BZP: Badanie sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego i samorządowych jednostek budżetowych Województwa Warmińsko-Mazurskiego
10.09.2025
2025/BZP 00416513/01
WOJEWÓDZTWO WARMIŃSKO-MAZURSKIE
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Badanie sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego i samorządowych jednostek budżetowych Województwa Warmińsko-Mazurskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZTWO WARMIŃSKO-MAZURSKIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510750309
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Emilii Plater 1
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-562
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: 089 521 98 40
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@warmia.mazury.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.warmia.mazury.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Badanie sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego i samorządowych jednostek budżetowych Województwa Warmińsko-Mazurskiego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e5dc42e8-31f5-4cbe-9db3-477a1af0a12a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00416513
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00000131/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.83 Wykonanie usługi - badanie sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego i samorządowych jednostek budżetowych Województwa Warmińsko - Mazurskiego za 2025 r., 2026 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/warmia.mazury3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/warmia.mazury
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Składanie dokumentów w postępowaniu z wyjątkiem oferty, odbywa się elektronicznie za pośrednictwem formularza ,,WYŚLIJ WIADOMOŚĆ” dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania. 2.Za datę złożenia dokumentów, o których mowa w ust. 1, przyjmuje się kliknięcie
przycisku ”WYŚLIJ WIADOMOŚĆ” po którym pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. 3.Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych za pośrednictwem platformy zakupowej , opisane zostały w Regulaminie platformazakupowa.pl oraz Instrukcji dla Wykonawców platformazakupowa.pl, dostępnych na stronie dotyczącej danego
postępowania oraz stronie głównej Platformy pod adresem https://platformazakupowa.pl.4.Występuje limit objętości plików lub
spakowanych folderów w zakresie całej oferty do ilości 10 plików lub
spakowanych folderów przy maksymalnej wielkości 150 MB. 5. Do danych zawierających dokumenty tekstowe, tekstowo-graficzne lub multimedialne stosuje się co najmniej jeden z następujących formatów danych: .txt; .rtf; .pdf; .xps; .odt; .ods; .odp; .doc; .xls; .ppt; .docx; .xlsx; .pptx; .csv; .mp3; .wav; .mp4. W celu kompresji danych stosuje się co najmniej jeden z następujących formatów: .zip lub .7Z. W postępowaniu o udzielenie zamówienia ofertę, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa się, pod
rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 7.Informacje, oświadczenia lub dokumenty, przekazywane w postępowaniu, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany
bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. 8.Sposób sporządzenia i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 poz. 2452).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.1.99.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest badanie sprawozdania finansowego jednostki samorządu terytorialnego i samorządowych jednostek budżetowych Województwa Warmińsko-Mazurskiego za lata 2025, 2026 z możliwością przedłużenia umowy za lata 2027, 2028 na warunkach określonych w ustawie z dnia 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79210000-9 - Usługi księgowe i audytorskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79212500-8 - Usługi kontroli rachunkowej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1. Umowa z Wykonawcą będzie zawarta na badanie sprawozdania finansowego za lata 2025, 2026 z możliwością przedłużenia za lata 2027, 2028.Zgodnie z treścią artykułu 66 ust. 5 ustawy o rachunkowości umowa na badanie sprawozdania finansowego z firmą audytorską powinna być zawarta na okres nie krótszy niż dwa lata z możliwością przedłużenia na kolejne, co najmniej dwuletnie okresy. Zgodnie z powyższym Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego ma możliwość rozszerzenia zakresu zamówienia podstawowego przy zastosowaniu prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ustawy Pzp, na okres kolejnych dwóch lat, tj. za rok 2027 i za rok 2028.
2. Warunkiem przedłużenia umowy na badanie sprawozdania finansowego na okres kolejnych dwóch lat, tj. za rok 2027 i za rok 2028 jest przekazanie Wykonawcy oświadczenia woli właściwego organu Województwa Warmińsko-Mazurskiego o skorzystaniu z przedłużenia umowy na kolejne lata.
Oświadczenie woli, o którym mowa wyżej, właściwy organ Województwa Warmińsko-Mazurskiego przekazuje Wykonawcy na piśmie, w terminie nie później niż 90 dni od dnia odebrania badania sprawozdania finansowego za rok 2026.
3. W przypadku nieskorzystania przez Zarząd Województwa z prawa opcji Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
4. Termin wykonania zamówienia: od dnia zawarcia umowy:
a) za rok obrotowy 2025 – zakończenie nastąpi w terminie 10 dni od dnia przekazania Wykonawcy przez Zamawiającego sprawozdania Województwa Warmińsko-Mazurskiego, nie później niż do dnia 08 maja 2026 r,
b) za rok obrotowy 2026 - zakończenie nastąpi w terminie 10 dni od dnia przekazania Wykonawcy przez Zamawiającego sprawozdania Województwa Warmińsko-Mazurskiego, nie później niż do dnia 07 maja 2027 r,
w przypadku przedłużenia na kolejne 2 lata:
c) za rok obrotowy 2027 - zakończenie nastąpi w terminie 10 dni od dnia przekazania Wykonawcy przez Zamawiającego sprawozdania Województwa Warmińsko-Mazurskiego, nie później niż do dnia 12 maja 2028 r,
d) za rok obrotowy 2028 - zakończenie nastąpi w terminie 10 dni od dnia przekazania Wykonawcy przez Zamawiającego sprawozdania Województwa Warmińsko-Mazurskiego, nie później niż do dnia 11 maja 2029 r.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2029-05-11
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.1) O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy są podmiotami uprawnionymi do przeprowadzenia badania sprawozdań finansowych, spełniającymi kryteria określone w ustawie z dnia 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa wart. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w treści umowy oraz powszechnie obowiązujących przepisach prawa.2. Dopuszczalna jest zmiana umowy, jeżeli zachodzą okoliczności, o których mowa w art. 455 ustawy Pzp.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w przy-padku zmiany:
1) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego;
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne;
4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych
‒ jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
4. W przypadku zaistnienia którejkolwiek z okoliczności określonych w ust. 3 każda ze Stron ma prawo wystąpić do drugiej Strony, z wnioskiem na piśmie pod rygorem nieważności, o wprowadzenie odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia Wykonawcy zawierającym stosowne uzasadnienie (w tym niezbędne dokumenty potwierdzające zasadność złożenia takiego wniosku). Uzasadnienie wnio-sku powinno zawierać w szczególności wskazanie kosztów wykonania zamówienia, które uległy zmia-nie na skutek zaistnienia którejkolwiek z tych okoliczności.
5. Z zastrzeżeniem postanowień ust. 6 Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 3 ust. 1 umowy w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia co najmniej o 3,5%, tj. gdy nastąpił wzrost lub spa-dek cen tych materiałów lub kosztów co najmniej o 3,5%. Przez zmianę ceny materiałów lub kosztów rozumie się wzrost odpowiednio cen lub kosztów, jak i ich obniżenie, względem ceny lub kosztu przy-jętych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w ofercie. Strony ustalają jako począt-kowy termin ustalenia zmiany wynagrodzenia datę zawarcia umowy, z zastrzeżeniem przypadku, gdy umowa zostanie zawarta po upływie 180 dni od dnia upływu terminu składania ofert, wówczas
początkowym terminem ustalenia zmiany wynagrodzenia jest dzień otwarcia ofert.
6. Strony ustalają, że punktem odniesienia do zmiany wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy będą wyliczenia zmian cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia przedstawione przez Wykonawcę, z tym zastrzeżeniem, że strony wykluczają wzrost stawek wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy o wskaźnik wyższy niż średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, odpowiednio w 2025 r., 2026 r. 2027 r. oraz 2028, podany w Komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie stosownych przepisów prawa, a także
o kwotę większą niż 1% przysługującego wynagrodzenia, o którym mowa w § 3 ust. 2 pkt 1 i 2 oraz w § 3 ust. 3 pkt 1 i 2.
7. Strony ustalają, że zmiana wynagrodzenia może dotyczyć wyłącznie wynagrodzenia należnego za okres świadczenia usług, których świadczenie przypada od pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Ujęcie wszystkich zmian umowy przewidzianych w Projektowanych postanowieniach umowy, ze względów technicznych, jest niemożliwe.
Zmiany umowy zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy, będących załącznikiem do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem : https://platformazakupowa.pl/pn/warmia.mazury
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-19 10:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-17
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Ze względów technicznych wskazano okres realizacji zamówienia do 2029-05-11 , faktyczny termin wykonania zamówienia:Termin wykonania zamówienia: od dnia zawarcia umowy:
a) za rok obrotowy 2025 – zakończenie nastąpi w terminie 10 dni od dnia przekazania Wykonawcy przez Zamawiającego sprawozdania Województwa Warmińsko-Mazurskiego, nie później niż do dnia 08 maja 2026 r,
b) za rok obrotowy 2026 - zakończenie nastąpi w terminie 10 dni od dnia przekazania Wykonawcy przez Zamawiającego sprawozdania Województwa Warmińsko-Mazurskiego, nie później niż do dnia 07 maja 2027 r,
w przypadku przedłużenia na kolejne 2 lata:
c) za rok obrotowy 2027 - zakończenie nastąpi w terminie 10 dni od dnia przekazania Wykonawcy przez Zamawiającego sprawozdania Województwa Warmińsko-Mazurskiego, nie później niż do dnia 12 maja 2028 r,
d) za rok obrotowy 2028 - zakończenie nastąpi w terminie 10 dni od dnia przekazania Wykonawcy przez Zamawiającego sprawozdania Województwa Warmińsko-Mazurskiego, nie później niż do dnia 11 maja 2029 r.