BZP: Usługa operatora parkingów Parkuj i Jedź
09.09.2025
2025/BZP 00414342/01
ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO W POZNANIU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa operatora parkingów Parkuj i Jedź
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO W POZNANIU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 300973510
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Matejki 59
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 60-770
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ztm.poznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.ztm.poznan.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa operatora parkingów Parkuj i Jedź
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7003c9af-1ad1-4fe5-8434-c3122a54c9a5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00414342
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00034412/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.20 Usługa operatora parkingów Parkuj i Jedź
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11679863.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/ztm_poznan
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia dokumentów
elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r.
w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz Rozporządzeniu
Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych
dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy. Zamawiający określa niezbędne wymagania
sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z załącznikiem do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZTM.EZ.3310.13.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia roli operatora czterech parkingów Parkuj i Jedź. Dokładny opis przedmiotu zamówienia został szczegółowo określony w załącznikach do SWZ, w tym m. in. w Opisie Przedmiotu Zamówienia (dalej OPZ) oraz we Wzorze Umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 98351000-8 - Usługi zarządzania parkingami
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 27 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z kryteriami oceny określonymi w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu,dotyczące:
a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Opis sposobu oceny spełnienia warunku:
Zamawiający nie stawia warunku w w/w zakresie.
b) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Opis sposobu oceny spełnienia warunku:
Zamawiający nie stawia warunku w w/w zakresie.
c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Opis sposobu oceny spełnienia warunku:
Zamawiający stawia warunek w tym zakresie i opisuje go poniżej:
W odniesieniu do tego warunku Zamawiający wymaga posiadania przez Wykonawcę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca przedstawi dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia - nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł (lub równowartość tej kwoty w przypadku walut innych niż złoty polski, obliczoną przy uwzględnieniu średniego kursu waluty obcej podanego przez Narodowy Bank Polski z dnia wystawienia polisy lub innego dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia lub ostatniego kursu sprzed tego dnia - w przypadku, gdyby w tym dniu kurs nie był publikowany).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument ten może złożyć jeden lub kilka podmiotów łącznie spełniających powyższy warunek.
d) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający stawia warunki w tym zakresie i opisuje je poniżej:
W odniesieniu do tych warunków Zamawiający wymaga:
d1) Wykonane usługi:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie (a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje należycie) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) usługę obejmującą swoim zakresem obsługę co najmniej czterech parkingów (w ramach umowy lub umów obowiązującej/ych nieprzerwanie min. 6 miesięcy, tj. poszczególne parkingi mogły być obsługiwane w ramach różnych umów), wyposażonych w automatyczne systemy parkingowe oparte na odczycie tablic rejestracyjnych z użyciem kamer typu LPR/ANPR, o pojemności minimum 50 miejsc parkingowych każdy.
Opis sposobu oceny spełniania warunku:
W celu wykazania spełnienia przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu Wykonawca przedstawi wykaz usług wykonanych (a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych) wg wzoru - Załącznik do SWZ.
Nadmieniamy, że:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże się wymaganym doświadczeniem w całości.
Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Warunek zostanie spełniony, jeżeli podmiot udostępniający zasoby wykaże się wymaganym doświadczeniem w całości.
d2) Dysponowanie osobami:
Wykonawca musi dysponować co najmniej następującymi osobami:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje odpowiednimi osobami, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia: minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia elektryczne SEP kategorii G1 (do 1kV) i posiadającą doświadczenie w obsłudze systemów parkingowych.
Opis sposobu oceny spełniania warunku:
W celu wykazania spełnienia przedmiotowego warunku udziału w postępowaniu Wykonawca przedstawi wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wg wzoru - Załącznik do SWZ.
Nadmieniamy, że:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę (którego oferta zostanie najwyżej oceniona) do złożenia
w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania) podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
a) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych (w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania (realizacji) i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (lub są wykonywane) oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
Zamawiający zaleca, aby powyższy wykaz został sporządzony wg Załącznika do SWZ.
b) Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Zamawiający zaleca, aby powyższy wykaz został sporządzony wg Załącznika do SWZ.
c) Dokument/y potwierdzający/e, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wykaz dokumentów składających się na ofertę:a) Formularz Ofertowy - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ.
W przypadku gdy Wykonawca nie korzysta z przygotowanego przez Zamawiającego wzoru, w treści oferty należy zamieścić wszystkie informacje wymagane w formularzu ofertowym;
b) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu
i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (składane na podstawie art. 125 ust. 1 Pzp) - wzory oświadczeń zawarto w Załączniku nr 4 do SWZ. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców w/w oświadczenie składa każdy z tych Wykonawców;
Uwaga! Jednocześnie nadmieniamy, że w przypadku korzystania przez Wykonawcę z zasobów podmiotu udostępniającego zasoby (PUZ) podmiot ten składa oświadczenie na podstawie art. 125 ust. 5 Pzp - wg wzoru oświadczenia zawartego w Załączniku nr 4 do SWZ (str. nr 3).
c) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju,
w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania;
d) Oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej - jeżeli Wykonawca wnosi wadium w postaci gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2–4 ustawy Pzp. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej Wykonawca załączył do oferty dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium.
2. Dodatkowo do oferty należy dołączyć - jeśli dotyczy:
a) zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby na potrzeby realizacji zamówienia - Załącznik nr 5 do SWZ;
b) pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
c) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i/lub zawarcia umowy w sprawie zamówienia w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
d) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o którym mowa w punkcie 16.15 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wymagania dotyczące składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostałyokreślone w punkcie 16.15 SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
We wzorze umowy (Załącznik do SWZ) Zamawiający określił zasady zmiany zawartej Umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-19 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć na: https://platformazakupowa.pl/pn/ztm_poznan
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-19 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-18
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Dodatkowo Zamawiający informuje, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp,
2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych
rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa
narodowego (Dz.U. z 2024 r., poz. 507).
Formalności jakich Wykonawca musi dopełnić przed zawarciem umowy:
a) przedłożenie Zamawiającemu uprawnień elektrycznych (dot. wskazanej osoby) SEP kategorii G1 (do 1kV).
b) jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców (zaleca się załączenie tej umowy do oferty).