-Zamówienia, itp, ofertę można złożyć elektronicznie za pośrednictwem poczty, na adres e-mail: d.sedziwy@teatr-mickiewicza.pl, liczy się wówczas data i godzina wpłynięcia korespondencji na serwer Zamawiającego.
2.2. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń ( inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty ) składane winny być przez Wykonawcę elektronicznie za pośrednictwem jednej z możliwości:
2.2.1. dedykowanego formularza udostępnionego przez portal e-Zamówienia (korespondencja przesłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana)
2.2.2. poczty elektronicznej, na adres e-mail: d.sedziwy@teatr-mickiewicza.pl
2.3. Zamawiający rekomenduje następujące formaty danych: .pdf oraz .zip, .7z (formaty poddające dane kompresji) a w przypadku przekazywania wiadomości przy użyciu środków komunikacji elektronicznej jako tekst wpisany bezpośrednio do niej.
3. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia BZP lub nr sprawy a także identyfikatorem postępowania podanym na portalu e-Zamówienia.
4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z portalu e-Zamówienia, dostępnym pod adresem:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu
5. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z portalu e-Zamówienia, określone w Regulaminie portalu e-Zamówienia oraz zobowiązuje się korzystając z portalu e-Zamówienia przestrzegać postanowień tego regulaminu.
6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 100MB.
7. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust.1. PZP podmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na portalu e-Zamówienia lub otrzymania na serwer poczty elektronicznej Zamawiającego, na e-mail: d.sedziwy@teatr-mickiewicza.pl
8. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
9. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami: Adam Stępniak, Damian Sędziwy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Celem realizacji obowiązku wynikającego z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., zwanego dalej: „RODO”), Zamawiający informuje Wykonawcę, że w stosunku do danych osobowych osób fizycznych, których przetwarzanie jest niezbędne dla realizacji Przedmiotu umowy:
1. Administratorem danych osobowych jest Teatr im. Adama Mickiewicza w Częstochowie z siedzibą w Częstochowie, ul. Kilińskiego 15, 42-202 Częstochowa;
2. Administrator wyznaczył Pełnomocnika Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez e-mail: m.szydlowski@teatr-mickiewicza.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych.
3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b, c, f RODO, tj. w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia, zawarcia i wykonania umowy.
4. Dane osobowe będą przechowywane do wygaśnięcia roszczeń przysługujących Zamawiającemu z tytułu umowy, a także gwarancji za wady Przedmiotu umowy, ze względu na prawnie uzasadniony interes Administratora.
5. W odniesieniu do przetwarzanych danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, o którym mowa w art. 22 RODO, ani przekazywane do państwa trzeciego.
6. Osobie fizycznej, której dane są przetwarzane, przysługuje:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych jej dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania jej danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
7. Osobie fizycznej, której dane osobowe są przetwarzane, nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. „b”, „d” lub „e” RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. „b” i „c” RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z obowiązującymi przepisami.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/05/08/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 250000 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 203252 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa sprzątania budynku Teatru im. Adama Mickiewicza, obejmująca w szczególności:
a) kompleksowe sprzątanie oraz utrzymanie bieżącej czystości i porządku w budynkach ,,A” i ,,B” Teatru im. A. Mickiewicza na 5-ciu poziomach.
b) bieżącego utrzymania czystości wokół budynków teatru oraz ,,Domu Aktora” przy ul. Dąbrowskiego 65, wraz z odśnieżaniem chodników, parkingów oraz placów w sezonie zimowym a także zamiataniem tych samych miejsc w okresie letnim - wg standardów i wymogów BHP, przepisów prawa bud. i zarządzeń obowiązujących w Teatrze,
4.2.6.) Główny kod CPV: 90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-11-10 do 2026-06-09
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
W razie potrzeb Zamawiającego ogłoszenie o zamówienie publiczne planuje się ogłosić na okres 15.09.2026 do 15 06 2027r.4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium ceny.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki:a) Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12-23 oraz ust. 5 pkt 1. i pkt 2. ustawy Pzp,
b) Posiadają zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
c) Prowadzą działalność w zakresie świadczenia usług objętych przedmiotem zamówienia,
d) Dysponują zasobami kadrowymi, zdolnymi i uprawnionymi do wykonywania czynności związanych z realizacją zamówienia, posiadających doświadczenie w świadczeniu usług sprzątania na rzecz jednostek publicznych, w szczególności: instytucji kultury, teatrów, filharmonii itp.
e) Oświadczą, że przedmiot zamówienia będą wykonywać bez udziału podwykonawców,
f) Dysponują właściwym sprzętem i środkami niezbędnymi do wykonania zamówienia,
g) Spełniają warunki udziału w postępowaniu określonym przez Zamawiającego w warunkach zamówienia,
h) W skalkulowanej cenie brutto, Wykonawcy uwzględnią wszystkie koszty wykonania zamówienia i realizacji przyszłego świadczenia umownego,
i) W ofercie nie zastosują cen dumpingowych,
j) Oświadczą, że złożona przez nich oferta nie stanowi czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
k) Posiadają doświadczenie w wykonywaniu usług objętych przedmiotem zamówienia, tj. wykonywaniem co najmniej 2 usług sprzątania na rzecz instytucji kultury w okresie ostatnich trzech lat, o wartości kontraktu co najmniej 30.000,00 zł netto każda,
l) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania Wykonawcy, o których mowa w art. 108 ust. 1 lub art. 109. ustawy Pzp,
m) Akceptują warunki płatności określone przez Zamawiającego w Specyfikacji Warunków Zamówienia (wzór umowy – załącznik nr 5 do SWZ),
n) Zapoznali się z warunkami zamówienia i nie wnoszą do nich zastrzeżeń oraz zdobyli konieczne informacje, potrzebne do właściwego wykonania zamówienia,
o) Akceptują czas związania ze złożoną ofertą,
p) Akceptują wzór umowy i zobowiązują się w przypadku wybrania oferty do zawarcia umowy na wymienionych warunkach, w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.- załącznik nr 5 do SWZ.
q) Wypełniają obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskane w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu,
2. Złożą oświadczenia o nie zaleganiu w opłacaniu podatków oraz składek na ubezpieczenia,
3. Złożą kopię polisy ubezpieczeniowej OC, w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej na kwotę co najmniej 100 000.00 zł brutto,
4. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają powyższe warunki udziału w postępowaniu z pkt 1-3, co potwierdzają wypełniając oświadczenie z załącznika Nr 2 i załącznika nr 3 do Specyfikacji Warunków Zamówienia.