BZP: „Przebudowa drogi gminnej 360582K (ul. Drohojowskich) na odcinku I - w km od 0+000,00 do km 0+268,01, oraz na odcinku II w km od 0+000,00 do km 0+251,36 w miejscowości Czorsztyn”
12.09.2025
2025/BZP 00421439/01
Gmina Czorsztyn
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa drogi gminnej 360582K (ul. Drohojowskich) na odcinku I - w km od 0+000,00 do km 0+268,01, oraz na odcinku II w km od 0+000,00 do km 0+251,36 w miejscowości Czorsztyn”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Czorsztyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892179
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Gorczańska 3
1.5.2.) Miejscowość: Maniowy
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-436
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.7.) Numer telefonu: 182750070/71
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@czorsztyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czorsztyn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa drogi gminnej 360582K (ul. Drohojowskich) na odcinku I - w km od 0+000,00 do km 0+268,01, oraz na odcinku II w km od 0+000,00 do km 0+251,36 w miejscowości Czorsztyn”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-09d3fb8c-3433-455a-8b4a-918852fe6d54
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00421439
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00001250/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Przebudowa drogi gminnej 360582K (ul. Drohojowskich) na odcinku I - w km od 0+000,00 do km 0+268,01 na odcinku II w km od 0+000,00 do km 0+251,36 w miejscowości Czorsztyn
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/ug_czorsztyn3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/ug_czorsztyn.
2. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl
i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 5. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r.
w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych
dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
6. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego: akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący, zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej podlinkiem.
7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny
z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego
za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ
nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): wg rozdziału 42 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): wg rozdziału 42 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GPI.271.18.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 1360316 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej nr 360582K ul. Drohojewskich w Czorsztynie w zakresie budowy chodnika, przebudowy jezdni wraz z poboczami oraz budowy kanalizacji opadowej. Łączna długość odcinków drogi objętej przebudową wynosi 0,513 km.
-odcinek „zachodni” km 0+003,15 – 0+268,01 (początek w osi ul. Zamkowej),
-odcinek „północny” km 0+003,86 – 0+251,36 (koniec przy skrzyżowaniu z ul. Jana Pawła II).
Planowana inwestycja zlokalizowana jest na działkach ewidencyjnych o numerach:
210/3, 157/2, 157/5, 188/1, 188/2, 167/3, 177/1, 387, 385/4, 213/2, 392/2.
Zakres obejmuje komplet robót, dostaw i usług niezbędnych do wykonania zadania, w szczególności:
— Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, w tym pomiary, cięcia nawierzchni bitumicznych pod włączenia i wykopy liniowe.
— Roboty drogowe: przebudowa jezdni o przekroju ulicznym (kategoria ruchu KR1), z korektą łuków w rejonie skrzyżowań, odtworzeniem i wzmocnieniem konstrukcji oraz wykonaniem poboczy. Szerokość jezdni dostosowana do warunków terenowych (ok. 4,0–5,0 m), spadki poprzeczne 2%.
— Chodnik o szer. ok. 1,50 m z kostki betonowej na podbudowach, z krawężnikami/obrzeżami oraz dostosowaniem wysokościowym do wjazdów i dojść. Przebudowa istniejących zjazdów indywidualnych (nawierzchnia z kostki betonowej).
— Odwodnienie drogi: budowa kanalizacji deszczowej z rur PVC-U o średnicach 200 i 400 mm, wpustów ulicznych DN500 oraz studni rewizyjnych DN1200, wraz z podłączeniami i odtworzeniem nawierzchni; odprowadzenie ścieków opadowych do istniejącej sieci. (Rury klasy SN8 – zgodnie
z przedmiarem.)
— Oznakowanie i BRD: wykonanie oznakowania poziomego (linie, przejścia dla pieszych) oraz montaż znaków pionowych zgodnie z przedmiarem.
— Elementy towarzyszące: budowa dwóch zatok od strony ul. Zamkowej wraz z krawężnikami
i obrzeżami.
— Zabezpieczenie i ewentualna przebudowa kolidującego uzbrojenia (EE, gaz, teletechnika, wodociąg), z zachowaniem wymagań gestorów.
2. Podczas prowadzonych prac należy zapewnić dojście i dojazd do posesji. Na etapie wykonywania prac ziemnych oraz kanalizacyjnych zwrócić uwagę na występowanie istniejącego uzbrojenia terenu. Materiały z rozbiórki należy zakwalifikować jako gruz lub materiał nadający się do powtórnego użytku. Niewykorzystany materiał należy zutylizować zgodnie z przepisami o zagospodarowaniu odpadów,
a materiały nadające się do powtórnego użytku Wykonawca wywiezie z placu budowy w miejsce wskazane przez Zamawiającego. Ewentualny brakujący grunt budowlany niezbędny do budowy nasypów będzie zapewniony przez Wykonawcę w ramach składanej oferty.
3. Na czas wykonywania robót - miejsce robót zostanie oznakowane znakami drogowymi pionowymi ostrzegawczymi A-14 "Uwaga roboty drogowe".
Wszystkie prace należy rozpatrywać zgodnie z dokumentacją techniczną, przedmiarem robót oraz rysunkami graficznymi, które są nieodzownym załącznikiem do niniejszej SWZ. Wszystkie prace finansowane są jako ryczałt, dlatego należy uwzględnić ewentualne prace, które mogły zostać pominięte w przedmiarze SWZ wraz z załącznikami oraz dokumentacji projektowej.
4. Równolegle może być prowadzona wymiana istniejących przyłączy wodociągowych zasypką
i zagęszczeniem zasypek. W wycenie robót należy uwzględnić udostępnienie części placu budowy dla Zamawiającego w celu wykonania linii wodociągowej (jak zajdzie taka potrzeba).
5. Po zakończeniu prac teren należy uporządkować i doprowadzić do stanu zastanego, wszystkie ewentualne szkody naprawić.
6. Inwestor zastrzega sobie prawo do kontroli szczególnie zagęszczenia, warstw konstrukcyjnych
po każdym etapie.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załączona do SWZ dokumentacja techniczna.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233140-2 - Roboty drogowe
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 210 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełnią warunki, o których mowa w art. 57 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych(Dz. U. z 2024 r., poz. 1320 z późń. zm., t.j.) oraz spełniają poniższe wymagania:
1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
1.3. Uprawnień sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie
1.4. Zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
a) Doświadczenie:
Warunek ten zostanie spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
- w tym okresie zrealizował, co najmniej jedno zamówienie o podobnym charakterze
i złożoności co przedmiot przetargu: tj. wykonał w jednym zadaniu budowę lub remont lub przebudowę drogi z nawierzchnią bitumiczną o wartości zamówienia nie mniejszej niż
1 000 000,00 zł brutto.
b) Zasoby ludzkie zdolne do realizacji przedmiotu zamówienia:
Dysponowanie przez Wykonawcę osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym
co najmniej:
-1 osobą przewidzianą do pełnienia funkcji kierownika budowy mogącą wykonywać samodzielnie funkcje techniczne w budownictwie posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane w specjalności drogowej.
UWAGI: Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia
7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego
do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. poz. 831) lub ważne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
Regulacje odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej
(t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334 ze zm.).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, że:
a) nie podlega wykluczeniu z postępowania. Oświadczenie stanowi załącznik nr 3 do niniejszej SWZ,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenia, że:
a) (...)
b) spełnienia warunki udziału w postępowaniu. Oświadczenie stanowi załącznik nr 4
do niniejszej SWZ.
Etap po dokonaniu oceny ofert:
a) Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
b) Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy:
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
- wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty
te zostały wykonane (sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 6 do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
-wykaz osób zdolnych do realizacji zamówienia (kierownik budowy) sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 6a do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
OŚWIADCZENIE WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘO UDZELENIE ZAMÓWIENIA (konsorcjum, spółka cywilna itp.)
a) W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 Ustawy Pzp, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy [art. 117 ust. 4 Ustawy Pzp]
- wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 12 do SWZ.
b) Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 Ustawy Pzp, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane. [art. 117 ust. 2 Ustawy Pzp]
c) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. [art. 117 ust. 3 Ustawy Pzp]
Uwaga: Oświadczenie ma być złożone wraz z ofertą (jeżeli dotyczy). Oświadczenie ma być podpisane przez każdego w wykonawców występujących wspólnie.