BZP: Rozbudowa drogi powiatowej nr 3554W Gr. woj. - Seredzice - Iłża
11.09.2025
2025/BZP 00419109/01
POWIATOWY ZARZĄD DRÓG PUBLICZNYCH W RADOMIU
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Rozbudowa drogi powiatowej nr 3554W Gr. woj. - Seredzice - Iłża
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWY ZARZĄD DRÓG PUBLICZNYCH W RADOMIU
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 672007987
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: ul. Graniczna 24
1.4.2.) Miejscowość: Radom
1.4.3.) Kod pocztowy: 26-600
1.4.4.) Województwo: mazowieckie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski
1.4.7.) Numer telefonu: 483815060
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pzdp.radom.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pzd-radom.finn.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Zarządzanie drogami powiatowymi na terenie powiatu radomskiego
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00419109
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-09-11
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00398203
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie rozbudowy drogi powiatowej nr 3554W Gr. woj. – Seredzice – Iłża, na odcinku od km 7+997 do km 8+619 długości 622 m, obejmujące w szczególności:
- poszerzenie jezdni do szerokości 6,0 m (pas ruchu 3,0 m) na całym odcinku drogi,
- wykonanie nowej konstrukcji jezdni dla obciążenia ruchem KR2,
- budowę drogi dla pieszych i rowerów o szerokości 2,5 m,
- budowę chodników o szerokości min. 1,8 m (od 1,8 m – 1,9 m),
- przebudowę skrzyżowania z drogą gminną,
- budowę doświetlenia przejścia dla pieszych w obrębie skrzyżowania z drogą gminną,
- budowę i przebudowę systemu odwodnienia drogi, w tym: likwidację i przebudowę rowów przydrożnych, budowę kanalizacji deszczowej w wylotem W1 do rowu przydrożnego i z wylotem W2 do zbiornika retencyjno-infiltrująco-odparowującego, budowę zbiornika retencyjnego,
- przebudowę/budowę zjazdów,
- przestawienie wiat autobusowych,
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
• Zamawiający wymaga ułożenia warstwy ścieralnej całą szerokością jezdni.
• Wykonawca zobowiązany jest dokonać wyznaczenia i utrwalenia na gruncie nowych punktów granicznych pasa drogowego, po podziale nieruchomości, zgodnie z decyzją ZRID, znakami granicznymi – słupek betonowy (beton zbrojony z krzyżem u góry) wraz z wymaganymi opracowaniami geodezyjnymi.
2. Zestawienie robót planowanych do wykonania w ramach w/w zamówienia podane jest w formularzu kosztorysu ofertowego, stanowiącego Formularz nr 2 do SWZ. W ramach robót wyszczególnionych w kosztorysie ofertowym należy wykonać również:
- wszystkie roboty – prace pomocnicze, tymczasowe i towarzyszące, w tym wynikające z SST i dokumentacji projektowej, które są konieczne do prawidłowego wykonania przez Wykonawcę robót ujętych w kosztorysie ofertowym,
- wszelkie inne roboty, prace, badania (laboratoryjne), czynności, obowiązki i wymogi wynikające z SWZ (umowy, SST, dokumentacji projektowej i kosztorysu ofertowego).
3. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia określony został w formularzu kosztorysu ofertowego oraz:
- dokumentacji projektowej i Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych (SST), zawartych w Tomie III SWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ),
- projektowanych postanowieniach umowy, zawartych w Tomie II SWZ.
4. Sposób zagospodarowania drewna pochodzącego z wycinki drzew i krzewów:
1) Wykonawca zagospodaruje drewno pozyskane z wycinki drzew i krzewów kolidujących z inwestycją, po jego wykupieniu od Zamawiającego, do czego Wykonawca będzie zobowiązany, lub
2) Drewno pozyskane z wycinki drzew i krzewów kolidujących z inwestycją jest własnością Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć drewno do Obwodu Drogowego w Siczkach, Siczki 1, 26-630 Jedlnia-Letnisko, na własny koszt i ryzyko, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 14:00.
3) W przypadku, o którym mowa w pkt 1, klasyfikacji, obmiaru i wyceny drewna wg cen netto stanowiących 80% cen netto określonych w Załączniku nr 1 do Decyzji nr 7/2025 Nadleśniczego Nadleśnictwa Radom z dnia 24 stycznia 2025 roku w sprawie cennika sprzedaży detalicznej na surowiec drzewny, stroisz i choinki (pliki z treścią decyzji oraz załącznika zamieszczono w OPZ), dokona brakarz, powołany staraniem i na koszt Wykonawcy, przy udziale Kierownika budowy oraz Inspektora nadzoru, w oparciu o obowiązujące normy i wytyczne stosowane do pomiaru i klasyfikacji surowca drzewnego w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe oraz zarządzenia i decyzje Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych (https://drewno.lasy.gov.pl/normy-i-warunki-techniczne/). Z czynności obmiaru, klasyfikacji i wyceny drewna zostanie sporządzony protokół (operat brakarski), który stanowić będzie podstawę do wystawienia przez Zamawiającego faktury VAT dokumentującej sprzedaż drewna na rzecz Wykonawcy. Protokół należy sporządzić i dostarczyć jeden egzemplarz Zamawiającemu, w terminie 14 dni od zakończenia robót polegających na wycince drzew i krzewów.
4) Wykonawca zobowiązany jest określić w formularzu oferty tylko jeden wybrany przez siebie sposób zagospodarowania drewna pochodzącego z wycinki drzew i krzewów, o którym mowa w pkt. 1 i 2. Sposób zagospodarowania drewna jest jednym z kryteriów oceny ofert. W przypadku, gdy Wykonawca w formularzu oferty nie zaznaczy tylko jednego sposobu zagospodarowania drewna, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, jako niezgodną z warunkami zamówienia.
5. Materiały, wyroby budowlane, urządzenia niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia:
1) Materiały, wyroby budowlane, urządzenia niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym przewidziane w dokumentacji projektowej, SST i kosztorysie ofertowym zapewnia Wykonawca, o ile nie wskazano inaczej w dokumentach zamówienia. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, SST, kosztorysie ofertowym zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów, wyrobów budowlanych, urządzeń, źródło lub szczególny proces, który je charakteryzuje – Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów, wyrobów budowlanych, urządzeń równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych (tj. takich samych lub lepszych) od parametrów wymaganych w wyżej wymienionych dokumentach. Zastosowanie materiałów, wyrobów budowlanych, urządzeń równoważnych wymaga akceptacji Zamawiającego przed ich wbudowaniem.
2) Materiały, o których mowa w pkt 1 powinny odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach o wyrobach budowlanych oraz wymaganiom określonym w SST.
3) Materiały pochodzące z rozbiórki nie nadające się do ponownego wbudowania powinny być usunięte z terenu budowy na składowisko Wykonawcy, bądź na wysypisko odpadów, zgodnie z obowiązującymi przepisami o odpadach.
4) Materiały pochodzące z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania zostaną przekazane Zamawiającemu. O przydatności materiału oraz miejscu jego składowania decyduje osoba wyznaczona do nadzorowania robót.
5) Wykonawca będzie przeprowadzać badania materiałów oraz pomiary i badania wykonanych robót zgodnie z zasadami kontroli jakości materiałów i robót określonymi w SST.
6. Rozwiązania równoważne odnoszące się do robót budowlanych, usług, materiałów lub urządzeń:
1) Celem niniejszego postępowania jest otrzymanie robót budowlanych o określonej w SWZ jakości, parametrach technicznych i funkcjonalności. Zamawiający dołożył należytej staranności, aby przedmiot zamówienia nie został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty, roboty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, które mogłyby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców. Jeżeli pomimo tego okaże się, że w jakimkolwiek miejscu w SWZ występują takie wskazania, nie należy ich traktować jako wymagań odnoszących się do przedmiotu zamówienia, a należy je rozpatrywać wyłącznie w kategorii wskazań o charakterze informacyjnym, podanym przykładowo w celu określenia minimalnych parametrów jakościowych, funkcjonalnych i użytkowych oraz wymaganych standardów, i należy przyjąć, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Z tych względów oferta, która nie będzie odpowiadała takim wskazaniom nie będzie uznawana za niezgodną z warunkami zamówienia i nie zostanie z tych powodów odrzucona.
2) Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w SWZ, w tym dokumentacji projektowej i SST. Tam, gdzie w SWZ użyto określeń wskazujących na znaki towarowe, patenty lub na pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty, roboty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, albo określeń odnoszących się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych opisywanym, pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych, eksploatacyjnych, użytkowych, jakościowych i funkcjonalnych nie gorszych od założonych w SWZ.
3) Wykonawca oferując przedmiot równoważny do opisanego w SWZ jest zobowiązany zachować równoważność w zakresie parametrów jakościowych, funkcjonalnych i użytkowych, które muszą być na poziomie nie niższym od wskazanych w SWZ. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wraz z ofertą jego szczegółowy opis/specyfikację, z których w sposób niebudzący wątpliwości Zamawiającego powinno wynikać, że oferowane produkty, roboty lub usługi mają nie gorsze parametry jakościowe, funkcjonalne oraz użytkowe, niż określone przez Zamawiającego.
