BZP: Przebudowa i adaptacja budynku komendantury (Verwaltung) prace budowlano-zachowawcze poczty obozowej oraz zagospodarowanie terenu przy ul. Przemysłowej 34 i 36 w Łodzi
15.09.2025
2025/BZP 00423990/01
Muzeum Dzieci Polskich - ofiar totalitaryzmu. Niemiecki nazistowski obóz dla polskich dzieci w Łodzi (1942-1945)
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i adaptacja budynku komendantury (Verwaltung) prace budowlano-zachowawcze poczty obozowej oraz zagospodarowanie terenu przy ul. Przemysłowej 34 i 36 w Łodzi
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Muzeum Dzieci Polskich - ofiar totalitaryzmu. Niemiecki nazistowski obóz dla polskich dzieci w Łodzi (1942-1945)
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 389289482
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Piotrkowska 90
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-103
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.7.) Numer telefonu: 42 645-45-31
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@muzeumdziecipolskich.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://muzeumdziecipolskich.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - państwowe i samorządowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i adaptacja budynku komendantury (Verwaltung) prace budowlano-zachowawcze poczty obozowej oraz zagospodarowanie terenu przy ul. Przemysłowej 34 i 36 w Łodzi
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9812a2a4-5ff2-49a4-992d-b0b5491343c1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00423990
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00231683/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa i adaptacja budynku dawnej komendantury (Verwaltung) i poczty obozowej przy ul. Przemysłowej 34 w Łodzi.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11759423.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1175942
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1175942
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej opisane zostały w Dziale XIV SWZ oraz instrukcji użytkowania na Platformie zakupowej Open Nexus dostępnej pod adresem https://platformazakupowa.pl.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO znajduje się w Dziale XXIII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: MDP.ZP.271.1.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem Zamówienia jest wykonanie robót budowlano - instalacyjnych wraz z zagospodarowaniem terenu oraz opracowanie kompleksowej, wielobranżowej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na roboty budowlane wraz z usługą pełnienia nadzoru autorskiego nieruchomości położonych w Łodzi (obręb B-50) przy ul. Przemysłowej 34 i 36 na działkach o nr ewid. 153/16, 153/6, 156/6 153/22, w ramach przedsięwzięcia pn.: „PRZEBUDOWA I ADAPTACJA BUDYNKU KOMENDANTURY (VERWALTUNG), PRACE BUDOWLANO-ZACHOWAWCZE POCZTY OBOZOWEJ ORAZ ZAGOSPODAROWANIE TERENU PRZY UL. PRZEMYSŁOWEJ 34 I 36 W ŁODZI.”
2. Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (dalej OPZ) zawarty jest w Załączniku nr 9 do SWZ oraz we Wzorze umowy (Załącznik nr 4 do SWZ)
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużenie terminu gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie terminu realizacji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa - Wykonawca wykaże, ze:a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 4 000 000,00 zł. (słownie: cztery miliony złotych),
b) warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje środkami finansowymi lub posiada zdolność kredytową na kwotę
w wysokości nie mniejszej niż 4 000 000,00 zł ( słownie: czety miliony złotych);
Uwaga:
Dla potrzeb oceny spełniania powyższego warunku, jeśli wartości zostaną podane w walutach innych niż PLN, Zamawiający dokona ich przeliczenia na PLN przyjmując średni kurs PLN do tej waluty podawany przez NBP na dzień opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w BZP (wg. tabeli A kursów średnich walut obcych). Jeżeli w dniu publikacji w BZP ogłoszenia o zamówieniu NBP nie publikuje tabeli średnich kursów walut, Zamawiający przyjmie jako podstawę kurs z tabeli kursów średnich opublikowany w dniu najbliższym po dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu.
2. zdolność techniczna lub zawodowa - Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej trzy zamówienia, w ramach których Wykonawca zrealizował robotę budowlaną polegające na przebudowie i/lub rozbudowie i/lub nadbudowie budynku użyteczności publicznej o wartości każdego zamówienia wynoszącej co najmniej 2 500 000,00 zł brutto, które zostały zakończone uzyskanymi pozwoleniami na użytkowanie (w formie wykonalnej decyzji lub skutecznego zgłoszenia o zakończeniu robót budowlanych bez sprzeciwu właściwego organu nadzoru budowlanego), w tym w tym co najmniej dwie inwestycje w formule „zaprojektuj i wybuduj.”
c) dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami, które skieruje do wykonania Zamówienia osoby o następujących kwalifikacjach:
- co najmniej jedną osobą, która zostanie przez Wykonawcę skierowana do realizacji zamówienia jako pełniąca funkcję Kierownika budowy, posiadającą co najmniej określone poniżej kwalifikacje:
• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024, poz. 725) oraz w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji
i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub uznane przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. z 2023, poz. 334),
• co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu obowiązków kierownika budowy we wskazanej specjalności podczas robót budowlanych, w tym podczas realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na przebudowie lub rozbudowie lub nadbudowie budynku użyteczności publicznej o kubaturze każdego z nich co najmniej 3000 m3, w tym w tym co najmniej jedna inwestycja z dominującą funkcją muzealną lub wystawienniczą,
- co najmniej jedną osobą na stanowisko Projektanta w specjalności architektonicznej posiadającą co najmniej określone poniżej kwalifikacje:
• posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń,
• posiada co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu w specjalności architektonicznej, w tym w zakresie sporządzenia co najmniej trzech dokumentacji projektowej branży architektonicznej, w ramach wielobranżowej dokumentacji obejmującej przebudowę, rozbudowę lub nadbudowę budynku/budynków o kubaturze co najmniej
3 000 m3, w tym co najmniej jednej dokumentacji z częścią o funkcji użyteczności publicznej dla nieartystycznej instytucji kultury, to jest: muzeum, biblioteka, dom kultury. Zakres każdej dokumentacji winien obejmować: co najmniej roboty ogólnobudowlane, konstrukcyjne, wymianę lub remont stropów drewnianych, prace remontowe elewacyjne.
- co najmniej jedną osobę na stanowisko Kierownika robót sanitarnych posiadającą co najmniej określone poniżej kwalifikacje:
• posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, bez ograniczeń z minimum 5 letnim doświadczeniem.
- co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję Kierownika robót elektrycznych posiadającą co najmniej określone poniżej kwalifikacje:
• posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych
w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej
w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, bez ograniczeń z minimum 5 letnim doświadczeniem.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiającym przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia dokumentów w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia, o których mowa w w Dziale VI ust. 2 pkt. 1 oraz w ust. 3 SWZ:
1. informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1 i 4 ustawy Pzp.;
2. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem; W przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat - dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;,
3. zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; W przypadku gdy odpis jest dostępny bezpłatnie w publicznej bazie danych Zamawiający nie wymaga złożenia odpisu.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający wymaga złożenia:
1) dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia;
2) informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniej niż 3 miesięcy przed jej złożeniem – jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych powyżej dokumentów. Wykonawca składa inne , które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału;
3) wykazu wykonanych robót, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane – sporządzony zgodnie z Załącznikiem 7 do SWZ, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty zostały wykonane. Dowodami są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku dostaw powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
4) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu sporządzony zgodnie z Załącznikiem nr 8 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający odstępuje od żądania przedmiotowych środków dowodowych.5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca składa ofertę na Formularzu ofertowym zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ. Oferta. Wraz z ofertą należy złożyć dokumenty, o których mowa w Dziale IX ust. 2 pkt. 1,2 tj.:1. oświadczenia Wykonawcy o braku zajścia podstaw do wykluczenia ze względu na zajście okoliczności wskazanych w Dziale VI. ust. 2 sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ Oświadczenie należy złożyć wraz z ofertą;
2. oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ Oświadczenie należy złożyć wraz z ofertą.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 100 000,00 PLN.2 Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku formach określonych w Dziale XI SWZ.
3. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.