BZP: Usługa sprzątania pomieszczeń na terenie OUK Łask i OUK Pabianice / 2025
12.09.2025
2025/BZP 00419944/01
"EKO-REGION" sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa sprzątania pomieszczeń na terenie OUK Łask i OUK Pabianice / 2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: "EKO-REGION" sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590765381
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Bawełniana 18
1.5.2.) Miejscowość: Bełchatów
1.5.3.) Kod pocztowy: 97-400
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@eko-region.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.eko-region.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa sprzątania pomieszczeń na terenie OUK Łask i OUK Pabianice / 2025
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9b3eff98-bd45-4b33-bd9e-29679df54e5f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00419944
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/eko-region.3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/eko-region
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania szczegółowo opisane są w Rozdziale XIII i XIV SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje szczegółowo opisane w Rozdziale II SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na sprzątaniu pomieszczeń i utrzymaniu w nich czystości wraz z utrzymaniem czystości i sprzątaniem miejsc wskazanych przez Zamawiającego na terenie:
- Zadanie 1: Oddział Usług Komunalnych ”EKO-REGION” sp. z o.o. w Łasku przy ul. Słowackiego 16,
- Zadanie 2: Oddział Usług Komunalnych ”EKO-REGION” sp. z o.o. w Pabianicach przy ul. Warszawskiej 75,
2) Zakres usługi świadczonej przez Wykonawcę:
a) Zadanie 1: Oddział Usług Komunalnych ”EKO-REGION” sp. z o.o. w Łasku,
ul. Słowackiego 16:
- sprzątanie pomieszczeń o powierzchni całkowitej ~56 m.kw. na terenie budynku biurowego;
- sprzątanie pomieszczeń oraz terenów zewnętrznych, o których mowa w punktach powyżej odbywać się będzie, w ciągu trzech dni w tygodniu, w każdy poniedziałek, środę i piątek w godzinach od 13:00 do 15:00 przez jednego pracownika.
Zastrzega się jednak, że jeżeli termin wykonania usługi przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, należy wyznaczyć w danym okresie rozliczeniowym inny dzień do wykonania usługi, zaakceptowany przez obie strony.
b) Zadanie 2: Oddział Usług Komunalnych ”EKO-REGION” sp. z o.o. w Pabianicach, ul. Warszawskiej 75:
- sprzątanie pomieszczeń o powierzchni całkowitej ~66,60 m.kw. na terenie budynku biurowego;
- sprzątanie pomieszczeń oraz terenów zewnętrznych, o których mowa w punktach powyżej odbywać się będzie, dwa razy w tygodniu, w każdy wtorek i piątek w godzinach od 08:00 do 10:00 przez jednego pracownika.
Zastrzega się jednak, że jeżeli termin wykonania usługi przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, należy wyznaczyć w danym okresie rozliczeniowym inny dzień do wykonania usługi, zaakceptowany przez obie strony.
Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w załączniku nr 1 do SWZ
i umowy, tj.: miejsce realizacji usługi, zakres usługi, zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności Wykonawcy na terenie wskazanym przez ”EKO-REGION” sp. z o.o. – dla każdego zadania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp. do 50 % wartości zamówienia podstawowego na każde zadanie, polegającego na powtórzeniu usług zawartych w przedmiotowym postępowaniu, tj. wykonaniu usługi sprzątania pomieszczeń i utrzymania w nich czystości wraz z utrzymaniem czystości i sprzątaniem miejsc wskazanych przez Zamawiającego (zakres tożsamy z zamówieniem podstawowym).
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie będą podlegały oferty ważne, tj. oferty niepodlegające odrzuceniu.
2. Kryteria oceny ofert:
Kryterium: Cena – maksymalnie 100,00 pkt
Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę w całym okresie obowiązywania umowy otrzyma 100,00 punktów. Pozostali
otrzymają liczbę punktów według wzoru:
Liczba punktów = Najniższa cena ofertowa / Cena badanej oferty x 100.
Oferta, która przedstawi najkorzystniejszy bilans zostanie uznana za najkorzystniejszą, a pozostałe oferty będą sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.
Komisja dokona obliczeń z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na sprzątaniu pomieszczeń i utrzymaniu w nich czystości wraz z utrzymaniem czystości i sprzątaniem miejsc wskazanych przez Zamawiającego na terenie:
- Zadanie 1: Oddział Usług Komunalnych ”EKO-REGION” sp. z o.o. w Łasku przy ul. Słowackiego 16,
- Zadanie 2: Oddział Usług Komunalnych ”EKO-REGION” sp. z o.o. w Pabianicach przy ul. Warszawskiej 75,
2) Zakres usługi świadczonej przez Wykonawcę:
a) Zadanie 1: Oddział Usług Komunalnych ”EKO-REGION” sp. z o.o. w Łasku,
ul. Słowackiego 16:
- sprzątanie pomieszczeń o powierzchni całkowitej ~56 m.kw. na terenie budynku biurowego;
- sprzątanie pomieszczeń oraz terenów zewnętrznych, o których mowa w punktach powyżej odbywać się będzie, w ciągu trzech dni w tygodniu, w każdy poniedziałek, środę i piątek w godzinach od 13:00 do 15:00 przez jednego pracownika.
