BZP: „Usługa organizacji i realizacji 8 warsztatów wyjazdowych w celu podniesienia kompetencji ......w ramach projektu „JAKOŚĆ w NGO kompleksowy mechanizm wsparcia organizacji pozarządowych w zakresie..."
12.09.2025
2025/BZP 00421623/01
BIAŁOSTOCKA FUNDACJA KSZTAŁCENIA KADR
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
„Usługa organizacji i realizacji 8 warsztatów wyjazdowych w celu podniesienia kompetencji ......w ramach projektu „JAKOŚĆ w NGO kompleksowy mechanizm wsparcia organizacji pozarządowych w zakresie..."
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: BIAŁOSTOCKA FUNDACJA KSZTAŁCENIA KADR
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050503972
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Spółdzielcza 8
1.5.2.) Miejscowość: Białystok
1.5.3.) Kod pocztowy: 15-441
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Białostocki
1.5.7.) Numer telefonu: 856537700
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: fundacja@bfkk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bfkk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Usługa organizacji i realizacji 8 warsztatów wyjazdowych w celu podniesienia kompetencji ......w ramach projektu „JAKOŚĆ w NGO kompleksowy mechanizm wsparcia organizacji pozarządowych w zakresie..."
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7fec1594-216d-41c3-af64-3b8377c5aef2
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00421623
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00043687/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.5 Usługa realizacji 8 warsztatów wyjazdowych w projekcie NGO
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„JAKOŚĆ w NGO kompleksowy mechanizm wsparcia organizacji pozarządowych w zakresie zwiększenia jakości i dostępności usług” (nr Projektu FERS.04.12-IP.04-0054/24)
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/bfkk/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/bfkk/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 3.2. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platforma-zakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/bfkk .
3.3. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja między zamawiającym a wyko-nawcami w zakresie:
a) przesyłania Zamawiającemu pytań do treści SWZ;
b) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia podmiotowych środków dowodo-wych;
c) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia/poprawienia/uzupełnienia oświad-czenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
d) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
e) przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dot. treści przedmioto-wych środków dowodowych;
f) przesłania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiającego wynikające z ustawy - Prawo zamówień pu-blicznych;
g) przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy;
h) przesyłania odwołania/inne
odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiające-go”.
3.4. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
3.5. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany termi-nu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Ko-respondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wyko-nawcy.
3.6. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpo-średnio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
3.7. Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektro-nicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publiczne-go lub konkursie (Dz. U. z 2020r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów ... wiecej w SWZ i załącznikach do SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 16.1. Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchyle-nia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
16.2. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Białostocka Fundacja Kształcenia Kadr z siedzibą ul. Spółdzielcza 8, 15-441 Białystok, z Administratorem można się kontaktować pisemnie , za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Spółdzielcza 8, 15-441 Białystok lub drogą e-mailową pod adresem: fun-dacja@bfkk.pl .
16.3. Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych – Andrzeja Rybus-Tołłoczko, jego adres e-mail: iodo@rt-net.pl
16.4. Dane osobowe wykonawcy będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO
w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Usłu-ga organizacji i realizacji 8 warsztatów wyjazdowych w celu podniesienia kompetencji w zakresie świadczenia usług społecznych przez przedstawicieli organizacji pozarządowych wykonujących usługi w obszarach: edukacja i kształcenie i/lub włączenie i integracja i/lub ochrona zdrowia” w ramach pro-jektu „JAKOŚĆ w NGO kompleksowy mechanizm wsparcia organizacji pozarządowych w zakresie zwiększenia jakości i dostępności usług” (nr Projektu FERS.04.12-IP.04-0054/24))” w trybie podsta-wowym bez negocjacji o jakim stanowi art. 275 pkt 1 ustawy Pzp.
16.5. Odbiorcami przekazanych przez wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zo-stanie udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp, a tak-że art. 6 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
16.6. Dane osobowe wykonawcy zawarte w protokole postępowania będą przechowywane przez okres 4 lat, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekra-cza 5 lat, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
16.7. Zamawiający nie planuje przetwarzania danych osobowych wykonawcy w celu innym niż cel określony w pkt 16.4 powyżej. Jeżeli administrator będzie planował przetwarzać dane osobowe w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane (tj. cel określony w lit. b powyżej), przed takim dalszym przetwarzaniem poinformuje on osobę, której dane dotyczą, o tym innym celu oraz udzieli jej wszelkich innych stosownych informacji, o których mowa w art. 13 ust. 2 RODO.
16.8. Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnie-nia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą:
a) obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał zamawiają-cemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego;
b) obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane wyko-nawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane wykonawca przekazuje zamawiającemu w tre-ści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego.
.. wiecej w SWZ i załącznikach
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 16.1. Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchyle-nia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
16.2. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Białostocka Fundacja Kształcenia Kadr z siedzibą ul. Spółdzielcza 8, 15-441 Białystok, z Administratorem można się kontaktować pisemnie , za pomocą poczty tradycyjnej na adres: ul. Spółdzielcza 8, 15-441 Białystok lub drogą e-mailową pod adresem: fun-dacja@bfkk.pl .
16.3. Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych – Andrzeja Rybus-Tołłoczko, jego adres e-mail: iodo@rt-net.pl
16.4. Dane osobowe wykonawcy będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO
w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Usłu-ga organizacji i realizacji 8 warsztatów wyjazdowych w celu podniesienia kompetencji w zakresie świadczenia usług społecznych przez przedstawicieli organizacji pozarządowych wykonujących usługi w obszarach: edukacja i kształcenie i/lub włączenie i integracja i/lub ochrona zdrowia” w ramach pro-jektu „JAKOŚĆ w NGO kompleksowy mechanizm wsparcia organizacji pozarządowych w zakresie zwiększenia jakości i dostępności usług” (nr Projektu FERS.04.12-IP.04-0054/24))” w trybie podsta-wowym bez negocjacji o jakim stanowi art. 275 pkt 1 ustawy Pzp.
16.5. Odbiorcami przekazanych przez wykonawcę danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym zo-stanie udostępniona dokumentacja postępowania zgodnie z art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp, a tak-że art. 6 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
16.6. Dane osobowe wykonawcy zawarte w protokole postępowania będą przechowywane przez okres 4 lat, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekra-cza 5 lat, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
16.7. Zamawiający nie planuje przetwarzania danych osobowych wykonawcy w celu innym niż cel określony w pkt 16.4 powyżej. Jeżeli administrator będzie planował przetwarzać dane osobowe w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane (tj. cel określony w lit. b powyżej), przed takim dalszym przetwarzaniem poinformuje on osobę, której dane dotyczą, o tym innym celu oraz udzieli jej wszelkich innych stosownych informacji, o których mowa w art. 13 ust. 2 RODO.
16.8. Wykonawca jest zobowiązany, w związku z udziałem w przedmiotowym postępowaniu, do wypełnie-nia wszystkich obowiązków formalno-prawnych wymaganych przez RODO i związanych z udziałem w przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia. Do obowiązków tych należą:
a) obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał i przekazał zamawiają-cemu w treści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego;
b) obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane wyko-nawca pozyskał w sposób pośredni, a które to dane wykonawca przekazuje zamawiającemu w tre-ści oferty lub dokumentów składanych na żądanie zamawiającego.
.. wiecej w SWZ i załącznikach
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 08/SZK/NGO/FERS/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest organizacja i realizacja 8 warsztatów dla łącznej liczby 80 uczestników tj. przedsta-wicieli organizacji pozarządowych wykonujących usługi w obszarach: edukacja i kształcenie i/lub włączenie i inte-gracja i/lub ochrona zdrowia. Każdy uczestnik zrealizuje: 1 warsztat wyjazdowy 20-godzinny, 3 dniowy, z dwoma noclegami). Tematyka warsztatów dotyczyć będzie wdrażania usług społecznych w następujących obszarach te-matycznych: a) finansowanie usług (kontraktowanie usług społecznych, dotacje EFS+, fundraising), b) prawa (podatki i ubezpieczenia w NGO, standardy dostępności, ochrona danych osobowych RODO, karta praw podsta-wowych), c) kompetencji zarządczych i doradczych w NGO (zarządzanie różnorodnością, marketing społeczny i media społecznościowe, digitalizacja w usługach zdalnych, zarządzanie NGO, doradztwo i mentoring). Zamawia-jący przekaże Wykonawcy propozycje ramowych programów szkoleniowych w tym zakresie opracowanych w przedmiotowym projekcie, jednak wymagać będzie od Wykonawcy zapewnienia szczegółowych programów, mate-riałów szkoleniowych oraz doświadczonych trenerów, którzy zapewnią atrakcyjność, zrozumiałość i trafność warszta-tów w odpowiedzi na potrzeby i zainteresowania zgłaszane przez uczestników warsztatów w trakcie ich realizacji oraz w ankietach ewaluacyjnych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 80500000-9 - Usługi szkoleniowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego
55110000-4 - Hotelarskie usługi noclegowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 32.3. Za ofertę najkorzystniejszą w ramach zamówienia zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą licz-bę punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 95
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
aspekty społeczne, w tym integracja zawodowa i społeczna osób, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy4.3.5.) Nazwa kryterium: Wykorzystanie klauzul społecznych (PES)
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Tak
4.3.11.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub innowacyjnych, etykiet lub rachunku kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryteriów oceny ofert:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunek/-ki udziału w postępowaniu dotyczący/-e:23.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
23.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z od-rębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
23.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
23.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający oceniając zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy w ramach zamówienia, będzie brał pod uwagę:
a) doświadczenie Wykonawcy: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres pro-wadzenia działalności przez Wykonawcę jest krótszy – w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również wykonuje co najmniej 2 usługi szkoleniowe obejmujące dodatkowo logistykę szkolenia, w tym: zapewnienie sal i przerwy kawowej oraz noclegu, z zastrze-żeniem, iż wartość co najmniej jednej usługi spośród wykazanych wynosiła minimum 55 000, 00 zł brutto, wypełniając załącznik nr 9 do SWZ: wykaz usług;
b) kompetencje kadry: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje kadrą składającą się z co najmniej 3 trenerów, z których każdy spełnia łącznie wskaza-ne poniżej wymagania:
posiada wykształcenie wyższe,
posiada doświadczenie w realizacji, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej 20 godzin szkoleń w zakresie usług społecznych,
wypełniając załącznik nr 8 do SWZ: wykaz osób;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 21.1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postepowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 3 i 4 do SWZ;
21.2. Informacje zawarte w oświadczeniach, o których mowa w pkt 21.1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
21.3. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczo-nym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeśli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
21.4. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują:
a) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej sa-mej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsu-mentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopusz-czenie do udziału w postepowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapita-łowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty czę-ściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postepowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ;
b) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z infor-macjami na temat ich doświadczenia, wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia pu-blicznego, a także wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowa-nia tymi osobami – Załącznik nr 8 do SWZ;
c) Wykaz usług z załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wyko-nywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty spo-rządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń po-wtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdza-jące ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy– Załącznik nr 9 do SWZ.
21.5. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiają-cy posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
21.6. W zakresie nieuregulowanym ustawą p.z.p. lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składa-nych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków do-wodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządza-nia i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub kon-kursie.
21.7. Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 21.1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postepowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 3 i 4 do SWZ;
21.2. Informacje zawarte w oświadczeniach, o których mowa w pkt 21.1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
21.3. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczo-nym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeśli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
21.4. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują:
a) Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej sa-mej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsu-mentów, z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopusz-czenie do udziału w postepowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapita-łowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty czę-ściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postepowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ;
b) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z infor-macjami na temat ich doświadczenia, wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia pu-blicznego, a także wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowa-nia tymi osobami – Załącznik nr 8 do SWZ;
c) Wykaz usług z załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wyko-nywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty spo-rządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń po-wtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdza-jące ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy– Załącznik nr 9 do SWZ.
21.5. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które zamawiają-cy posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
21.6. W zakresie nieuregulowanym ustawą p.z.p. lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składa-nych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków do-wodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządza-nia i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub kon-kursie.
21.7. Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie stawia w tym zakresie warunków5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zamawiający nie stawia w tym zakresie warunkówSEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
26.1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 1 500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych),26.2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 21.10.2025r.
26.3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
26.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w banku Pekao S.A., numer rachunku 28 1240 5211 1111 0010 8397 8776. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek ban-kowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego). W tytule przelewu należy wskazać: „Wadium – znak postępo-wania 08/SZK/NGO/FERS/2025”. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachun-ku bankowym.
26.5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaran-ta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Białostocka Fundacja Kształcenia Kadr.
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
c) kwotę gwarancji/poręczenia,
d) termin ważności gwarancji/poręczenia,
e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pi-semne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
26.6. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzy-mywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
26.7. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
26.8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
35.2. Wykonawca przed zawarciem umowy:a) poda wszelkie informacje niezbędne do wypełnienia treści umowy na wezwanie zamawiającego,
b) Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umo-wy regulującej współpracę tych wykonawców, w której m.in. zostanie określony pełnomocnik uprawniony do kontaktów z zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów związanych z płatnościami, przy czym termin, na jaki została zawarta umowa, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia.
c) Niedopełnienie powyższych formalności przez wybranego wykonawcę będzie potraktowane przez zamawiającego jako niemożność zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego z przyczyn leżących po stronie wykonawcy i zgodnie z art. 98 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp, będzie skutkowało za-trzymaniem przez zamawiającego wadium wraz z odsetkami.
2.4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:
a) Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowa-nia ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
b) Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
• W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zo-bowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego bę-dzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty.
• Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać w szczególności wskaza-nie:
- postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
- ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania
b) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
• Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden speł-nia warunek dotyczący uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
• Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdol-ności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadcze-nie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wy-konawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
ZMIANY W UMOWIE1. Zmiana Umowy dopuszczalna jest w zakresie i na warunkach przewidzianych przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia do Umowy zmian opisanych poniżej:
1) zmiany terminu wykonania usługi z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
2) ustawowej zmiany stawki podatku VAT,
3) w zakresie sposobu realizacji Umowy lub terminu realizacji Umowy w przypadku zaistnienia siły wyższej,
4) dopuszczalna jest zmiana, w przypadku zaistnienia okoliczności, z powodu których trener wska-zany do realizacji zamówienia nie będzie mógł uczestniczyć w realizacji przedmiotu umowy, Wy-konawca może powierzyć wykonanie przedmiotu umowy innemu trenerowi spełniającemu wy-magania określone w SWZ. Zmiana trenera nie może powodować zmiany Wykonawcy. Zmiana o której mowa powyżej będzie mogła zostać dokonana na pisemny i umotywowany wniosek Wyko-nawcy oraz za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego.
3. Zmiana Umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
4. Zgodnie z art. 439 ustawy Prawo zamówień publicznych, wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy może podlegać waloryzacji w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia.
5. Przez zmianę ceny materiałów lub kosztów rozumie się wzrost odpowiednio cen lub kosztów, jak i ich obni-żenie, względem ceny lub kosztu przyjętych w celu ustalenia wynagrodzenia Wykonawcy zawartego w ofer-cie.
6. Zamawiający ustala następujące zasady, stanowiące podstawę wprowadzenia zmiany wysokości wynagro-dzenia należnego Wykonawcy:
1) poziom zmiany ceny materiałów lub kosztów, uprawniający Strony umowy do żądania zmiany wynagro-dzenia należnego Wykonawcy, ustala się na poziomie powyżej 15% w stosunku do cen lub kosztów obo-wiązujących w terminie składania oferty,
2) początkowy termin ustalania zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy określa się na 90 dzień od rozpoczęcia realizacji zamówienia,
3) za podstawę do żądania zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy i określenia wysokości takiej zmia-ny, Strony umowy przyjmują wskaźnik zmiany ceny materiałów lub kosztów, ogłaszany w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, informujący czy nastąpiły zmiany cen lub kosztów i w jakiej wy-sokości,
4) Strona umowy żądająca zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy, przedstawia drugiej Stronie odpowiednio uzasadniony wniosek, nie później niż do 30 dnia od daty publikacji komunikatu Pre-zesa Głównego Urzędu Statystycznego, zawierający dokładny opis proponowanej zmiany wraz ze szczegó-łową kalkulacją kosztów oraz zasadami sporządzenia takiej kalkulacji,
5) wniosek musi zawierać dowody jednoznacznie wskazujące, że zmiana cen materiałów lub kosztów o po-nad 15% w stosunku do cen lub kosztów obowiązujących w terminie składania oferty, wpłynęła na koszty wykonania zamówienia,
6) w terminie 30 dni od otrzymania wniosku, o którym mowa w pkt. 4, Strona umowy, której przedłożono wniosek, może zwrócić się do drugiej Strony z wezwaniem o jego uzupełnienie, poprzez przekazanie do-datkowych wyjaśnień, informacji lub dokumentów; wnioskodawca zobowiązany jest odpowiedzieć na wezwanie wyczerpu¬jąco i zgodnie ze stanem faktycznym, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania,
7) Strona umowy, której przedłożono wniosek, w terminie 30 dni od otrzymania kompletnego wniosku, in-formacji i wyjaśnień, zajmie pisemne .. wiecej w SWZ i załącznikach do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne