BZP: Roboty instalacyjne w lokalach oraz częściach wspólnych budynków stanowiących własność Gminy Środa Śląska: Część 1: Środa Śląska Pl. Wolności 79, Część 2: Środa Śląska ul. Kilińskiego 6.
11.09.2025
2025/BZP 00419121/01
Gmina Środa Śląska
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Roboty instalacyjne w lokalach oraz częściach wspólnych budynków stanowiących własność Gminy Środa Śląska: Część 1: Środa Śląska Pl. Wolności 79, Część 2: Środa Śląska ul. Kilińskiego 6.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Środa Śląska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931935069
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Wolności 5
1.5.2.) Miejscowość: Środa Śląska
1.5.3.) Kod pocztowy: 55-300
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@srodaslaska.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://srodaslaska.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Roboty instalacyjne w lokalach oraz częściach wspólnych budynków stanowiących własność Gminy Środa Śląska: Część 1: Środa Śląska Pl. Wolności 79, Część 2: Środa Śląska ul. Kilińskiego 6.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2c4d0a7a-c68c-412a-867b-79403e351375
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00419121
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00022571/20/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.20 Roboty instalacyjne w lokalach oraz częściach wspólnych budynków stanowiących własność Gminy Środa Śląska. Część 1: Środa Śląska Pl. Wolności 79 Część 2: Środa Śląska ul. Kilińskiego 6.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://srodaslaska.logintrade.net/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: : 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym, a
Wykonawcami w szczególności składanie ofert, oświadczeń, wniosków (innych niż wskazanych w pkt B), zawiadomień oraz
przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie poprzez Platformę zakupową dostępną pod adresem
https://srodaslaska.logintrade.net/
2. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy w szczególności: z założeniem konta,
zalogowaniem się na konto, złożenia ofert, komunikacją z zamawiającym za pośrednictwem konta, Wykonawca winien skontaktować
się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego; wsparcie techniczne dla Wykonawców: +48 71 787 37 57; +48 71 787 35 34; +48
71 787-37-27; pn-pt: 8:00-16:00; helpdesk@logintrade.net
3. W przypadku problemów z funkcjonowaniem lub dostępnością Platformy zakupowej, Zamawiający dopuszcza również możliwość
komunikowania się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, na adres monika.jedynak@srodaslaska.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy
Przetargowej Gminy Środa Śląska https://srodaslaska.logintrade.net/rejestracja/. Do połączenia używany jest szyfrowany protokół
HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych
przesyłanych przez Internet. Wykonawca posiadający konto na Platformie Przetargowej Gminy Środa Śląska: ma dostęp do
możliwości złożenia, zmiany, wycofania oferty, a także funkcjonalności pozwalających na zadawanie pytań do treści SWZ oraz
komunikację z Zamawiającym w pozostałych obszarach.
Szczegółowe wymagania techniczne zawarte są w treści SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WZP 271.8-28/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Montaż zewnętrznej i wewnętrznej instalacji gazu, centralnego ogrzewania, wody, kanalizacji oraz wentylacji a także budowa instalacji odprowadzającej spaliny w częściach wspólnych budynku oraz lokalu mieszkalnym położonym w Środzie Śląskiej przy Placu Wolności 79, stanowiących własność Gminy Środa Śląska.
Szczegóły w SWZ IIA
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
39370000-6 - Instalacje wodne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45262520-2 - Roboty murowe
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45442100-8 - Roboty malarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Montaż wewnętrznej instalacji gazu, centralnego ogrzewania, wody, kanalizacji oraz wentylacji a także budowa instalacji odprowadzającej spaliny w częściach wspólnych budynku oraz lokalach mieszkalnych położonych w Środzie Śląskiej przy ul. Jana Kilińskiego 6, stanowiących własność Gminy Środa Śląska.
Szczegóły w SWZ IIB
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
39370000-6 - Instalacje wodne
45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45262520-2 - Roboty murowe
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45442100-8 - Roboty malarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga spełnienia warunku:1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Warunkiem udziału w postępowaniu jest posiadanie przez cały okres realizacji przedmiotu umowy, aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia:
a) W przypadku składania oferty tylko na jedną z dwóch części zamówienia - na kwotę minimum 50.000,00 zł.
b) W przypadku składania oferty na obie części zamówienia - na kwotę minimum 100.000,00 zł.
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia niniejszy warunek wówczas, jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną robotę polegającą na budowie, rozbudowie, przebudowie lub odbudowie instalacji gazu. Wartość robót w ramach jednej umowy wynosić powinna minimum:
• 40.000,00 zł brutto w przypadku ubiegania się o udzielenie części 1 zamówienia;
• 100.000,00 zł brutto w przypadku ubiegania się o udzielenie obu części zamówienia lub w przypadku ubiegania się o udzielenie części 2 zamówienia;
Dokument dowodzący spełnienia powyższego warunku powinien potwierdzać wymagany zakres prac, ich wartość, datę wykonania i miejsce realizacji.
b) Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą, że dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - Wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następującą osobę wraz z informacją na temat kwalifikacji zawodowych, uprawnień, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności oraz poda informację o podstawie do dysponowania tymi osobami: co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do dozoru i eksploatacji G3.
Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia spełniony jednorazowo liczy się na rzecz wszystkich części postępowania jak i dla każdej z nich z osobna.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z projektem umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy