BZP: Świadczenie specjalistycznej usługi neurologicznej w ramach stanowiska Neurologa
09.09.2025
2025/BZP 00413419/01
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie specjalistycznej usługi neurologicznej w ramach stanowiska Neurologa
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 200149196
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: gen. George’a Smitha Pattona 8
1.5.2.) Miejscowość: Białystok
1.5.3.) Kod pocztowy: 15-688
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: rops@rops-bialystok.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rops-bialystok.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Polityka społeczna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie specjalistycznej usługi neurologicznej w ramach stanowiska Neurologa
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c24cfd8d-2b84-4544-9413-96a68527a2e4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00413419
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00043770/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.19 Usługa specjalistycza: Neurolog
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Podlaska Akademia Wspierania Rodziny i Pieczy Zastępczej” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027, Priorytetu VIII Fundusze na rzecz edukacji i włączenia społecznego, Działania 8.5 Wzmocnienie aktywnej integracji społecznej
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/rops_bialystok/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Pełna informacja o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami, zawarta jest w Rozdziale II SWZ.
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/rops_bialystok/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 8. Zgodnie z art. 67 ustawy Pzp, Zamawiający podaje minimalne wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy, tj.:
8.1 stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
8.2 komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza
wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, wszystkie dystrybucje Linuxa, lub ich nowsze wersje;
8.3 zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa;
8.4 włączona obsługa JavaScript;
8.5 zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf;
8.6 szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.;
8.7 oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera
synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
9. Zalecenia Zamawiającego, dotyczące przesyłanej korespondencji:
9.1 Formaty plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny być zgodne z “Obwieszczeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych”.
9.2 Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
9.3 W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip, .7Z.
9.4 Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików wygenerowanych do podpisu podpisem zaufanym, którego
wartość dopuszczalna wynosi nie więcej niż 10 MB, oraz na ograniczenie wielkości plików wygenerowanych do podpisywania podpisem osobistym w aplikacji eDoApp, którego wartość dopuszczalna wynosi nie więcej niż 5 MB.
9.5 Każdorazowo Wykonawca po podpisaniu dokumentu elektronicznego profilem zaufanym lub podpisem osobistym powinien dokonać weryfikacji poprawności złożonego podpisu, z zachowaniem dopuszczalnych wartości maksymalnych wielkości podpisanych plików, dla podpisu zaufanego nie przekraczającego wartości równej 10 MB oraz podpisu osobistego 5MB.
9.6 Zamawiający zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju.
Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików.
9.7 Zamawiający zaleca, aby Wykonawca z odpowiednim wyprzedzeniem przetestował możliwość prawidłowego wykorzystania
wybranej metody podpisania plików oferty.
9.8 Ofertę należy przygotować z należytą starannością dla podmiotu ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego i
zachowaniem odpowiedniego odstępu czasu do zakończenia przyjmowania ofert/wniosków. Podczas podpisywania plików zaleca
się stosowanie algorytmu skrótu bądź wyższy SHA2.
9.9 Jeśli Wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zaleca się wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików.
9.10 Zamawiający rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.
9.11 Zamawiający zaleca, aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Może to
skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne będzie z koniecznością odrzucenia oferty w postępowaniu.
Pełne informacje dot. wymagań technicznych i organizacyjnych zawarte są w Rozdz. II SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych:
1. Odrębnymi Administratorami Państwa danych osobowych są:
1) Województwo Podlaskie reprezentowane przez Marszałka oraz Zarząd Województwa Podlaskiego z siedzibą przy ul. M. Curie-Skłodowskiej 14, 15-097 Białystok; tel. +48 (85) 66 54 169, e-mail: kancelaria@podlaskie.eu , https://bip.podlaskie.eu/.
2) Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku , ul. gen. George’a Smitha Pattona 8, 15-688 Białystok (dalej: „ROPS”).
