BZP: Budowa instalacji gazowej wraz z c.o. w budynku świetlicy wiejskiej w Domasznie.
09.09.2025
2025/BZP 00413880/01
Gmina Drzewica
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa instalacji gazowej wraz z c.o. w budynku świetlicy wiejskiej w Domasznie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Drzewica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670224108
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Stanisława Staszica 22
1.5.2.) Miejscowość: Drzewica
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-340
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: jaroslaw.bomba@drzewica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.drzewica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa instalacji gazowej wraz z c.o. w budynku świetlicy wiejskiej w Domasznie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b2ef53fb-6e87-43fd-b19b-58758e9fe72d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00413880
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00049084/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Budowa instalacji gazowej wraz z c.o. w budynku świetlicy wiejskiej w Domasznie.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://drzewica.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Niniejsze postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej dostępnej pod adresem: https://drzewica.ezamawiajacy.pl
W związku z tym:
a. Składanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ;
b. Składanie podmiotowych środków dowodowych;
c. Składanie innych oświadczeń, informacji i wyjaśnień
odbywa się wyłącznie przez Platformę dostępną pod adresem https://drzewica.ezamawiajacy.pl. Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie dopuszcza możliwości porozumiewania się przy użyciu poczty elektronicznej.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje, o których mowa w § 11 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r.w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), dotyczące Platformy:
Niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne, które musi spełniać Wykonawca
stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
komputer klasy PC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, system operacyjny - MS Windows 7 lub nowsze wersje;
komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 2GB RAM, procesor o wydajności odpowiadającej Intel IV 2GHz lub wydajniejszy, jeden z systemów operacyjnych:- MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
włączona obsługa JavaScript;
zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
Dopuszczalne wielkości i formaty przesyłanych danych
wielkość pojedynczego zamieszczanego w systemie nieprzekraczająca 100 MB;
dopuszczalne formaty: pdf, excel, doc, zip.
Szyfrowanie i czas przekazania i odbioru danych plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany - format kodowania UTF8.;
oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany według czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu - zegarem Głównego Instytutu Miar.
Zalecenia Zamawiającego odnośnie kwalifikowanego podpisu elektronicznego
dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES (podpis elektroniczny osadzony wewnątrz podpisywanego pliku);
jeżeli w wyniku podpisywania kwalifikowanym podpisem elektronicznym pliku w formacie innym niż „pdf" zostanie utworzony dodatkowy plik z podpisem, Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu oba pliki tj. plik podpisywany i plik z podpisem;
zaleca się składanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego z wykorzystaniem funkcji skrótu SHA-2; zaleca się, aby kwalifikowany podpis elektroniczny zawierał znacznik czasu oraz dane umożliwiające weryfikację właściwości podpisu po wygaśnięciu certyfikatu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
a. Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
b. dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Budowa instalacji gazowej wraz z c.o. w budynku świetlicy wiejskiej w Domasznie” prowadzonym w trybie trybu podstawowego;
c. odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania;
d. dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
e. obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP;
f. w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
g. Wykonawca posiada:
i. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;
ii. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;
iii. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
iv. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wykonawcy nie przysługuje:
i. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
ii. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
iii. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKBI.271.5.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Charakterystyczne parametry techniczne zamówienia :
- zewnętrzna instalacja gazowa ze zbiornikiem naziemnym poj. 4850 l,
- wewnętrzna instalacja gazowa z kotłem grzewczym o mocy max. 30 kW wraz z
kompletem oprzyrządowania (w tym wszystkie niezbędne pompy),
- roboty budowlane związane z demontażem podłogi w sali głównej świetlicy – 118 m2,wykonaniem podkładu betonowego, izolacji przeciwwilgociowej i termicznej, ułożeniu instalacji ogrzewania podłogowego, wykonaniu wylewki oraz posadzki z płytek gresowych,
- wykonanie instalacji c.o. wraz z montażem grzejników -6 szt.,
- wykonaniu instalacji c.w.u,
- Wykonawca sporządzi inwentaryzację geodezyjną powykonawczą.
- Wykonawca dostarczy protokół z przeglądu kominiarskiego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45231221-0 - Roboty budowlane w zakresie gazowych sieci zasilających
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45231222-7 - Roboty w zakresie zbiorników gazu
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie o którym mowa w SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to potwierdza spełnianie braku podstaw wykluczenia.
3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony dopuszczają możliwość zmiany postanowień zawartej Umowy:a. w przypadku konieczności wykonania innych robót nieprzewidzianych we
wcześniejszych etapach, w strefie przekazanego placu budowy, wówczas Wykonawca jest upoważniony do wystąpienia o wydłużenie okresu na realizację zadania o okres wprowadzonych zakłóceń wraz ze skutkami z tego wynikłymi. Zapis ten dotyczy również wypadków powstałych w strefie robót;
b. w przypadku wystąpienia robót dodatkowych, niewyszczególnionych w dokumentacji projektowej, jak również wykonywania koniecznych rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych, jeżeli będzie potrzebny dodatkowy czas na ich wykonanie lub zmianę wynagrodzenia na warunkach określonych w Umowie (jeśli dotyczy);
c. w przypadku wystąpienia siły wyższej (tj. działania i zamieszki wojenne, ataki
terrorystyczne, klęski żywiołowe spowodowane przez burze, huragany, tajfuny,
trzęsienia ziemi, wybuchy wulkanów, ekonomiczne następstwa globalnego kryzysu finansowego, ogłoszone stany epidemiczne, ogłoszone stany epidemii i inne) uniemożliwiającej wykonanie zamówienia w terminie umownym lub powodującej zmianę zakresu robót;
d. W przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych
uniemożliwiających wykonywanie przedmiotu Umowy; fakt ten musi zostać
udokumentowany wpisem kierownika budowy do dziennika budowy oraz
niezwłocznie zgłoszony Zamawiającemu i potwierdzony przez Inspektora nadzoru – w takim przypadku termin wykonania przedmiotu Umowy może zostać przedłużony o okres, w jakim realizacja przedmiotu Umowy przez Wykonawcę nie była możliwa, do którego należy dodać okres 3 dni na usunięcie skutków niekorzystnych warunków atmosferycznych. Jako niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie się wystąpienie średniej dziennej temperatury poniżej -5 stopni C przez okres minimum 5 dni, opadów ciągłych o intensywności przewyższającej średnią dla obszaru Drzewicy w okresie ostatnich 5 lat przez okres minimum 3 dni Średnią temperaturę Wykonawca ustala w ten sposób, że kierownik budowy dokonuje pomiaru o godz. 7:00 i 15:00 dokonując odpowiednich wpisów do dziennika budowy. Średnia z tych pomiarów będzie średnią dziennej temperatury. Przez niekorzystne warunki atmosferyczne rozumie się także nadzwyczajne zjawiska pogodowe takie jak: nawałnice, ulewne deszcze, bardzo silne wiatry – uniemożliwiające prowadzenie zewnętrznych robót budowlanych w ogóle bądź bez niewspółmiernych nakładów. O wystąpieniu opadów atmosferycznych (śnieg, deszcz) lub zjawiska uznanego za niekorzystne warunki atmosferyczne Wykonawca niezwłocznie poinformuje Zamawiającego i dokona wpisu w dzienniku budowy.
e. z powodu zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej w dokumentach wskazanych w § 1 ust. 2 Umowy;
f. z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu
zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, które zaakceptuje na piśmie Zamawiający;
g. jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie
mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia jednej lub obu Stron;
h. w przypadku wystąpienia przeszkód w gruncie (w tym: niewybuchy, wykopaliska,
niezinwentaryzowane sieci, przeszkody geologiczne);
i. wystąpienie okoliczności niezależnych od Stron, których Strony w dniu podpisania
Umowy nie przewidziały, a które będą miały wpływ na wykonanie przedmiotu Umowy, a także w innych przypadkach wymienionych w art. 455 Prawa zamówień publicznych.