BZP: Wykonanie projektów decyzji o warunkach zabudowy oraz projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
16.09.2025
2025/BZP 00425254/01
GMINA BIAŁOBRZEGI
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie projektów decyzji o warunkach zabudowy oraz projektów
decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BIAŁOBRZEGI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581761
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 4
1.5.2.) Miejscowość: Białobrzegi
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-114
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@gmina-bialobrzegi.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-bialobrzegi.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie projektów decyzji o warunkach zabudowy oraz projektów
decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-613ad17f-c58a-412f-8717-c0e4993cae7d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00425254
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00060925/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Wykonanie projektów decyzji o warunkach zabudowy oraz projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-613ad17f-c58a-412f-8717-c0e4993cae7d3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z regulaminem ezamowienia
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn.:„Wykonanie projektów decyzji o warunkach
zabudowy oraz projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w trybie
ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym”
w ilości do:
- 150 projektów decyzji o warunkach zabudowy;
- 10 projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
- 10 projektów zmiany decyzji o warunkach zabudowy;
- 2 projekty decyzji o warunkach zabudowy dla budynków do 70 m² - dotyczy obiektu
budowlanego, o którym mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo
budowlane(t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 418 z późn. zm.)
4.2.6.) Główny kod CPV: 71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływemterminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym
okresie, wykonał należycie usługi polegające na opracowaniu projektów decyzji
o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
w liczbie nie mniejszej niż 400 sztuk na terenie jednego powiatu.
Poprzez usługę opracowania projektu decyzji rozumie się wykonanie projektu decyzji
o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu/ ustalenia lokalizacji inwestycji celu
publicznego wraz z analizą obszaru w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 marca 2003
roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r., poz. 1130) oraz
rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy. Wykazane usługi powinny być potwierdzone
stosownymi dowodami określającymi czy te usługi zostały wykonane należycie (Zał. Nr
5 do SWZ).
2) Wykonawca winien wykazać, że dysponuje do realizacji niniejszego zamówienia osobą
posiadającą uprawnienia zawodowe, tj. która spełnia jeden z warunków:
a) posiada wpis na listę izby samorządu zawodowego architektów, posiada uprawnienia
budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej albo
uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez
ograniczeń w specjalności architektonicznej, lub spełnia jeden z warunków, o których
mowa w art. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu
przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 z późn.zm.);
b) nabyła uprawnienia do projektowania w planowaniu przestrzennym na podstawie
ustawy z dnia 12 lipca 1984 r. o planowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1989 r. poz. 99, 178
i 192, z 1990 r. poz. 198 i 505 oraz z 1993 r. poz. 212);
c) nabyła uprawnienia urbanistyczne na podstawie art. 51 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.
o zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 1999 r. poz. 139, z późn. zm.);
d) posiada kwalifikacje do wykonywania zawodu urbanisty na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej uzyskane na podstawie ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r.
o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz. U. z 2023
r. poz. 551 z późn. zm.);
e) posiada dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie architektury, urbanistyki lub
gospodarki przestrzennej;
f) posiada dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie innym niż określony w pkt 4
oraz ukończyły studia podyplomowe w zakresie planowania przestrzennego, urbanistyki
lub gospodarki przestrzennej;
g) jest obywatelem państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej
lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) -
strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli kwalifikacje
zawodowe do projektowania zagospodarowania przestrzeni i zagospodarowania
przestrzennego w skali lokalnej i regionalnej odpowiadające wymaganiom określonym
w ust. 5 lub 6 (Zał. Nr 6 do SWZ).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wszelkie zmiany umowy odbywać się będą w formie aneksów, sporządzonych na piśmie, za zgodąobu stron.