BZP: Obiekty Małej Architektury -Budowa Placu Zabaw Przy Szkole Podstawowej nr. 1 w Opolu
12.09.2025
2025/BZP 00420835/01
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Opolu
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Obiekty Małej Architektury -Budowa Placu Zabaw Przy Szkole Podstawowej nr. 1 w Opolu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Opolu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000697640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Reymonta 43
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-072
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.8.) Numer faksu: kierownik.gospodarczy@psp1.opole.pl
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@psp1.opole.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.psp1.opole.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obiekty Małej Architektury -Budowa Placu Zabaw Przy Szkole Podstawowej nr. 1 w Opolu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4bca806e-ded6-4c31-ae7c-08aa76502d71
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00420835
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00350994/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Obiekty Małej Architektury -Budowa Placu Zabaw Przy Szkole Podstawowej nr. 1 w Opolu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umopole.logintrade.net/zapytania_email,209838,477255324ffe401128f11a556c6263c8.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://umopole.logintrade.net/zapytania_email,209838,477255324ffe401128f11a556c6263c8.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://umopole.logintrade.net
2. Link do postępowania oraz ID postępowania na stronie
https://umopole.logintrade.net/zapytania_email,209838,477255324ffe401128f11a556c6263c8.html
3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia, zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz komunikacja pomiędzy
Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu https://umopole.logintrade.net oraz poczty
elektronicznej: adres e-mail: kierownik.gospodarczy@psp1.opole.pl
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi
posiadać adres dla e-doręczeń.
5. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane
zostały w Regulaminie korzystania z systemu https://umopole.logintrade.net/
6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy to 150 MB każdy.
7. Za datę przekazania oferty, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych
kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na
Https://umopole.logintrade.net/
8. Dane postępowania można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań
Https://umopole.logintrade.net/ klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców”.
III. Sposób komunikowania się zamawiającego z wykonawcami (nie dotyczy składania ofert).
1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w
szczególności składanie oświadczeń wniosków, zawiadomień, oraz przekazywanie informacji odbywa się
elektronicznie za pośrednictwem logitrade.net lub e-doręczeń
2. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem zamawiający i wykonawcy
posługują się numerem ID postępowania.
Zamawiający może również komunikować się z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, e-mail:
kierownik.gospodarczy@psp1.opole.pl
3. Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę jako załączniki.
5
4. Sposób sporządzania dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w
rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2020r w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania
informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U z 2020 poz. 2452)
oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 w sprawie podmiotowych
środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń jakich może żądać zamawiający od
wykonawcy (Dz.U z 2020 poz.2415).
5. Dokumenty w wersji elektronicznej wykonawca sporządza w jednym z formatów zgodnie z załącznikiem
nr 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 12 kwietnia 2012r w sprawie krajowych ram Interoperacyjności,
minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz
minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych tj. wykazem formatów danych oraz standardów
zapewniających dostęp do zasobów informacji udostępnianych za pomocą systemów teleinformatycznych
używanych do realizacji zadań publicznych (tj. Dz. U z 2017 r poz. 2247).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W związku ze zmianą Dyrektora szkoły, od dnia 01 września 2023r. Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1, im. Obrońców Westerplatte w Opolu z siedzibą przy ulicy Reymonta 43 jest Dyrektor szkoły Jolanta Langos - Stępień.
2. W przypadku wątpliwości dotyczących sposobu i zakresu przetwarzania Państwa danych osobowych w zakresie działania PSP nr 1 w Opolu, a także przysługujących Państwu uprawnień, mogą się Państwo skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 w Opolu - panią Agnieszką Halupczok za pomocą adresu iodo@psp1.opole.pl.
3. Administrator danych osobowych – Dyrektor PSP nr 1 w Opolu - przetwarza Państwa dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody.
4. Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
a) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 w Opolu;
b) realizacji umów zawartych z kontrahentami PSP nr 1 w Opolu;
c) w pozostałych przypadkach Państwa dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
5. W związku z przetwarzaniem danych w celach, o których mowa w pkt. 4 odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:
a) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
b) inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z PSP nr 1 w Opolu przetwarzają dane osobowe, dla których Administratorem jest Dyrektor PSP nr 1 w Opolu.
6. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt. 4, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
7. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Państwu następujące uprawnienia:
a) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
b) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
c) prawo do żądania usunięcia danych osobowych, w przypadku, gdy:
✓ dane nie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
✓ osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
✓ osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
✓ dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
✓ dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Państwu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
8. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 w Opolu Państwa danych osobowych, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
9. W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Państwa danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
10. Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
11. Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych – w przypadku, gdy:
✓ osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
✓ przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w zamian ich ograniczenia,
✓ Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń,
✓ osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
Prawo do przenoszenia danych – w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
✓ przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody wyrażonej przez tą osobę,
✓ przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PSP1/3/2025/INW
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Obiekty małej architektury – budowa placu zabaw przy Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 im. Obrońców Westerplatte w Opolu.
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa placu zabaw przy Szkole Podstawowej nr 1 w Opolu przy ul. Reymonta 43
2. Zakres prac obejmuje
a) roboty przygotowawcze
b) roboty rozbiórkowe
c) roboty zasadnicze
Szczegółowy zakres robót zawarto w projekcie architektoniczo-budowlanym
4.2.6.) Główny kod CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45112723-9 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw
43325000-7 - Wyposażenie parków i placów zabaw
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za parametry najkorzystniejsze w danym kryterium oferta otrzyma maksymalną ilość punktów.
Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej w oparciu o następujące kryteria:
Cena 60 % ;
Okres gwarancji 40 %
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:1). W zakresie zdolności technicznej i zawodowej:
w postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy którzy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej 2
roboty budowlane / remontowe, w zakres których wchodziły instalacje placów zabaw
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz
braku podstaw wykluczenia.
1). W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w pkt. XVII SWZ oraz
braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, o których mowa w pkt. XVIII do
oferty należy załączyć:
- aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu
o udzielenie zamówienia oraz aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Załącznik nr 2 do SWZ)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń lub dokumentów składanych przez wykonawcę w postępowaniu na wezwanie
zamawiającego w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu.
Przed udzieleniem zamówienia zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona
do złożenia w wyznaczonym terminie (nie krótszym niż 5 dni) następujących aktualnych na dzień złożenia
dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu:
1). wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich
rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane,
potwierdzający spełnienie warunku określonego w pkt. XVII.2.1) – załącznik nr 6.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z
innymi wykonawcami, wykaz robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio
uczestniczył.
2). dowody określające czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o
tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
Dowodami mogą być referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty
budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać
tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
NIE DOTYCZY5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Uczestnicy występujący wspólnie:1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Uczestnicy postępowania ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Pełnomocnictwo musi być załączone do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego
opatrzonego podpisem zaufanym, podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym
mocodawcy albo w elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez
mocodawcę lub notariusza.
4. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich uczestników wspólnie biorących udział w
postępowaniu lub przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym
rejestrze lub ewidencji do:
12
- reprezentowania członków konsorcjum w postępowaniu przetargowym i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego;
- zaciągania w imieniu członków konsorcjum zobowiązań finansowych do wysokości kwoty obejmującej pełne
koszty realizacji zamówienia;
- złożenia wspólnej oferty;
- prowadzenia korespondencji i podejmowania zobowiązań związanych z postępowaniem przetargowym oraz
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia o których mowa w
pkt. XX ust. 1 SWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6. W przypadku, gdy oferta wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia zostanie najwyżej
oceniona, przed udzieleniem zamówienia zamawiający wezwie wykonawcę, do złożenia w wyznaczonym
terminie (nie krótszym niż 5 dni) aktualnych na dzień złożenia dokumentów, potwierdzających spełnianie
warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganie wykluczeniu z postępowania.
Dokumenty wymienione w punkcie XX. ust. 2 i 3 każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia składa oddzielnie
Pozostałe zapisy zostały zawarte w SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zostały szczegółowo określone w SWZ i projekcie umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy