BZP: Kompleksowa usługa sprzątania budynków Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowego Instytutu Badawczego (dalej NIZP PZH-PIB).
11.09.2025
2025/BZP 00419546/01
NARODOWY INSTYTUT ZDROWIA PUBLICZNEGO PZH - PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Kompleksowa usługa sprzątania budynków Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowego Instytutu Badawczego (dalej NIZP PZH-PIB).
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: NARODOWY INSTYTUT ZDROWIA PUBLICZNEGO PZH - PAŃSTWOWY INSTYTUT BADAWCZY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000288461
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Chocimska 24
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-791
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@pzh.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.pzh.gov.pl/public/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kompleksowa usługa sprzątania budynków Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowego Instytutu Badawczego (dalej NIZP PZH-PIB).
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f984b1f0-0bbd-4353-9613-262a232aac0f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00419546
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.platformazakupowa.pl/pn/pzh3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://www.platformazakupowa.pl/pn/pzh
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Rozdział I SWZ pkt 11
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: D.DZP.260.1023.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa sprzątania budynków Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowego Instytutu Badawczego (dalej NIZP PZH-PIB).
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90911200-8 - Usługi sprzątania budynków
90919200-4 - Usługi sprzątania biur
45432130-4 - Pokrywanie podłóg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamówienie w ramach prawa opcji:Jednostkowa usługa sprzątania budynków Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – Państwowego Instytutu Badawczego przy ul. Powsińskiej 61/63 w Warszawie.
Zamówienie opcjonalne nie może przekroczyć 46% wartości zamówienia podstawowego pod rygorem odrzucenia oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia.
Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia oraz warunków wykonania zawarte są w Rozdziale III SWZ (Opis Przedmiotu Zamówienia) i Rozdziale IV SWZ – Projektowane Postanowienia Umowy.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że posiada aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100).
zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych należycie również wykonuje: 1) co najmniej dwie (2) usługi polegające na usłudze sprzątania, świadczonej przez okres 9 miesięcy każda, w laboratorium biologicznym typu BSL-2 tj. 2 stopień hermetyczności, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 22 kwietnia 2005 r. w sprawie szkodliwych czynników biologicznych dla zdrowia w środowisku pracy oraz ochrony zdrowia pracowników zawodowo narażonych na te czynniki lub równoważnych przepisach określających stopnie hermetyczności zgodnie z odpowiednimi przepisami UE);
I
2) co najmniej dwie (2) usługi polegające na sprzątaniu pomieszczeń biurowych i/lub konferencyjnych o wartości minimum 600 000 zł brutto każda;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana lub uzupełnienie umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności lub formy elektronicznej pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem przypadków wskazanych w umowie.2. Strony przewidują możliwość dokonania w umowie zmian w zakresie wynagrodzenia lub terminu realizacji lub terminów pośrednich lub zakresu przedmiotowego realizacji, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy i mających wpływ na wykonanie umowy w następujących przypadkach:
1) siły wyższej;
2) zmiany przepisów prawa wpływających na prawa lub obowiązki Stron;
3) zmiany powierzchni będącej przedmiotem Usługi;
4) przedłużenia okresu obowiązywania umowy z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, o okres konieczny dla zapewnienia ciągłości świadczonych Usług;
5) zmiany zasad waloryzacji wynagrodzenia lub jego zmiany, w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności, w szczególności zmiany warunków rynkowych.
3. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych powyżej, zmianie może podlegać każdy element umowy niezbędny dla wykonania umowy w sposób należyty i wynagrodzenie lub jego
elementy, w tym wynagrodzenie, w granicach wynikających wyłącznie z uzasadnionych kosztów realizacji zmienionego zakresu umowy.