BZP: Odbudowana droga gminna Ochotnica Górna - Mostkowe 363922K w km 0+000 - 0+380 wraz z przepustem w km 0+280
17.09.2025
2025/BZP 00428752/01
Gmina Ochotnica Dolna
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Odbudowana droga gminna Ochotnica Górna - Mostkowe 363922K w km 0+000 - 0+380 wraz z przepustem w km 0+280
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ochotnica Dolna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892587
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dłubacze 160
1.5.2.) Miejscowość: Ochotnica Dolna
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-452
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@ochotnica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ochotnica.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbudowana droga gminna Ochotnica Górna - Mostkowe 363922K w km 0+000 - 0+380 wraz z przepustem w km 0+280
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f18fee4b-2665-4fd4-b8e4-a5aaf8c39344
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00428752
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00066711/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Odbudowa drogi gminnej 363922K Mostkowe w km 0+010 – 0+280 w Ochotnicy Górnej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-f18fee4b-2665-4fd4-b8e4-a5aaf8c393443.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a
Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wszelkie informacje dotyczące
wymagań technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zostały opisane w
specyfikacji oraz w Regulaminie Platformy e-Zamówienia, dostępnym na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO została zamieszczona w Załączniku do SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Ograniczenia stosowania zostały zawarte w Klauzuli informacyjnej, stanowiącej
Załącznik do SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WZ.271.1.7.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie Odbudowy drogi gminnej Ochotnica Górna - Mostkowe 363922K w km 0+000 - 0+380 wraz z przepustem w km 0+280, Gmina Ochotnica Dolna
2. Zakres zamówienia obejmuje:
1) Zadanie 1: Odbudowa drogi gminnej 363922K Ochotnica Górna - Os. Mostkowe w km 0+000 - 0+380 położonej w Ochotnicy Górnej, Gmina Ochotnica Dolna.
a) Roboty przygotowawcze – ścinanie poboczy.
b) Uzupełnienie narzutu kamiennego.
c) Roboty nawierzchniowe jezdni (mostek + do krawędzi drogi powiatowej)- wyrównanie średnio 3cm + scieralna 4cm - 15mbx5,00m=45m2
d) Roboty nawierzchniowe jezdni w km 0+015 - 0+265 oraz 0+300 - 0+380 (od krawędzi mostu w górę) - wyrównanie średnio 3cm + siatka + wiążąca gr. 5cm + scieralna 4cm - 330mbx3,00m+ poszerzenie 32mbx1,0 + skrzyżowanie 23m2=1045m2
e) Pobocza obustronne szerokości 0,75m.
f) Oczyszczenie, pogłębienie i wyprofilowanie rowu.
g) Montaż barier drogowych oraz przebicie barier istniejących.
h) Demontaż starej kraty i montaż wodościeku poprzecznego typu Aco-drain lub równoważnych D400 o szer. zewn. 40cm i wysokości 40/50cm
i) Montaż wodościeków poprzecznych typu Aco-drain lub równoważnych D400 o szer. zewn. 40cm i wysokości 40/50cm - 2 sztuki (5mb i 12mb)
j) Naprawa warsztatowej balustrady mostowej na moście żelbetowym - prostowanie, spawanie, mocowanie, malowanie.
Uwaga:
Szczegółowy zakres oraz ilość robót określa przedmiar robót. W gestii Wykonawcy pozostaje dokonanie oględzin przedmiotowego odcinka drogowego w terenie, w celu rzetelnego skalkulowania oferty cenowej.
2) Zadanie 2: Odbudowa przepustu w km 0+280 w ciągu drogi gminnej 363922K Ochotnica Górna - Os. Mostkowe, Gmina Ochotnica Dolna.
a) Rozebranie części nawierzchni drogowej oraz rozebranie istniejącego przepustu.
b) Roboty ziemne i umocnienie koryta cieku wodnego.
c) Budowa przepustu ramowego wraz ze ściankami czołowymi i umocnieniem części wlotowej i wylotowej przepustu.
d) Odtworzenie konstrukcji drogowej w rejonie przepustu.
e) Instalowanie barier i poręczy zabezpieczających.
f) Roboty wykończeniowe i porządkowe.
Uwaga:
Szczegółowy zakres oraz ilość robót określają przedmiar robót oraz dokumentacja techniczna. W gestii Wykonawcy pozostaje dokonanie oględzin przedmiotowego odcinka drogowego w terenie, w celu rzetelnego skalkulowania oferty cenowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45221111-3 - Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych
45233320-8 - Fundamentowanie dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-01
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający będzie rozpatrywał oferty Wykonawców, którzy:4.1) wykażą się niezbędnym doświadczeniem, tj. nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - wykonali należycie w ramach 1 umowy o wartości co najmniej 400 000,00 PLN brutto (słownie: czterystu tysięcy złotych 00/100), co najmniej 1 (słownie: jedne) roboty budowlane polegające łącznie na:
- budowie, przebudowie lub remoncie (w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego) nawierzchni jezdni oraz
- budowie przepustu ramowego (w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego).
Zamawiający dopuści również doświadczenie wykonawcy w zakresie w/w robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj”;
4.2) wykażą się dysponowaniem osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, tj. minimum 1 (słownie: jedną) osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy przy realizacji przedmiotowego zamówienia, posiadającą:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej oraz uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej mostowej
lub
- uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń
Uprawnienia, o których mowa powyżej, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz.725 ze zm.) lub aktualne odpowiadające im kwalifikacje, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w zakresie objętym niniejszym zamówieniem. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo Budowlane mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulacje odrębne stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 334). W przypadku osób będących obywatelami państw członkowskich UE, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym – prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium RP winno być potwierdzone odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub prawa do świadczenia usług transgranicznych.
Dopuszcza się uprawnienia równoważne (uprawnienia pozwalające na kierowanie robotami objętymi przedmiotem zamówienia) – dla osób, które posiadają uprawnienia uzyskane przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i zachowały uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3. Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych:
3.1 wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty - warunki zostały określone w Rozdz. VIII pkt 1 ppkt 4), 4.1) SWZ,
Uwaga: w przypadku podania wartości w walucie innej niż PLN, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP, który jest dostępny pod adresem www.nbp.pl opublikowany w dniu przekazania ogłoszenia do e-Zamówień.
3.2. Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w Rozdz. VIII pkt 1 ppkt 4, 4.2) SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:a) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X pkt 1 SWZ – Załącznik nr 3 do SWZ;
b) zobowiązanie podmiotów udostępniających zasoby do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeżeli dotyczy) - Załącznik nr 4 do SWZ;
c) oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty wykonują poszczególni wykonawcy (jeżeli dotyczy) - Załącznik nr 5 do SWZ;
d) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (jeżeli dotyczy) - Załącznik nr 6 do SWZ;
e) dokumenty, z których wynika umocowanie osób do reprezentowania Wykonawcy,
w szczególności:
odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania albo wskazanie danych umożliwiających dostęp do tych dokumentów, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych,
pełnomocnictwo lub inny dokument, o którym mowa w pkt 8 poniżej (jeżeli dotyczy);
f) uzasadnienie, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r., poz. 1233) (jeżeli dotyczy).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartych umów w stosunku do treści wybranych ofert w zakresieuregulowanym w art. 454-455 ustawy oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.