BZP: „MODERNIZACJA BAZY SPORTOWEJ CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W BĘDZINIE – PRZEBUDOWA I ROZBUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ Z ZAPLECZEM W SEGMENCIE G”
15.09.2025
2025/BZP 00422715/01
POWIAT BĘDZIŃSKI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„MODERNIZACJA BAZY SPORTOWEJ CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
I USTAWICZNEGO W BĘDZINIE – PRZEBUDOWA
I ROZBUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ Z ZAPLECZEM W SEGMENCIE G”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT BĘDZIŃSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276254940
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jana Sączewskiego 6
1.5.2.) Miejscowość: Będzin
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-500
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@powiat.bedzin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiat.bedzin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„MODERNIZACJA BAZY SPORTOWEJ CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
I USTAWICZNEGO W BĘDZINIE – PRZEBUDOWA
I ROZBUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ Z ZAPLECZEM W SEGMENCIE G”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-600aecc3-a4e2-417d-bdfe-778bdc54592c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00422715
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00008685/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Modernizacja bazy sportowej Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego – przebudowa oraz rozbudowa sali gimnastycznej wraz z zapleczem w segmencie G
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://powiat-bedzin.logintrade.net/zapytania_email,209117,70d10bf1d5a4d0ba2ec87755c52708ff.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: PLATFORMA PRZETARGOWA
https://powiat-bedzin.logintrade.net/zapytania_email,209117,70d10bf1d5a4d0ba2ec87755c52708ff.html
e-mail bzp@powiat.bedzin.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Ofertę składa się pod rygorem nieważności, zgodnie z wyborem Wykonawcy:
1) w formie elektronicznej (oznacza to postać elektroniczną opatrzoną kwalifikowanym podpisem elektronicznym), lub
2) w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
- wyłącznie poprzez Platformę przetargową.
2. Zamawiający lub Wykonawca przekazując oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, mogą zażądać od drugiej strony niezwłocznego potwierdzenia ich otrzymania.
3. Wykonawca zamierzający złożyć ofertę (wyłącznie poprzez Platformę przetargową) – zobowiązany jest zapoznać się z instrukcjami użytkowników Platformy przetargowej - dostępnymi pod adresem:
https: //powiatbedzin.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
oraz zaakceptować regulamin korzystania z Platformy przetargowej dostępny pod adresem:
https://powiatbedzin.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html.
4. Złożenie oferty poprzez Platformę przetargową oznacza akceptację regulaminu, o którym mowa w ust. 8 niniejszego rozdziału SWZ.
5. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy przetargowej wskazane są na stronie internetowej Platformy przetargowej pod adresem: https: //powiat-bedzin.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html.
6. Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy przetargowej udziela jej dostawca, tj. Logintrade S.A. ul. Legnicka 57D, lokal B/J, 54-203 Wrocław, nr tel. 71 787 35 34, e-mail: helpdesk@logintrade.net od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz. 8:00 - 16:00.
7. Sposoby złożenia oferty za pośrednictwem Platformy przetargowej oraz potwierdzenia złożenia oferty (w zależności od wyboru opcji z logowaniem lub bez logowania), zostały opisane w Instrukcjach użytkowników Platformy przetargowej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.272.14.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres robót obejmuje między innymi:
1. Przebudowę oraz rozbudowę segmentu G budynku szkoły mieszczącego salę gimnastyczną z zapleczem.
2. Przebudowę placu, chodników i dojść do budynku z budową schodów zewnętrznych oraz pochylni dla osób niepełnosprawnych.
3. Przebudowę zewnętrznych instalacji kanalizacji sanitarnej i deszczowej od strony południowej budynku.
4. Przebudowa i rozbudowa sali gimnastycznej z zapleczem – segment G polega na:
- przebudowie sali gimnastycznej o pow. ok. 282 m2, istniejącego zaplecza o pow. ok. 60 m2 oraz korytarza o pow. ok. 121 m2,
- rozbudowie o pow. ok. 356 m2.
W ramach przebudowy do wykonania między innymi takie roboty jak:
- remont ścian i sufitów,
- wymiana stolarki okiennej i drzwiowej,
- zamurowanie części otworów okiennych i drzwiowych,
- przekucia i zamurowania w ścianach istniejących,
- wykonanie podłogi sportowej,
- wykonanie instalacji sanitarnych: centralnego ogrzewania, wodnej, kanalizacyjnej, wentylacyjnej,
- wykonanie instalacji elektrycznych, niskoprądowych, nagłaśniających,
- zakup i montaż wyposażenia sali w urządzenia sportowe,
- remont studni doświetlających pomieszczenia piwnicy pod segmentem G,
- innych robót towarzyszących.
