BZP: Usługi społeczne Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI, w tym psychologiczne w ramach Projektu pn. „Świdnicki Bank Przyjaznych Serc”
11.09.2025
2025/BZP 00418315/01
MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚWIDNICY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi społeczne Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI, w tym psychologiczne
w ramach Projektu pn. „Świdnicki Bank Przyjaznych Serc”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚWIDNICY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 005811909
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Franciszkańska 7
1.5.2.) Miejscowość: Świdnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-100
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargielzbietykinal@gmail.com
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.mops.swidnica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi społeczne Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI, w tym psychologiczne
w ramach Projektu pn. „Świdnicki Bank Przyjaznych Serc”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5ce8beb6-84f1-472c-a776-c7c37839b560
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00418315
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00036018/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Usługi społeczne Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI, w tym psychologiczne w ramach Projektu pn. „Świdnicki Bank Przyjaznych Serc”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedmiotem zamówienia są usługi z podziałem na części realizowane w ramach Projektu pn. „Świdnicki Bank Przyjaznych Serc”. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 - nr umowy o dofinansowanie: FEDS.07.10-IP.02-0007/25-00 z dnia 29.07.2025 r.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ekspzoo.logintrade.net/zapytania_email,209677,3d91ab9d1e7b406d97c9ac1640aca352.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ekspzoo.logintrade.net/zapytania_email,209677,3d91ab9d1e7b406d97c9ac1640aca352.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym złożeniu oświadczenia/-ń, dokumentu/-ów, OFERTY przez Wykonawcę, jest jego prawidłowe złożenie w ZAKŁADCE
NINIEJSZEGO POSTĘPOWANIA na Platformie dostępnej pod adresem:
https://ekspzoo.logintrade.net/zapytania_email,209677,3d91ab9d1e7b406d97c9ac1640aca352.html
- Korzystanie z Platformy Przetargowej przez Wykonawcę jest bezpłatne.
- Do połączenia z Platformą używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL.
Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na w/w Platformie
Przetargowej: ma dostęp do możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
- Wymagania techniczne, organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej, w tym dokumentów i oświadczeń elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń (tj. cyfrowego odwzorowania dokumentów, oświadczeń w postaci papierowej opatrzone podpisem elektronicznym) oraz informacji
przekazywanych przy użyciu Platformy Przetargowej dostępne są na stronie:
https://ekspzoo.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html
oraz
https://ekspzoo.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
- Niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie są następujące:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików.pdf,
f) szyfrowanie na Platformie odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę stanowi datę oraz dokładny czas generowany wg. czasu lokalnego serwera
synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
- Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy Przetargowej wynosi 150 MB.
- Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się Regulaminem korzystania z Platformy dostępnym na:
https://ekspzoo.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html
Wykonawca zamierzający wziąć udział w niniejszym postępowaniu MUSI dysponować: kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
LUB podpisem zaufanym,
LUB elektronicznym podpisem osobistym tj. podpisem elektronicznym e-dowód.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający informuje, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Dyrektor MOPS Świdnica ul. Franciszkańska 7, 58-100 Świdnica, z którym można kontaktować się pod adresem e-mail: osrodek@mops.swidnica.pl
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18, 19 oraz 74 ustawy Pzp.;
4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
7) posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych1;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO2;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.”
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DAO.2520.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ NR 1 – BADANIA PSYCHOLOGICZNE WRAZ Z OPRACOWANIEM OPINII
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie weryfikacji predyspozycji osobowościowych oraz kompetencji społecznych kandydatów wraz z opracowaniem opinii do pełnienia funkcji asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej.
Planowana szacunkowa liczba wydanych opinii to 5 sztuk w roku 2025, po uprzedniej weryfikacji predyspozycji osobowościowych oraz kompetencji społecznych około 10 kandydatów do pełnienia funkcji asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej.
Opis zamówienia:
1. Odbiorcami badań są osoby zamieszkałe na terenie woj. dolnośląskiego.
2. Lista osób będzie miała charakter otwarty, tj. Zamawiający po wstępnej weryfikacji formularzy zgłoszeń może skierować osobę do objęcia badaniem.
3. Przeprowadzenie badań w oparciu o stosowne testy psychologiczne. Zastosowane w badaniach testy psychologiczne będą dostosowane do wykształcenia i potencjału osób poddanych badaniu.
4. Realizacja zadania winna nastąpić w terminie do 14 dni od przeprowadzenia badania.
5. Opinia winna zawierać min. następujące elementy:
1) oznaczenie jednostki wydającej opinię, pełna nazwa, adres,
2) numer opinii oraz datę wydania opinii,
3) podstawę prawną wydania opinii,
4) imię i nazwisko osoby, której dotyczy opinia, datę i miejsce urodzenia oraz miejsce zamieszkania,
5) ocenę predyspozycji osobowościowych oraz kompetencji społecznych do pełnienia funkcji asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej,
6) uzasadnienie do sporządzonej ww. oceny uwzględniające między innymi opis przeprowadzonych czynności w tym opis metod, narzędzi oraz sposób i porządek przeprowadzenia badań,
7) omówienie całości materiału, w tym:
a) opis struktury rodzinnej osób opiniowanych,
b) opis obecnego stanu zdrowia opiniowanych,
c) opis predyspozycji osobowościowych oraz kompetencji społecznych do pełnienia funkcji asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej,
d) opis potencjałów, zasobów oraz deficytów uczestników badań, przedstawienie wniosków z ich uzasadnieniem,
e) imię i nazwisko oraz podpis osoby sporządzającej opinię.
7. Usługa realizowana będzie na terenie miasta Świdnica - w siedzibie wskazanej przez Wykonawcę, lub w siedzibie Zamawiającego.
8. Zamawiający uiści wynagrodzenie Wykonawcy wyłącznie w przypadku faktycznego wydania opinii dla 5 kandydatów do pełnienia funkcji asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej.
9. Zadaniem Wykonawcy będzie m.in.:
1) przeprowadzenie badań w oparciu o stosowne testy psychologiczne,
2) wydania opinii zgodnie z załącznikiem nr 1 do Regulamin wyboru projektów w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 Europejski Fundusz Społeczny PLUS Priorytet 7 Fundusze Europejskie na rzecz rynku pracy i włączenia społecznego na Dolnym Śląsku Działanie 7.10 Rozwój usług społecznych i zdrowotnych – ZIT Typ: 7.10.A Rozwój usług świadczonych w społeczności lokalnej 7.10.D Wsparcie dla kadr instytucji pomocy i integracji społecznej oraz systemu opieki długoterminowej Nabór niekonkurencyjny nr: FEDS.07.10-IP.02-212/25.
Szczegółowy opis przedmiotu oraz warunków realizacji zamówienia zawiera projekt umowy dla niniejszego zadania stanowiący załącznik do Specyfikacji Warunków Zamówienia. Forma współpracy z Wykonawcą to umowa cywilno - prawna.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega możliwość zwiększenia ilości świadczonych usług maksymalnie do 60% – opcja ilościowa.Prawo opcji będzie realizowane na tych samych warunkach co zamówienie podstawowe. Warunkiem skorzystania z prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli/informacji o skorzystaniu z prawa opcji. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-10-10
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zmawiający przewiduje możliwość zastawania art. 304 ustawy Pzp. tj. udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki przy spełnieniu warunków, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp. Zamówienie może zostać udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy usług. Zamówienie polegać będzie na powtórzeniu podobnych usług oraz będzie zgodne przedmiotem zamówienia podstawowego. Opis przedmiotu niniejszego zamówienia oraz projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści pierwotnej umowy (załącznik do SWZ) określają w szczególności jakie usługi Zamawiający przewiduje do realizacji w ramach powtórzenia podobnych usług. Podstawą do wszczęcia negocjacji będą wartości ustalone dla zamówienia podstawowego. Całkowita wartość postępowania uwzględnia również wartość zamówienia ustalonego na podstawie art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Każde zadanie będzie oddzielnie oceniane. Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty dla danego zadania oraz waga:
- dla części/zadania nr 1:
cena brutto za opracowanie i wydanie 1 (jednej) opinii – 60 pkt.
- dla wszystkich zadań: termin płatności – 40 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ NR 2– POMOC PSYCHOLOGICZNA
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług psychologicznych w planowanym szacunkowym wymiarze około 560 godzin zegarowych w okresie XII 2025 – III 2028, w formie konsultacji indywidualnych w przewidywanym wymiarze około jednej 1 h miesięcznie dla 1 osoby, łącznie 28 godz. wsparcia na osobę dla 15 opiekunów osób zależnych i 5 asystentów osób z niepełnosprawnościami.
Usługi realizowane będą na terenie miasta Świdnica, w siedzibie wskazanej przez Zamawiającego, w dniach roboczych tygodnia oraz w godzinach uzgodnionych z Zamawiającym.
Do obowiązków Wykonawcy będzie należeć :
1) udzielanie indywidualnego wsparcia psychologicznego zatrudnionym w ramach projektu 15 opiekunom osób zależnych i 5 asystentom osób z niepełnosprawnościami, tj. wsparcie i pomoc w rozwiązywaniu trudnych sytuacji zawodowych opiekunów OZ (osób zależnych) i asystentów OzN (osób z niepełnosprawnościami) np. nagłe zmiany stanu zdrowia podopiecznych, agresja, wyzwania emocjonalne i fizyczne, zarządzanie granicami osobistymi i zawodowymi (balansowanie obowiązków), dobrostan emocjonalny opiekunów i asystentów (praca z OZ i OzN wymagającymi szczególnej opieki i uwagi), którzy zgłaszają taką potrzebę,
2) w wyjątkowych sytuacjach prowadzenie telefonicznych interwencji kryzysowych,
3) prowadzenie dokumentacji m.in.: karty informacyjnej klienta, arkusza pracy specjalisty, zestawienia udzielonego wsparcia za dany miesiąc,
4) w razie konieczności prowadzenie ścisłej współpracy z instytucjami istotnymi dla realizacji zadania m.in. podmiotami realizującym zadania z zakresu pomocy społecznej, sądem, prokuraturą, placówkami oświatowymi,
5) wykonania czynności będących przedmiotem umowy z należytą starannością,
6) czuwania nad prawidłową realizacją zamówienia/umowy,
7) świadczenia usług zgodnie z harmonogramem,
8) przedkładania do 10-go dnia miesiąca zestawienia z zrealizowanego wsparcia z uwzględnieniem:
a) liczby osób, którym udzielono pomocy,
b) liczby godzin przeznaczonych na wsparcie psychologiczne i liczby klientów, które z niego skorzystały,
c) liczby godzin przeznaczonych na terapię psychologiczną i liczby klientów, które z niej skorzystały,
d) zestawienia rodzaju problemów jakie były przedmiotem wsparcia i/lub terapii,
9) zachowania zgodnie z ustawą z dnia 8 czerwca 2001 r. o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1026) w tajemnicy informacji związanych z klientami, uzyskanych w związku z wykonywaniem usługi.
Dodatkowe wymagania:
1) Wymiar godzinowy usługi - do 20 godzin w miesiącu w dni powszednie od poniedziałku do piątku, tj. w godzinach między 8.00 a 15.00
2) Terminy i godziny świadczenia usługi są każdorazowo uzgadniane z Zamawiającym, na podstawie harmonogramu wsparcia,
3) Wykonawca nie może powierzyć wykonania wynikających z umowy czynności innym osobom bez zgody Zamawiającego.
4) W przypadku zmiany osoby wykonującej przedmiot umowy nowa osoba musi spełniać wymagania określone w SWZ dla Wykonawcy.
5) Za zmianę i zagwarantowanie innej osoby wykonującej usługę odpowiada Wykonawca.
Szczegółowy opis przedmiotu oraz warunków realizacji zamówienia zawiera projekt umowy dla niniejszego zadania stanowiący załącznik do Specyfikacji Warunków Zamówienia. Forma współpracy z Wykonawcą to umowa cywilno - prawna.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega możliwość zwiększenia ilości świadczonych usług maksymalnie do 60% – opcja ilościowa.Prawo opcji będzie realizowane na tych samych warunkach co zamówienie podstawowe. Warunkiem skorzystania z prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli/informacji o skorzystaniu z prawa opcji. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2028-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zmawiający przewiduje możliwość zastawania art. 304 ustawy Pzp. tj. udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki przy spełnieniu warunków, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp. Zamówienie może zostać udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy usług. Zamówienie polegać będzie na powtórzeniu podobnych usług oraz będzie zgodne przedmiotem zamówienia podstawowego. Opis przedmiotu niniejszego zamówienia oraz projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści pierwotnej umowy (załącznik do SWZ) określają w szczególności jakie usługi Zamawiający przewiduje do realizacji w ramach powtórzenia podobnych usług. Podstawą do wszczęcia negocjacji będą wartości ustalone dla zamówienia podstawowego. Całkowita wartość postępowania uwzględnia również wartość zamówienia ustalonego na podstawie art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Każde zadanie będzie oddzielnie oceniane. Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty dla danego zadania oraz waga:
- dla części/zadania nr 2 i 3:
cena brutto za 1 h (jedną godzinę) zegarową usługi dla danej części/zadania – 60 pkt.
- dla wszystkich zadań: termin płatności – 40 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ NR 3 – USŁUGI WSPIERAJĄCE – COACH-ingowe
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług wspierających w planowanym szacunkowym wymiarze około 56 h zegarowych w okresie XII 2025 – III 2028, tj. po 2 h miesięcznie wsparcia grupowego dla zatrudnionych w ramach projektu 15 opiekunów osób zależnych i 5 asystentów osób z niepełnosprawnościami.
Usługi realizowane będą na terenie miasta Świdnica, w siedzibie wskazanej przez Zamawiającego, w dniach roboczych tygodnia oraz w godzinach uzgodnionych z Zamawiającym.
Do obowiązków Wykonawcy będzie należeć :
1) udzielanie wsparcia emocjonalnego, merytorycznego i rozwojowego dla opiekunów OZ (osób zależnych) i asystentów OzN (osób z niepełnosprawnościami),
2) udzielenie wsparcia mającego wpływ na efektywność pracy opiekunów i asystentów, jakość życia osobistego oraz zwiększenie satysfakcji z pracy w obszarach:
-radzenia sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym,
-komunikacji z OZ i OzN (rozwój empatii, cierpliwości),
-budowania pozytywnych relacji z podopiecznymi, organizacji czasu pracy z uwzględnieniem czasu na regenerację,
-zwiększenie poczucia kompetencji i pewności siebie,
-pomoc w ewentualnym dalszym kształceniu/specjalizacji z zakresu opieki i asysty,
3) prowadzenie rejestru spotkań,
4) prowadzenie dokumentacji m.in. zestawienia udzielonego wsparcia za dany miesiąc,
5) wykonania czynności będących przedmiotem umowy z należytą starannością,
6) czuwania nad prawidłową realizacją niniejszej umowy,
7) świadczenia usług zgodnie z harmonogramem,
8) przedkładania do 10-go dnia miesiąca zestawienia z zrealizowanego wsparcia z uwzględnieniem:
a) liczby godzin przeznaczonych na wsparcie i liczby osób, które z niego skorzystały,
b) zestawienia rodzaju problemów jakie były przedmiotem wsparcia.
Dodatkowe wymagania:
1) Wymiar godzinowy usługi - około 2 godziny w miesiącu w dany dzień powszedni od poniedziałku do piątku w godzinach między 8.00 a 15.00.
2) Terminy i godziny świadczenia usługi są każdorazowo uzgadniane z Zamawiającym.
3) Wykonawca nie może powierzyć wykonania wynikających z umowy czynności innym osobom bez zgody Zamawiającego.
4) W przypadku zmiany osoby wykonującej przedmiot umowy - nowa osoba musi spełniać wymagania określone w SWZ dla Wykonawcy.
5) Za zmianę i zagwarantowanie innej osoby wykonującej usługę odpowiada Wykonawca.
Szczegółowy opis przedmiotu oraz warunków realizacji zamówienia zawiera projekt umowy dla niniejszego zadania stanowiący załącznik do Specyfikacji Warunków Zamówienia. Forma współpracy z Wykonawcą to umowa cywilno - prawna.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85000000-9 - Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85310000-5 - Usługi pracy społecznej
85312300-2 - Usługi dozoru i doradztwa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega możliwość zwiększenia ilości świadczonych usług maksymalnie do 60% – opcja ilościowa.Prawo opcji będzie realizowane na tych samych warunkach co zamówienie podstawowe. Warunkiem skorzystania z prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli/informacji o skorzystaniu z prawa opcji. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2028-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zmawiający przewiduje możliwość zastawania art. 304 ustawy Pzp. tj. udzielenia zamówienia w trybie z wolnej ręki przy spełnieniu warunków, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp. Zamówienie może zostać udzielone w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy usług. Zamówienie polegać będzie na powtórzeniu podobnych usług oraz będzie zgodne przedmiotem zamówienia podstawowego. Opis przedmiotu niniejszego zamówienia oraz projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści pierwotnej umowy (załącznik do SWZ) określają w szczególności jakie usługi Zamawiający przewiduje do realizacji w ramach powtórzenia podobnych usług. Podstawą do wszczęcia negocjacji będą wartości ustalone dla zamówienia podstawowego. Całkowita wartość postępowania uwzględnia również wartość zamówienia ustalonego na podstawie art. 214 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Każde zadanie będzie oddzielnie oceniane. Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty dla danego zadania oraz waga:
- dla części/zadania nr 2 i 3:
cena brutto za 1 h (jedną godzinę) zegarową usługi dla danej części/zadania – 60 pkt.
- dla wszystkich zadań: termin płatności – 40 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) Nie podlegają wykluczeniu:
a) Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wyklucza Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi jakakolwiek z okoliczności wskazanych w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
b) Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wyklucza również Wykonawcę w stosunku do którego zachodzi jakakolwiek z okoliczności wykluczających wskazanych ustawą z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r. poz. 514 tj. ze zm.).
2) Spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp.;
a) W zakresie zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający nie precyzuje warunku.
b) W zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
• CZĘŚĆ NR 1 –BADANIA PSYCHOLOGICZNE WRAZ Z OPRACOWANIEM OPINII
Warunki obligatoryjne dla każdej osoby bezpośrednio świadczącej usługę:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobą lub osobami spełniającymi następujące warunki:
- posiadającą ukończone studia wyższe II stopnia na kierunku psychologia.
• CZĘŚĆ NR 2 – POMOC PSYCHOLOGICZNA
Warunki obligatoryjne dla każdej osoby bezpośrednio świadczącej usługę:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobą lub osobami spełniającymi następujące warunki:
- posiadającą ukończone studia wyższe II stopnia na kierunku psychologia.
• CZĘŚĆ NR 3 – USŁUGI WSPIERAJĄCE – COACH-ingowe
Warunki obligatoryjne dla każdej osoby bezpośrednio świadczącej usługę:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobą lub osobami spełniającymi następujące warunki:
- posiadającą ukończone studia wyższe, co najmniej I stopnia na dowolnym kierunku oraz ukończony kurs lub specjalistyczne szkolenie z zakresu psychologii społecznej lub psychotraumatologii lub interwenta kryzysowego,
LUB
ukończone studia podyplomowe w zakresie psychologii społecznej lub psychotraumatologii lub interwencji kryzysowej.
Ocena spełnienia ww. warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana
na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów wg zasady spełnia/ nie spełnia.
c) W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający nie precyzuje warunku.
d) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
Zamawiający nie precyzuje warunku.
Ocena spełnienia ww. warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana
na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę oświadczeń, dokumentów wg zasady spełnia/ nie spełnia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty (aktualne na dzień składania ofert) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp. – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ.
Informacje zawarte w w/w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z w/w oświadczeniem, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, w/w oświadczenie składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, zobowiązany jest (na wezwanie Zmawiającego) do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
1) oświadczenia Wykonawcy (w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.) o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616 tj. ze zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ,
– NIE DOTYCZY OSÓB NIE PROWADZĄCYCH DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ;
2) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami dotyczącymi ich kwalifikacji oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Do wykazu należy dołączyć dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacji – wg wzoru załącznika nr 4 do SWZ;
3) oświadczenia o nie prowadzeniu działalności gospodarczej (w przypadku Wykonawców nie prowadzących działalności gospodarczej ) - zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie precyzuje warunku.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Oferta - na ofertę składa się:formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SWZ.
Do przygotowania oferty Zamawiający zaleca wykorzystanie załącznika nr 1 do SWZ.
W treści oferty należy zamieścić informacje zawarte w formularzu ofertowym (załączniku nr 1 do SWZ).
Szczegółowy sposób przygotowania i złożenia oferty zawarto w części X SWZ.
2) Pełnomocnictwo w oryginale w postaci elektronicznej, bądź cyfrowe jego odwzorowanie, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (e-dowód) MOCODAWCY, o ile ofertę składa pełnomocnik. Zamawiający dopuszcza również złożenie kopii pełnomocnictwa sporządzonego przez notariusza w trybie art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie (Dz.U. z 2024 r. poz. 1001 tj. ze zm.) tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Elektroniczna kopia pełnomocnictwa nie może być uwierzytelniona przez upełnomocnionego.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia ( konsorcjum) - art. 58 ust.1 ustawy Pzp. W takim przypadku Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, oraz załączają do oferty pełnomocnictwo (przygotowanie zgodnie z zapisami ust. 9 pkt. 2 części VI SWZ) do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Szczegółowy sposób spełniania warunków udziału w postępowaniu dla podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia został określony w części V SWZ „warunki udziału w postępowaniu”. Korespondencja będzie prowadzona z pełnomocnikiem (liderem).Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zgodnie z dyspozycją art. 117 ust. 4 ustawy Pzp., dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.
Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy Zamawiający może żądać przedłożenia umowy współpracy (np. umowa konsorcjum), zawierającą, co najmniej:
- oświadczenie o solidarnej odpowiedzialności wszystkich partnerów wobec Zamawiającego za wykonanie umowy, a także w razie nie wykonania lub nienależytego wykonania obowiązków określonych umową zawartą z Zamawiającym.
- wyznaczenie jednego z partnerów konsorcjum jako partnera kierującego (lidera), który będzie upoważniony do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego dla danej części, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy stanowią dany załącznik do SWZ.2. Wybrany Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy zgodnie z warunkami określonymi w projektowanych postanowieniach umownych zawartych w załączniku do SWZ.
3. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych w projektowanych postanowieniach umownych zawartych w załączniku do SWZ.
5. Postanowienia które stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
6. Zmiana umowy może nastąpić na pisemny umotywowany wniosek jednej ze stron, za zgodą drugiej strony umowy, na podstawie aneksu do umowy.
7. Wszelkie zmiany umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-19 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ekspzoo.logintrade.net/zapytania_email,209677,3d91ab9d1e7b406d97c9ac1640aca352.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-19 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-18
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Przedmiotem zamówienia są usługi z podziałem na części m.in. usługi społeczne i inne wymienione w załączniku XIV do Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylająca dyrektywę 2004/18/WE (Dz.U.UE. L. z 2014 r. nr 94 poz. 65 ze zm.) realizowane w ramach Projektu pn. „Świdnicki Bank Przyjaznych Serc”. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 - nr umowy o dofinansowanie: FEDS.07.10-IP.02-0007/25-00 z dnia 29.07.2025 r.Nazwa postępowania:
Usługi społeczne Z PODZIAŁEM NA CZĘŚCI, w tym psychologiczne w ramach Projektu pn. „Świdnicki Bank Przyjaznych Serc”.
Niniejsze postępowanie objęte jest następującymi kodami CPV:
85000000-9 Usługi w zakresie zdrowia i opieki społecznej
85121270-6 Usługi psychiatryczne lub psychologiczne
85310000-5 Usługi pracy społecznej
85312300-2 Usługi dozoru i doradztwa
UWAGA:
Zamawiający dopuszcza złożenie oferty częściowej, tj. dla danej części/zadania.
Każde zadanie stanowi odrębne zamówienie.
Umowy z Wykonawcami będą zawierane odrębnie dla każdego zadania/części.