BZP: „Usługi szkoleń indywidualnych w zakresie biznesowym”
10.09.2025
2025/BZP 00416104/01
Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Usługi szkoleń indywidualnych w zakresie biznesowym”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472349582
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wólczańska 49
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-608
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@wup.lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://wuplodz.praca.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usługi szkoleń indywidualnych w zakresie biznesowym”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-da11c99f-7c97-4b4a-a9f2-f9b41078ad07
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00416104
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00060617/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.28 Szkolenia w zakresie działalności gospodarczej (szkolenia indywidualne 2 postępowanie)
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie będzie finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027: projekt własny: „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych 2023 – 2029 poprzez wsparcie rozwoju przedsiębiorczości”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11714043.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się elektronicznie przy użyciu platformy:
https://platformazakupowa.pl.
2. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
3. Zamawiający zaleca korzystanie z systemu platformazakupowa.pl celem złożenia oferty i dokumentów przekazywanych wraz z nią.
4. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja między zamawiającym a wykonawcami w zakresie:
a) przesyłania Zamawiającemu pytań do treści SWZ;
b) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia podmiotowych środków dowodowych;
c) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia/ poprawienia/ uzupełnienia oświadczenia, o którym mowa w art.
125 ust. 1, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
d) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w
art. 125 ust. 1 lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w
postępowaniu;
e) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dot. treści przedmiotowych środków dowodowych;
f) przesłania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiającego wynikające z ustawy - Prawo zamówień publicznych;
g) przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy;
h) przesyłania odwołania/inne powinna odbywać się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
5. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl. lub/i pocztą elektroniczną. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy.
6. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf.
7. W przedmiotowym postępowaniu ofertę oraz oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
8. Uszczegółowienie w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwanym dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
- administratorem danych osobowych zawartych w dokumentacji postępowania jest:
a. Zarząd Województwa Łódzkiego, z siedzibą w Łodzi (90-051), al. Piłsudskiego 8, tel.: 42 663 30 00, e-mail: info@lodzkie.pl
b. Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi w siedzibą w Łodzi (90-608), ul. Wólczańska 49, tel.: 42 633 58 78, e-mail: lowu@wup.lodz.pl
- Na mocy umowy powierzenia danych osobowych, dane te przetwarzane są w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Łodzi z siedzibą Łodzi, ul. Wólczańska 49, 90-608 Łódź, adres mailowy: lowu@wup.lodz.pl, nr telefonu: 42 633 58 78;
- inspektorem ochrony danych osobowych w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Łodzi jest Pan Szymon Różycki, kontakt:
ochronadanych@wup.lodz.pl, nr telefonu: 42 663 02 71;
- dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na „Usługi szkoleń indywidualnych…” sygn. ZP-24/25-USL/20 prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
- odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18,19 oraz art. 74-76 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn.zm.), dalej „p.z.p.”; Dostęp do danych osobowych zawartych w ofercie i dokumentach Wykonawcy złożonych w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego będą mieć upoważnieni pracownicy Zamawiającego, inne organy lub podmioty administracji publicznej w związku realizowanymi przez nie zadaniami wynikającymi z przepisów prawa.
- dane osobowe będą przechowywane do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów, w szczególności art. 78 p.z.p. oraz z uwzględnieniem okresu trwałości projektu;
- obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy p.z.p., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy p.z.p.;
- w odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
- posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących, w tym prawo do uzyskania kopii;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
2. Zamawiający w ramach niniejszego zamówienia zobowiązuje się przetwarzać dane osobowe, wyłącznie w zakresie i w celu określonym w Umowie.
3. Zamawiający zobowiązuje się do przestrzegania przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
4. Zobowiązania Wykonawcy i Zamawiającego w zakresie danych osobowych zostały uszczegółowione w SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
2. Skorzystanie z prawa do sprostowania, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą p.z.p. oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
3. Prawo do ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 2 RODO nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego – nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-24/25-USL/20
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są usługi szkoleniowe w zakresie zakładania
i prowadzenia działalności gospodarczej oraz sporządzania biznesplanu dla potrzeb realizacji projektu pt. "Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych 2023-2029 poprzez wsparcie rozwoju przedsiębiorczości” w formie indywidualnej dla maksymalnie 40 uczestników projektu.
2. KOD CPV: 80500000 – 9 (usługi szkoleniowe)
3. Realizacja szkolenia powinna mieć miejsce wyłącznie w dni robocze (od poniedziałku do piątku). Dokładny termin uzależniony będzie od przebiegu procesu rekrutacji do projektu i zostanie ustalony przez strony po podpisaniu umowy.
4. Usługa powinna zostać zrealizowana w formie stacjonarnej w miejscu zapewnionym przez Wykonawcę na terenie miasta Łodzi.
5. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie w szczególności:
a) Przeprowadzenie szkolenia w formule indywidualnej: trener – uczestniczka/uczestnik projektu,
b) zapewnienie trenera/trenerów posiadającego/-ych kwalifikacje i doświadczenie w prowadzeniu szkoleń ze wskazanego zakresu tematycznego, zgodnie z wymogami Zamawiającego (trener/trenerzy posiadający wykształcenie wyższe: tytuł licencjata, inżyniera, magistra, magistra inżyniera lub tytuł równorzędny),
c) udokumentowanie przeprowadzenia szkoleń poprzez co najmniej prowadzenie listy obecności uczestników oraz uzupełnianie dzienników zajęć,
d) przygotowanie i przeprowadzenie nie mniej niż dwóch testów porównawczych (Pierwszy test porównawczy przed rozpoczęciem szkolenia, w celu sprawdzenia poziomu wiedzy i kompetencji uczestników przed przeprowadzonym szkoleniem. Drugi test będzie przeprowadzony jako walidacja efektów nabycia kompetencji zgodnie z 4 etapami nabywania kompetencji po ukończonym szkoleniu, uczestnicy w wyniku przeprowadzonego drugiego testu otrzymają zaświadczenie o ukończonym szkoleniu),
e) zapewnienie miejsca do realizacji szkolenia wraz z niezbędnym wyposażeniem,
f) zapewnienie sprawnego sprzętu wykorzystywanego podczas szkoleń,
g) zapewnienie uczestnikom szkolenia materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej np. prezentacji multimedialnych z każdego modułu szkolenia dostępne na nośniku przenośnym typu pendrive,
h) przekazywanie na żądanie Zamawiającego wszystkich dokumentów oraz informacji związanych z prowadzonym szkoleniem i mających wpływ na realizacji przedmiotowej umowy,
i) ubezpieczenie uczestnika/uczestniczki na czas trwania szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do i z miejsca szkolenia, w przypadku wskazania takiej konieczności przez Zamawiającego,
j) przeprowadzenia ankiety dla Uczestnika służącej do oceny szkolenia zgodnie ze wzorem, który będzie stanowił załącznik do umowy.
6. Zamawiający wymaga aby Wykonawca zapewnił sale przeznaczone na potrzeby organizacji szkolenia spełniające wymogi bezpieczeństwa, oświetleniowe (w których zapewnione musi być oświetlenie dzienne), bez zakłócającego pracę hałasu z zewnątrz, posiadające sprawną i wydajną klimatyzację. Wykonawca odpowiada za zapewnienie miejsca realizacji usługi oraz infrastruktury towarzyszącej, które będą umożliwiać swobodny i samodzielny dostęp dla osób z niepełnosprawnościami (niepełnosprawność ruchowa oraz osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich). Dla uczestników szkolenia muszą być dostępne w szczególności: toaleta, szatnia/wieszak na odzież zewnętrzną. Sale powinny być estetyczne, uporządkowane i zapewniać komfort dla uczestników wydarzenia. Wykonawca odpowiada za posprzątanie sal po zorganizowanych szkoleniach.
7. W ramach przeprowadzonego szkolenia uczestnicy muszą nabyć kwalifikacje lub kompetencje potwierdzone odpowiednim dokumentem (uzyskanie kwalifikacji lub kompetencji musi być zgodne z załącznikiem nr 2 do Wytycznych w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2021-2027). Wykonawca zobowiązany będzie do przygotowania i wydrukowania zaświadczeń dla wszystkich uczestników szkolenia. „Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia” powinno zawierać następujące informacje: imię i nazwisko uczestnika szkolenia, datę szkolenia, zakres tematyczny szkolenia wraz z liczbą godzin szkolenia w poszczególnych blokach tematycznych, logotypy zgodne z wytycznymi w zakresie promocji projektów finansowanych z FEŁ, podpisy osób prowadzących i osób reprezentujących Zamawiającego.
8. Wszystkie materiały przygotowane przez Wykonawcę na potrzeby realizacji przedmiotu zamówienia muszą być zgodne z Księgą Tożsamości Wizualnej marki Fundusze Europejskie 2021-2027 oraz Wytycznymi dotyczącymi realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027. Zamawiający wymaga również aby materiały spełniały co najmniej minimalne warunki dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, zgodnie z przepisami Ustawy o dostępności cyfrowej (tj. Dz. U. z 2023 r. poz.1440 z późn. zm.).
9. Realizacja szkoleń powinna spełniać wymagania wynikające z Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027, przepisów Ustawy o dostępności cyfrowej (tj. Dz. U. z 2023 r. poz.1440 z późn. zm.) oraz Ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1411) oraz Wytycznych w zakresie realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans mężczyzn i kobiet w ramach Funduszy unijnych na lata 2021-2017 w szczególności z załącznikiem nr 2 Standardy dostępności Polityki Spójności na lata 2021-2027.
10. Zamówienie nie zostało podzielone na części. Zmówienie stanowi część postępowania na usługi szkoleń indywidualnych w zakresie biznesowym.
11. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
12. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
13. Uszczegółowienie przedmiotu zamówienia znajduje się w części II SWZ – „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia”.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Badania i oceny ofert dokonywać będzie Komisja Przetargowa Zamawiającego.
2. Ocena merytoryczna dokonana będzie w oparciu o następujące kryteria oceny, na podstawie deklaracji Wykonawcy zawartej w formularzu ofertowym:
a) cena - 40%,
b) posiadanie certyfikatu jakości usług/akredytacji w zakresie szkoleń odpowiadających tematycznie przedmiotowi zamówienia - 20 %,
c) dostosowanie kwalifikacji i doświadczenia kadry dydaktycznej do zakresu szkolenia – 40%.
3. Uszczegółowienie w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 40
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Posiadanie certyfikatu jakości usług/akredytacji w zakresie szkoleń odpowiadających tematycznie przedmiotowi zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Dostosowanie kwalifikacji i doświadczenia kadry dydaktycznej do zakresu szkolenia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 6
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z udziału w postępowaniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 2 - 4 oraz 6 p.z.p. oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507 zwanej dalej u.sz.roz.prze.agr).2. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą, że dysponują uprawnieniami do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej tj. posiadają aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy dla siedziby Wykonawcy, zgodnie z art. 20 ust.1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (t.j. Dz. U. z 2025 poz. 214 z późn. zm.).
Oceny spełnienia tego warunku Zamawiający dokona w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. oraz art. 7 ust.1 u.sz.roz.prze.agr. (załącznik nr 1 do oferty) oraz wpis do RIS (Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez właściwy WUP).
3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
4. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą, że dysponują odpowiednim doświadczeniem, przez co Zamawiający rozumie Wykonawców, którzy w ciągu 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonali należycie co najmniej 2 usługi polegające na przygotowaniu i przeprowadzeniu szkoleń odpowiadających przedmiotowi niniejszego zamówienia.
Pod tym pojęciem rozumiane będą szkolenia dla osób planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej (mające na celu uzupełnienie luk w wiedzy) np.: „ABC przedsiębiorczości”, „Jak założyć własną firmę?”, „Jak wybrać formę prowadzenia działalności i rodzaj opodatkowania?”, „Jak prowadzić rachunkowość, rozliczać podatki i odprowadzać składki ubezpieczeniowe?”, „Praktyczne umiejętności rejestracyjne działalności” itp., obejmujące w programie co najmniej trzy z wymienionych zagadnień: przepisów prawnych w kontekście zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, księgowości oraz przepisów podatkowe i ZUS, reklamy i innych działań promocyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, źródeł finansowania działalności gospodarczej, sporządzania biznesplanu i jego realizacji, prowadzenie negocjacji biznesowych lub pozyskiwania i obsługi klienta, radzenie sobie ze stresem i konfliktem dla minimum 20 osób każde.
Przez usługę rozumie się jedną umowę dla co najmniej 20 osób, szkolących się ze wskazanego zakresu.
Oceny spełnienia tego warunku Zamawiający dokona w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. oraz art. 7 ust.1 u.sz.roz.prze.agr. (załącznik nr 1 do oferty).
5. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą, że dysponują odpowiednią kadrą, tj. trenerem/ trenerami, który/którzy posiada/-ją wykształcenie wyższe (tytuł licencjata, inżyniera, magistra, magistra inżyniera lub tytuł równorzędny), który/którzy w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert przeprowadził/-li nie mniej niż 2 szkolenia z tematu odpowiadającego przedmiotowi niniejszego postępowania.
Oceny spełnienia tego warunku Zamawiający dokona w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. oraz art. 7 ust.1 u.sz.roz.prze.agr. (załącznik nr 1 do oferty).
6. W odniesieniu do warunku dotyczącego wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
7. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować zapleczem technicznym pozwalającym na prawidłowe wykonanie usługi, będącej przedmiotem niniejszego postępowania tj. zapewnienia miejsca realizacji szkolenia w którym zapewnione zostaną:
a) swobodny i samodzielny dostęp dla osób z niepełnosprawnościami (dotyczy bezwzględnie miejsca realizacji szkolenia i wszystkich pomieszczeń),
b) sala szkoleniowa dostosowane do ilości uczestników, zawierająca niezbędne wyposażenie (w szczególności miejsca siedzące, spełniające wymogi bezpieczeństwa oświetlenie, nagłośnienie, sprawną i wydajną klimatyzację/system wentylacyjny, sprawne wyposażenie techniczne np. mikrofon, rzutnik multimedialny)
c) zaplecze sanitarne (toaleta, szatnia/wieszaki na odzież zewnętrzną).
Oceny spełnienia tego warunku Zamawiający dokona w oparciu o oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. oraz art. 7 ust.1 u.sz.roz.prze.agr. (załącznik nr 1 do oferty) oraz wykaz narzędzi (załącznik nr 5).
8. Ocena dokonywana będzie na podstawie analizy dokumentów i oświadczeń, zgodnie z formułą: tak /nie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo odpowiednio wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, powinno potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
▪ zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
▪ sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
▪ czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt.1, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
2. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnego na dzień złożenia oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. oraz art. 7 ust.1 u.sz.roz.prze.agr., w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo odpowiednio wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, powinno potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
▪ zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
▪ sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
▪ czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału
w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w pkt.1, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, w przypadku o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 p.z.p. (odpowiednio poleganie na zdolnościach w odniesieniu do warunków dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej, wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia) dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni Wykonawcy.
3. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych:
a) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. oraz art. 7 ust.1 u.sz.roz.prze.agr., w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego,
b) wpisu do RIS w elektronicznej bazie danych prowadzonej przez właściwy dla siedziby Wykonawcy Wojewódzki Urząd Pracy,
c) wykazu narzędzi, urządzeń dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami (załącznik nr 5).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Certyfikaty jakości usług/akredytacje w zakresie szkoleń odpowiadających tematycznie przedmiotowi zamówienia. Certyfikat/ akredytacja musi być aktualny na dzień składania ofert, wystawiony przez niezależny podmiot zajmujący się potwierdzaniem zgodności działań Wykonawcy z normami jakościowymi w zakresie świadczonych usług szkoleniowych.2. Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych przez trenera skierowanego do realizacji usługi, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zostały wykonane lub są wykonywane, z załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów –oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (załącznik nr 3)
3. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (załącznik nr 4).
UWAGA!
Ponieważ certyfikaty/akredytacje oraz wykaz osób i usług z załączeniem dowodów służyć będą potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami oceny ofert, zgodnie z art. 107 ust. 3 p.z.p. nie będą podlegały uzupełnieniu w przypadku niezłożenia, czy złożenia niekompletnych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z ofertą należy przedłożyć:1. Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p. oraz art. 7 ust.1 u.sz.roz.prze.agr. (załącznik nr 1 do oferty). Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień
składania ofert. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie, wyżej wymienione oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, potwierdzając brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy wykazuje spełnianie warunków. Oferta składana przez spółki cywilne jest traktowana jak oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy o ile ofertę składa pełnomocnik. Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z informacji z KRS lub CEiIDG, Zamawiający wymaga od Wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
Dotyczy to odpowiednio również osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego (np. konsorcjum, spółka cywilna; konsorcjanci, wspólnicy spółki cywilnej na podstawie art. 58 ust. 2 p.z.p. zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia).
Pełnomocnictwo składa się w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem. Pełnomocnictwo powinno posiadać taką samą formę jak oferta (pod rygorem nieważności składa się je w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym).
3. Oświadczenie w trybie art. 225 ust. 2 p.z.p. (załącznik nr 2 do oferty).
UWAGA!
Nieprzedłożenie w/w oświadczenia wraz z ofertą rozumiane będzie przez Zamawiającego jako informacja, że wybór oferty Wykonawcy nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego.
4. Tajemnica przedsiębiorstwa
Wykonawcy przysługuje prawo zastrzeżenia pewnych informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233), jeżeli wraz z przekazaniem takich informacji, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
UWAGA!
Wykonawca nie może zastrzec jako tajemnica przedsiębiorstwa informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 p.z.p. Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa musi zostać uzasadnione, wydzielone i odpowiednio oznaczone w treści oferty.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie, oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r. poz. 514 zwanej dalej u.sz.roz.prze.agr) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, potwierdzając brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym wykazuje spełnianie warunków. Oferta składana przez spółki cywilne jest traktowana jak oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, w przypadku o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 p.z.p. (odpowiednio poleganie na zdolnościach w odniesieniu do warunków dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej, wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia) dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni Wykonawcy.
3. Wraz z ofertą osoba/-y działające w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (np. konsorcjum, spółka cywilna; konsorcjanci, wspólnicy spółki cywilnej na postawie art. 58 ust. 2 pzp zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia) oraz osoby działające w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 pzp lub podwykonawcy niebędący podmiotem udostępniającym zasoby na takich zasadach zobowiązani są przedłożyć pełnomocnictwo.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
6. W przypadku wyboru oferty złożonej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia przedłożyć Zamawiającemu umowę regulującą współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana umowy jest dopuszczalna w sytuacjach i na zasadach określonych w art. 454 i 455 p.z.p.2. Zmiana istotnych postanowień umowy jest dopuszczalna:
a) w przypadku wystąpienia siły wyższej, rozumianej jako zewnętrzne, nagłe okoliczności niezależne od woli Stron, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie. Przejawami siły wyższej są w szczególności:
• klęski żywiołowe, w tym pożar, powódź, susza, trzęsienie ziemi, huragan;
• działania wojenne, akty sabotażu, akty terrorystyczne.
b) w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na realizację zamówienia.
3. Strona powołująca się na siłę wyższą lub inne przyczyny obiektywnie niezależne od stron powinna zawiadomić drugą stronę w terminie nie dłuższym niż 3 dni kalendarzowych od jej/ich zaistnienia. Na stronie powołującej się na w/w okoliczności spoczywa również obowiązek udowodnienia jej/ich wystąpienia oraz wskazania zakresu i wpływu na realizację zamówienia.
4. Zastrzega się że zawieszenie wykonania obowiązków wynikających z umowy
o udzielenie zamówienia publicznego nie może wykraczać poza zakres oddziaływania siły wyższej, ani nie może trwać dłużej niż oddziaływanie siły wyższej.
5. Zamawiający dopuszcza zmianę trenera wyłącznie w przypadku, gdy Wykonawca wykaże, że zagwarantuje w to miejsce trenera o takim samym lub większym doświadczeniu – trener będzie oceniany wg kryteriów doświadczenie trenera zawartych w ogłoszeniu o zamówieniu tzn. należy przedstawić stosowne dokumenty potwierdzające jego doświadczenie w takiej samej bądź większej liczbie przeprowadzonych szkoleń jak wskazany wcześniej trener z danego zakresu tematycznego. Wymaga się uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego na zmianę trenera. O zmianę trenera należy wystąpić najpóźniej 3 dni robocze przed rozpoczęciem szkolenia (nie dotyczy zdarzeń losowych, na które trener nie miał wpływu np. wypadek, choroba).
6. Zamawiający dopuszcza zmianę terminu realizacji przedmiotowego zamówienia, w szczególności w przypadku przedłużenia się realizacji innych zadań w ramach projektu, z zastrzeżeniem iż zmiana terminu nie może przekraczać 14 dni kalendarzowych.
7. Umowa może zostać zmieniona również w przypadku zmiany danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), zmiany źródła finansowania, zmiany nazw stron lub ich formy prawnej (przy zachowaniu ciągłości podmiotowości prawnej), zmian teleadresowych.
8. W przypadku zmiany przedstawicieli Wykonawcy, danych kontaktowych
(w szczególności: telefon, adres, e- mail) zmiana umowy nie wymaga sporządzenia aneksu, jednak Wykonawca zobowiązany jest zawiadomić o nich niezwłocznie Zamawiającego (pisemnie lub e-mailem). W przypadku braku takiego zawiadomienia wszelką korespondencję wysłaną do Wykonawcy uznaje się za skutecznie doręczoną.
9. Zmiany nie mogą naruszać przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, ani innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
10. Wszelkie zmiany dla swej ważności wymagają formy pisemnej w postaci aneksu i muszą być podpisane przez umocowanych przedstawicieli obu stron.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-17 23:59
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-18 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-16
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Termin realizacji zamówienia wynosi 3 miesiące licząc od dnia zawarcia umowy lub do wyczerpania maksymalnej liczby kandydatów/kandydatek objętych usługą – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi jako pierwsze.Realizacja szkolenia powinna mieć miejsce wyłącznie w dni robocze (od poniedziałku do piątku).
Dokładny termin uzależniony będzie od przebiegu procesu rekrutacji do projektu oraz szczegółowego programu szkolenia opracowanego przez Wykonawcę i zostanie ustalony przez strony po podpisaniu umowy.
W związku z realizacją przedmiotowego zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do podpisania umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, na potrzeby realizacji projektu własnego: „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych 2023 – 2029 poprzez wsparcie rozwoju przedsiębiorczości” (wzór umowy stanowi załącznik nr 6).