BZP: Usługi projektowania architektonicznego dla potrzeb realizacji zamierzeń inwestycyjnych w Wiśle i Rydułtowach oraz świadczenie usług nadzoru autorskiego dla zamierzenia inwestycyjnego w Rydułtowach
15.09.2025
2025/BZP 00424125/01
SIM Śląsk Południe sp. z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługi projektowania architektonicznego
dla potrzeb realizacji zamierzeń inwestycyjnych w Wiśle i Rydułtowach oraz świadczenie usług nadzoru autorskiego dla zamierzenia inwestycyjnego
w Rydułtowach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: SIM Śląsk Południe sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 520527532
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Armii Krajowej
1.5.2.) Miejscowość: Bielsko-Biała
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-316
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@sim-slask-poludnie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sim-slask-poludnie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługi projektowania architektonicznego
dla potrzeb realizacji zamierzeń inwestycyjnych w Wiśle i Rydułtowach oraz świadczenie usług nadzoru autorskiego dla zamierzenia inwestycyjnego
w Rydułtowach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5222ea53-a4bd-4556-94ad-8194b448734b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00424125
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11744743.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem platformy zakupowej, zwanej dalej „Platformą”, dostępnej na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1174474
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wszelkie informacje dotyczące
wymagań technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zostały opisane w
specyfikacji oraz w regulaminie korzystania z Platformy Zakupowej dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/1-
regulamin
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO została zamieszczona w Załączniku nr 8 do SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenia stosowania, zostały zawarte w Klauzuli informacyjnej RODO,
zamieszczonej w Załączniku nr 8 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.3.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są usługi projektowania architektonicznego dla potrzeb realizacji zamierzeń inwestycyjnych w Wiśle i Rydułtowach oraz świadczeniem usług nadzoru autorskiego dla zamierzenia inwestycyjnego w Rydułtowach.
2. Zamawiający dokonał podziału przedmiotowego zamówienia na 2 części:
1) Część A: obejmującą projekt zagospodarowania działki lub terenu wraz z analizą chłonności terenu i koncepcją urbanistyczno – architektoniczną dla zadania pn.: „Budowa budynków mieszkalnych wielorodzinnych z infrastrukturą towarzyszącą i zagospodarowaniem terenu w Wiśle, przy ul. Kopydło”;
2) Część B – obejmującą opracowanie Dokumentacji projektowej wraz z dokumentacją kosztorysową oraz analizą chłonności terenu, uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę oraz świadczeniem usług nadzoru autorskiego dla zadania pn.: „Budowa budynków mieszkalnych wielorodzinnych z infrastrukturą towarzyszącą i zagospodarowaniem terenu w Rydułtowach przy ul. Adama Mickiewicza”.
4. Część A zamówienia obejmuje:
1) przeprowadzenie i sporządzenie oceny możliwości zagospodarowania terenu;
2) opracowanie koncepcji zagospodarowania terenu;
3) opracowanie projektu zagospodarowania działki lub terenu dla całej nieruchomości oznaczonej jako działki ewidencyjne nr 850/13, 851/1 oraz 852 przy ul. Kopydło w Wiśle;
4) wykonanie analizy chłonności terenu;
5) opracowanie koncepcji urbanistyczno – architektonicznej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71222000-0 - Usługi architektoniczne w zakresie przestrzeni
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: 2) Dodatkowe doświadczenie zawodowe osoby projektanta w specjalności architektonicznej bez ograniczeń, wyznaczonego do realizacji zamówienia przez wykonawcę, w realizacji projektów zagospodarowania terenu osiedla domów jednorodzinnych
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są usługi projektowania architektonicznego dla potrzeb realizacji zamierzeń inwestycyjnych w Wiśle i Rydułtowach oraz świadczeniem usług nadzoru autorskiego dla zamierzenia inwestycyjnego w Rydułtowach.
2. Zakres usługi obejmuje wykonanie projektu zagospodarowania działki lub terenu wraz z analizą chłonności terenu i koncepcją urbanistyczno – architektoniczną dla zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa budynków mieszkalnych wielorodzinnych z infrastrukturą towarzyszącą
i zagospodarowaniem terenu w Wiśle, przy ul. Kopydło” oraz wykonanie wielobranżowej dokumentacji projektowo – kosztorysowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę w ramach zadania pn.: „Budowa budynków mieszkalnych wielorodzinnych z infrastrukturą towarzyszącą
i zagospodarowaniem terenu w Rydułtowach, ul. Adama Mickiewicza” i świadczeniem usług nadzoru autorskiego.
3. Zamawiający dokonał podziału przedmiotowego zamówienia na 2 części:
1) Część A: obejmującą projekt zagospodarowania działki lub terenu wraz z analizą chłonności terenu i koncepcją urbanistyczno – architektoniczną dla zadania pn.: „Budowa budynków mieszkalnych wielorodzinnych z infrastrukturą towarzyszącą i zagospodarowaniem terenu w Wiśle, przy ul. Kopydło”;
2) Część B – obejmującą opracowanie Dokumentacji projektowej wraz z dokumentacją kosztorysową oraz analizą chłonności terenu, uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę oraz świadczeniem usług nadzoru autorskiego dla zadania pn.: „Budowa budynków mieszkalnych wielorodzinnych z infrastrukturą towarzyszącą i zagospodarowaniem terenu w Rydułtowach przy ul. Adama Mickiewicza”.
4. Część B zamówienia obejmuje:
1) wykonanie analizy chłonności terenu, zgodnie z wymaganiami określonymi w SWZ (w tym OPZ);
2) opracowania koncepcji urbanistyczno – architektonicznej i uzyskania akceptacji jej treści od Zamawiającego;
3) opracowania wielobranżowej dokumentacji projektowo – kosztorysowej wraz z uprzednim opracowaniem projektu zagospodarowania działki lub terenu;
4) uzyskanie prawomocnej decyzji o zatwierdzeniu projektu architektoniczno – budowlanego i projektu zagospodarowania terenu oraz udzielającej pozwolenia na budowę dla Zadania inwestycyjnego oraz – jeżeli w odniesieniu do określonych obiektów / robót budowlanych wchodzących w zakres Zadania inwestycyjnego będzie to wymagane właściwymi przepisami ustawy - Prawo budowlane: dokonanie, u właściwego organu architektoniczno-budowlanego, skutecznego zgłoszenia budowy lub wykonywania innych robót budowlanych wraz z przekazaniem Zamawiającemu zatwierdzonego projektu budowlanego;
5) świadczenia usług nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowlanych składających się na Zadanie inwestycyjne.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71222000-0 - Usługi architektoniczne w zakresie przestrzeni
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
1.W ramach realizacji Części B, Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji (opcja zmniejszająca zakres zamówienia), o której mowa w art. 441 ust. 1 uPzp, tj. jednostronnie zmniejszyć zakres zamówienia, w stosunku do całości zamówienia, poprzez rezygnację z wykonania Etapu 5 tej części zamówienia (świadczenie usług nadzoru autorskiego).2. Stosownie do treści art. 16 pkt 1, art. 99 ust. 1, art. 433 pkt 4 oraz art. 441 ust. 1 pkt 1 uPzp Zamawiający wskazuje, iż maksymalna dopuszczalna wartość, o którą może zostać zmniejszony zakres rzeczowy zamówienia, na skutek skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, wyraża się wartością odpowiadającą 10% (słownie: dziesięć procent) łącznego wynagrodzenia brutto w ramach tej Części, przewidzianego za realizację Etapu 5 przedmiotu Umowy (świadczenie usług nadzoru autorskiego). Tym samym gwarantowany (minimalny) zakres zamówienia powierzony do realizacji Wykonawcy stanowi zakres prac/usług wskazanych dla Etapu 1, Etapu 2, Etapu 3 oraz Etapu 4.
3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji, w przypadku gdy w okresie od zakończenia realizacji Etapu 4 Części B zamówienia (sporządzenia pomiędzy Stronami protokołu odbioru Etapu 4 niezawierającego stwierdzenia o istnieniu wad istotnych przedmiotu Umowy w ramach tej Części) do upływu terminu wskazanego w par. 2 ust. 12 Projektowanych postanowień umowy dla Części B nie dojdzie do wyłonienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy prac/robót budowlanych dla Zadania inwestycyjnego i zawarcia z nim niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego obejmującej realizację prac/robót budowlanych w oparciu o Dokumentację projektową;
4. W przypadku podjęcia przez Zamawiającego decyzji o skorzystaniu z prawa opcji, tj. o rezygnacji
z realizacji Etapu 5 Części B, będzie ono dokonane poprzez złożenie Wykonawcy, w formie pisemnej lub elektronicznej, oświadczenia woli o uruchomieniu prawa opcji. Oświadczenie woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji może być złożone przez Zamawiającego najpóźniej w terminie do 24 (słownie: dwudziestu czterech) miesięcy od dnia zawarcia umowy obejmującej realizację Części B.
5. Uruchomienie prawa opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego i jednocześnie nie stanowi zobowiązania Zamawiającego do skorzystania z tego prawa. W związku z powyższym Wykonawcy nie przysługują wobec Zamawiającego żadne roszczenia z tytułu jednostronnego ograniczenia zakresu przedmiotu umowy, do którego doszło zgodnie z postanowieniami zawartymi w par. 2 ust. 9 – 12 Załącznika nr 2B do specyfikacji.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 48 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe doświadczenie zawodowe osoby projektanta w specjalności architektonicznej bez ograniczeń, wyznaczonego do realizacji zamówienia przez wykonawcę w opracowaniu jako autor lub współautor dokumentacji projektowej w zakresie budowy osiedla w zabudowie mieszkaniowej wielorodzinnej z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu, dla której wymagane było uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Dodatkowe doświadczenie zawodowe osoby projektanta w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, wyznaczonego do realizacji zamówienia przez wykonawcę w opracowaniu jako autor lub współautor dokumentacji projektowej w zakresie budowy osiedla w zabudowie mieszkaniowej wielorodzinnej z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu, dla której wymagane było uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę – 20 %
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Część A:1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający będzie rozpatrywał oferty Wykonawców którzy wykażą się dysponowaniem osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, tj. :
4.1.) minimum 1 (słownie: jedną) osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta
w specjalności architektonicznej przy realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń oraz doświadczenie w opracowaniu w ciągu ostatnich 3 (trzech) lat jako autor lub współautor 1 (słownie: jednego) projektu zagospodarowania terenu osiedla domów jednorodzinnych
4.2.) minimum 1 (słownie: jedną) osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych przy realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń
4.3) minimum 1 (słownie: jedną) osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych przy realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń
Uwaga:
Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418 ze zm.) lub aktualne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo Budowlane mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulacje odrębne stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334). W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.
Dopuszcza się uprawnienia równoważne (uprawnienia pozwalające na kierowanie robotami objętymi przedmiotem zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
Zamawiający dopuszcza łączenie powyższych funkcji.
Część B:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający będzie rozpatrywał oferty Wykonawców którzy wykażą się dysponowaniem osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, tj. :
4.1.) minimum 1 (słownie: jedną) osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta
w specjalności architektonicznej przy realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności architektonicznej bez ograniczeń oraz doświadczenie w opracowaniu w ciągu ostatnich 3 (trzech) lat jako autor lub współautor min. 1 (słownie: jednej) dokumentacji projektowej w zakresie budowy osiedla w zabudowie mieszkaniowej wielorodzinnej z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu, dla której wymagane było uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę
4.2) minimum 1 (słownie: jedną) osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta
w specjalności konstrukcyjno-budowlanej przy realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz doświadczenie w opracowaniu w ciągu ostatnich 3 (trzech) lat jako autor lub współautor min. 1 (słownie: jednej) dokumentacji projektowej w zakresie budowy osiedla w zabudowie mieszkaniowej wielorodzinnej z infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu, dla której wymagane było uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę
4.3) minimum 1 (słownie: jedną) osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych przy realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji, urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń
4.4) minimum 1 (słownie: jedną) osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych bez ograniczeń
4.5) minimum 1 (słownie: jedną) osobą, która będzie pełniła funkcję projektanta
w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń
Uwaga:
Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418 ze zm.) lub aktualne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo Budowlane mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulacje odrębne stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334). W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.
Dopuszcza się uprawnienia równoważne (uprawnienia pozwalające na kierowanie robotami objętymi przedmiotem zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
Zamawiający dopuszcza łączenie powyższych funkcji.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych - oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w Rozdz. VIII pkt 1 ppkt 4) dla Części A i Rozdz. VIII pkt 1 ppkt 4) dla Części B do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą:1. dokumentu, z którego wynika umocowanie osób do reprezentowania Wykonawcy/ podmiotu udostępniającego zasoby;
2. oświadczenia o ustanowieniu pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy);
3.zobowiązania podmiotów udostępniających zasoby do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
zamówienia (jeżeli dotyczy)
4.oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które usługi wykonują poszczególni Wykonawcy (jeżeli dotyczy)