BZP: Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1 234 R Brzostowa Góra – Majdan Królewski w km 0+011 do km 3+988,58
12.09.2025
2025/BZP 00419981/01
GMINA MAJDAN KRÓLEWSKI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1 234 R Brzostowa Góra – Majdan
Królewski w km 0+011 do km 3+988,58
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MAJDAN KRÓLEWSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830409695
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 1 A
1.5.2.) Miejscowość: Majdan Królewski
1.5.3.) Kod pocztowy: 36-110
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@majdankrolewski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://majdankrolewski.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1 234 R Brzostowa Góra – Majdan
Królewski w km 0+011 do km 3+988,58
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-70793e7b-7f26-4f9e-9223-1c4639cde226
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00419981
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00084579/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.30 Rozbudowa dogi powiatowej nr 1234 R Majdan Królewski - Brzostowa Góra w km 0+011 do km 3+988,58"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Europejskie Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu nr „FEPK.04 Mobilność i łączność” programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 Priorytet FEPK.04 Mobilność i łączność; Działanie FEPK.04.03 Zrównoważony transport pozamiejski typ projektu 4: Infrastruktura dla ruchu niezmotoryzowanego i mikromobilności
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/majdankrolewski3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/majdankrolewski
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w
języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/majdankrolewski
2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami,
w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem
platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków,
zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich prze-słania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku
„Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
3. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl.
Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie
zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest
konkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego
wykonawcy.
4. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na
platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może
trafić do folderu SPAM.
5. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania
sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl,
6. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a. akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod
linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b. zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z
platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiają-cy zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania
ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za
ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony
w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
8. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania
wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu
platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1.administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Maj-dan Królewski jest Wójt Gminy Majdan Królewski, ul. Rynek 1A, 36-110 Majdan Królewski;
2.administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@majdankrolewski.pl; ul. Rynek 1A, 36-110 Majdan Królewski, jest Grzegorz Mazur, tel. 15 847 10 74 wew. 44;
3.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym, a także w celu realizacji, rozliczenia, monitorowania, sprawozdawczości, kontroli i audytu projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu nr „FEPK.04 Mobilność i łączność” programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021–2027;
4.odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 p.z.p., a także instytucje zaangażowane we wdrażanie, finansowanie, monitorowanie i kontrolę programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;
5.Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 p.z.p., przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy o dofinansowanie przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; dodatkowo, w związku z realizacją projektu współfinansowanego ze środków UE, dane będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa oraz wytycznymi dotyczącymi przechowywania dokumentacji projektowej w ramach Funduszy Europejskich dla Podkarpacia 2021–2027, w szczególności do czasu zakończenia okresu trwałości projektu oraz przez okres wymagany na potrzeby monitoringu, sprawozdawczości, kontroli, audytu, ewaluacji i archiwizacji.
6.obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach p.z.p., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
7.w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8.posiada Pani/Pan: a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku, może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie za-mówienia); b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
9.nie przysługuje Pani/Panu: a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO – prawo do usunięcia danych osobowych; b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
10.przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.BIF.271.20.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
„Rozbudowa drogi powiatowej Nr 1 234 R Brzostowa Góra – Majdan Królewski w km 0+011 do km 3+988,58” obejmuje: budowę ścieżki pieszo – rowerowej szerokości 3,0 m oraz budowę chodnika dla pieszych szerokości 1,8 -2,0 m wraz z niezbędnymi elementami związanymi z budową infrastruktury pieszo – rowerowej tj.
- Budowę ścieżki pieszo –rowerowej szerokości 3,0 m o nawierzchni bitumicznej
- Budowę chodnika dla pieszych szerokości 2,0 m (dopuszcza się lokalne przewężenia 1,80 m) o nawierzchni bitumicznej
- Budowa zjazdów o nawierzchni bitumicznej
- Budowa odwodnienia w zakresie ścieżki pieszo – rowerowej oraz chodnika dla pieszych (budowa rowu odwodnieniowego oraz budowa kanalizacji deszczowej pod chodnikiem dla pieszych), odmulenie istniejących rowów po przeciwnej stronie drogi
- Budowa – poboczy z kruszywa na długości ścieżki pieszo rowerowej oraz chodnika.
- Budowa przepustów pod zjazdami w ciągu ścieżki pieszo – rowerowej
- Przebudowa istniejących przepustów w zakresie koniecznym do odwodnienia ścieżki pieszo – rowerowej oraz chodnika
- Budowa aktywnego przejścia dla pieszych wraz z dedykowanym oświetleniem uwzględniającego zastosowanie OZE
- Budowa bezpiecznego miejsca postoju dla rowerów
- Likwidacja, przebudowa kolizji
- przebudowy odcinków sieci gazowych średniego ciśnienia:
• przebudowę odcinków sieci gazowej średniego ciśnienia stalowych od Dn25 do Dn100, sposób włączenia do czynnej sieci, prowadzenia gazociągu z rur PE oraz zabezpieczenia kolizji i skrzyżowań występujących w ramach lokalizacji;
• zabezpieczenie istniejących odcinków sieci i przyłączy gazowych średniego ciśnienia Dn25 – 40mm PE rurą stalową dwudzielną pod infrastrukturą drogową
przebudowa sieci teletechnicznej:
• przebudowa słupów teletechnicznych,
• przebudowa kabli telekomunikacyjnych światłowodowych i miedzianych
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233140-2 - Roboty drogowe
45000000-7 - Roboty budowlane
45232300-5 - Roboty budowlane i pomocnicze w zakresie linii telefonicznych i ciągów komunikacyjnych
45231221-0 - Roboty budowlane w zakresie gazowych sieci zasilających
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-08-14
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: „Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia robót dodatkowych i zamiennych zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności w przypadku gdy zajdzie konieczność:
1. wykonania prac nieobjętych zamówieniem podstawowym, niezbędnych do prawidłowe-go wykonania przedmiotu zamówienia z powodu okoliczności niemożliwych do przewidzenia na etapie wszczęcia postępowania;
2. zmiany rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych wynikających z nieprawidłowości dokumentacji projektowej, warunków terenowych lub konieczności dostosowania do wymagań Zamawiającego;
3. wprowadzenia rozwiązań pozwalających na poprawę jakości, skrócenie czasu realizacji lub zmniejszenie kosztów wykonania przedmiotu zamówienia.
Wykonawca zobowiązany jest przed przystąpieniem do wykonania robót dodatkowych lub zamiennych:
a) przedstawić Zamawiającemu pisemny wniosek wraz z kosztorysem różnicowym lub inną metodą wyceny,
b) uzyskać pisemną akceptację Zamawiającego przed rozpoczęciem prac.
Wynagrodzenie za roboty dodatkowe lub zamienne będzie ustalane zgodnie z zaakceptowanym kosztorysem różnicowym. Rozliczenie uwzględnia wszelkie zmiany wynikające z waloryzacji, zmian stawki VAT oraz innych postanowień Umowy (§16).
Postanowienie niniejsze jest integralną częścią Umowy i jest spójne z §15 dotyczącym zmian w Umowie, w tym zmian zakresu robót, terminu realizacji i waloryzacji wynagrodzenia.”
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia w mniejszym postępowaniu zgodnie z art. 112 ust. 2 Ustawy mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu, w następującym zakresie:a. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
b. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
c. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
a) a) Wykonawca spełni warunek udziału w postępowaniu dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przed-miotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejsza niż: 4.000.000,00 zł W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej zamawiający może żądać, w szczególności, następujących podmiotowych środków dowodowych: Dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w tym za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku z pro-wadzonymi pracami ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia. Ubezpieczenie OC winno obejmować również szkody wyrządzone przez wszystkich Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców
d. Zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli:
a) Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył roboty budowlane, potwierdzone w wykazie robót budowlanych:
• Wykonawca zobowiązany jest wykazać co najmniej dwa zadania polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie, modernizacji lub remoncie chodnika, przy czym łączna wartość tych zadań nie może być mniejsza niż 8 000 000,00 zł brutto.
Wykaz robót budowlanych, o którym mowa w pkt a), powinien zawierać co najmniej:
a) nazwę zadania i lokalizację,
b) krótki opis wykonanych prac (w tym zakres prac chodnikowych),
c) datę rozpoczęcia i zakończenia robót,
d) wartość zadania,
e) informacje o zamawiającym
Uwaga dotycząca wykazywania doświadczenia:
„Doświadczenie zawodowe Wykonawcy, wykazywane zgodnie z warunkiem określonym w SWZ, obejmuje roboty budowlane, w tym roboty związane z budową, przebudową, rozbudową, modernizacją lub remontem chodników. Zadania te będą traktowane jako spełniające wymagania dotyczące doświadczenia w zakresie robót chodnikowych i mogą być uwzględniane w wykazie robót budowlanych wraz z innymi robotami podobnego charakteru, pod warunkiem, że zostały należycie wykonane, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidło-wo zakończone.”
Uwaga dotycząca liczby zadań w wykazie doświadczenia:
„Wykonawca zobowiązany jest wykazać co najmniej dwa zadania spełniające warunki określone w SWZ. Wykonawca może jednak wykazać więcej niż dwa zadania – wszystkie wskazane zadania będą brane pod uwagę przy ocenie doświadczenia. Warunkiem spełnienia wymogu jest, aby łączna wartość wszystkich wykazanych zadań wynosiła co najmniej 8 000 000,00 zł brutto oraz aby obejmowały one roboty budowlane, w tym roboty związane z budową, przebudową, rozbudową, modernizacją lub remontem chodników.”
Wykazu robót budowlanych wykonywanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeże-li okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przed podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
/wzór wykazu robót budowlanych stanowi załącznik nr 5 do SWZ/
b) Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, które spełniają następujące warunki:
b) Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, które spełniają następujące warunki:
• Kierownik budowy – specjalność drogowa – 1 osoba – wymagania:
„Osoba wyznaczona na stanowisko kierownika budowy musi posiadać minimum 2-letnie do-świadczenie w prowadzeniu robót drogowych i chodnikowych. Okres doświadczenia należy liczyć od daty wystawienia uprawnień budowlanych w specjalności drogowej. Doświadczenie powinno obejmować prowadzenie robót podobnego rodzaju i zakresu, zapewniających należyte wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami sztuki budowlanej.”
• Kierownik robót - branży teletechnicznej – 1 osoba – wymagania:
Osoba ta musi posiadać uprawnienia budowlane w specjalności teletechnicznej do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą telekomunikacyjną odpowiednie do pełnienia funkcji w zakresie niniejszego zamówienia.
Osoba ta musi posiadać minimum 2-letnie doświadczenie. Ilość lat doświadczenia należy liczyć od daty wystawienia uprawnień w specjalności teletechnicznej.
• Kierownik robót - branży gazowej – 1 osoba – wymagania:
Osoba ta musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych, odpowiednie do pełnienia funkcji w zakresie niniejszego zamówienia.
Osoba ta musi posiadać minimum 2-letnie doświadczenie. Ilość lat doświadczenia należy liczyć od daty wystawienia uprawnień w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych
UWAGA: Uprawnienia budowlane:
„Kierownik budowy oraz kierownicy branżowi muszą posiadać:
• uprawnienia budowlane wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2023 r., poz. 682 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U.2019 r., poz. 831), albo odpowiadające inne ważne uprawnienia budowlane, wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów. Dopuszcza się również osoby posiadające uprawnienia uzyskane zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U.2021 r., poz. 1646). Uprawnienia te muszą być odpowiednie do pełnienia funkcji kierownika budowy oraz kierowników branżowych przy robotach zgodnie z przedmiotem zamówienia.”
• aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego (Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa), zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2023 r., poz. 682 ze zm.).”
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający może, w zależności od charakteru, znaczenia, przeznaczenia lub zakresu robót budowlanych, dostaw lub usług, żądać następujących podmiotowych środków dowodowych: Wzór wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi stanowi załącznik nr 6 do SWZ/
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w po-stępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. 2021 poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub in-formacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej wraz z oświadczeniem o aktualności informacji zawartych w Oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu złożonym wraz z ofertą – zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 11 do SWZ;
b) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 p.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; (Zamawiają-cy nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej np. opłaconą polisę lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę minimum 4 000 000,00 zł. Ubezpieczenie OC winno obejmować również szkody wyrządzone przez wszystkich Podwykonawców lub dal-szych Podwykonawców
2) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) wykazu robót budowlanych tj.: prawidłowo wybudowane, przebudowane, rozbudowane lub wyremontowane co najmniej dwa zadania polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie, modernizacji lub remoncie chodnika, przy czym łączna wartość tych zadań nie może być mniejsza niż 8 000 000,00 zł brutto. Wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz pod-miotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od mego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
b) wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publiczne-go, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi w specjalności drogowej, teletechnicznej i gazowej, zgodnie ze wzorem stanowiącym za-łącznik nr 6 do SWZ, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, posiadanych uprawnień, doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresem wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Do wykazu należy załączyć:
• kopię decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych (lub inny równoważny dokument potwierdzający posiadanie uprawnień),
• aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego, ważne na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia przez Wykonawcę wadium w wysokości: 50 000,00 PLN2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
3. Zamawiający w przypadku udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 lub art. 388 pkt 2 lit. b i c, lub art. 415 ust. 2 pkt 5 i 6, określa kwotę wadium dla wartości zamówienia podstawowego.
4. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
5. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w BS O/ Majdan Królewski - nr: 03 9180 1018 2004 3000 0244 0006 z dopiskiem "Wadium - nr postępowania ZP.BIF.271.20.2025”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego (data, godzina, minuta).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia:a) W przypadku, o którym mowa w pkt 10 ppkt c, wykonawcy ustanawiają pełno-mocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
b) Pełnomocnictwo należy załączyć do oferty.
c) Zamawiający nie może wymagać od wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiadania określonej formy prawnej w celu złożenia oferty lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
d) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy” – Załącznik Nr 12
e) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie o którym mowa w pkt 10. ppkt d oraz ppkt e SWZ składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wyka-zuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu
f) Zamawiający w stosunku do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców
g) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana Umowy jest dopuszczalna wyłącznie w przypadkach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz w §15 dotyczącym zmian w Umowie, w tym zmian zakresu robót, terminu realizacji i waloryzacji wynagrodzenia.” stanowiącym załącznik nr 7 do SWZWszelkie zmiany Umowy wymagają zgody obu Stron i formy pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności.
Postanowienia paragrafu §15 określają katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Postanowienia te nie stanowią zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody.
W powyższym kontekście nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 455 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych np: zmiana danych związanych z obsługą administracyjnoorganizacyjną umowy, numeru rachunku bankowego Wykonawcy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy