BZP: Usunięcie usterek pokontrolnych instalacji elektrycznych w dwóch domach studenckich Zamawiającego wraz z ponownym wykonaniem badań i pomiarów instalacji elektrycznej
09.09.2025
2025/BZP 00413222/01
Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Usunięcie usterek pokontrolnych instalacji elektrycznych w dwóch domach studenckich Zamawiającego wraz z ponownym wykonaniem badań i pomiarów instalacji elektrycznej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001376
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Podchorążych 2
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-084
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@uken.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/up_krakow
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usunięcie usterek pokontrolnych instalacji elektrycznych w dwóch domach studenckich Zamawiającego wraz z ponownym wykonaniem badań i pomiarów instalacji elektrycznej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a57b6475-791c-4385-a642-33493d98e0d6
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00413222
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11713963.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1171396
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: SPOSÓB KOMUNIKACJI W POSTĘPOWANIU, ŚRODKI KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ I OSOBY WYZNCZONE DO KOMUNIKOWANIA SIĘ Z WYKONAWCA znajdują się w rozdziale XII SWZ, na stronie wskazanej powyżej
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): dane dotyczące RODO znajdują się w rozdziale XXIII SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): dane dotyczące RODO znajdują się w rozdziale XXIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 20.TP.DIR.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja prac pn.: Usunięcie usterek pokontrolnych instalacji elektrycznych w dwóch domach studenckich Zamawiającego wraz z ponownym wykonaniem badań i pomiarów instalacji elektrycznej. Zamówienie dotyczy Domu Studenckiego „Za Kolumnami” znajdującego się w Krakowie przy ul. Armii Krajowej 9a oraz Domu Studenckiego „Krakowiak” znajdującego się w Krakowie przy ul. Armii Krajowej 9.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia zawarty została w pliku załącznik A do SWZ, w którym zawierają się przedmiar robót, STWiORB, protokoły z pomiarów, rzuty oraz wytyczne do SWZ dla każdej z lokalizacji.
Przewidziana jest nieobowiązkowa wizja lokalna, zgodnie z opisem w rozdziale III.2 SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 50711000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji elektrycznych instalacji budynkowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
50324200-4 - Zapobiegawcze usługi konserwacyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 84 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
dotyczy Wykonawcyposiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, tzn: w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonali prawidłowo co najmniej dwie roboty budowlane (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.) stanowiące dwa odrębne kontrakty, o łącznej wartości minimum 30 000 zł (trzydzieści tysięcy złotych) w zakresie wykonania lub naprawy instalacji elektrycznych łącznie z dokonaniem pomiarów elektrycznych, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
Zamawiający „odrębny kontrakt” rozumie jako jedną, pisemną umowę odpłatną, a nie sumę pojedynczych ustnych bądź pisemnych zleceń realizowanych na rzecz tego samego podmiotu
dotyczy personelu
o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą, że skierują do realizacji zamówienia osoby zdolne do realizacji zamówienia tj.
a. jednej osoby posiadającymi ważne świadectwo kwalifikacyjne „D1” uprawniające do dozoru urządzeń, instalacji i sieci w zakresie urządzeń, instalacji i sieci o napięciu znamionowym do 1kV,
b. jednej osoby posiadające ważne świadectwo kwalifikacyjne „E1” uprawniające do eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci w zakresie urządzeń o napięciu znamionowym do 1 kV,
Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji w przypadku posiadania uprawnień więcej niż jednej specjalności.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie o aktualności danych zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy PZP
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia zawierający informacje pozwalające na potwierdzenie spełnienia warunków udziału opisanych w Rozdziale VII SWZ, w szczególności nazwę i rodzaj posiadanych uprawnień, wykaz inwestycji potwierdzających posiadane doświadczenie
wykaz robót budowlanych zawierający informacje pozwalające na potwierdzenie spełnienia warunków udziału opisanych w Rozdziale VI SWZ, w szczególności nazwy inwestycji, rodzaj realizowanych prac, wartość, termin realizacji, nazwę Zamawiającego,
dowody określające czy roboty budowlane zamieszczone w „Wykazie robót budowlanych” zostały wykonane należycie, w szczególności czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający, na potwierdzenie zgodności oferowanych robót budowlanych z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia nie wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych z zastrzeżeniem pkt. 2 poniżej.2. W przypadku, gdy zaproponowane przez Wykonawcę rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia, Wykonawca musi udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, że oferowany sposób wykonania roboty budowlanej spełnia określone przez Zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria.
3. Równoważność z zastrzeżeniem zapisów rozdziału III ust. 6:
1) zgodnie z art. 101 ust. 5 PZP w sytuacji gdyby w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 PZP, a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie ,,lub równoważne", to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywane w każdej takiej normie, europejskiej ocenie technicznej,
2) w związku z powyższym należy przyjąć, że każdej normie, europejskiej ocenie technicznej, występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy ,,lub równoważne", w tym, jeśli występują - dopuszcza się nowsze odpowiedniki wskazanych norm. Jako rozwiązania równoważne należy rozumieć rozwiązania charakteryzujące się parametrami/opisami nie gorszymi od wymaganych, a znajdującymi się w dokumentacji,
3) zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy PZP, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w zakresie opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego,
4) w przypadku zaoferowania materiałów/norm równoważnych lub techniki wykonania robot budowlanych, Wykonawca musi wraz z Formularzem Ofertowym przedstawić oferowane materiały oraz dołączyć dokumenty potwierdzające parametry techniczne i analizy porównawcze, z których jednoznacznie będzie wynikać, że są one w pełni równoważne do rozwiązań wskazanych w załączniku A do niniejszej SWZ,
4. Jeżeli Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wezwie wykonawcę do ich złożenia lub uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 2 dni robocze,
5. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych, złożonych wraz z ofertą.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
kosztorys ofertowySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu opisanych w Rozdziale VI SWZ, warunki udziału w postępowaniu wskazane w rozdziale VII muszą spełniać łącznie.
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć aktualne na dzień złożenia podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w rozdziale VIII SWZ przy czym:
3.1. podmiotowe środki dowodowe, dotyczące warunków udziału w postępowaniu składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnianie warunku, w zakresie i na zasadach opisanych w Rozdziale VIII SWZ.
3.2. podmiotowe środki dowodowe, dotyczące braku podstaw wykluczenia składa każdy z nich.
4. Zamawiający nie określił odmiennych wymagań związanych z realizacją zamówienia w odniesieniu do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Wspólnicy spółek osobowych (np. spółki cywilnej) są traktowani jako wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie.