BZP: Opracowanie operatów wodnoprawnych wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia wodnoprawnego dla obiektów hydrotechnicznych na terenie ZZ Tczew w podziale na części
18.09.2025
2025/BZP 00429389/01
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie operatów wodnoprawnych wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia wodnoprawnego dla obiektów hydrotechnicznych na terenie ZZ Tczew w podziale na części
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368302575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Chałubińskiego 8
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-613
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.7.) Numer telefonu: 58 326 18 88
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia-gd@wody.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/wody-polskie
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie operatów wodnoprawnych wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia wodnoprawnego dla obiektów hydrotechnicznych na terenie ZZ Tczew w podziale na części
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3fdbcea3-bfc6-46a8-b116-4fc1d2d93136
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00429389
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00112251/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.278 Opracowanie operatów wodnoprawnych wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia wodnoprawnego dla obiektów hydrotechnicznych na terenie ZZ Tczew w podziale na części
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r23730,Opracowanie-operatow-wodnoprawnych-wraz-z-uzyskaniem-decyzji-pozwolenia-wodnopra.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://przetargi.wody.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1 Zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy Pzp, komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej (dalej jako „Platforma”), pod adresem: https://przetargi.wody.gov.pl
2 Korzystanie z Platformy jest nieodpłatne. Instrukcja korzystania z Platformy znajduje się pod adresem https://przetargi.wody.gov.pl w zakładce: Instrukcja dla Wykonawców.
3 Korzystanie z Platformy nie wymaga zarejestrowania konta na Platformie.
4 Dokumenty związane z postępowaniem Zamawiający zamieszcza na Platformie w zakładce z przedmiotowym postępowaniem.
5 Celem skomunikowania się z Zamawiającym (z wyłączeniem złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, których sposób złożenia został opisany w pkt 14.1 – 14.6 SWZ, Wykonawca korzysta z zakładki „Zapytaj”. Zakładka ta służy również Zamawiającemu do komunikacji z Wykonawcami.
6 Za datę wpływu wszelkiej korespondencji do Zamawiającego, w tym złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, uważa się datę wczytania korespondencji na Platformie i przekazania przy jej użyciu.
Szczegółowe wymagania dotyczące korespondencji elektronicznej zostały określone w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie z siedzibą w Warszawie przy ul. Tytusa Chałubińskiego 8,
00-613 Warszawa, REGON: 368302575, NIP: 527-282-56-16;
b) kontakt z Inspektorem ochrony danych w PGW WP możliwy jest pod adresem
e-mail: iod@wody.gov.pl;
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego oznaczonego numerem postępowania G.ROZ.2710.66.2025 prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych;
d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz
art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych;
e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy
z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono postępowanie o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy z dnia
11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych;
g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
h) posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym
z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO;
i) nie przysługuje Państwu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: G.ROZ.2710.66.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część zamówienia nr 1: Aktualizacja operatu wodnoprawnego oraz instrukcji gospodarowania wodą celem uzyskania pozwolenia wodnoprawnego, na piętrzenie i retencjonowanie wód powierzchniowych, na jazie Gonty dla Jeziora Dzierzgoń gm. Prabuty
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i warunki realizacji zamówienia dla każdej części zamówienia określają:
Opis przedmiotu zamówienia dla każdej części zamówienia– Załącznik Nr 1 do SWZ.
Projektowane postanowienia umowy – Załącznik Nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
22473000-6 - Instrukcje techniczne
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 50 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1 Ocenie będą podlegały oferty ważne, tj. oferty niepodlegające odrzuceniu oddzielnie do każdej części zamówienia.
2 Oferty oceniane będą na podstawie następujących kryteriów:
2.1 Cena oferty brutto [C] – waga 60 %
2.2 Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia [D] – waga 40 %.
3 Ocena ofert zostanie dokonana wg poniższego wzoru:
P = C + D
gdzie:
P – łączna liczba punktów przyznanych badanej ofercie,
C – liczba punktów w kryterium „Cena oferty brutto”,
D – liczba punktów w kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia”.
4 Ocena w poszczególnych kryteriach dokonywana będzie na poniższych zasadach:
4.1 Kryterium „Cena oferty brutto [C]”
Każda spośród ofert nie podlegających odrzuceniu będzie punktowana w kryterium określonym w pkt 15.2.1 SWZ poprzez porównanie ceny brutto oferty badanej dla danej części zamówienia do ceny brutto najniższej spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu dla danej części zamówienia, wg poniższego wzoru:
C = (Cn : Cb) x 60 pkt
gdzie:
C – ilość punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium „Cena oferty brutto”
Cn – cena brutto najniższa spośród wszystkich ofert podlegających ocenie,
Cb – cena brutto oferty badanej.
Maksymalnie w kryterium „Cena oferty brutto” oferta może uzyskać 60 punktów.
4.2 Kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia [D]”
Kryterium będzie rozpatrywane na podstawie informacji zawartych w pkt 2 Formularza Oferty w badanej ofercie dla każdej części zamówienia osobno.
W przypadku gdy Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę posiadającą doświadczenie wymagane w pkt. 7.2.4.2 SWZ tj. posiadającą doświadczenie w wykonywaniu co najmniej dwóch operatów wodnoprawnych wraz z instrukcją gospodarowania wodą zostanie przyznane 0 punktów,
W przypadku gdy Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę posiadającą doświadczenie w wykonywaniu co najmniej trzech operatów wodnoprawnych wraz z instrukcją gospodarowania wodą zostanie przyznane 20 punktów,
W przypadku gdy Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę posiadającą doświadczenie w wykonywaniu co najmniej czterech operatów wodnoprawnych wraz z instrukcją gospodarowania wodą zostanie przyznane 30 punktów,
W przypadku gdy Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę posiadającą doświadczenie w wykonywaniu co najmniej pięciu lub więcej operatów wodnoprawnych wraz z instrukcją gospodarowania wodą zostanie przyznane 40 punktów,
Maksymalnie w kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia” oferta może uzyskać 40 punktów.
5 Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która łącznie (suma punktów przyznanych we wszystkich kryteriach oceny ofert) uzyska największą liczbę punktów obliczonych zgodnie z wzorem określonym w pkt 15.3 SWZ dla danej części zamówienia.
6 Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część zamówienia nr 2: Opracowanie operatu wodnoprawnego wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia wodnoprawnego dla stacji pomp Gardeja
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i warunki realizacji zamówienia dla każdej części zamówienia określają:
Opis przedmiotu zamówienia dla każdej części zamówienia– Załącznik Nr 1 do SWZ.
Projektowane postanowienia umowy – Załącznik Nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
22473000-6 - Instrukcje techniczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 50 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1 Ocenie będą podlegały oferty ważne, tj. oferty niepodlegające odrzuceniu oddzielnie do każdej części zamówienia.
2 Oferty oceniane będą na podstawie następujących kryteriów:
2.1 Cena oferty brutto [C] – waga 60 %
2.2 Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia [D] – waga 40 %.
3 Ocena ofert zostanie dokonana wg poniższego wzoru:
P = C + D
gdzie:
P – łączna liczba punktów przyznanych badanej ofercie,
C – liczba punktów w kryterium „Cena oferty brutto”,
D – liczba punktów w kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia”.
4 Ocena w poszczególnych kryteriach dokonywana będzie na poniższych zasadach:
4.1 Kryterium „Cena oferty brutto [C]”
Każda spośród ofert nie podlegających odrzuceniu będzie punktowana w kryterium określonym w pkt 15.2.1 SWZ poprzez porównanie ceny brutto oferty badanej dla danej części zamówienia do ceny brutto najniższej spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu dla danej części zamówienia, wg poniższego wzoru:
C = (Cn : Cb) x 60 pkt
gdzie:
C – ilość punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium „Cena oferty brutto”
Cn – cena brutto najniższa spośród wszystkich ofert podlegających ocenie,
Cb – cena brutto oferty badanej.
Maksymalnie w kryterium „Cena oferty brutto” oferta może uzyskać 60 punktów.
4.2 Kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia [D]”
Kryterium będzie rozpatrywane na podstawie informacji zawartych w pkt 2 Formularza Oferty w badanej ofercie dla każdej części zamówienia osobno.
W przypadku gdy Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę posiadającą doświadczenie wymagane w pkt. 7.2.4.2 SWZ tj. posiadającą doświadczenie w wykonywaniu co najmniej dwóch operatów wodnoprawnych wraz z instrukcją gospodarowania wodą zostanie przyznane 0 punktów,
W przypadku gdy Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę posiadającą doświadczenie w wykonywaniu co najmniej trzech operatów wodnoprawnych wraz z instrukcją gospodarowania wodą zostanie przyznane 20 punktów,
W przypadku gdy Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę posiadającą doświadczenie w wykonywaniu co najmniej czterech operatów wodnoprawnych wraz z instrukcją gospodarowania wodą zostanie przyznane 30 punktów,
W przypadku gdy Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę posiadającą doświadczenie w wykonywaniu co najmniej pięciu lub więcej operatów wodnoprawnych wraz z instrukcją gospodarowania wodą zostanie przyznane 40 punktów,
Maksymalnie w kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia” oferta może uzyskać 40 punktów.
5 Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która łącznie (suma punktów przyznanych we wszystkich kryteriach oceny ofert) uzyska największą liczbę punktów obliczonych zgodnie z wzorem określonym w pkt 15.3 SWZ dla danej części zamówienia.
6 Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część zamówienia nr 3: Opracowanie operatu wodnoprawnego wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia wodnoprawnego dla stacji pomp Łasin
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i warunki realizacji zamówienia dla każdej części zamówienia określają:
Opis przedmiotu zamówienia dla każdej części zamówienia– Załącznik Nr 1 do SWZ.
Projektowane postanowienia umowy – Załącznik Nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
22473000-6 - Instrukcje techniczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 50 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1 Ocenie będą podlegały oferty ważne, tj. oferty niepodlegające odrzuceniu oddzielnie do każdej części zamówienia.
2 Oferty oceniane będą na podstawie następujących kryteriów:
2.1 Cena oferty brutto [C] – waga 60 %
2.2 Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia [D] – waga 40 %.
3 Ocena ofert zostanie dokonana wg poniższego wzoru:
P = C + D
gdzie:
P – łączna liczba punktów przyznanych badanej ofercie,
C – liczba punktów w kryterium „Cena oferty brutto”,
D – liczba punktów w kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia”.
4 Ocena w poszczególnych kryteriach dokonywana będzie na poniższych zasadach:
4.1 Kryterium „Cena oferty brutto [C]”
Każda spośród ofert nie podlegających odrzuceniu będzie punktowana w kryterium określonym w pkt 15.2.1 SWZ poprzez porównanie ceny brutto oferty badanej dla danej części zamówienia do ceny brutto najniższej spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu dla danej części zamówienia, wg poniższego wzoru:
C = (Cn : Cb) x 60 pkt
gdzie:
C – ilość punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium „Cena oferty brutto”
Cn – cena brutto najniższa spośród wszystkich ofert podlegających ocenie,
Cb – cena brutto oferty badanej.
Maksymalnie w kryterium „Cena oferty brutto” oferta może uzyskać 60 punktów.
4.2 Kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia [D]”
Kryterium będzie rozpatrywane na podstawie informacji zawartych w pkt 2 Formularza Oferty w badanej ofercie dla każdej części zamówienia osobno.
W przypadku gdy Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę posiadającą doświadczenie wymagane w pkt. 7.2.4.2 SWZ tj. posiadającą doświadczenie w wykonywaniu co najmniej dwóch operatów wodnoprawnych wraz z instrukcją gospodarowania wodą zostanie przyznane 0 punktów,
W przypadku gdy Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę posiadającą doświadczenie w wykonywaniu co najmniej trzech operatów wodnoprawnych wraz z instrukcją gospodarowania wodą zostanie przyznane 20 punktów,
W przypadku gdy Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę posiadającą doświadczenie w wykonywaniu co najmniej czterech operatów wodnoprawnych wraz z instrukcją gospodarowania wodą zostanie przyznane 30 punktów,
W przypadku gdy Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę posiadającą doświadczenie w wykonywaniu co najmniej pięciu lub więcej operatów wodnoprawnych wraz z instrukcją gospodarowania wodą zostanie przyznane 40 punktów,
Maksymalnie w kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia” oferta może uzyskać 40 punktów.
5 Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która łącznie (suma punktów przyznanych we wszystkich kryteriach oceny ofert) uzyska największą liczbę punktów obliczonych zgodnie z wzorem określonym w pkt 15.3 SWZ dla danej części zamówienia.
6 Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część zamówienia nr 4: Opracowanie operatu wodnoprawnego wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia wodnoprawnego dla stacji pomp Wielkie Walichnowy
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i warunki realizacji zamówienia dla każdej części zamówienia określają:
Opis przedmiotu zamówienia dla każdej części zamówienia– Załącznik Nr 1 do SWZ.
Projektowane postanowienia umowy – Załącznik Nr 7 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71322000-1 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
22473000-6 - Instrukcje techniczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 50 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1 Ocenie będą podlegały oferty ważne, tj. oferty niepodlegające odrzuceniu oddzielnie do każdej części zamówienia.
2 Oferty oceniane będą na podstawie następujących kryteriów:
2.1 Cena oferty brutto [C] – waga 60 %
2.2 Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia [D] – waga 40 %.
3 Ocena ofert zostanie dokonana wg poniższego wzoru:
P = C + D
gdzie:
P – łączna liczba punktów przyznanych badanej ofercie,
C – liczba punktów w kryterium „Cena oferty brutto”,
D – liczba punktów w kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia”.
4 Ocena w poszczególnych kryteriach dokonywana będzie na poniższych zasadach:
4.1 Kryterium „Cena oferty brutto [C]”
Każda spośród ofert nie podlegających odrzuceniu będzie punktowana w kryterium określonym w pkt 15.2.1 SWZ poprzez porównanie ceny brutto oferty badanej dla danej części zamówienia do ceny brutto najniższej spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu dla danej części zamówienia, wg poniższego wzoru:
C = (Cn : Cb) x 60 pkt
gdzie:
C – ilość punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium „Cena oferty brutto”
Cn – cena brutto najniższa spośród wszystkich ofert podlegających ocenie,
Cb – cena brutto oferty badanej.
Maksymalnie w kryterium „Cena oferty brutto” oferta może uzyskać 60 punktów.
4.2 Kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia [D]”
Kryterium będzie rozpatrywane na podstawie informacji zawartych w pkt 2 Formularza Oferty w badanej ofercie dla każdej części zamówienia osobno.
W przypadku gdy Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę posiadającą doświadczenie wymagane w pkt. 7.2.4.2 SWZ tj. posiadającą doświadczenie w wykonywaniu co najmniej dwóch operatów wodnoprawnych wraz z instrukcją gospodarowania wodą zostanie przyznane 0 punktów,
W przypadku gdy Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę posiadającą doświadczenie w wykonywaniu co najmniej trzech operatów wodnoprawnych wraz z instrukcją gospodarowania wodą zostanie przyznane 20 punktów,
W przypadku gdy Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę posiadającą doświadczenie w wykonywaniu co najmniej czterech operatów wodnoprawnych wraz z instrukcją gospodarowania wodą zostanie przyznane 30 punktów,
W przypadku gdy Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osobę posiadającą doświadczenie w wykonywaniu co najmniej pięciu lub więcej operatów wodnoprawnych wraz z instrukcją gospodarowania wodą zostanie przyznane 40 punktów,
Maksymalnie w kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia” oferta może uzyskać 40 punktów.
5 Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SWZ. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która łącznie (suma punktów przyznanych we wszystkich kryteriach oceny ofert) uzyska największą liczbę punktów obliczonych zgodnie z wzorem określonym w pkt 15.3 SWZ dla danej części zamówienia.
6 Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1 W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu:1.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
1.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w powyższym zakresie.
1.4 zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek, jeżeli:
1.4.1 wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie usługi, z których każda obejmowała wykonanie operatu wodnoprawnego wraz z instrukcją gospodarowania wodą dla każdej z części osobno.
Uwaga:
1) Poprzez wykonaną/zakończoną usługę należy rozumieć zrealizowanie/ zakończenie potwierdzone Protokołem odbioru usług lub równoważnym dokumentem.
2) W przypadku, gdy w ramach usługi (zamówienia) realizowany był szerszy zakres prac, należy podać zakres usług potwierdzających spełnienie warunku określonego przez Zamawiającego.
3) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami doświadczenie na potwierdzenie powyższego warunku dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
4) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia powyższy warunek musi spełniać w całości co najmniej jeden z tych Wykonawców.
5) W przypadku polegania przez Wykonawcę na zdolnościach podmiotu udostępniającego zasoby, w myśl art. 118 ustawy Pzp, powyższy warunek musi spełniać w całości podmiot udostępniający zasoby;
1.4.2 do realizacji zamówienia skieruje, co najmniej:
jedną osobę posiadającą doświadczenie w wykonywaniu co najmniej dwóch operatów wodnoprawnych wraz z instrukcją gospodarowania wodą
2 Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy w pkt 7.1 SWZ.
3 W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4 Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5 W przypadku, gdy Wykonawca powołuje się na doświadczenie nabyte w ramach zamówienia zrealizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca wykazywał doświadczenie grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie
i konkretnie nie wykonywał danego zakresu czynności. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień w zakresie faktycznie i konkretnie zrealizowanego zakresu czynności.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, składane na wezwanie Zamawiającego przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona (podmiotowe środki dowodowe):
1 oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w:
art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa Narodowego.
Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 8 do SWZ.
2 odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzona nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;
Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp w ww. terminie składa również, aktualne na dzień złożenia, oświadczenia lub dokumenty wymienione w pkt 10.3 SWZ, dotyczące każdego z tych podmiotów
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, składane na wezwanie Zamawiającego przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona (podmiotowe środki dowodowe):
1 w zakresie warunku określonego w pkt 7.2.4.1 SWZ – wykaz usług wykonanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy..
Powyższe okresy liczy się zgodnie z § 9 ust. 2 rozporządzenia MR.
Wzór wykazu usług stanowi Załącznik Nr 9 do SWZ.
2 w zakresie warunku określonego w pkt 7.2.4.2 SWZ – wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wzór wykazu osób stanowi Załącznik Nr 10 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oferta: na ofertę składa się Formularz Oferty zgodny w treści z Zał.2 do SWZ2. Oświadczenia lub dokum. składane razem z ofertą:
a) dokumenty potwierdzające uprawnienie do podpisania oferty oraz do podpisania lub poświadczenia zazgodność z orygin. składanych oświadczeń lub dokumentów. Jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
ewidencji dokumentem właściwym jest odpis lub informacja z KRS, CEiDG lub innego właśc. rejestru lub dokumenty na podstawie których dokonuje się wpisu do właśc. rejestru lub ewidencji, np. uchwała właściwego organu Wykonawcy.
Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia odpisu lub informacji z KRS, CEiDG lub innego właściwego rejestru w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, a Wykonawca wskazał dane umożliwiające
dostęp do tych dokumentów.
Niniejszy zapis dotyczy także podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych
w art.118 ustawy Pzp.
b) pełnomocnictwo, w przypadku, gdy ofertę lub załączone do niej oświadczenia lub dokumenty podpisuje pełnomocnik.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zam., ewentualnie umowa o
współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo (np. umowa konsorcjum, umowa spółki cywilnej).
c) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postęp., zgodne w treści z Zał.3 do SWZ, aktualne na dzień składania ofert, celem potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postęp. na podstawie art.108 ust. 1 i art.109 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp oraz art.7 ust.1 "Ustawy o szczególnych rozwiązaniach" oraz spełnia warunki
udziału w postępowaniu określone w SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, powyższe oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zam.
d) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodne w treści z Zał. 4 do SWZ, aktualne na dzień składania ofert, celem potwierdzenia, że podmiot udostępniający zasoby, nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 "Ustawy o szczególnych rozwiązaniach" oraz spełnia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby, warunki udziału w postępowaniu.
e) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zam. lub inny
podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępn. zasoby, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępn. zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności: -zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępn. zasoby; -sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępn. te zasoby przy wykonywaniu zamówienia; -czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą (Wzór wg Zał.5 do SWZ).
f) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenia
zamówienia, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (Wzór wg Zał.6 do SWZ).
g) uzasadnienie tajemnicy przedsiębiorstwa, jeżeli Wykonawca zastrzega określone informacje składane wraz z ofertą jako tajemnica przedsiębiorstwa, stosownie do zapisów zawartych w pkt 9.8 SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zamawiający, dla każdej części zamówienia dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp; spółki cywilne, konsorcja) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania:1 Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego.
2 Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w Formularzu oferty.
3 Pełnomocnictwo lub inny dokument (np. umowa konsorcjum, spółki cywilnej), z którego wynika takie pełnomocnictwo należy złożyć razem z ofertą.
4 W odniesieniu do warunków określonych w pkt 7.2.4 SWZ, wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców składających ofertę wspólną (nie musi ich spełniać osobno każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną). Na ich potwierdzenie należy złożyć dokumenty określone w pkt 10.4 SWZ.
5 Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie składa oświadczenie zgodne z treścią Załącznika Nr 3 do SWZ, aktualne na dzień składania ofert, celem potwierdzenia, że każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 514) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ w zakresie, w którym każdy z nich wykazuje brak podstaw wykluczenia z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
6 Każdy z Wykonawców występujących wspólnie obowiązany jest do wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku oświadczenia lub dokumenty wymienione w pkt 10.3 SWZ składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie.
7 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Przykładowy wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Na podstawie art. 455 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że przewiduje możliwość zmian postanowień zawartejumowy w przypadkach określonych w § 13 Projektowanych postanowień umowy. Szczegółowy rodzaj o zakres zmian
umowy oraz warunki ich wprowadzania zostały określone w Projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących
Załącznik nr 7 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-26 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://przetargi.wody.gov.pl/wp/auctions/r23730,Opracowanie-operatow-wodnoprawnych-wraz-z-uzyskaniem-decyzji-pozwolenia-wodnopra.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-26 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-25
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1 Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało wykonane do 50 dni od dnia podpisania umowy.Szczegółowe informacje dotyczące terminów realizacji poszczególnych prac w ramach usługi dla danej części zamówienia, zostały zawarte w OPZ (Załącznik nr 1 do SWZ – odpowiednio do części zamówienia) oraz PPU (Załącznik nr 7 do SWZ).
2 Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę na podst. art. 108 ust.1 ustawy Pzp, art.109 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp i w stosunku do którego zachodzi okoliczność, o której mowa w art. 7 ust. 1 Ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 514) ("Ustawa o szczególnych rozwiązaniach").
3. Zamawiający nie przewiduje wymogu odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego. Zamawiający zaleca, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej miejsca wykonania prac, celem uzyskania informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz do zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Szczegółowe inform. w pkt 4.12 SWZ.
4 Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w:
1) pkt 10.2.1 SWZ zdanie 2 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania wskazujące sposób reprezentacji Wykonawcy oraz osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy;
2) pkt 10.3.2 SWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Dokumenty, o których mowa powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5 Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 4 zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć. Postanowienia pkt 4 odnoszące się do wymaganych terminów ważności poszczególnych dokumentów stosuje się.
6. Na podstawie art. 24 ust. 6 ustawy z dn. 14.06.2024r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. 2024.928), Zamawiający informuje, że w Państwowym Gospodarstwie Wodnym Wody Polskie obowiązuje wewn. procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych dos. pod https://www.gov.pl/attachment/8bce094d-d190-4c3c-97e8-2d4a56539dee. Szczegóły pkt 21 SWZ