BZP: Wykonanie usługi zimowego utrzymania dróg gminnych na terenie wszystkich sołectw Gminy Wojnicz w okresie sezonu zimowego 2025/2026, w podziale na 8 części (8 odrębnych rejonów obszarowych)
16.09.2025
2025/BZP 00426148/01
Gmina Wojnicz
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie usługi zimowego utrzymania dróg gminnych na terenie wszystkich sołectw Gminy Wojnicz w okresie sezonu zimowego 2025/2026, w podziale na 8 części (8 odrębnych rejonów obszarowych)
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Wojnicz
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851660973
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Wojnicz
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-830
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.5.7.) Numer telefonu: 14 6790108
1.5.8.) Numer faksu: 146790100
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wojnicz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wojnicz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie usługi zimowego utrzymania dróg gminnych na terenie wszystkich sołectw Gminy Wojnicz w okresie sezonu zimowego 2025/2026, w podziale na 8 części (8 odrębnych rejonów obszarowych)
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d10f2246-5bfa-4f0c-9297-e7c76466c1b4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00426148
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00070521/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie gminy Wojnicz
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d10f2246-5bfa-4f0c-9297-e7c76466c1b43.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia (Pe-Z), która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.pl.
2) Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za ich pośrednictwem odbywa się m.in. przekazywanie wezwań, zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odp. Formularze umożliwiają też doł. załącznika.
3) Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na (Pe-Z) i zalogowania się. Do zadawania pytań dotyczących treści dok. zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego.
4) W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację za pośrednictwem (Pe-Z), Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektr. na adres e-mail: przetargi@wojnicz.pl (nie dot. składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia (Pe-Z). Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Pe-Z określa
Regulamin Pe-Z, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
2) Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
3) Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (rozp. RM-KRI) z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy PZP, ww. regulacje nie będą miały bezpośredniego zastosowania.
4) Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej: w formatach danych określonych w przepisach rozp. RM-KRI (i przekazuje się jako załącznik), lub jako tekst wpisany bezpośrednio do
wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
5) Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U.2022.1233 ze zm.) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio
oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
6) Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji. W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą PZP lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym , mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
7) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
8) Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Pe-Z oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Pe-Z.
9) W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Pe-Z, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektr. na adres e-mail: przetargi@wojnicz.pl (nie dot. składania ofert).
Zamawiający informuje, że maksymalna wielkość wysyłania lub odbierania pojedynczego pliku w wiadomości e-mail wynosi 100MB. Formatami niedozwolonymi do przesyłania są wszystkie pliki wykonywalne.
10) Wykonawca przygotowuje ofertę na wzorze formularza oferty stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ. Zamawiający nie posługuje się interaktywnym formularzem oferty przewidzianym przez Platformę e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 26.1.1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Wojnicza.
26.1.2. Kontakt do inspektora ochrony danych osobowych: Mariusz Merchut, email: rodo@wojnicz.pl.
26.1.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w związku z koniecznością wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na zamawiającym, w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
26.1.4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 PZP oraz odpowiednie organy kontrole w zakresie ich kompetencji;
26.1.5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Dane te mogą być przechowywane przez okres dłuższy niż wskazany, o ile wynika to z ustawy z dnia 14 lipca 1983
r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164 ze zm.) i przepisów wykonawczych do tej ustawy.
26.1.6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP;
26.1.7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
26.1.8. Posiada Pani/Pan:
a. prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b. prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania);
c. prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa
członkowskiego);
d. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy.
26.1.9. Nie przysługuje Pani/Panu:
a. prawo do usunięcia danych osobowych;
b. prawo do przenoszenia danych osobowych;
c. prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest konieczność wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Zamawiającym.
26.2. Ponadto Zamawiający informuje, iż:
26.2.1. w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;
26.2.2. wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 26.1.1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Wojnicza.
26.1.2. Kontakt do inspektora ochrony danych osobowych: Mariusz Merchut, email: rodo@wojnicz.pl.
26.1.3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w związku z koniecznością wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na zamawiającym, w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
26.1.4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 PZP oraz odpowiednie organy kontrole w zakresie ich kompetencji;
26.1.5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. Dane te mogą być przechowywane przez okres dłuższy niż wskazany, o ile wynika to z ustawy z dnia 14 lipca 1983
r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164 ze zm.) i przepisów wykonawczych do tej ustawy.
26.1.6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP;
26.1.7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
26.1.8. Posiada Pani/Pan:
a. prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b. prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania);
c. prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa
członkowskiego);
d. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy.
26.1.9. Nie przysługuje Pani/Panu:
a. prawo do usunięcia danych osobowych;
b. prawo do przenoszenia danych osobowych;
c. prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest konieczność wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Zamawiającym.
26.2. Ponadto Zamawiający informuje, iż:
26.2.1. w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;
26.2.2. wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: FZP.271.2.17.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 8
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 – Zimowe utrzymanie dróg w zakresie odśnieżania (utrzymanie przejezdności) i posypywania (usuwanie śliskości) w REJONIE 1:
Zakres rzeczowy przewidziany do wykonania: likwidacja śliskości i odśnieżanie dróg gminnych na terenie sołectw: Biadoliny Radłowskie, Łopoń:
Przewidywana ilość kilometrów:
Długość dróg do odśnieżania: 24 km,
Długość dróg do posypywania: 5 km;
Szacunkowa ilość wyjazdów na miesiąc: 3;
Maksymalna liczba kilometrów do odśnieżania w okresie realizacji umowy: 360 km;
Maksymalna liczba kilometrów do posypywanie w okresie realizacji umowy: 75 km.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
3. ZAMÓWIENIE OPCJONALNE (prawo opcji)W ramach Przedmiotu Umowy Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania prawa
opcji polegającego na zwiększeniu ilości wyjazdów objętych formularzem ofertowym, jednak nie więcej niż w zakresie 30 % ogólnej wartości zamówienia.
3.1. Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji w przypadku, gdy w związku z warunkami pogodowymi zostanie wykorzystane zamówienie podstawowe.
3.2. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od środków przeznaczonych na realizację niniejszych usług.
3.3. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może ale nie musi skorzystać w ramach realizacji Umowy. Zamawiający podejmie decyzję co do możliwości i woli skorzystania z zastrzeżonego prawa opcji, zgodnie z zapotrzebowaniem, posiadanymi możliwościami finansowymi oraz warunkami pogodowymi, które spowodują konieczność zwiększenia usług. Zastrzega się, iż zakres opcjonalny zamówienia objęty prawem opcji nie stanowi zobowiązania umownego (w tym finansowego) Zamawiającego zaciąganego w momencie zawarcia Umowy, a przewidywany zakres opcjonalny zamówienia nie jest gwarantowany do realizacji.
3.4. Niewykonanie przez Zamawiającego umowy w zakresie objętym „prawem opcji” nie
wymaga podania uzasadnienia. Wykonawcy nie przysługują wobec Zamawiającego
roszczenia odszkodowawcze z tytułu dostarczenia mniejszej ilości usług niż określone w „prawie opcji”. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawca nie może domagać się jego realizacji, jak również Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający nie skorzysta z prawa opcji.
3.5. Realizacja (uruchomienie) prawa opcji dokonywana jest poprzez złożenie Wykonawcy przez Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy pisemnego oświadczenia określającego zakres usługi. Realizacja (uruchomienie) prawa opcji (zakresu opcjonalnego zamówienia usługi) nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
3.6. Przedmiotowe prawo opcji może być realizowane przez Zamawiającego etapowo/
częściowo/ fragmentarycznie/ sukcesywnie w okresie realizacji zamówienia.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 – Zimowe utrzymanie dróg w zakresie odśnieżania (utrzymanie przejezdności) i posypywania( usuwanie śliskości) w REJONIE 2:
Zakres rzeczowy przewidziany do wykonania: likwidacji śliskości i odśnieżanie dróg gminnych na terenie sołectw: Dębina Łętowska, Dębina Zakrzowska, Zakrzów, Łukanowice :
Długość dróg do odśnieżania : 16 km;
Długość dróg do posypywania: 2 km
Szacunkowa liczba wyjazdów na miesiąc: 3;
Maksymalna liczba kilometrów do odśnieżania w okresie realizacji umowy: 240 km.
Maksymalna liczba kilometrów do posypywania w okresie realizacji umowy: 30 km
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
3. ZAMÓWIENIE OPCJONALNE (prawo opcji)W ramach Przedmiotu Umowy Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania prawa
opcji polegającego na zwiększeniu ilości wyjazdów objętych formularzem ofertowym, jednak nie więcej niż w zakresie 30 % ogólnej wartości zamówienia.
3.1. Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji w przypadku, gdy w związku z warunkami pogodowymi zostanie wykorzystane zamówienie podstawowe.
3.2. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od środków przeznaczonych na realizację niniejszych usług.
3.3. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może ale nie musi skorzystać w ramach realizacji Umowy. Zamawiający podejmie decyzję co do możliwości i woli skorzystania z zastrzeżonego prawa opcji, zgodnie z zapotrzebowaniem, posiadanymi możliwościami finansowymi oraz warunkami pogodowymi, które spowodują konieczność zwiększenia usług. Zastrzega się, iż zakres opcjonalny zamówienia objęty prawem opcji nie stanowi zobowiązania umownego (w tym finansowego) Zamawiającego zaciąganego w momencie zawarcia Umowy, a przewidywany zakres opcjonalny zamówienia nie jest gwarantowany do realizacji.
3.4. Niewykonanie przez Zamawiającego umowy w zakresie objętym „prawem opcji” nie
wymaga podania uzasadnienia. Wykonawcy nie przysługują wobec Zamawiającego
roszczenia odszkodowawcze z tytułu dostarczenia mniejszej ilości usług niż określone w „prawie opcji”. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawca nie może domagać się jego realizacji, jak również Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający nie skorzysta z prawa opcji.
3.5. Realizacja (uruchomienie) prawa opcji dokonywana jest poprzez złożenie Wykonawcy przez Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy pisemnego oświadczenia określającego zakres usługi. Realizacja (uruchomienie) prawa opcji (zakresu opcjonalnego zamówienia usługi) nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
3.6. Przedmiotowe prawo opcji może być realizowane przez Zamawiającego etapowo/
częściowo/ fragmentarycznie/ sukcesywnie w okresie realizacji zamówienia.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3 – Zimowe utrzymanie dróg w zakresie odśnieżania (utrzymanie przejezdności) i posypywania (usuwanie śliskości) w REJONIE 3:
Zakres rzeczowy przewidziany do wykonania: likwidacji śliskości odśnieżania dróg gminnych na terenie sołectw: Wojnicz, Isep:
Przewidywana ilość kilometrów:
Długość dróg do odśnieżania: 24 km;
Długość dróg do posypywania: 4 km
Szacunkowa liczba wyjazdów na miesiąc: 3;
Maksymalna liczba kilometrów do odśnieżania w okresie realizacji umowy: 360 km.
Maksymalna liczba kilometrów do posypywania w okresie realizacji umowy: 60 km
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
3. ZAMÓWIENIE OPCJONALNE (prawo opcji)W ramach Przedmiotu Umowy Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania prawa
opcji polegającego na zwiększeniu ilości wyjazdów objętych formularzem ofertowym, jednak nie więcej niż w zakresie 30 % ogólnej wartości zamówienia.
3.1. Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji w przypadku, gdy w związku z warunkami pogodowymi zostanie wykorzystane zamówienie podstawowe.
3.2. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od środków przeznaczonych na realizację niniejszych usług.
3.3. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może ale nie musi skorzystać w ramach realizacji Umowy. Zamawiający podejmie decyzję co do możliwości i woli skorzystania z zastrzeżonego prawa opcji, zgodnie z zapotrzebowaniem, posiadanymi możliwościami finansowymi oraz warunkami pogodowymi, które spowodują konieczność zwiększenia usług. Zastrzega się, iż zakres opcjonalny zamówienia objęty prawem opcji nie stanowi zobowiązania umownego (w tym finansowego) Zamawiającego zaciąganego w momencie zawarcia Umowy, a przewidywany zakres opcjonalny zamówienia nie jest gwarantowany do realizacji.
3.4. Niewykonanie przez Zamawiającego umowy w zakresie objętym „prawem opcji” nie
wymaga podania uzasadnienia. Wykonawcy nie przysługują wobec Zamawiającego
roszczenia odszkodowawcze z tytułu dostarczenia mniejszej ilości usług niż określone w „prawie opcji”. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawca nie może domagać się jego realizacji, jak również Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający nie skorzysta z prawa opcji.
3.5. Realizacja (uruchomienie) prawa opcji dokonywana jest poprzez złożenie Wykonawcy przez Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy pisemnego oświadczenia określającego zakres usługi. Realizacja (uruchomienie) prawa opcji (zakresu opcjonalnego zamówienia usługi) nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
3.6. Przedmiotowe prawo opcji może być realizowane przez Zamawiającego etapowo/
częściowo/ fragmentarycznie/ sukcesywnie w okresie realizacji zamówienia.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 4 – Zimowe utrzymanie w zakresie odśnieżania (utrzymanie przejezdności) i posypywania (usuwanie śliskości) w REJONIE 4:
Zakres rzeczowy przewidziany do wykonania: likwidacja śliskości i odśnieżanie dróg gminnych na terenie sołectw: Grabno, Milówka:
Długość dróg do odśnieżania: 26 km;
Długość dróg do posypywania: 15 km;
Szacunkowa liczba wyjazdów na miesiąc: 3;
Maksymalna liczba kilometrów do odśnieżania w okresie realizacji umowy: 390 km;
Maksymalna liczba kilometrów do posypywania w okresie realizacji umowy: 225 km.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
3. ZAMÓWIENIE OPCJONALNE (prawo opcji)W ramach Przedmiotu Umowy Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania prawa
opcji polegającego na zwiększeniu ilości wyjazdów objętych formularzem ofertowym, jednak nie więcej niż w zakresie 30 % ogólnej wartości zamówienia.
3.1. Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji w przypadku, gdy w związku z warunkami pogodowymi zostanie wykorzystane zamówienie podstawowe.
3.2. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od środków przeznaczonych na realizację niniejszych usług.
3.3. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może ale nie musi skorzystać w ramach realizacji Umowy. Zamawiający podejmie decyzję co do możliwości i woli skorzystania z zastrzeżonego prawa opcji, zgodnie z zapotrzebowaniem, posiadanymi możliwościami finansowymi oraz warunkami pogodowymi, które spowodują konieczność zwiększenia usług. Zastrzega się, iż zakres opcjonalny zamówienia objęty prawem opcji nie stanowi zobowiązania umownego (w tym finansowego) Zamawiającego zaciąganego w momencie zawarcia Umowy, a przewidywany zakres opcjonalny zamówienia nie jest gwarantowany do realizacji.
3.4. Niewykonanie przez Zamawiającego umowy w zakresie objętym „prawem opcji” nie
wymaga podania uzasadnienia. Wykonawcy nie przysługują wobec Zamawiającego
roszczenia odszkodowawcze z tytułu dostarczenia mniejszej ilości usług niż określone w „prawie opcji”. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawca nie może domagać się jego realizacji, jak również Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający nie skorzysta z prawa opcji.
3.5. Realizacja (uruchomienie) prawa opcji dokonywana jest poprzez złożenie Wykonawcy przez Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy pisemnego oświadczenia określającego zakres usługi. Realizacja (uruchomienie) prawa opcji (zakresu opcjonalnego zamówienia usługi) nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
3.6. Przedmiotowe prawo opcji może być realizowane przez Zamawiającego etapowo/
częściowo/ fragmentarycznie/ sukcesywnie w okresie realizacji zamówienia.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 5
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 5 - Zimowe utrzymanie w zakresie odśnieżania (utrzymanie przejezdności) i posypywania ( usuwanie śliskości) w REJONIE 5:
Zakres rzeczowy przewidziany do wykonania: likwidacji śliskości i odśnieżanie dróg gminnych na terenie sołectw: Więckowice, Rudka:
Długość dróg do odśnieżania: 9 km
Długość dróg do posypywania: 2 km
Szacunkowa ilość wyjazdów na miesiąc: 3;
Maksymalna liczba kilometrów do odśnieżania w okresie realizacji umowy: 135 km.
Maksymalna liczba kilometrów do posypywania w okresie realizacji umowy: 30 km
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
3. ZAMÓWIENIE OPCJONALNE (prawo opcji)W ramach Przedmiotu Umowy Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania prawa
opcji polegającego na zwiększeniu ilości wyjazdów objętych formularzem ofertowym, jednak nie więcej niż w zakresie 30 % ogólnej wartości zamówienia.
3.1. Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji w przypadku, gdy w związku z warunkami pogodowymi zostanie wykorzystane zamówienie podstawowe.
3.2. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od środków przeznaczonych na realizację niniejszych usług.
3.3. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może ale nie musi skorzystać w ramach realizacji Umowy. Zamawiający podejmie decyzję co do możliwości i woli skorzystania z zastrzeżonego prawa opcji, zgodnie z zapotrzebowaniem, posiadanymi możliwościami finansowymi oraz warunkami pogodowymi, które spowodują konieczność zwiększenia usług. Zastrzega się, iż zakres opcjonalny zamówienia objęty prawem opcji nie stanowi zobowiązania umownego (w tym finansowego) Zamawiającego zaciąganego w momencie zawarcia Umowy, a przewidywany zakres opcjonalny zamówienia nie jest gwarantowany do realizacji.
3.4. Niewykonanie przez Zamawiającego umowy w zakresie objętym „prawem opcji” nie
wymaga podania uzasadnienia. Wykonawcy nie przysługują wobec Zamawiającego
roszczenia odszkodowawcze z tytułu dostarczenia mniejszej ilości usług niż określone w „prawie opcji”. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawca nie może domagać się jego realizacji, jak również Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający nie skorzysta z prawa opcji.
3.5. Realizacja (uruchomienie) prawa opcji dokonywana jest poprzez złożenie Wykonawcy przez Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy pisemnego oświadczenia określającego zakres usługi. Realizacja (uruchomienie) prawa opcji (zakresu opcjonalnego zamówienia usługi) nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
3.6. Przedmiotowe prawo opcji może być realizowane przez Zamawiającego etapowo/
częściowo/ fragmentarycznie/ sukcesywnie w okresie realizacji zamówienia.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 6
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 6 – Zimowe utrzymanie w zakresie odśnieżania (utrzymanie przejezdności) i posypywania (usuwanie śliskości) w REJONIE 6:
Zakres rzeczowy przewidziany do wykonania: likwidacja śliskości i odśnieżanie dróg gminnych na terenie sołectwa: Olszyny:
Długość dróg do odśnieżania: 13 km;
Długość dróg do posypywania : 9 km;
Szacunkowa ilość wyjazdów na miesiąc: 3;
Maksymalna liczba kilometrów do odśnieżania w okresie realizacji umowy: 195 km;
Maksymalna liczba kilometrów do posypywania w okresie realizacji umowy: 135 km.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
3. ZAMÓWIENIE OPCJONALNE (prawo opcji)W ramach Przedmiotu Umowy Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania prawa
opcji polegającego na zwiększeniu ilości wyjazdów objętych formularzem ofertowym, jednak nie więcej niż w zakresie 30 % ogólnej wartości zamówienia.
