BZP: Wykonanie otworu poszukiwawczo-rozpoznawczego wód termalnych Szczecin GT-2 w miejscowości Szczecin.
12.09.2025
2025/BZP 00421860/01
GMINA MIASTO SZCZECIN
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie otworu poszukiwawczo-rozpoznawczego wód termalnych Szczecin GT-2 w miejscowości Szczecin.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO SZCZECIN
1.3.) Oddział zamawiającego: Biuro ds. Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Szczecin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684232
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Armii Krajowej 1
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-456
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@um.szczecin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.szczecin.pl/chapter_11760.asp
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Sp. z o.o.
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8513140503
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Logistyczna 22
1.11.4.) Miejscowość: Szczecin
1.11.5.) Kod pocztowy: 70-608
1.11.6.) Województwo: zachodniopomorskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.11.9.) Numer telefonu: 91 50 66 200
1.11.10.) Numer faksu: 91 50 66 299
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zuo.szczecin.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.bip.zuo.szczecin.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie otworu poszukiwawczo-rozpoznawczego wód termalnych Szczecin GT-2 w miejscowości Szczecin.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9cb58438-9bfa-4ad9-9733-e263c6f4cb3a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00421860
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9cb58438-9bfa-4ad9-9733-e263c6f4cb3a3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zgodnie z SWZ. https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-9cb58438-9bfa-4ad9-9733-e263c6f4cb3a
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Rozdziałem XXXIII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WNIOŚ.251.2.2025.PA
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie otworu poszukiwawczo – rozpoznawczego wód termalnych Szczecin GT-2 w miejscowości Szczecin [dalej: „otwór”].
2. Zadanie jest dofinansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej [dalej: „NFOŚiGW”] w ramach programu priorytetowego „Udostępnianie wód termalnych w Polsce”. Prace poszukiwawczo-rozpoznawcze prowadzone będą na podstawie i zgodnie z „Projektem robót geologicznych na wykonanie otworu poszukiwawczo-rozpoznawczego wód termalnych Szczecin GT-2 w miejscowości Szczecin" [dalej: „PRG”], zatwierdzonym decyzją Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego znak: WOŚ-III.7430.11.2022.MM z dnia 29.06.2022 r.
3. Ramowy zakres prac przewidzianych do realizacji w ramach zamówienia przedstawia się następująco:
1) Prace przygotowawcze, w tym m.in.: pozyskanie niezbędnych zgód i decyzji zatwierdzających (w tym m. in. Plan ruchu dla wykonania otworu wiertniczego i prac geologicznych, zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia robót geologicznych i poboru próbek), przygotowanie placu budowy do wiercenia, wykonanie dróg technologicznych i dojazdowych, montaż urządzeń wiertniczych, wykonanie rurociągów zrzutowych, przygotowanie zbiornika zrzutowego.
2) Wykonanie otworu poszukiwawczo-rozpoznawczego Szczecin GT-2, w tym m.in.: wiercenie do głębokości 1950 (+/-10%) m p.p.t. ujęcie do eksploatacji wybranej warstwy wodonośnej – zgodnie z PRG.
3) Badania hydrogeologiczne, w tym pompowania testowe każdego z przewierconych horyzontów wodonośnych, próbne pompowanie poziomu proterozoicznego, obejmujące ciągłe, automatyczne pomiary podstawowych parametrów eksploatacyjnych: wydajności wody termalnej, poziomu zwierciadła wody lub ciśnienia na głowicy, a także temperatury wody termalnej oraz przewodnictwa elektrolitycznego właściwego wody – zgodnie z PRG.
4) Badania geofizyczne obejmujące m.in.: wykonanie odcinkowych pomiarów geofizycznych przed rurowaniem ścian otworu Szczecin GT-2, pomiarów cementomierzem, końcowych pomiarów geofizycznych – zgodnie z PRG.
5) Demontaż urządzeń wiertniczych, rekultywacja terenu, demobilizacja, utylizacja odpadów.
4. Szczegółowy Opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 9 do SWZ [dalej: „OPZ”].
5. Miejsce świadczenia usługi: Projektowany otwór zlokalizowany jest w miejscowości Szczecin, gmina Szczecin, woj. Zachodniopomorskie na działce o nr ewidencyjnym 6/2, obręb 4084 Szczecin. Położenie projektowanego otworu w państwowym układzie współrzędnych z podaniem nazwy systemu odniesienia / układu współrzędnych: X: 5916008 Y: 5478368 (w przybliżeniu; układ PUWG 2000 strefa 5). Szczegółowa lokalizacja otworu zostanie wytyczona geodezyjnie w terenie przed rozpoczęciem robót wiertniczych. Obszary objęte ochroną w rejonie planowanego otworu: rodzaj obiektu: Szczeciński Park Krajobrazowy Puszcza Bukowa odległość w km 1,3; otwór zlokalizowany w granicach otuliny Szczecińskiego Parku Krajobrazowego Puszcza Bukowa.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45255500-4 - Roboty wiertnicze i górnicze
71331000-7 - Wiertnicze usługi inżynieryjne
71351200-5 - Geologiczne i geofizyczne usługi doradcze
71351910-5 - Usługi geologiczne
71351913-6 - Usługi poszukiwań geologicznych
71355200-3 - Wykonywanie badań
71520000-9 - Usługi nadzoru budowlanego
71530000-2 - Doradcze usługi budowlane
71540000-5 - Usługi zarządzania budową
71541000-2 - Usługi zarządzania projektem budowlanym
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. W celu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający przyjął następujące kryteria oceny ofert:
Kryterium nr 1 – „Cena” – 60%;
Kryterium nr 2 – „Doświadczenie Kierownika Ruchu Zakładu” – 25%;
Kryterium nr 3 – „Doświadczenie Kierowników Wiertni” – 15%.
2. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta złożona przez wykonawcę niewykluczonego z udziału w Postępowaniu, który złożył ofertę niepodlegającą odrzuceniu, którego oferta uzyskała łącznie największą ilość punktów w kryteriach oceny ofert, obliczoną wg wzoru:
O = C + DKR + DKW
gdzie:
O - suma punktów danej oferty;
C - liczba uzyskanych punktów ocenianej oferty w kryterium nr 1 – „Cena”;
DKR - liczba uzyskanych punktów ocenianej oferty w kryterium nr 2 – „Doświadczenie Kierownika Ruchu Zakładu”.
DKW - liczba uzyskanych punktów ocenianej oferty w kryterium nr 3 – „Doświadczenie Kierownika Wiertni”.
3. Opis sposobu oceny ofert dla kryterium „Ceny”:
C = (Cmin / Co) x 60 (max liczba punktów)
gdzie:
C – liczba uzyskanych punktów ocenianej oferty w kryterium nr 1 – „Cena”;
Cmin – najniższa cena brutto spośród ważnych i nieodrzuconych ofert;
Co – cena oferty ocenianej.
4. Opis sposobu oceny ofert dla kryterium „Doświadczenie Kierownika Ruchu Zakładu (DKR)”:
W ramach tego kryterium ocena ofert będzie dokonana w oparciu o złożony przez wykonawcę Formularz ofertowy, według następujących zasad:
1) doświadczenie osoby, która będzie pełniła funkcję Kierownika Ruchu Zakładu – maksymalnie 25 pkt
2 otwory – 0 pkt
3 otwory – 5 pkt
4 otwory – 10 pkt
5 otworów – 15 pkt
6 i więcej otworów – 25 pkt
Liczba punktów zostanie przyznana w tym kryterium na podstawie zadeklarowanej przez Wykonawcę liczby inwestycji polegających na wykonaniu otworów wiertniczych o głębokości minimum 1500 m p.p.t. (każdy), podczas których wskazana osoba pełniła funkcję Kierownika Ruchu Zakładu - na zasadach określonych w SWZ.
5. Opis sposobu oceny ofert dla kryterium „Doświadczenie Kierowników Wiertni”:
W ramach tego kryterium ocena ofert będzie dokonana w oparciu o złożony przez wykonawcę Formularz ofertowy, według następujących zasad:
2) doświadczenie osób, które będą pełniły funkcję Kierownika wiertni – maksymalnie 15 pkt.
2 otwory - przez każdą z osób wskazanych do pełnienia funkcji Kierownika Wiertni – 0 pkt
3 otwory - przez każdą z osób wskazanych do pełnienia funkcji Kierownika Wiertni – 5 pkt
4 otwory - przez każdą z osób wskazanych do pełnienia funkcji Kierownika Wiertni – 10 pkt
5 i więcej otworów - przez każdą z osób wskazanych do pełnienia funkcji Kierownika Wiertni – 15 pkt.
Liczba punktów zostanie przyznana w tym kryterium na podstawie zadeklarowanej przez Wykonawcę dla każdej ze wskazanych osób ilości sprawowanych funkcji Kierownika Wiertni podczas wykonywania otworów wiertniczych o głębokości co najmniej 1500 m p.p.t. (każdy) w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert - na zasadach określonych w SWZ.
6. Maksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać wykonawca wynosi – 100 pkt.
7. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu.
8. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Pzp oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
9. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, zastosowane będą przepisy określone w art. 248 ust. 3 ustawy Pzp.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: „Doświadczenie Kierownika Ruchu Zakładu”
4.3.6.) Waga: 25
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: „Doświadczenie Kierowników Wiertni”
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający uzna za spełniony warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykonawca wykaże, że: posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 2 000 000,00 PLN (dwa miliony złotych). W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek wykonawcy mogą spełniać łącznie.
2. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne i zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że:
1) W okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie: 2 (dwie) roboty budowlane polegające na wykonaniu otworu wiertniczego o głębokości minimum 1500 m p.p.t. każdy, w tym jednego otworu geotermalnego.
Przez jedną robotę budowlaną należy rozumieć roboty budowlane wykonane na podstawie jednej umowy.
2) Skieruje do realizacji zamówienia minimum:
a) jedną osobę na stanowisko Kierownika Ruchu Zakładu, która:
- posiada uprawnienia i kwalifikacje kierownika ruchu zakładu wykonującego roboty geologiczne metodą otworową, o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo Geologiczne i Górnicze (Dz.U. 2024 poz. 1290 ze zm.) potwierdzone w drodze świadectwa wydanego przez dyrektora okręgowego urzędu górniczego*,oraz
- legitymuje się doświadczeniem polegającym na pełnieniu funkcji Kierownika Ruchu Zakładu wykonującego roboty geologiczne metodą otworową przy co najmniej 2 (dwóch) zadaniach inwestycyjnych polegających na wykonaniu 2 (dwóch) otworów wiertniczych o głębokości co najmniej 1500 m p.p.t. każdy;
b) dwie osoby na stanowisko Kierowników Wiertni, z których każda:
- posiada uprawnienia i kwalifikacje wyższego dozoru ruchu w specjalności wiertniczej, o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo Geologiczne i Górnicze (Dz.U. 2024 poz. 1290 ze zm.) potwierdzone w drodze świadectwa wydanego przez dyrektora okręgowego urzędu górniczego* oraz
- posiada doświadczenie w sprawowaniu funkcji Kierownika Wiertni uzyskane w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert podczas wykonywania co najmniej 2 (dwóch) otworów wiertniczych o głębokości co najmniej 1500 m p.p.t. każdy;
c) cztery osoby na stanowiska Wiertaczy, z których każda:
- posiada uprawnienia i kwalifikacje wyższego dozoru ruchu w specjalności wiertniczej, o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo Geologiczne i Górnicze (Dz.U. 2024 poz. 1290 ze zm.) potwierdzone w drodze świadectwa wydanego przez dyrektora okręgowego urzędu górniczego* oraz
- posiada doświadczenie w sprawowaniu funkcji Wiertacza uzyskane w okresie ostatnich 5 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert podczas wykonywania co najmniej 2 (dwóch) otworów wiertniczych o głębokości co najmniej 1500 m p.p.t. każdy.
* lub posiadające odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów albo odpowiadające im uprawnienia wydane w innych Państwach Członkowskich Unii Europejskiej.
Przez jedną robotę budowlaną należy rozumieć wykonanie roboty budowlanej na rzecz jednego podmiotu na podstawie jednej umowy.
Zamawiający nie dopuszcza łączenia wyżej wskazanych funkcji w zakresie uprawnień i doświadczenia tj. nie dopuszcza, aby jedna osoba sprawowała więcej niż jedną funkcję w trakcie realizacji zadania stanowiącego przedmiot zamówienia w Postępowaniu.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Na podstawie art. 274 ust 1 ustawy Pzp, ZAMAWIAJĄCY WEZWIE WYKONAWCĘ, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) Na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia z udziału w Postępowaniu:
a) Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed
jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru
lub ewidencji.
b) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616, z 2025 r. poz. 794), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ.
c) Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w załączonym do oferty oświadczeniu o braku podstaw do wykluczenia, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1)-6) ustawy Pzp, art. 109 ust. 1 pkt 7) ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r. poz. 514), zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 8 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na podstawie art. 274 ust 1 ustawy Pzp, ZAMAWIAJĄCY WEZWIE WYKONAWCĘ, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni, następujących podmiotowych środków dowodowych:
Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w Postępowaniu:
a) Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
Uwaga: Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w Postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
b) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat od dnia upływu terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wzór wykazu robót budowlanych stanowi Załącznik nr 10 do SWZ.
c) Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu osób stanowi Załącznik nr 11 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca DO OFERTY ZAŁĄCZA:1. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca:
1) nie podlega wykluczeniu;
2) spełnia warunki udziału w Postępowaniu,
zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ. Wykonawca dołącza do oferty ww. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w Postępowaniu w zakresie wskazanym w Rozdziale XVIII i XIX SWZ.
Sporządza się pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej i podpisuje się kwalifikowalnym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Jeśli dotyczy: Dokument zawierający wyjaśnienie wraz z uzasadnieniem, dlaczego zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
3. Jeśli dotyczy: Pełnomocnictwo dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Jeśli dotyczy: Oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SWZ.
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 powyżej składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (każdy podmiot wypełnia i podpisuje odrębne oświadczenie). Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w Postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w Postępowaniu.
6. Jeśli dotyczy: Wypełnione i podpisane zobowiązania podmiotów udostępniających zasoby, jeśli wykonawca korzysta z zasobów tych podmiotów na podstawie art. 118 ustawy Pzp – na formularzu zgodnym z wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SWZ
7. W przypadku korzystania z podmiotu udostępniającego zasoby w celu wykazania spełniania warunku udziału w Postępowaniu wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 1 powyżej (potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnienie warunków udziału w Postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby).
8. Dokument, z którego wynika zakres umocowania do działania w imieniu wykonawcy w Postępowaniu:
a) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
b) Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy, jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z innych dokumentów, o których mowa w ppkt 1) powyżej, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 6 do SWZ.
Uwagi:
1. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentu, o którym mowa w ppkt 1) powyżej, jeżeli dokument Zamawiający może uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
2. W przypadku korzystania z podmiotu udostępniającego zasoby, w celu wykazania spełnienia warunku udziału w Postępowaniu zasady składania dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania, o których mowa w ppkt 1) i 2) oraz zasadę wyrażoną w uwadze wskazanej w lit. a) dotyczące podmiotu udostępniającego zasoby stosuje się odpowiednio.
9. Oryginał gwarancji lub poręczenia, jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądzu, z uwzględnieniem postanowień Rozdziału XV.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do Postępowania jest zobowiązany – przed upływem terminem składania ofert wnieść wadium w wysokości 150 000,00 PLN (sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2) i 3) oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu - przelewem na rachunek: Bank Pekao S.A. nr rachunku 97 1240 3927 1111 0010 3806 8666 z dopiskiem „Wadium – „nazwa Wykonawcy – znak sprawy: WNIOŚ.251.2.2025.PA”;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2025 r. poz. 98).
4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia, o których mowa w pkt 3 ppkt 2) – 4), wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w formie elektronicznej (opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym).
6. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu zaleca się, aby np. w tytule przelewu wyraźnie oznaczyć wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku, gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się w całości na rachunek bankowy wskazany w pkt 3 ppkt 1) powyżej.
7. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia:
1) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski;
2) dokument gwarancji/poręczenia powinien wskazywać jako beneficjenta gwarancji/poręczenia Zamawiającego - Gminę Miasto Szczecin;
3) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu; wszystkie spory odnośnie gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich.
8. W przypadku, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia z treści tych gwarancji/poręczeń musi w szczególności jednoznacznie wynikać:
1) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela (np. banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty nieodwołalnie i bezwarunkowo całej kwoty wadium w wysokości wskazanej w pkt 1 powyżej, na pierwsze żądanie Zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia – Gminy Miasto Szczecin) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w art. 98 ust 6 ustawy Pzp, bez potwierdzania tych okoliczności;
2) termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.
9. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium, w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3) ustawy Pzp zostanie odrzucona zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w Postępowaniu albo do reprezentowania w Postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje również pełnomocnictwo do poświadczania za zgodność z oryginałem wszystkich elektronicznych kopii dokumentów.
3) W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4) W przypadku, o którym mowa w ppkt 3) powyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
5) W przypadku wspólnego ubiegania się przez wykonawców o udzielenie zamówienia oświadczenie potwierdzające brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w Postępowaniu (o którym mowa w Rozdziale XX pkt 1 SWZ) składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym ma potwierdzać brak podstaw wykluczenia z Postępowania oraz spełnianie warunków udziału w Postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z tych wykonawców powyższe wykazuje.
6) W terminie określonym w Rozdziale XXI pkt 1 SWZ, przedkłada w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia i dokumenty wskazane w Rozdział XXI pkt 1 ppkt 1) lit. a)-c) SWZ.
7) Wykonawcy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
8) Oferta wspólna, składana przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi być sporządzona zgodnie z SWZ.
9) Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana jako oferta najkorzystniejsza, Zamawiający może zażądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia przedstawienia umowy regulującej współpracę tych wykonawców.