BZP: Zabudowa uszkodzeń wałów przeciwpowodziowych, budowli wałowych na terenie Nadzoru Wodnego w Lęborku
09.09.2025
2025/BZP 00414539/01
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zabudowa uszkodzeń wałów przeciwpowodziowych, budowli wałowych na terenie Nadzoru Wodnego w Lęborku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368302575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Chałubińskiego 8
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-613
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.8.) Numer faksu: zamowienia-gd@wody.gov.pl
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia-gd@wody.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/wody-polskie
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zabudowa uszkodzeń wałów przeciwpowodziowych, budowli wałowych na terenie Nadzoru Wodnego w Lęborku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ea77c0e1-4f0f-400a-8edb-cc00d7266132
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00414539
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00112251/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.13 Zabudowa uszkodzeń wałów przeciwpowodziowych Zarządu Zlewni w Gdańsku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r23609,Zabudowa-uszkodzen-walow-przeciwpowodziowych-budowli-walowych-na-terenie-Nadzoru.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://przetargi.wody.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy Pzp, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej (dalej jako „Platforma”), pod adresem: https://przetargi.wody.gov.pl
2. Korzystanie z Platformy jest nieodpłatne. Instrukcja korzystania z Platformy znajduje się pod adresem https://przetargi.wody.gov.pl w zakładce: Instrukcja dla Wykonawców.
3.Korzystanie z Platformy nie wymaga zarejestrowania konta na Platformie.
4.Dokumenty związane z postępowaniem Zamawiający zamieszcza na Platformie w zakładce z przedmiotowym postępowaniem.
5.Celem skomunikowania się z Zamawiającym (z wyłączeniem złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, których sposób złożenia został opisany w pkt 14.1 – 14.6 SWZ, Wykonawca korzysta z zakładki „Zapytaj”. Zakładka ta służy również Zamawiającemu do komunikacji z Wykonawcami.
6.Za datę wpływu wszelkiej korespondencji do Zamawiającego, w tym złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, uważa się datę wczytania korespondencji na Platformie i przekazania przy jej użyciu.
Szczegółowe wymagania dotyczące korespondencji elektronicznej zostały określone w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie z siedzibą w Warszawie przy ul. Tytusa Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa, REGON: 368302575, NIP: 527-282-56-16;
b) kontakt z Inspektorem ochrony danych w PGW WP możliwy jest pod adresem e-mail: iod@wody.gov.pl;
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego oznaczonego numerem postępowania G.ROZ.2710.63.2025 prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych;
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych;
e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono postępowanie o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych;
g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
h) posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO;
i) nie przysługuje Państwu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: G.ROZ.2710.63.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane realizowane w ramach zamówienia pn.: „Zabudowa uszkodzeń wałów przeciwpowodziowych, budowli wałowych na terenie Nadzoru Wodnego w Lęborku”.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i warunki realizacji zamówienia określają:
- Opis przedmiotu zamówienia - Załącznik Nr 1 do SWZ zawierający:
a) Specyfikację Techniczną (załącznik nr 1 do OPZ),
b) Przedmiar Robót (załącznik nr 2 do OPZ),
c) Mapy poglądowe.
- Projektowane postanowienia umowy – Załącznik Nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45246400-7 - Roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp, stanowiących nie więcej niż 100% wartości zamówienia podstawowego tej części zamówienia, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych i zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, a całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczeniu wartości zamówienia dla tej części. Zamówienie polega na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, w zakresie rzeczowym zabudowy uszkodzeń wałów przeciwpowodziowych na terenie Nadzoru Wodnego w Lęborku nie większym niż wskazany w pkt 2.4 Specyfikacji technicznej. Wyszczególnia się 3 rodzaje zabudowy uszkodzeń w zależności od wielkości tj. uszkodzenie małe, uszkodzenie średnie i uszkodzenie duże. Warunki, na jakich zostaną udzielone zamówienia na podobne roboty budowlane: w przypadku zaistnienia takiej konieczności i posiadania przez Zamawiającego środków finansowych na ten cel.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie będą podlegały oferty ważne, tj. oferty niepodlegające odrzuceniu.