7. Wykonawca zobowiązany będzie udzielić Zamawiającemu gwarancji jakości na całość wykonanych robót, na warunkach określonych w Tomie II SWZ, na okres co najmniej 60 miesięcy, z wyłączeniem:
1) oznakowania poziomego cienkowarstwowego, dla którego okres gwarancji wynosi 12 miesięcy
2) oznakowania poziomego grubowarstwowego, dla którego okres gwarancji wynosi 36 miesięcy,
Okres gwarancji jakości jest jednym z kryteriów oceny ofert.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie rozbudowy drogi powiatowej nr 3554W Gr. woj. – Seredzice – Iłża, na odcinku od km 7+997 do km 8+619 długości 622 m, obejmujące w szczególności:
- poszerzenie jezdni do szerokości 6,0 m (pas ruchu 3,0 m) na całym odcinku drogi,
- wykonanie nowej konstrukcji jezdni dla obciążenia ruchem KR2,
- budowę drogi dla pieszych i rowerów o szerokości 2,5 m,
- budowę chodników o szerokości min. 1,8 m (od 1,8 m – 1,9 m),
- przebudowę skrzyżowania z drogą gminną,
- budowę doświetlenia przejścia dla pieszych w obrębie skrzyżowania z drogą gminną,
- budowę i przebudowę systemu odwodnienia drogi, w tym: likwidację i przebudowę rowów przydrożnych, budowę kanalizacji deszczowej w wylotem W1 do rowu przydrożnego i z wylotem W2 do zbiornika retencyjno-infiltrująco-odparowującego, budowę zbiornika retencyjnego,
- przebudowę/budowę zjazdów,
- przestawienie wiat autobusowych,
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
• Zamawiający wymaga ułożenia warstwy ścieralnej całą szerokością jezdni.
• Wykonawca zobowiązany jest dokonać wyznaczenia i utrwalenia na gruncie nowych punktów granicznych pasa drogowego, po podziale nieruchomości, zgodnie z decyzją ZRID, znakami granicznymi – słupek betonowy (beton zbrojony z krzyżem u góry) wraz z wymaganymi opracowaniami geodezyjnymi.
2. Zestawienie robót planowanych do wykonania w ramach w/w zamówienia podane jest w formularzu kosztorysu ofertowego, stanowiącego Formularz nr 2 do SWZ. W ramach robót wyszczególnionych w kosztorysie ofertowym należy wykonać również:
- wszystkie roboty – prace pomocnicze, tymczasowe i towarzyszące, w tym wynikające z SST i dokumentacji projektowej, które są konieczne do prawidłowego wykonania przez Wykonawcę robót ujętych w kosztorysie ofertowym,
- wszelkie inne roboty, prace, badania (laboratoryjne), czynności, obowiązki i wymogi wynikające z SWZ (umowy, SST, dokumentacji projektowej i kosztorysu ofertowego).
3. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia określony został w formularzu kosztorysu ofertowego oraz:
- dokumentacji projektowej i Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych (SST), zawartych w Tomie III SWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ),
- projektowanych postanowieniach umowy, zawartych w Tomie II SWZ.
4. Sposób zagospodarowania drewna pochodzącego z wycinki drzew i krzewów:
1) Wykonawca zagospodaruje drewno pozyskane z wycinki drzew i krzewów kolidujących z inwestycją, po jego wykupieniu od Zamawiającego, do czego Wykonawca będzie zobowiązany, lub
2) Drewno pozyskane z wycinki drzew i krzewów kolidujących z inwestycją jest własnością Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć drewno do Obwodu Drogowego w Siczkach, Siczki 1, 26-630 Jedlnia-Letnisko, na własny koszt i ryzyko, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 14:00.
3) W przypadku, o którym mowa w pkt 1, klasyfikacji, obmiaru i wyceny drewna wg cen netto stanowiących 80% cen netto określonych w Załączniku nr 1 do Decyzji nr 7/2025 Nadleśniczego Nadleśnictwa Radom z dnia 24 stycznia 2025 roku w sprawie cennika sprzedaży detalicznej na surowiec drzewny, stroisz i choinki (pliki z treścią decyzji oraz załącznika zamieszczono w OPZ), dokona brakarz, powołany staraniem i na koszt Wykonawcy, przy udziale Kierownika budowy oraz Inspektora nadzoru, w oparciu o obowiązujące normy i wytyczne stosowane do pomiaru i klasyfikacji surowca drzewnego w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe oraz zarządzenia i decyzje Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych (https://drewno.lasy.gov.pl/normy-i-warunki-techniczne/). Z czynności obmiaru, klasyfikacji i wyceny drewna zostanie sporządzony protokół (operat brakarski), który stanowić będzie podstawę do wystawienia przez Zamawiającego faktury VAT dokumentującej sprzedaż drewna na rzecz Wykonawcy. Protokół należy sporządzić i dostarczyć jeden egzemplarz Zamawiającemu, w terminie 14 dni od zakończenia robót polegających na wycince drzew i krzewów.
