BZP: Opr. dok. proj. wraz z peł. nadz. aut. dla bud. nagł. na terenie ZOO (...) pn. „Podniesienie poziomu bezpieczeństwa w Miejskim Ogrodzie Zoologicznym im. Antoniny i Jana Żabińskich” w Wa-wie.
10.09.2025
2025/BZP 00415126/01
Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opr. dok. proj. wraz z peł. nadz. aut. dla bud. nagł. na terenie ZOO (...) pn. „Podniesienie poziomu bezpieczeństwa w Miejskim Ogrodzie Zoologicznym im. Antoniny i Jana Żabińskich” w Wa-wie.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000162665
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Senatorska, 29/31
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-099
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: szrm@szrm.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szrm.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opr. dok. proj. wraz z peł. nadz. aut. dla bud. nagł. na terenie ZOO (...) pn. „Podniesienie poziomu bezpieczeństwa w Miejskim Ogrodzie Zoologicznym im. Antoniny i Jana Żabińskich” w Wa-wie.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-90e52a4c-80a7-4e7d-b592-95daf338f402
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00415126
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00077875/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Opracowanie dokumentacji projektowej nagłośnienia na terenie ZOO w Warszawie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://szrm.ezamawiajacy.pl/pn/szrm/demand/226490/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://szrm.ezamawiajacy.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 3.6. Minimalne wymagania techniczne związane z udziałem w postępowaniu.
3.6.1. Zamawiający informuje, że dokumenty elektroniczne są sporządzane w jednym z formatów danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
3.6.2. W przypadku składania oświadczeń woli lub oświadczeń wiedzy w formie elektronicznej Zamawiający rekomenduje złożenie ich w formacie „pdf" z kwalifikowanym podpisem elektronicznym osadzonym wewnątrz pliku (tzw. PAdES).
Ponadto, w celu uniknięcia ewentualnych problemów w trakcie weryfikacji złożonych podpisów, Zamawiający rekomenduje użycie kwalifikowanego znacznika czasu przy stosowaniu podpisu elektronicznego.
Ponadto, w przypadku stosowania przez Wykonawcę znacznika podpisu Zamawiający zaleca umieszczać ww. znacznik w taki sposób, aby nie zasłaniał treści podpisywanego dokumentu.
3.6.3. Używanie Platformy w pełnym zakresie wymaga spełnienia minimalnych wymagań sprzętowo- aplikacyjnych, w tym:
1) Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) Komputer klasy PC lub MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta;
3) Włączona w przeglądarce obsługa JavaScript;
4) Zainstalowane na komputerze środowisko uruchomieniowe ORACLE JAVA (dla systemu Windows – wersji 32 oraz 64 bitowej – do pobrania ze strony producenta w sekcji JAVA SE Runtime Environment 8u202 – Windows x86 Office oraz Windows x 64 dla systemu Mac – do pobrania ze strony producenta w sekcji Java SE Development Kit 8 u 202 – Mac OSX x 64; alternatywnie do oprogramowania ORACLE JAVA w wersji Open JDK);
5) Zainstalowana aplikacja Szafir Host;
6) Podłączony lub wbudowany w komputer czytnik kart podpisu elektronicznego. Prawidłowość zainstalowania ww. komputerów można zweryfikować po zalogowaniu do OnePlace, po kliknięciu przycisku „SPRAWDŹ PODPIS”.
3.6.4. Dopuszcza się następujące formaty plików przekazywanych przez Wykonawców za pośrednictwem platformy (pliki do wielkości 2 GB):
1) Do danych zawierających dokumenty tekstowe, tekstowo-graficzne lub multimedialne dopuszcza się następujące formaty danych: txt, rtf, xps, odt, ods, odp, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, pdf.
2) Do danych zawierających informację graficzną dopuszcza się następujące formaty danych: jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg.
3) Do danych zawierających informację dźwiękową lub filmową dopuszcza się następujące formaty danych: wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv.
4) Do danych zawierających grafikę wektorową dopuszcza się format danych: dwg.
