BZP: Świadczenie usług na opiekę serwisową oprogramowania Infomedica Plus i Amms Plus dla Szpital Lipno Sp. z o.o. w Lipnie
09.09.2025
2025/BZP 00414280/01
Szpital Lipno Sp. z o. o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług na opiekę serwisową oprogramowania Infomedica Plus i Amms Plus dla Szpital Lipno Sp. z o.o. w Lipnie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Lipno Sp. z o. o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 340572055
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Nieszawska 6
1.5.2.) Miejscowość: Lipno
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-600
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 5428880414
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@szpitallipno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitallipno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług na opiekę serwisową oprogramowania Infomedica Plus i Amms Plus dla Szpital Lipno Sp. z o.o. w Lipnie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5c66d58d-d5cb-481c-80f5-2bb40cc49e39
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00414280
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności. Inwestycja D1.1.2 Przyspieszenie procesów transformacji cyfrowej ochrony zdrowia poprzez dalszy rozwój usług cyfrowych w ochronie zdrowia.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5c66d58d-d5cb-481c-80f5-2bb40cc49e393.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5c66d58d-d5cb-481c-80f5-2bb40cc49e39
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Minimalne wymagania techniczne
dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia
określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
2. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz
udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w za kładce „Zgłoś problem".
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:
przetargi@szpitallipno.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje zawarte w treści SWZ - Rozdział XXIV pkt 10.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje zawarte w treści SWZ - Rozdział XXIV pkt 10.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.372.19.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usług na opiekę serwisową oprogramowania InfoMedica Plus i AMMS Plus dla Szpital Lipno Sp. z o.o. w Lipnie.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 2, 2a i 2b do SWZ stanowiący integralną jej część i Załącznik nr 7 do SWZ.
3. Miejsce realizacji:
• Szpital Lipno Sp. z o.o. przy ul. Nieszawskiej 6 w Lipnie,
• Poradnia Ginekologiczno-Położnicza, Zespół Ratownictwa Medycznego w Dobrzyniu nad Wisłą.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72700000-7 - Usługi w zakresie sieci komputerowej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Zamówienie zostanie wznowione w III kwartale 2028 roku.4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Ocena kwalifikacji zawodowych osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Ocena techniczna systemu HelpDesk.
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Ocena techniczna systemu do zarzadzania i monitorowania zasobami IT.
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający uzna warunek za spełniony w sytuacji, gdy Wykonawca wykaże się posiadaniem:
1) aktualnego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,00 PLN;
d) zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający uzna warunek za spełniony w sytuacji, gdy Wykonawca wykaże się:
1) posiadaniem co najmniej 9 pracowników, którzy będą skierowani do wykonywania usługi będącej przedmiotem zamówienia z wykształceniem o kierunku informatycznym lub ekonomicznym i minimum 24-miesięcznym doświadczeniem w obsłudze systemów Infomedica, AMMS lub Infomedica Plus, AMMS Plus i serwisowania tego oprogramowania, przy czym każda z tych osób musi posiadać doświadczenie z przynajmniej jednego z ww. systemów, a ponadto przynajmniej 7 z tych osób musi posiadać kwalifikację zawodowe w zakresie: ważne uprawnienia dotyczące instalowania, wdrożenia, serwisowania i szkolenia użytkowników końcowych oprogramowania Infomedica, AMMS lub Infomedica Plus, AMMS Plus wydane przez producenta tego oprogramowania. Załącznik nr 4 do SWZ;
2) wykonaniem usług - w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – jakie Wykonawca wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: jedną usługę polegającą na świadczeniu usług informatycznych o wartości minimum 500 000,00 zł - w tym obsługa oprogramowania Infomedica, AMMS lub Infomedica Plus, AMMS Plus, trwające nieprzerwanie przez okres co najmniej 24-miesięcznym. W wykazie należy podać wartość usług, przedmiot, daty wykonania i podmioty, na rzecz których usługa została wykona, wraz z załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane. Załącznik nr 5 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona (w danej części/pakiecie zamówienia) do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących środków dowodowych:
1) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Zamawiający żąda:
a) złożenia aktualnego ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,00 PLN;
2) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda:
a) złożenia wykazu osób i wykazania, że dysponuje co najmniej 9 pracownikami, którzy będą skierowani do wykonywania usługi będącej przedmiotem zamówienia z wykształceniem o kierunku informatycznym lub ekonomicznym i minimum 24-miesięcznym doświadczeniem w obsłudze systemów Infomedica, AMMS lub Infomedica Plus, AMMS Plus i serwisowania tego oprogramowania, przy czym każda z tych osób musi posiadać doświadczenie z przynajmniej jednego z ww. systemów, a ponadto przynajmniej 7 z tych osób musi posiadać kwalifikację zawodowe w zakresie: ważne uprawnienia dotyczące instalowania, wdrożenia, serwisowania i szkolenia użytkowników końcowych oprogramowania Infomedica, AMMS lub Infomedica Plus, AMMS Plus wydane przez producenta tego oprogramowania. Załącznik nr 4 do SWZ;
b) złożenia wykazu usług - w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – jakie Wykonawca wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: jedną usługę polegającą na świadczeniu usług informatycznych o wartości minimum 500 000,00 zł - w tym obsługa oprogramowania Infomedica, AMMS lub Infomedica Plus, AMMS Plus, trwające nieprzerwanie przez okres co najmniej 24-miesięcznym. W wykazie należy podać wartość usług, przedmiot, daty wykonania i podmioty, na rzecz których usługa została wykona, wraz z załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane. Załącznik nr 5 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający żąda od Wykonawcy następujących przedmiotowych środków dowodowych:a) Zestawienie wymagań techniczno-użytkowych i zasad oceny dla systemu Help Desk (Zał. nr 1a do Formularza oferty).
b) Zestawienie wymagań technicznych systemu do zarzadzania i monitorowania zasobami IT (Zał. nr 1b do Formularza oferty).
UWAGA:
Wraz z ofertą Wykonawca musi złożyć w/w przedmiotowe środki dowodowe.
Zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. FORMULARZ OFERTY wypełniony i sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SWZ zawierający w szczególności: cenę ofertową brutto, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia i warunków płatności, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień SWZ i wzoru umowy, który winien być złożony w formie oryginału podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym.2. OŚWIADCZENIE do oferty Wykonawca dołącza oświadczenie sporządzone z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do SWZ o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez zamawiającego. Oświadczenie stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu, odpowiednio na dzień składania ofert. Oświadczenie winno być złożone w formie oryginału podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt. 3, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
3. PEŁNOMOCNICTWO do reprezentowania Wykonawcy lub Wykonawców w przypadku, gdy:
1) ofertę podpisuje inna osoba niż Wykonawca;
2) ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa winna wskazywać pełnomocnika oraz w potwierdzać jego umocowanie do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu lub do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu i zawarcia w ich imieniu umowy - dla ważności pełnomocnictwa wymaga się podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.
4. ZOBOWIĄZANIE PODMIOTU TRZECIEGO, w przypadku, gdy Wykonawca, polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5. PRZEDMIOTOWE ŚRODKI DOWODOWE wskazane w Rozdziale IV SWZ (Przedmiotowe środki dowodowe).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. W niniejszym postępowaniu wymaga się wniesienia przez Wykonawcę wadium w wysokości 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Zamawiający zaleca sporządzenie dokumentu elektronicznego wadium w postaci pliku pdf oraz skompresowanie wraz z ofertą do jednego pliku archiwum (ZIP, 7Z).
5. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących for-mach:
5.1. pieniądzu;
5.2. gwarancjach bankowych;
5.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
5.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
Poręczenie winno być ważne przez okres związania ofertą, który wynosi 30 dni od daty określonej jako data składania ofert.
Wpłaty wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewem na konto w Bank Spółdzielczym w Lipnie nr konta 81 9542 0008 2001 0009 3099 0001 z oznaczeniem "Wadium – ZP.372.6.2024 - Świadczenie usług na opiekę serwisową oprogramowania Infomedica Plus i AMMS Plus dla Szpital Lipno Sp. z o.o. w Lipnie".
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Informacje zostały zawarte w SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowe informacje zawarte zostały w projekcie umowy, który stanowi załącznik do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-19 09:55
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5c66d58d-d5cb-481c-80f5-2bb40cc49e39
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-19 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wizja lokalna1. Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej.
2. Z odbycia wizji lokalnej zostanie sporządzony protokół podpisany przez strony, który będzie stanowił potwierdzenie odbycia wizji lokalnej.
3. Wprowadzono wymóg odbycia wizji lokalnej. W takim przypadku złożenie oferty bez odbycia wizji lokalnej skutkuje odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawa Pzp.
4. W celu umówienia wizji lokalnej należy kontaktować się z Kierownik Działu Informatyki – Pan Paweł Marciniak, tel. 605 835 725.