BZP: Remont dachów wraz z przebudową kominów na budynkach będących w zasobie Zakładu Budynków Komunalnych w Oleśnicy.
12.09.2025
2025/BZP 00421233/01
GMINA MIASTO OLEŚNICA - ZAKŁAD BUDYNKÓW KOMUNALNYCH W OLEŚNICY
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont dachów wraz z przebudową kominów na budynkach będących w zasobie Zakładu Budynków Komunalnych w Oleśnicy.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO OLEŚNICA - ZAKŁAD BUDYNKÓW KOMUNALNYCH W OLEŚNICY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 931022162
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wojska Polskiego 13
1.5.2.) Miejscowość: Oleśnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 56-400
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zbk.olesnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.zbk.olesnica.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont dachów wraz z przebudową kominów na budynkach będących w zasobie Zakładu Budynków Komunalnych w Oleśnicy.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f4be3806-4e7b-4338-baf3-c1b43f8941ff
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00421233
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00067021/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.8 Roboty dekarskie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://josephine.proebiz.com/pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy JOSEPHINE
https://josephine.proebiz.com/pl/, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu platformy JOSEPHINE
https://josephine.proebiz.com/pl
W wyjątkowych sytuacjach komunikacja z Wykonawcami może nastąpić poprzez email:przetargi@zbk.olesnica.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komputer musi być podłączony do
Internetu. Dla sprawnego udziału w Systemie Josephine przeznaczonego do elektronicznego składania ofert i elektronicznej
komunikacji w zamówieniach publicznych należy zainstalować jedną z przeglądarek internetowych Mozilla Firefox 13.0 i wyższą
(https://firefox.com), Google Chrome (https://google.com/chrome) lub Internet Explorer wersję 11.0 i wyższą (https://microsoft.com/).
Konieczne jest włączenie obsługi javascript i plików cookie w przeglądarce. Instrukcję w jaki sposób włączyć obsługę plików cookie w
przeglądarce internetowej można znaleźć pod adresem https://proebiz.com/pl/support. Możesz również wykonać test przeglądarki, który znajduje się w sekcji SUPPORT w stopce JOSEPHINE.W zamówieniach publicznych, w których wymagany jest podpis elektroniczny, Wykonawca musi posiadać ważny podpis elektroniczny oparty na kwalifikowanym certyfikacie spełniającym wymagania rozporządzenia (UE) nr 910/2014 Parlamentu Europejskiego i Rady Europy oraz odpowiednich przepisów państwowych.
Podpisy elektroniczne oparte na kwalifikowanym certyfikacie są wystawiane przez kwalifikowanych dostawców usług w poszczególnych państwach członkowskich UE.Wykonawca ma w środowisku oprogramowania JOSEPHINE możliwość dodać do swoich wiadomości dokumenty elektroniczne (pliki). W przypadku komunikacji niezaszyfrowanej całkowita maksymalna objętość danych wynosi 500 MB, dla komunikacji szyfrowanej 300 MB. Maksymalna wielkość oznacza całkowitą objętość danych `wykonawcy w ramach prowadzonej operacji
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula RODO zgodnie z SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula RODO zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MT.481.21.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na:
Remoncie dachów budynków mieszkalnych, wielorodzinnych zlokalizowanych przy:
• ul. Wojska Polskiego 53 polegające na: wymianie pokrycia ceramicznego dachu, wymianie ołacenia z montażem folii
dachowej, wymianie kompleksowej obróbek blacharskich, remoncie kominów ceramicznych, montażu ław i stopni
kominiarskich, uzupełnieniu i wzmocnieniu elementów więźby dachowej, impregnacji grzybobójczej i ogniochronnej
elementów drewnianych dachu, wymianie pokrycia z papy nad dobudówką, - wywiezieniu odpadów rozbiórkowych.
• ul. Lwowska 17 wymiana wyłazu dachowego,
• ul. Lwowska 26 wymiana pokrycia z papy w miejscach zacieków
• ul. Lwowska 3 wymiana pokrycia z papy w miejscach zacieków wraz z uszczelnieniem świetlika,
• ul. 11 Listopada 21 – przebudowa komina,
• ul. Krzywoustego 56 – uzupełnienie brakujących dachówek.
2. Zakresu robót:
• Rozbiórka istniejących obróbek blacharskich ogniomurów ścian szczytowych oraz przy okapowych wraz z rynnami;
• Zbicie odspojonych tynków murowanych kominów;
• Przełożenie dachu z dachówki ceramicznej karpiówki:
• Naprawa - częściowa wymiana orynnowania,:
• Naprawa istniejącego pokrycia dachowego z papy asfaltowej,
• Wymiana stolarki połaciowej i wyłazu dachowego;
• Oczyszczenie i przygotowanie podłoża pod wykonanie warstwy izolacji cieplnej;
• Wykonanie warstwy izolacji cieplnej stropodachu przy zastosowaniu styropapy EPS100 036 grubości 20,0cm;
• Wykonanie warstwy izolacji w obrębie ogniomurów w nawiązaniu do istniejącej izolacji cieplnej ścian elewacyjnych oraz
projektowanego docieplenia stropodachu;
• Wykonanie obróbek blacharskich wieńczących ogniomury ścian szczytowych elewacji oraz przy okapie w dostosowaniu do
nowo montowanych rynien;
• Wykonanie wierzchniej warstwy pokrycia dachowego przy zastosowaniu dwóch warstw papy asfaltowej na lepiku;
• Uzupełnienie mocowania instalacji odgromowej
4.2.6.) Główny kod CPV: 45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 55 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie prawnym:
Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga zdolności do występowania w obrocie
gospodarczym.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca wykaże, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca
posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia na kwotę, co najmniej 300 000,00 zł;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca winien wykazać, że wykonał zgodnie z przepisami prawa budowlanego
i prawidłowo ukończyli, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie:
• dwie roboty budowlane na kwotę co najmniej 80 000, 00 każda,
- roboty obejmowały swym zakresem krycie dachów materiałami ceramicznymi, (dachówka) oraz bitumicznymi (papa, gont,
itp.), renowacja kominów oraz instalacji odgromowej elementy odwodnienia połaci dachowych
lub
• jedna robota budowlana na kwotę co najmniej 140 000,00 zł
- roboty obejmowały swym zakresem krycie dachów materiałami ceramicznymi, (dachówka) oraz bitumicznymi (papa, gont,
itp.), renowacja kominów oraz instalacji odgromowej elementy odwodnienia połaci dachowych
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie (np. spółki cywilne, konsorcja), zgodnie z art. 58 ust. 2 uPzpz obowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Wszelka korespondencja oraz rozliczenia prowadzone będą wyłącznie z podmiotem występującym jako Pełnomocnik. Dokument ten winien być opatrzony przez osobę/osoby uprawnioną(-e) do jego udzieleniatj. zgodnie z formą reprezentacji każdego z Wykonawców kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku wspólników spółki cywilnej dopuszczalne jest przedłożenie umowy spółki cywilnej, z której wynika zakres i sposób reprezentacji, a w przypadku konsorcju przedłożenie umowy konsorcjum. Ustęp 1 powyżej stosuje się. Wykaz dokumentów składanych wraz z ofertą, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleniem zamówienia,został określony w rozdziale VII ust. 1 SWZ,