2.Oferty oceniane będą na podstawie następujących kryteriów:
2.1 Cena oferty brutto [C] – waga 60 %
2.2 Okres gwarancji i rękojmi za wady [G] – waga 40 %
3. Ocena ofert zostanie dokonana wg poniższego wzoru:
P = C + G
gdzie:
P – łączna liczba punktów przyznanych badanej ofercie,
C – liczba punktów w kryterium „Cena oferty brutto”,
O – liczba punktów w kryterium „Okres gwarancji i rękojmi za wady”.
4. Ocena w poszczególnych kryteriach dokonywana będzie na poniższych zasadach:
4.1 Kryterium „Cena oferty brutto [C]”
Każda spośród ofert nie podlegających odrzuceniu będzie punktowana w kryterium określonym w pkt 15.2.1 SWZ poprzez porównanie ceny brutto oferty badanej do ceny brutto najniższej spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu, wg poniższego wzoru:
C = (Cn : Cb) x 60 pkt
gdzie:
C – ilość punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium „Cena oferty brutto”
Cn – cena brutto najniższa spośród wszystkich ofert podlegających ocenie,
Cb – cena brutto oferty badanej.
Maksymalnie w kryterium „Cena oferty brutto” oferta może uzyskać 60 punktów.
4.2 Kryterium „Okres gwarancji i rękojmi za wady [G]”
Oceniany będzie zaoferowany przez Wykonawcę w pkt 2 Formularza Oferty okres udzielonej gwarancji i rękojmi za wady na wykonany przedmiot zamówienia.
Wykonawca udzieli co najmniej 24 miesięcznej gwarancji i rękojmi za wady na wykonany przedmiot zamówienia, licząc od dnia podpisania Protokołu Odbioru Końcowego Przedmiotu Umowy.
Punkty będą przyznawane zgodnie z tabelą - pkt 15.4.2 SWZ:
Okres udzielonej gwarancji i rękojmi za wady:
Liczba punktów
24 miesiące 0
30 miesięcy 20
36 miesięcy 40
UWAGA!!!
1) minimalny wymagany okres gwarancji i rękojmi za wady na przedmiot zamówienia wynosi 24 miesiące, natomiast maksymalny, punktowany okres gwarancji i rękojmi za wady na przedmiot zamówienia wynosi 36 miesięcy;
2) w przypadku niezaznaczenia lub zaznaczenia w sposób nieczytelny przez Wykonawcę w Formularzu Oferty okresu gwarancji i rękojmi za wady, Zamawiający uzna, że Wykonawca zaoferował minimalny wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji i rękojmi za wady (24 miesiące) i przyzna 0 punktów. W przypadku zaznaczenia przez Wykonawcę w Formularzu Oferty więcej niż jednego okresu gwarancji i rękojmi za wady, Zamawiający uzna, że Wykonawca zaoferował minimalny wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji i rękojmi z wady (24 miesiące) i przyzna 0 punktów.
3) w przypadku zaoferowania przez Wykonawcę w Formularzu Oferty okresu gwarancji i rękojmi innego niż ten określony do wyboru przez Zamawiającego, Zamawiający odrzuci ofertę jako niezgodną z SWZ.
Maksymalnie w kryterium „Okres gwarancji i rękojmi za wady” oferta może uzyskać 40 punktów.
5. Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która łącznie (suma punktów przyznanych we wszystkich kryteriach oceny ofert) uzyska największą liczbę punktów obliczonych zgodnie z wzorem określonym w pkt 15.3 SWZ.
6.Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi za wady
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu:1.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
1.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
1.4 zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek, jeżeli:
wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie skarp cieków lub zbiorników lub wałów przeciwpowodziowych lub zabudowie uszkodzeń skarp cieków lub zbiorników lub wałów przeciwpowodziowych o wartości brutto roboty budowlanej nie mniejszej niż 225 000,00 zł.
Uwaga:
1. Poprzez wykonanie (zakończenie) roboty należy rozumieć zrealizowanie/zakończenie potwierdzone protokołem odbioru robót lub równoważnym dokumentem.
2. Nie jest dopuszczalne sumowanie zrealizowanych przez różne podmioty zamówień (umów), w celu wykazania spełniania warunku.
3. W przypadku, gdy w ramach zamówienia (większej inwestycji) realizowany był szerszy zakres prac, należy podać zakres i wartość robót budowlanych potwierdzających spełnienie warunku określonego przez Zamawiającego.
4. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami doświadczenie na potwierdzenie powyższego warunku dotyczy robót, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższy warunek musi spełniać w całości co najmniej jeden z tych Wykonawców.
6. W przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach podmiotu udostępniającego zasoby, w myśl art. 118 ustawy Pzp, powyższy warunek musi spełniać w całości podmiot udostępniający zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, składane na wezwanie Zamawiającego przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona (podmiotowe środki dowodowe):
1.1 oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniach w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
- art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
- art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa Narodowego.
Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 8 do SWZ.
1.2. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzona nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
2. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art.118 ustawy Pzp w ww. terminie składa również, aktualne na dzień złożenia, oświadczenie lub dokumenty wymienione w pkt 10.3 SWZ, dotyczące każdego z tych podmiotów.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, składane na wezwanie Zamawiającego przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona (podmiotowe środki dowodowe), w zakresie warunku określonego w pkt 7.2.4 SWZ – wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Powyższe okresy liczy się zgodnie z § 9 ust. 2 rozporządzenia MR.
Wzór wykazu robót budowlanych stanowi Załącznik Nr 9 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1.Oferta:1.1 Na ofertę składa się Formularz Oferty zgodny w treści z Zał. 2 do SWZ.
2. Ośw. lub dok. składane razem z ofertą:
2.1 dok. potw. uprawnienie do podpisania oferty oraz do podpisania lub pośw. za zgodność z oryginałem skł. ośw. lub dok. Jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji dok. właściwym jest odpis lub inf. z KRS, CEIDG lub innego właściwego rejestru lub dokumenty na podstawie których dokonuje się wpisu do właściwego rejestru lub ewidencji, np. uchwała wł. organu Wykonawcy. Wyk. nie jest zob. do złożenia odpisu lub informacji z KRS, CEDIG lub innego wł. rejestru w celu potw., że osoba działająca w imieniu Wyk. jest umocowana do jego reprezentowania, jeżeli Zam. może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, a Wyk. wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów. Niniejszy zapis dot. także podmiotów udostęp. zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.
2.2 peł., w przypadku, gdy ofertę lub załączone do niej oświadczenia lub dokumenty podpisuje pełnomocnik. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wyk. - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wyk. wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełn. (np. umowa konsorcjum, umowa spółki cywilnej).
2.3 ośw. o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postęp., zgodne w treści z Zał. 3 do SWZ, aktualne na dzień składania ofert, celem potwierdzenia, że Wyk. nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 514) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wyk., powyższe ośw. składa każdy z Wyk. wspólnie ubiegających się o zamówienie.
2.4 ośw. o niepodleganiu wykl. i spełnianiu warunków udziału w postęp., zgodne w treści z Zał. 4 do SWZ, aktualne na dzień składania ofert, celem potwierdzenia, że podmiot udostęp. zasoby, nie podlega wykluczeniu z postęp. na podstawie art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 514) oraz spełnia, w zakresie, w jakim Wyk. powołuje się na ich zasoby, warunki udziału w postęp.
2.5 zob. podmiotu udostęp. zasoby do oddania Wyk. do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zam. lub inny podmiotowy środek dowd. potwierdzający, że Wyk. realizując zam., będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zob. podmiotu udostępn. zasoby, potwierdza, że stosunek łączący Wyk. z podmiotami udostępn. zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczeg.:
-zakres dostępnych Wyk. zasobów podmiotu udostęp. zasoby;
-sposób i okres udostępnienia Wyk. i wyk. przez niego zasobów podmiotu udostęp. te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
-czy i w jakim zakresie podmiot udostęp. zasoby, na zdolnościach którego Wyk. polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dot. kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. Przykł. wzór zob. stanowi Zał.5 do SWZ.
2.6 ośw. Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenia zam., z którego wynika, które RB lub Usł. wykonają poszczególni Wyk. Przykł. wzór ośw. stanowi Zał.6 do SWZ.
2.7 uzasadnienie tajemnicy przedsiębiorstwa, jeżeli Wyk. zastrzega określone inf. składane wraz z ofertą jako tajemnica przedsiębiorstwa, stosownie do zapisów zawartych w punkcie 9.8 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp; spółki cywilne, konsorcja) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:1. Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w Formularzu oferty.
3. Pełnomocnictwo lub inny dokument (np. umowa konsorcjum, spółki cywilnej), z którego wynika takie pełnomocnictwo należy złożyć razem z ofertą.
4. W odniesieniu do warunków określonych w pkt 7.2.4 SWZ, wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców składających ofertę wspólną (nie musi ich spełniać osobno każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną). Na ich potwierdzenie należy złożyć dokumenty określone w pkt 10.4 SWZ.
5. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa oświadczenie zgodne z treścią Załącznika Nr 3 do SWZ, aktualne na dzień składania ofert, celem potwierdzenia, że każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 514) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ w zakresie, w którym każdy z nich wykazuje brak podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
6. Każdy z Wykonawców występujących wspólnie obowiązany jest do wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku oświadczenia lub dokumenty wymienione w pkt 10.3 SWZ składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie.
7. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Przykładowy wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Na podstawie art. 455 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w przypadkach określonych w § 14 § 15 Projektowanych postanowień umowy. Szczegółowy rodzaj o zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzania zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 7 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-26 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r23609,Zabudowa-uszkodzen-walow-przeciwpowodziowych-budowli-walowych-na-terenie-Nadzoru.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-26 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-25
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało wykonane w term. 14 dni kal. od dnia przekazania terenu Wyk. Term. obowiązywania przedmiotu umowy ustala się na okres do 3 m. od dnia podpisania umowy. Przekazanie terenu robót nastąpi na podstawie protokołu. Zam. powiadomi Wyk. na piśmie co najmniej na 2 dni przed planowanym term. przekazania terenu robót. Protokolarne przekazanie terenu robót nastąpi w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy. Szczegółowe inf. dotyczące terminów realizacji zamówienia zostały zawarte w PPU Zał.7 do SWZ.2. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zam. wykluczy Wykonawcę na podst. art. 108 ust.1 ustawy Pzp, art.109 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp i w stosunku do którego zachodzi okoliczność, o której mowa w art. 7 ust. 1 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 514) ("Ustawa o szczególnych rozwiązaniach").
3. Zam. nie przewiduje wymogu odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zam. dostępnych na miejscu u Zam. Zam. zaleca, aby Wyk. dokonał wizji lokalnej miejsca wykonania prac, celem uzyskania inf., które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz do zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Szczegółowe inf. w pkt 4.13 SWZ
4. Jeżeli Wyk. ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami RP, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) pkt 10.2.1 SWZ zdanie 2– składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zam. wskazujące sposób reprezentacji Wykonawcy oraz osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy; 2) pkt 10.3.2 SWZ– składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wyk. ma siedzibę lub miejsce zam., potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokumenty, o których mowa powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5. Jeżeli w kraju, w którym Wyk. ma siedzibę lub miejsce zam. lub miejsce zam. ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 4, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dok. zawierającym odpowiednio oświadczenie Wyk., ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dok. miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wyk. ma siedzibę lub miejsce zam. lub miejsce zam. ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zam. Wyk. lub miejsce zam. osoby, której dokument miał dotyczyć. Postanowienia pkt 4 odnoszące się do wymaganych terminów ważności poszczególnych dokumentów stosuje się.
6. Na podstawie art. 24 ust. 6 ustawy z dn. 14.06.2024r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. 2024.928), Zamawiający informuje, że w Państwowym Gospodarstwie Wodnym Wody Polskie obowiązuje wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych dostępna pod adresem: https://www.gov.pl/attachment/8bce094d-d190-4c3c 97e8-2d4a56539dee Szczegóły pkt. 21 SWZ
7. Zamawiający informuje, że szacunkowa wartość zamówienia podstawowego wynosi 609 660,00 zł netto.