2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: Województwo Podlaskie: iod@podlaskie.eu, tel. +48 (85) 66 54 169 lub listownie wysyłając pismo na ww. adres; ROPS w Białymstoku: iod@rops-bialystok.pl;
3. Cel przetwarzania danych
Dane osobowe będą przetwarzane w związku z realizacją Projektu pn. „Podlaska Akademia Wspierania Rodziny i Pieczy Zastępczej” nr FEPD.08.05-IZ.00-0001/24 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027, w szczególności w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w oparciu o ustawę z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz.U.2024, poz. 1320) dalej „ustawa Pzp” pn.: „Świadczenie specjalistycznej usługi neurologicznej w ramach stanowiska Neurologa”, numer postępowania: DZP.26.4.28.2025, zawarcia umowy, realizacji zamówienia oraz dochodzenia ewentualnych roszczeń z tytułu zawarcia umowy, a także obowiązku sprawozdawczego, potwierdzenia kwalifikowalności wydatków a także w celu ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami związanymi z zawartą umową.
Podanie danych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
4. Podstawa przetwarzania
Przetwarzanie danych osobowych jest zgodne z prawem i odbywa się na podstawie:
1) art. 6 ust. 1 lit. b RODO - w celu przygotowania, zawarcia i wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą;
2) art. 6 ust. 1 lit. c RODO – w celu realizacji przez Administratora zadań wynikających z przepisów prawa, w tym w zakresie zamówień publicznych a także w celu ustalenia, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami związanymi z zawartą umową oraz wypełnienia obowiązków związanych z archiwizowaniem dokumentów, na podstawie:
a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r.;
b) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1057 z dnia 24 czerwca 2021 r.;
c) ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027;
d) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych.
5. Odbiorcy danych
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp; dane mogą zostać również powierzone tzw. podmiotom przetwarzającym na podstawie odpowiednich instrumentów prawnych (np. firma hostingowa, informatyczna, z zakresu ochrony danych osobowych), a także udostępnione podmiotom, które zwracają się o udostępnienie danych w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej; organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
Pozostałe informacje w zakresie RODO zostały zawarte w Rozdz. III SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZP.26.4.28.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie specjalistycznej usługi neurologicznej w ramach stanowiska Neurologa, w związku z realizacją Projektu pn. „Podlaska Akademia Wspierania Rodziny i Pieczy Zastępczej” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027, Priorytetu VIII Fundusze na rzecz edukacji i włączenia społecznego, Działania 8.5 Wzmocnienie aktywnej integracji społecznej.
Specjalistyczna usługa neurologiczna będzie świadczona w ramach stanowiska Neurologa zatrudnionego w Podlaskim Centrum Konsultacyjno-Diagnostycznym w Białymstoku (PCKD). Osoba skierowana do realizacji usługi powinna posiadać odpowiednie przygotowanie merytoryczne, doświadczenie i wiedzę wymagane na danym stanowisku. Celem PCKD jest diagnozowanie oraz praca nad zaburzeniami i dysfunkcjami dzieci i młodzieży, w tym z niepełnosprawnością, z rodzin zastępczych, adopcyjnych, zgłoszonych do przysposobienia oraz przebywających w całodobowych instytucjach opieki z terenu województwa podlaskiego. Działaniami wspierającymi w ramach PCKD zostaną objęci również rodzice zastępczy i adopcyjni, kandydaci na rodziców zastępczych, a także osoby pełniące funkcję rodziny wspierającej i pomocowej.
2. Szczegółowe wymagania w zakresie realizacji zamówienia zostały zawarte w Załączniku nr 1 do SWZ – Opis przedmiotu zamówienia (OPZ), pozostałe warunki realizacji zamówienia zostały zawarte w Załączniku nr 6 do SWZ – Projektowane postanowienia umowy (PPU).
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121220-1 - Usługi specjalistyczne w zakresie nefrologii lub układu nerwowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85320000-8 - Usługi społeczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami
oceny ofert:
1.1 Cena brutto oferty (C) – waga kryterium 50%
1.2 Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia (D) – waga kryterium 50%
Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% =1pkt. Maksymalna liczba punktów w kryterium równa jest określonej wadze kryterium w %. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglana będzie do drugiego miejsca po przecinku.
