BZP: Przebudowa budynku garażowo-magazynowego KP PSP w Mońkach – przebudowa II kondygnacji naziemnej obiektu
09.09.2025
2025/BZP 00413383/01
KOMENDA POWIATOWA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W MOŃKACH
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa budynku garażowo-magazynowego KP PSP w Mońkach – przebudowa II kondygnacji naziemnej obiektu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMENDA POWIATOWA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W MOŃKACH
1.3.) Oddział zamawiającego: KP PSP MOŃKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050663693
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Adama Mickiewicza 18
1.5.2.) Miejscowość: Mońki
1.5.3.) Kod pocztowy: 19-100
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: kppspmo@straz.bialystok.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/kppsp-monki
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa budynku garażowo-magazynowego KP PSP w Mońkach – przebudowa II kondygnacji naziemnej obiektu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8b8c62d3-e132-409a-b100-e2b6a876ab55
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00413383
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00405677/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa budynku garażowo-magazynowego KP PSP w Mońkach – przebudowa II kondygnacji naziemnej obiektu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8b8c62d3-e132-409a-b100-e2b6a876ab553.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://www.gov.pl/web/kppsp-monki
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Podpis elektroniczny, podpis zaufany, podpis osobisty.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PL.2370.5.2025.RB
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Wykonanie robót budowlanych:
1) przygotowanie i zabezpieczenie terenu robót,
2) wykonanie przegród budowlanych i wydzielenie pomieszczeń,
3) montaż stolarki wewnętrznej,
4) wykończenie powierzchni ścian i sufitów,
5) wyrównanie i wykończenie schodów ze spocznikami.
6) Wykonanie i wykończenie posadzek
2. Wykonanie robót elektrycznych:
1) wykonanie instalacji oświetleniowych i gniazdowych w tym instalacji oświetlenia ewakuacyjnego,
2) wykonanie instalacji niskoprądowych (internetowych) oraz instalacji sygnalizacyjno-alarmowej PSP.
3. Wykonanie robót sanitarnych
1) wykonanie przyłączy wodnych,
2) montaż armatury łazienkowej oraz centralnego ogrzewania (grzejniki).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Do wartości 15% pierwotnej wartości.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:a) warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania oferto udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
- minimum 2 roboty budowlane (przez jedną robotę Zamawiający rozumie zamówienie objęte jedną umową o roboty budowlane) o wartości nie mniejszej niż 400 000 zł brutto, polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie obiektu o przeznaczeniu zbliżonym do obiektu stanowiącego przedmiot zamówienia,
b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. min: co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjnej bez ograniczeń, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy lub odpowiadające im (równoważne) uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, czynne członkostwo we właściwej izbie i min. 2 lata doświadczenia jako kierownik robót budowlanych w specjalności drogowej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania oferto udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie:
- minimum 2 robót budowlanych (przez jedną robotę Zamawiający rozumie zamówienie objęte jedną umową o roboty budowlane) o wartości nie mniejszej niż 400 000 zł brutto, polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie obiektu o przeznaczeniu zbliżonym do obiektu stanowiącego przedmiot zamówienia,
b) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawców do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, obejmujący co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjnej bez ograniczeń, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy lub odpowiadające im (równoważne) uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, czynne członkostwo we właściwej izbie i min. 2 lata doświadczenia jako kierownik robót budowlanych w specjalności drogowej wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- załącznik nr 8do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 7 000 zł (słownie zł: siedem tysięcy 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r., poz. 299).
4. Poza wyżej wymienionymi, Zamawiający nie dopuszcza innych form wniesienia wadium.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: 48 8085 0005 0005 0034 2000 0050 Bank Spółdzielczy w Mońkach z adnotacją: „Przebudowa budynku garażowo-magazynowego KP PSP w Mońkach – przebudowa II kondygnacji naziemnej obiektu”.
6. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
7. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna (poręczeniach lub gwarancjach) należy wnieść w oryginale, w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać co najmniej następujące elementy:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp;
2) zawierać zobowiązanie Gwaranta lub Poręczyciela do nieodwołalnego i bezwarunkowego zapłacenia kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie zapłaty Zamawiającego, w przypadku zaistnienia co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium określonego w ustawie Pzp;
3) Gwarant (Poręczyciel) nie może uzależniać dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub od przedłożenia jakiejkolwiek dokumentacji;
4) termin obowiązywania gwarancji lub poręczenia nie może być krótszy niż termin związania ofertą.
5) w przypadku gdy, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wnoszą wadium w postaci gwarancji lub poręczenia, to z ich treści musi wynikać, że odnoszą się one zarówno do zleceniodawcy gwarancji lub poręczenia, jak i wszystkich pozostałych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
8. W przypadku wniesienia wadium w formie: pieniężnej – zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty; poręczeń lub gwarancji – wymaga się , by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.
9. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zostanie odrzucona.
10. Zamawiający zwróci wadium na zasadach i w okolicznościach wskazanych w art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego zawiera wzór umowy, który stanowi załącznik nr 10 do niniejszej specyfikacji warunków zamówienia (SWZ).2. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia, o których mowa w art. 442 ustawy Pzp.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik do SWZ.
4. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.