3.1. Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji w przypadku, gdy w związku z warunkami pogodowymi zostanie wykorzystane zamówienie podstawowe.
3.2. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od środków przeznaczonych na realizację niniejszych usług.
3.3. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może ale nie musi skorzystać w ramach realizacji Umowy. Zamawiający podejmie decyzję co do możliwości i woli skorzystania z zastrzeżonego prawa opcji, zgodnie z zapotrzebowaniem, posiadanymi możliwościami finansowymi oraz warunkami pogodowymi, które spowodują konieczność zwiększenia usług. Zastrzega się, iż zakres opcjonalny zamówienia objęty prawem opcji nie stanowi zobowiązania umownego (w tym finansowego) Zamawiającego zaciąganego w momencie zawarcia Umowy, a przewidywany zakres opcjonalny zamówienia nie jest gwarantowany do realizacji.
3.4. Niewykonanie przez Zamawiającego umowy w zakresie objętym „prawem opcji” nie
wymaga podania uzasadnienia. Wykonawcy nie przysługują wobec Zamawiającego
roszczenia odszkodowawcze z tytułu dostarczenia mniejszej ilości usług niż określone w „prawie opcji”. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawca nie może domagać się jego realizacji, jak również Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający nie skorzysta z prawa opcji.
3.5. Realizacja (uruchomienie) prawa opcji dokonywana jest poprzez złożenie Wykonawcy przez Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy pisemnego oświadczenia określającego zakres usługi. Realizacja (uruchomienie) prawa opcji (zakresu opcjonalnego zamówienia usługi) nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
3.6. Przedmiotowe prawo opcji może być realizowane przez Zamawiającego etapowo/
częściowo/ fragmentarycznie/ sukcesywnie w okresie realizacji zamówienia.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 7
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 7 – Zimowe utrzymanie w zakresie odśnieżania (utrzymanie przejezdności) i posypywania (usuwanie śliskości) w REJONIE 7:
Zakres rzeczowy przewidziany do wykonania: likwidacja śliskości i odśnieżanie dróg gminnych na terenie sołectw: Wielka Wieś, Sukmanie:
Długość dróg do odśnieżania: 17 km;
Długość dróg do posypywania: 2 km
Szacunkowa ilość wyjazdów na miesiąc: 3;
Maksymalna liczba kilometrów do odśnieżania w okresie realizacji umowy: 255 km.
Maksymalna liczba kilometrów do posypywania w okresie realizacji umowy: 30 km
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
3. ZAMÓWIENIE OPCJONALNE (prawo opcji)W ramach Przedmiotu Umowy Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania prawa
opcji polegającego na zwiększeniu ilości wyjazdów objętych formularzem ofertowym, jednak nie więcej niż w zakresie 30 % ogólnej wartości zamówienia.
3.1. Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji w przypadku, gdy w związku z warunkami pogodowymi zostanie wykorzystane zamówienie podstawowe.
3.2. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od środków przeznaczonych na realizację niniejszych usług.
3.3. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może ale nie musi skorzystać w ramach realizacji Umowy. Zamawiający podejmie decyzję co do możliwości i woli skorzystania z zastrzeżonego prawa opcji, zgodnie z zapotrzebowaniem, posiadanymi możliwościami finansowymi oraz warunkami pogodowymi, które spowodują konieczność zwiększenia usług. Zastrzega się, iż zakres opcjonalny zamówienia objęty prawem opcji nie stanowi zobowiązania umownego (w tym finansowego) Zamawiającego zaciąganego w momencie zawarcia Umowy, a przewidywany zakres opcjonalny zamówienia nie jest gwarantowany do realizacji.
3.4. Niewykonanie przez Zamawiającego umowy w zakresie objętym „prawem opcji” nie
wymaga podania uzasadnienia. Wykonawcy nie przysługują wobec Zamawiającego
roszczenia odszkodowawcze z tytułu dostarczenia mniejszej ilości usług niż określone w „prawie opcji”. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawca nie może domagać się jego realizacji, jak również Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający nie skorzysta z prawa opcji.
3.5. Realizacja (uruchomienie) prawa opcji dokonywana jest poprzez złożenie Wykonawcy przez Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy pisemnego oświadczenia określającego zakres usługi. Realizacja (uruchomienie) prawa opcji (zakresu opcjonalnego zamówienia usługi) nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
3.6. Przedmiotowe prawo opcji może być realizowane przez Zamawiającego etapowo/
częściowo/ fragmentarycznie/ sukcesywnie w okresie realizacji zamówienia.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 8
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 8 – Zimowe utrzymanie w zakresie odśnieżania (utrzymanie przejezdności) i posypywania (usuwanie śliskości) w REJONIE 8:
Zakres rzeczowy przewidziany do wykonania: likwidacja śliskości i odśnieżania dróg gminnych na terenie miasta Wojnicz, ul. Krakowska, Tarnowska, Zielony Park Przemysłowy, była droga wojewódzka od Dębiny Łętowskiej do ronda w Wielkiej Wsi:
Długość dróg do odśnieżania: 13 km;
Długość dróg do posypywania:13 km
Szacunkowa ilość wyjazdów na miesiąc: 3;
Maksymalna liczba kilometrów do odśnieżania w okresie realizacji umowy: 195 km.
Maksymalna liczba kilometrów do posypywania w okresie realizacji umowy: 195 km
4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
3. ZAMÓWIENIE OPCJONALNE (prawo opcji)W ramach Przedmiotu Umowy Zamawiający przewiduje możliwość zastosowania prawa
opcji polegającego na zwiększeniu ilości wyjazdów objętych formularzem ofertowym, jednak nie więcej niż w zakresie 30 % ogólnej wartości zamówienia.
3.1. Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji w przypadku, gdy w związku z warunkami pogodowymi zostanie wykorzystane zamówienie podstawowe.
3.2. Zamawiający uzależnia możliwość skorzystania z prawa opcji od środków przeznaczonych na realizację niniejszych usług.
3.3. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może ale nie musi skorzystać w ramach realizacji Umowy. Zamawiający podejmie decyzję co do możliwości i woli skorzystania z zastrzeżonego prawa opcji, zgodnie z zapotrzebowaniem, posiadanymi możliwościami finansowymi oraz warunkami pogodowymi, które spowodują konieczność zwiększenia usług. Zastrzega się, iż zakres opcjonalny zamówienia objęty prawem opcji nie stanowi zobowiązania umownego (w tym finansowego) Zamawiającego zaciąganego w momencie zawarcia Umowy, a przewidywany zakres opcjonalny zamówienia nie jest gwarantowany do realizacji.
3.4. Niewykonanie przez Zamawiającego umowy w zakresie objętym „prawem opcji” nie
wymaga podania uzasadnienia. Wykonawcy nie przysługują wobec Zamawiającego
roszczenia odszkodowawcze z tytułu dostarczenia mniejszej ilości usług niż określone w „prawie opcji”. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawca nie może domagać się jego realizacji, jak również Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający nie skorzysta z prawa opcji.
3.5. Realizacja (uruchomienie) prawa opcji dokonywana jest poprzez złożenie Wykonawcy przez Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy pisemnego oświadczenia określającego zakres usługi. Realizacja (uruchomienie) prawa opcji (zakresu opcjonalnego zamówienia usługi) nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga zawarcia aneksu do umowy.
3.6. Przedmiotowe prawo opcji może być realizowane przez Zamawiającego etapowo/
częściowo/ fragmentarycznie/ sukcesywnie w okresie realizacji zamówienia.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na telefoniczne zgłoszenie Zamawiającego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
11.1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który:11.1.1. spełnia warunki dotyczące zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
11.1.2. spełnia warunki dotyczące uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
11.1.3. spełnia warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
11.1.4. spełnia warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający wymaga, aby Wykonawca spełniał warunki umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości dotyczące:
11.1.4.1. potencjału technicznego Wykonawcy:
Zamawiający uzna że warunek potencjału technicznego Wykonawcy jest spełniony, jeśli Wykonawca dysponuje min. 1 sprzętem o napędzie 4x4 do odśnieżania i 1 sprzętem o napędzie 4x4 do posypywania (istnieje możliwość aby na jednym sprzęcie zamontowany był zarówno pług do odśnieżania jak i posypywarka do likwidowania śliskości na drodze) na 1 część zamówienia. W przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia na więcej niż 1 część, należy przedstawić adekwatną krotność posiadanych sprzętów wynikającą z ilości części, na które Wykonawca zamierza złożyć ofertę.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 12.2. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień składania:
12.2.1. wykaz urządzeń technicznych (pojazdów) dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami – w zakresie potwierdzającym spełnienie warunku określonego w pkt. 11.1.4.1. Wzór wykazu urządzeń do ewentualnego wykorzystania stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
12.1. Do oferty każdy Wykonawca zobowiązany jest dołączyć:12.1.1. Wypełniony formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 2 do SWZ.
12.1.2. Aktualne na dzień składania ofert:
12.1.2.1. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy PZP – załącznik nr 4c do SWZ, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w SWZ,
12.1.2.2. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składane na podstawie art. 125 ust 1 ustawy PZP – załącznik nr 4a do SWZ w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w SWZ,
12.1.2.3. Oświadczenia, o których mowa w pkt. 12.1.2.1. i 12.1.2.2. SWZ stanowią dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia, spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępując wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
12.1.3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w punktach: 12.1.2.1 i 12.1.2.2, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby załącznik 4b oraz 4d do SWZ).
12.1.4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w punktach: 12.1.2.1 i 12.1.2.2, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
12.1.5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonują poszczególni wykonawcy – załącznik nr 6 do SWZ – jeżeli dotyczy.
12.1.6. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby o którym mowa w pkt. 11.3.3 do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca, realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów – złożonych pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym - załącznik nr 5 do SWZ – jeżeli dotyczy.
12.1.7. Dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy/pełnomocnictwo.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
11.2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia:11.2.1. Szczególny sposób spełniania przez takich Wykonawców warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie określa.
11.2.2. Wykonawcy tacy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.
11.2.3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w pkt. 11.1.2 SWZ jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
11.2.4. Do Wykonawców takich stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące Wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartych w umowie w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem wnioskowanych warunków ich wprowadzenia. Wszystkie poniższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.2. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie:
1) zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z uwagi na utrzymujące się, niekorzystne warunki atmosferyczne, w szczególności długotrwałe ujemne temperatury;
2) zmianie sposobu świadczenia usług wynikającego np. ze zmian technologicznych, jeżeli jest to korzystne dla Zamawiającego, pod warunkiem utrzymania dotychczasowego wynagrodzenia.
3. Wszelkie zmiany umowy wymagają aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-24 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem platformy https://ezamowienia.gov.pl - zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-24 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-23
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. W Specyfikacji Warunków Zamówienia zawarte są szczegółowe informacje i wytyczne dla Wykonawców ubiegających się o uzyskanie niniejszego zamówienia publicznego.2. Z postępowania wyklucza się Wykonawcę, wobec którego zachodzą przesłanki wykluczenia z postępowania określone w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 7-10 PZP oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r. poz. 514).