4) Wykonawca zobowiązany jest określić w formularzu oferty tylko jeden wybrany przez siebie sposób zagospodarowania drewna pochodzącego z wycinki drzew i krzewów, o którym mowa w pkt. 1 i 2. Sposób zagospodarowania drewna jest jednym z kryteriów oceny ofert. W przypadku, gdy Wykonawca w formularzu oferty nie zaznaczy tylko jednego sposobu zagospodarowania drewna, Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, jako niezgodną z warunkami zamówienia.
5. Materiały, wyroby budowlane, urządzenia niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia:
1) Materiały, wyroby budowlane, urządzenia niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym przewidziane w dokumentacji projektowej, SST i kosztorysie ofertowym zapewnia Wykonawca, o ile nie wskazano inaczej w dokumentach zamówienia. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, SST, kosztorysie ofertowym zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów, wyrobów budowlanych, urządzeń, źródło lub szczególny proces, który je charakteryzuje – Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów, wyrobów budowlanych, urządzeń równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych (tj. takich samych lub lepszych) od parametrów wymaganych w wyżej wymienionych dokumentach. Zastosowanie materiałów, wyrobów budowlanych, urządzeń równoważnych wymaga akceptacji Zamawiającego przed ich wbudowaniem.
2) Materiały, o których mowa w pkt 1 powinny odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach o wyrobach budowlanych oraz wymaganiom określonym w SST.
3) Materiały pochodzące z rozbiórki nie nadające się do ponownego wbudowania powinny być usunięte z terenu budowy na składowisko Wykonawcy, bądź na wysypisko odpadów, zgodnie z obowiązującymi przepisami o odpadach.
4) Materiały pochodzące z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania zostaną przekazane Zamawiającemu. O przydatności materiału oraz miejscu jego składowania decyduje osoba wyznaczona do nadzorowania robót.
5) Wykonawca będzie przeprowadzać badania materiałów oraz pomiary i badania wykonanych robót zgodnie z zasadami kontroli jakości materiałów i robót określonymi w SST.
6. Rozwiązania równoważne odnoszące się do robót budowlanych, usług, materiałów lub urządzeń:
1) Celem niniejszego postępowania jest otrzymanie robót budowlanych o określonej w SWZ jakości, parametrach technicznych i funkcjonalności. Zamawiający dołożył należytej staranności, aby przedmiot zamówienia nie został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty, roboty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, które mogłyby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców. Jeżeli pomimo tego okaże się, że w jakimkolwiek miejscu w SWZ występują takie wskazania, nie należy ich traktować jako wymagań odnoszących się do przedmiotu zamówienia, a należy je rozpatrywać wyłącznie w kategorii wskazań o charakterze informacyjnym, podanym przykładowo w celu określenia minimalnych parametrów jakościowych, funkcjonalnych i użytkowych oraz wymaganych standardów, i należy przyjąć, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Z tych względów oferta, która nie będzie odpowiadała takim wskazaniom nie będzie uznawana za niezgodną z warunkami zamówienia i nie zostanie z tych powodów odrzucona.
2) Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w SWZ, w tym dokumentacji projektowej i SST. Tam, gdzie w SWZ użyto określeń wskazujących na znaki towarowe, patenty lub na pochodzenie, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty, roboty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, albo określeń odnoszących się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych opisywanym, pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych, eksploatacyjnych, użytkowych, jakościowych i funkcjonalnych nie gorszych od założonych w SWZ.
3) Wykonawca oferując przedmiot równoważny do opisanego w SWZ jest zobowiązany zachować równoważność w zakresie parametrów jakościowych, funkcjonalnych i użytkowych, które muszą być na poziomie nie niższym od wskazanych w SWZ. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wraz z ofertą jego szczegółowy opis/specyfikację, z których w sposób niebudzący wątpliwości Zamawiającego powinno wynikać, że oferowane produkty, roboty lub usługi mają nie gorsze parametry jakościowe, funkcjonalne oraz użytkowe, niż określone przez Zamawiającego.
7. Wykonawca zobowiązany będzie udzielić Zamawiającemu gwarancji jakości na całość wykonanych robót, na warunkach określonych w Tomie II SWZ, na okres co najmniej 60 miesięcy, z wyłączeniem:
1) oznakowania poziomego cienkowarstwowego, dla którego okres gwarancji wynosi 12 miesięcy
2) oznakowania poziomego grubowarstwowego oraz nasadzeń drzew, dla których okres gwarancji wynosi 36 miesięcy,
Okres gwarancji jakości jest jednym z kryteriów oceny ofert.