Zastrzega się jednak, że jeżeli termin wykonania usługi przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, należy wyznaczyć w danym okresie rozliczeniowym inny dzień do wykonania usługi, zaakceptowany przez obie strony.
b) Zadanie 2: Oddział Usług Komunalnych ”EKO-REGION” sp. z o.o. w Pabianicach, ul. Warszawskiej 75:
- sprzątanie pomieszczeń o powierzchni całkowitej ~66,60 m.kw. na terenie budynku biurowego;
- sprzątanie pomieszczeń oraz terenów zewnętrznych, o których mowa w punktach powyżej odbywać się będzie, dwa razy w tygodniu, w każdy wtorek i piątek w godzinach od 08:00 do 10:00 przez jednego pracownika.
Zastrzega się jednak, że jeżeli termin wykonania usługi przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, należy wyznaczyć w danym okresie rozliczeniowym inny dzień do wykonania usługi, zaakceptowany przez obie strony.
Przedmiot zamówienia został szczegółowo opisany w załączniku nr 1 do SWZ
i umowy, tj.: miejsce realizacji usługi, zakres usługi, zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności Wykonawcy na terenie wskazanym przez ”EKO-REGION” sp. z o.o. – dla każdego zadania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp. do 50 % wartości zamówienia podstawowego na każde zadanie, polegającego na powtórzeniu usług zawartych w przedmiotowym postępowaniu, tj. wykonaniu usługi sprzątania pomieszczeń i utrzymania w nich czystości wraz z utrzymaniem czystości i sprzątaniem miejsc wskazanych przez Zamawiającego (zakres tożsamy z zamówieniem podstawowym)
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie będą podlegały oferty ważne, tj. oferty niepodlegające odrzuceniu.
2. Kryteria oceny ofert:
Kryterium: Cena – maksymalnie 100,00 pkt
Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę w całym okresie obowiązywania umowy otrzyma 100,00 punktów. Pozostali
otrzymają liczbę punktów według wzoru:
Liczba punktów = Najniższa cena ofertowa / Cena badanej oferty x 100.
Oferta, która przedstawi najkorzystniejszy bilans zostanie uznana za najkorzystniejszą, a pozostałe oferty będą sklasyfikowane zgodnie z liczbą uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.
Komisja dokona obliczeń z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, dwie usługi w zakresie sprzątania pomieszczeń i utrzymania w nich czystości (wykaz z podaniem ich wartości netto, przedmiotu, daty wykonania i odbiorców), poświadczonej pozytywną referencją podmiotu lub innymi dokumentami, każda o wartości wskazanej poniżej:
Zadanie nr 1: OUK Łask - minimum 5 300,00 zł
Zadanie nr 2: OUK Pabianice - minimum 3 400,00 zł
Jeśli wykonawca będzie składał ofertę na więcej niż jedno zadanie to musi przedstawić wykaz dwóch usług, których wartość będzie co najmniej równa sumie wartości zadań, na które składa ofertę - załącznik nr 11 do SWZ.
Uwaga!
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają oświadczenie, z którego wynika, które prace wykonali poszczególni wykonawcy.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz podmiotowych środków szczegółowo opisany w Rozdziale X SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz podmiotowych środków szczegółowo opisany w Rozdziale X SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Treść umowy i przesłanki jej zmiany zostały zawarte w projektach umów, które stanowią załącznik nr 2 do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-26 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma zakupowa: www.platformazakupowa.pl/pn/eko-region
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-26 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-25
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający przed złożeniem ofert wymaga od Wykonawców przeprowadzenia wizji lokalnej miejsca wykonywania przedmiotu zamówienia, która jest niezbędna celem prawidłowego przygotowania oferty.1. Wizja ma służyć sprawdzeniu miejsca i warunków wykonania przedmiotu zamówienia.
2. Zamawiający wyznacza termin wizji lokalnej w dniu 17.09.2025 r. o godzinie:
• 10:00 w Oddziale Usług Komunalnych "EKO-REGION" sp. z o.o. w Łasku,
przy ul. Słowackiego 16 (zbiórka osób biorących udział w wizji lokalnej w budynku biurowym).
• 11:00 w Oddziale Usług Komunalnych "EKO-REGION" sp. z o.o. w Pabianicach, przy ul. Warszawskiej 75 (zbiórka osób biorących udział w wizji lokalnej w budynku biurowym).
3. Wykonawca zobowiązany jest zgłosić Zamawiającemu chęć przeprowadzenia wizji lokalnej najpóźniej na jeden dzień przed terminem wizji pisemnie na adres e-mail: sekretariat@eko-region.pl.
4. Wykonawca otrzyma potwierdzenie odbycia wizji lokalnej u Zamawiającego podpisane przez osoby reprezentujące Wykonawcę i Zamawiającego.
5. Zamawiający nie udziela odpowiedzi na pytania Wykonawców podczas wizji lokalnej.
6. Oferta Wykonawcy, który przed złożeniem oferty nie przeprowadzi wizji lokalnej, zostanie przez Zamawiającego odrzucona, zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 18) ustawy Pzp.
Podstawy wykluczenia
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczności wskazanych:
a) w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
b) w art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, tj.:
w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z
wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji
wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
c) w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2023 poz. 1497 z późn. zm.).
Termin realizacji umowy:
zadanie nr: 1, 2:
1. Przedmiot umowy realizowany będzie w okresie 12 miesięcy, nie wcześniej niż od dnia od dnia 01.10.2025 roku.
2. Częstotliwość wykonywania prac objętych przedmiotem zamówienia została określona w załączniku nr 1 do SWZ i umowy.