W ramach rozbudowy do wykonania między innymi takie roboty jak:
- dobudowa do segmentu G parterowych pomieszczeń zaplecza sali gimnastycznej,
- dobudowa dwukondygnacyjnej części, w której w przyziemiu będą pomieszczenia magazynowe na sprzęt sportowy, nad którymi będzie zlokalizowana widownia sali gimnastycznej,
- inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza.
Rozbudowa obejmuje budowę wraz z montażem stolarki, okładzin ściennych i podłogowych i instalacji oraz zakup i montaż wyposażenia.
Pomieszczenia zaplecza to pokój trenerski, szatnie, pomieszczenia sanitarne, sauna.
Przebudowa placu, chodników i dojść do budynku z budową schodów zewnętrznych oraz pochylni dla osób niepełnosprawnych oraz przebudowa zewnętrznych instalacji kanalizacji sanitarnej i deszczowej od strony południowej budynku - roboty prowadzone w otoczeniu segmentu F i G.
Wykonawca uzyska wszystkie wymagane przepisami prawa dane i dokumenty wyjściowe, warunki techniczne, decyzje, opinie niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy.
Wykonawca dla części robót objętych pozwoleniem na budowę jest zobowiązany do uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
Prace budowlane prowadzone będą na terenie czynnej placówki i muszą być tak zorganizowane, aby nie zagrażały bezpieczeństwu uczniów i nie powodowały utrudnień w działalności placówki. Należy przewidzieć przerwę w wykonywanych pracach budowlanych podczas trwania egzaminów.
W trakcie prowadzenia robót budowlanych, na terenie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego będą prowadzone roboty związane z modernizacją pracowni zawodowych.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy w sprawie zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45212200-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów sportowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowa:1. Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, co najmniej jedną robotę budowlaną, polegającą na budowie lub przebudowie kubaturowego obiektu sportowego (sala gimnastyczna, hala sportowa) o wartości nie mniejszej niż 3.500.000,00 zł brutto.
Uwaga:
Pojęcie budowa, przebudowa należy rozumieć zgodnie z definicją zawartą ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane - art.3 pkt 6 (tekst jednolity Dz.U. z 2025 r. poz.418).
Uwaga:
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, należy wykazać robotę budowlaną, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
Uwaga:
W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełnienia warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
2. Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. posiadającymi prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj.:
a) min. 1 osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji Kierownika Budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
b) min. 1 osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji Kierownika Robót branży sanitarnej posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych;
c) min. 1 osobą wyznaczoną do pełnienia funkcji Kierownika Robót elektrycznych posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz zrzeszoną we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, lub spełniającą warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tj. Dz.U.2024.725
z późn. zm), tj. osobą, której odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniają wymogi, o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa („świadczenie usług transgranicznych”);
Uwaga: Zamawiający dopuszcza łączenie przez jedną osobę ww. uprawnień.
Uwaga: Zamawiający nie określa, szczególnego sposobu spełniania określonego wyżej warunku, przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (brak skorzystania z dyspozycji zawartej w art. 117 ust. 1 ustawy) co oznacza możliwość sumowania zasobów w tym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 100.000,00 zł PLN (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 Pzp.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r., poz. 299).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy:
Bank Spółdzielczy w Będzinie nr rachunku: 59 8438 0001 0020 0656 2000 0120 z adnotacją: wadium na zadanie pn.: „MODERNIZACJA BAZY SPORTOWEJ CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
I USTAWICZNEGO W BĘDZINIE – PRZEBUDOWA I ROZBUDOWA SALI GIMNASTYCZNEJ Z ZAPLECZEM W SEGMENCIE G”.
W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, za wniesione skutecznie zostanie uznane jedynie w przypadku wpływu pieniędzy na ww. rachunek bankowy przed upływem terminu składania ofert.
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt. 3 ppkt 2-4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
Pod pojęciem w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego należy rozumieć dokument wygenerowany elektronicznie i podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do reprezentowania gwaranta, jako wystawcy tego dokumentu.
5. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać nieodwoływane i bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez zamawiającego, zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust.6 Pzp. Ponadto powinien być wskazany termin obowiązywania gwarancji (poręczenia), który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Z wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę, zostanie zawarta umowa, której wzór stanowi załącznik nr 5 do SWZ.2. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy)
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załączniku nr 5 do SWZ.
3. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy