BZP: „Modernizacja energetyczna budynków OSP na terenie Gminy Milejewo”
16.09.2025
2025/BZP 00425396/01
Gmina Milejewo
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Modernizacja energetyczna budynków OSP na terenie Gminy Milejewo”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Milejewo
1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Milejewo
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170747684
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Elbląska 47
1.5.2.) Miejscowość: Milejewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-316
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugmilejewo@elblag.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.milejewo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Modernizacja energetyczna budynków OSP na terenie Gminy Milejewo”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8067a029-c915-40d0-bcc8-ca82c910871c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00425396
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00022483/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Modernizacja energetyczna budynków remiz OSP na terenie Gminy Milejewo
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.milejewo.pl www.milejewo.pl www.ugmilejewo.ezamowienia.com3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
Platformy Zamówień Publicznych ZETOPZP: https://ugmilejewo.ezamowienia.com/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Milejewo;
2) we wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora danych można uzyskać informację, kontaktując się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem poczty elektronicznej, przesyłając informację na adres email: iod@milejewo.gmina.pl.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w
celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 74 ustawy PZP.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy PZP.
przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres
przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RO.271.30.2025.KG
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest modernizacja energetyczna czterech budynków Ochotniczych Straży Pożarnych (OSP) w Majewie, Milejewie, Ogrodnikach i Rychnowach.
Zamówienie podzielone jest na cztery części:
1) część 1 – „Modernizacja energetyczna budynku OSP w Majewie”
– dz. nr 145, obręb Majewo;
- zakres przedsięwzięcia obejmuje: wykonanie: ocieplenia ścian zewnętrznych styropianem o grubości 14 cm, ocieplenia dachu wełną mineralną o grubości 23 cm, stropu oraz posadzki, wykonanie opaski przy budynku z zabezpieczeniem fundamentów, wymiana drzwi zewnętrznych (bramy garażowej) o maksymalnej wartości współczynnika U = 1,3 W/m2K, wymiana okien, montaż nowych grzejników elektrycznych z regulacją proporcjonalno-całkującą oraz dodatkowo montaż rekuperatora z średnioroczną sprawnością 60% wraz z nagrzewnicą elektryczną, wykonanie częściowej modernizacji instalacji elektrycznej, wymiana oświetlenia na LED,
2) część 2 – „ Modernizacja energetyczna budynku OSP w Milejewie”
– dz. nr 109, obręb Milejewo;
- zakres przedsięwzięcia obejmuje: wymiana drzwi zewnętrznych o maksymalnej wartości współczynnika U = 1,3 W/m2K, montaż kotła opalanego biomasą o mocy 0,075 MWt (75KW) jako nowego źródła ciepła, montaż zaworów termostatycznych z ograniczeniem czasu pracy oraz wykonanie poprawnej izolacji przewodów, montaż nowej instalacji (elementy grzejne, zawory regulacyjne, zawory termostatyczne), wykonanie poprawnej izolacji przewodów rozprowadzających, wymiana oświetlenia na LED, częściowa wymiana instalacji elektrycznej,
3) część 3 – „Modernizacja energetyczna budynku OSP w Ogrodnikach”
– dz. nr 124/1, obręb Ogrodniki;
- zakres przedsięwzięcia obejmuje: montaż nowego źródła ciepła - powietrznej pompy ciepła klasy A++ o mocy 16,0 kW, montaż instalacji fotowoltaicznej, wymiana oświetlenia na LED, montaż nowej instalacji (elementy grzejne, zawory regulacyjne, zawory termostatyczne), wykonanie poprawnej izolacji przewodów rozprowadzających, montaż zaworów termostatycznych z ograniczeniem czasu pracy oraz wykonanie poprawnej izolacji przewodów,
4) część 4 – „Modernizacja energetyczna budynku OSP w Rychnowach”
– dz. nr 83, obręb Rychnowy;
- zakres przedsięwzięcia obejmuje: wykonanie ocieplenia ścian zewnętrznych styropianem o grubości 14 cm, remont dachu wraz z dociepleniem wełną mineralną o grubości 23 cm, wymiana okien na okna zespolone trzyszybowe w ramie PVC oraz drzwi, docieplenie fundamentów budynku wraz z wykonaniem opaski, montaż nowych grzejników elektrycznych z regulacją proporcjonalno-całkującą oraz dodatkowo montaż rekuperatora ze średnioroczną sprawnością 60% wraz z nagrzewnicą elektryczną, roboty budowlane wewnętrzne, częściowa modernizacja instalacji elektrycznej, wymiana oświetlenia na LED.
Ww. prace będą wykonywane w obiektach czynnych. Wykonawca powinien przewidzieć utrudnienia w realizacji prac wynikłe z ruchu użytkowników.
6. Opis poszczególnych części zamówienia zawarty jest w przedmiarach stanowiących załączniki nr 9a, 9b, 9c, 9d do niniejszej SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
42122460-2 - Pompy powietrza
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-11-20
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: cena + gwarancja
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie,
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie,
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający odstępuje od wymagania podmiotowych środków dowodowych w tym zakresie,
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży wykaz robót wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Zamawiający żąda potwierdzenia wykonania należycie co najmniej jedną robotę o wartości nie niższej niż 100 000,00 zł (brutto) - dla każdej z części zamówienia lub dwie roboty o wartości nie niższej niż 60 000,00 zł (brutto) każda, o charakterze porównywalnym z zakresem przedmiotu zamówienia - dla każdej z części zamówienia. W przypadku oferty składanej wspólnie warunek udziału w postępowaniu wystarczy, że spełnił co najmniej jeden z wykonawców składających ofertę wspólną. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.
b) Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku w oparciu o uzupełniony przez wykonawcę – wykaz robót (załącznik nr 5),
c) Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca złoży wykaz osób oraz wskaże w formularzu ofertowym dysponowanie osobami, skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami
na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez te osoby czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
d) Zamawiający żąda potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował
co najmniej jedną osobą sprawującą funkcję Kierownika Budowy (KB) posiadającego wymagane prawem uprawnienia budowlane bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie do kierowania robotami budowlanymi specjalności budowlanej oraz posiadającego minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót. Przez minimalne doświadczenie zawodowe rozumie się pełne lata od daty uzyskania uprawnień,
e) wymagana jest przynależność wyżej wymienionych osób do właściwych oddziałów izby samorządu zawodowego. Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane
na zasadach określonych w przepisach odrębnych (niniejszy przepis odsyła do ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych
w państwach członkowskich Unii jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) gdzie do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależność do izby samorządu zawodowego,
f) Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku w oparciu o uzupełniony przez Wykonawcę – wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego (załącznik nr 4).
2. Warunki, zasady uczestnictwa i odpowiedzialności podmiotów wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia:
1) na podstawie art. 117 ust. 1 ustawy Zamawiający określa szczególny sposób spełniania przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) warunków udziału w postępowaniu. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że:
a) spełnią warunki udziału w postępowaniu,
b) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie art. 108,
c) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania na podstawie art. 109,
d) w stosunku do żadnego z nich nie zachodzą podstawy wykluczenia na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego,
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność
za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o realizacje zamówienia muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
4) jeśli wybrana zostanie oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców,
3. Warunki, zasady uczestnictwa i odpowiedzialności podmiotów udostępniających zasoby:
1) zgodnie z art. 118 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych,
2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów,
3) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie,
w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby,
4) Wykonawca wraz z ofertą składa ponadto oświadczenia podmiotów udostępniających zasoby, że w stosunku do żadnego z nich nie zachodzą podstawy wykluczenia na podstawie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego,
5) Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 4, oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy,
6) jeżeli zdolności techniczne podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzą spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu,
7) Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert powoływać się na zdolności
lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
4. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,
w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.