5) Do kompresji (zmniejszenia objętości) dokumentów elektronicznych dopuszcza się następujące formaty danych: zip, tar, gz, gzip, 7z.
6) Do elektronicznego podpisywania, opatrywania pieczęcią elektroniczną i szyfrowania dokumentów elektronicznych dopuszcza się następujące standardy podpisów i szyfrowania: XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc. Pobrane w formacie XML z Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej, podpisane przy pomocy Profilu Zaufanego dokumenty pdf dopuszcza się do wielkości pliku 10 MB.
3.6.5. Plik załączony przez Wykonawcę na Platformie zakupowej i zapisany, widoczny jest w systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert.
3.6.6. Czasem odbioru danych przez Platformę jest data oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu - zegarem Głównego Urzędu Miar.
4. Oferty oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Szczegółowe informacje zawarto w Rozdziale IX SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Postanowienia związane z ochroną danych osobowych zawarte są w Rozdziale XXIV SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZP/PW/21/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla budowy nagłośnienia na terenie ZOO w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Podniesienie poziomu bezpieczeństwa w Miejskim Ogrodzie Zoologicznym im. Antoniny i Jana Żabińskich” w Warszawie.
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pozyskaniem decyzji administracyjnej umożliwiającej rozpoczęcie robót mających na celu budowę systemu nagłośnienia ZOO oraz budowę stacji retransmisyjnej wzmacniającej sygnał radiowy służbowych krótkofalówek (zwaną dalej łącznie „Dokumentacją Projektową” a z osobna „Dokumentem Projektowym”), w tym:
a) Materiały Wyjściowe;
b) Projekt Budowlany;
c) Projekty Wykonawcze;
d) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR);
e) przedmiary robót;
f) kosztorysy inwestorskie;
g) przygotowanie wniosku oraz pozyskanie ostatecznej decyzji administracyjnej stanowiącej podstawę realizacji robót budowlanych lub też skutecznego zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę (w zależności od konieczności).
2) Pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją robót objętych Dokumentacją Projektową.
3. Dokumentację projektową należy wykonać w formie:
1) papierowej w ilościach:
a) Materiały Wyjściowe (w 3 egz);
b) Projekt Budowlany (w 3 egz. + 2 kserokopie zatwierdzonej dokumentacji);
c) Projekty Wykonawcze (w 4 egz.);
d) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) (w 3 egz.);
e) przedmiary robót (w 3 egz.);
f) kosztorysy inwestorskie (w 3 egz.);
g) przygotowanie wniosku oraz pozyskanie ostatecznej decyzji administracyjnej stanowiącej podstawę realizacji robót budowlanych lub też skutecznego zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę (w zależności od konieczności) (1 egz.).
2) elektronicznej w ilości 3 egzemplarze na nośniku elektronicznym (preferowany: pendrive), w tym:
a) Materiały Wyjściowe w formacie .dwg i .dxf, w układzie zgodnym z Rozporządzeniem Rady Ministrów
z 15 października 2012 r. w sprawie państwowego systemu odniesień przestrzennych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 342), oraz .pdf, dla tekstu .doc i .pdf, dla tabeli .xls i .pdf,
b) Projekt Budowlany, Projekty Wykonawcze, w formacie .dwg i .dxf, w układzie zgodnym z Rozporządzeniem Rady Ministrów z 15 października 2012 r. w sprawie państwowego systemu odniesień przestrzennych, oraz .pdf, dla tekstu .doc i .pdf, dla tabeli .xls i .pdf.,
c) przedmiary robót, kosztorysy inwestorskie w programie Norma lub kompatybilnym w formacie .ath oraz .pdf;
d) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) w formacie .doc oraz .pdf.
3) Załączniki formalno-prawne w tym: decyzje, opinie, pozwolenia i uzgodnienia Wykonawca przekaże
w oryginałach i na nośniku elektronicznym zeskanowane w kolorze w formacie (*.pdf).
4) Wykonawca przekaże Zamawiającemu dokumenty objęte przedmiotem zamówienia w formie elektronicznej (zeskanowaną w kolorze dokumentację projektową każdego tomu w jednym pliku), która będzie zgodna z formą papierową ww. opracowań, tj. forma elektroniczna w formacie *.pdf będzie zawierać wszelkie podpisy i pieczątki, naniesione na papierze, w trakcie dokonywanych ustaleń i uzgodnień. Wersja elektroniczna całej dokumentacji projektu budowlanego zostanie zeskanowana i zostanie dostarczona w formacie zamkniętym *.pdf na nośniku elektronicznym CD lub DVD (w 2 egz.) po uzyskaniu ostatecznej decyzji administracyjnej stanowiącej podstawę realizacji robót budowlanych lub też skutecznego zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z dokumentacją określa Załącznik Nr 10 do SWZ.
Termin wykonania zamówienia.
1. Rozpoczęcie: od dnia zawarcia umowy,
2. Zakończenie: w terminie do 365 dni od dnia zawarcia umowy, w tym:
2.1. Zakończenie wykonania dokumentacji projektowej – w terminie 150 dni od dnia zawarcia umowy, w tym:
a) materiały wyjściowe - w terminie 60 dni od dnia zawarcia umowy;
b) projekt budowlany – w terminie 90 dni od dnia zawarcia umowy;
c) projekty wykonawcze, STWiOR, przedmiary robót, kosztorysy inwestorskie - w terminie 150 dni od dnia zawarcia umowy;
d) przygotowanie wniosku oraz pozyskanie ostatecznej decyzji administracyjnej stanowiącej podstawę realizacji robót budowlanych lub też skutecznego zgłoszenia robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę (w zależności od konieczności) - w terminie 130 dni od dnia zawarcia umowy;
2.2. Zakończenie nadzorów autorskich – w terminie do 365 dni od dnia zawarcia umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71621000-7 - Usługi w zakresie analizy lub konsultacji technicznej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 365 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Projektanta
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu.1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym.
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2. Uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4. Zdolność techniczna lub zawodowa.
Określenie warunków:
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
4.1. Posiada doświadczenie:
Posiada doświadczenie w okresie ostatnich pięciu lat (liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres powadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w wykonaniu* co najmniej 1 projektu systemu nagłośnienia informacyjnego lub nagłośnienia emitującego sygnały ostrzegawcze oraz komunikaty głosowe dla budynku lub terenu, o wartości dokumentacji co najmniej 300 000,00 zł (słownie złotych: trzysta tysięcy) brutto**.
4.2. Dysponuje osobą posiadającą:
- kwalifikacje zawodowe i doświadczenie do sprawowania funkcji projektanta, posiadającego uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie projektowania – bez ograniczeń
– w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych.
Uwaga1:
* Za wykonaną usługę Zamawiający rozumie taką usługę, która została zrealizowana na rzecz podmiotu (Zamawiającego/Odbiorcę) w ramach danej umowy i odebrana przez ten podmiot, jako wykonana należycie. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ewentualnego sprawdzenia prawdziwości przedstawianych danych.
** W przypadku, gdy rozliczenie pomiędzy Wykonawcą/podmiotem a Zamawiającym/odbiorcą za wykonane zamówienie zostało dokonane w innej walucie niż w złotych polskich - Zamawiający dokona przeliczenia tej kwoty na złote polskie na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych, określonych w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego (tabela A) na dzień zamieszczenia ogłoszenia. Jeżeli w dniu zamieszczenia ogłoszenia nie było publikacji NBP średnich kursów walut (tabela A), to Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na wartość w złotych według średniego kursu NBP (tabela A) dla danej waluty z pierwszego dnia następującego po zamieszczeniu ogłoszenia o zamówieniu, w którym opublikowane zostały przez NBP średnie kursy walut (tabela A).
Uwaga2!
a. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, wykonaniem usług muszą wykazać się łącznie Wykonawcy występujący wspólnie.
b. W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, dysponowaniem osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe lub doświadczenie muszą wykazać się łącznie Wykonawcy występujący wspólnie.
c. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W ww. przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, (o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp), z którego wynika, które usługi, wykonają poszczególni wykonawcy.