Pełne informacje w zakresie kryterium oceny ofert znajdują się w Rozdziale XVIII SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 50
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:- zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował 1 osobą skierowaną przez Wykonawcę do realizacji zamówienia (Neurologiem), spełniającą łącznie poniższe wymagania, tj. posiadającą:
a) ukończone studia medyczne,
b) specjalizację w dziedzinie neurologii lub jest w trakcie jej odbywania,
c) minimum 1 rok doświadczenia zawodowego w pracy neurologa.
2. Oświadczenie dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca składa wraz z ofertą – zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ.
3. Zamawiający może na każdym etapie postępowania uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym - zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:- Oświadczenie Wykonawcy dot. spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SWZ,
- Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do złożenia oferty (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne, konsorcja) (jeżeli dotyczy):a) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale X pkt 3.1, składa każdy z Wykonawców.
b) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Warunki zmiany umowy zostały określone §9, §10, §11 projektowanych postanowień umowy - Załącznik nr 6 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-17 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 1. Ofertę należy złożyć w dedykowanym do tego miejscu poprzez Platformę dostępną pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/rops_bialystok/proceedings O terminie złożenia oferty decyduje czas pełnego przeprocesowania transakcji na Platformie.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-17 09:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-16
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
I. INF.O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY BYĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPR. ZAM. PUBL.2. Zamawiający, przed zawarciem umowy, wezwie Wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, do
przedłożenia nast. dokumentów oraz danych dotyczących osoby skierowanej do real. zam. (Neurologa):
2.1 Dokumenty w zakresie niekaralności, wymagane na podstawie ustawy z dnia 13 maja 2016 roku o przeciwdziałaniu
zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich tj.:
a) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego (nie starsza niż 2 miesiące od dnia przedłożenia) w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z
dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz.U. z 2023 r. poz. 172 oraz z 2022 r. poz. 2600), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego;
b) oświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia o państwie lub państwach zamieszkiwania w ciągu ostatnich
20 lat (innych niż Rzeczpospolita Polska i państwo obywatelstwa) wraz z informacją z rejestrów karnych tych państw uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi (o ile dotyczy),
c) w przypadku osoby skierowanej do real. zam. posiadającej obywatelstwo innego państwa niż Rzeczpospolita Polska:
dodatkowo informację z rejestru karnego państwa obywatelstwa uzyskaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi;
d) informacja z rejestrów karnych innych niż Rzeczpospolita Polska państw – w przypadku braku możliwości uzyskania informacji o których mowa w lit. b i c do celów w nich opisanych;
e) w przypadku braku możliwości uzyskania informacji o których mowa w lit. b-d ze względu na prawo państwa z którego ma być przedłożona informacja, Wykonawca przedkłada oświadczenie osoby skierowanej do real. zam. o braku prawomocnego skazania za czyny zabronione odpowiadające przestępstwom określonym w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art.
189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii oraz nie wydano wobec niej innego orzeczenia, w którym stwierdzono, iż dopuściła się takich czynów zabronionych, oraz że nie ma obowiązku wynikającego z orzeczenia sądu, innego uprawnionego organu lub ustawy stosowania się do zakazu zajmowania wszelkich lub określonych stanowisk, wykonywania wszelkich lub określonych zawodów albo działalności, związanych z wychowaniem, edukacją, wypoczynkiem, leczeniem, świadczeniem porad psychologicznych, rozwojem duchowym, uprawianiem sportu lub realizacją innych zainteresowań przez małoletnich, lub z opieką nad nimi z klauzulą następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”(jeżeli dotyczy),
2.2 Dane niezbędne do weryfikacji osoby skierowanej do real. zam. w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
2.3 Oświadczenie osoby skierowanej do real.zam., że osoba ta:
• nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została jej zawieszona ani ograniczona,
• wypełnia obowiązek alimentacyjny (w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego),
• nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
II. DODATKOWE PODST. WYKLUCZENIA
Z postęp. o udzielenie zam. wyklucza się Wykonawców:
- w stosunku do których zachodzi okoliczność wskazana w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego;
- wobec którego zachodzą podstawy wykl., o których mowa w art. 5k lub art. 5l Rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie.