BZP: Świadczenie kompleksowej usługi dostępu do systemu lokalizacji i monitorowania jednostek sprzętowo-transportowych wraz z dzierżawą urządzeń niezbędnych do jego funkcjonowania".
18.09.2025
2025/BZP 00429509/01
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o.
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Świadczenie kompleksowej usługi dostępu do systemu lokalizacji i monitorowania jednostek sprzętowo-transportowych wraz z dzierżawą urządzeń niezbędnych do jego funkcjonowania".
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o.
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 330253984
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Komunalna 5
1.4.2.) Miejscowość: Koszalin
1.4.3.) Kod pocztowy: 75-724
1.4.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL426 - Koszaliński
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: pgk@pgkkoszalin.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pgkkoszalin.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00429509
2.2.) Data ogłoszenia: 2025-09-18
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00401946
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
1. Przedmiot zamówienia: 1.1. W sezonach zimowych, trwających corocznie od 1 listopada do 31 marca, do obowiązków Wykonawcy należy dostarczenie, montaż oraz – po zakończeniu realizacji usługi – demontaż czujników przeznaczonych do zimowego utrzymania ulic. Wymagane są następujące rodzaje i maksymalne ilości czujników:- do 80 sztuk rejestratorów pozycji (w tym maksymalnie 20 sztuk przystosowanych do podłączenia do gniazda zapalniczki 12/24V),- do 55 sztuk czujników płużenia,- do 35 sztuk czujników posypu.1.2. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie kalkulowane na podstawie liczby czujników dostarczonych i aktywnych w danym sezonie, zgodnie z wykazem przekazanym przez Zamawiającego. Montaż czujników płużenia i posypu powinien nastąpić przed rozpoczęciem sezonu zimowego, a ich demontaż – po jego zakończeniu.1.3. W sezonach letnich, trwających corocznie od 1 kwietnia do 31 października, do zadań Wykonawcy należy dostarczenie, montaż oraz – po zakończeniu realizacji usługi – demontaż lokalizatorów. Wymagane są następujące rodzaje i maksymalne ilości urządzeń:- do 40 sztuk rejestratorów pozycji (w tym maksymalnie 20 sztuk przystosowanych do podłączenia do gniazda zapalniczki 12/24V).
1.4. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie kalkulowane wyłącznie na podstawie liczby faktycznie dostarczonych i aktywnych rejestratorów pozycji (GPS), zgodnie z wykazem przekazanym przez Zamawiającego. W tym okresie czujniki płużenia i posypu nie będą instalowane ani objęte opłatą.
1.5. Pojazdy wykorzystywane w okresie letnim są eksploatowane całorocznie, dlatego uwzględnia się je również w zasobach dostępnych w sezonie zimowym.1.6. Wykonawca po wdrożeniu usługi systemu lokalizacji przeszkoli pracowników Zamawiającego (do 10 osób) z zakresu obsługi systemu, a także jeśli zaistnieje taka potrzeba dostarczy odpowiednie materiały szkoleniowe oraz instrukcje obsługi oprogramowania. Szkolenie odbędzie się w terminie i zakresie uzgodnionym z Zamawiającym.
Po zmianie:
1. Przedmiot zamówienia: 1.1. W sezonach zimowych, trwających corocznie od 1 listopada do 31 marca, do obowiązków Wykonawcy należy dostarczenie, montaż oraz – po zakończeniu realizacji usługi – demontaż czujników przeznaczonych do zimowego utrzymania ulic. Wymagane są następujące rodzaje i maksymalne ilości czujników:- do 80 sztuk rejestratorów pozycji (w tym maksymalnie 20 sztuk przystosowanych do podłączenia do gniazda zapalniczki 12/24V),- do 55 sztuk czujników płużenia,- do 35 sztuk czujników posypu.1.2. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie kalkulowane na podstawie liczby czujników dostarczonych i aktywnych w danym sezonie, zgodnie z wykazem przekazanym przez Zamawiającego. Montaż czujników płużenia i posypu powinien nastąpić przed rozpoczęciem sezonu zimowego, a ich demontaż – po jego zakończeniu.1.3. W sezonach letnich, trwających corocznie od 1 kwietnia do 31 października, do zadań Wykonawcy należy dostarczenie, montaż oraz – po zakończeniu realizacji usługi – demontaż lokalizatorów. Wymagane są następujące rodzaje i maksymalne ilości urządzeń:- do 40 sztuk rejestratorów pozycji (w tym maksymalnie 20 sztuk przystosowanych do podłączenia do gniazda zapalniczki 12/24V).
1.4. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie kalkulowane wyłącznie na podstawie liczby faktycznie dostarczonych i aktywnych rejestratorów pozycji (GPS), zgodnie z wykazem przekazanym przez Zamawiającego. W tym okresie czujniki płużenia i posypu nie będą instalowane ani objęte opłatą.
1.5. Pojazdy wykorzystywane w okresie letnim są eksploatowane całorocznie, dlatego uwzględnia się je również w zasobach dostępnych w sezonie zimowym.1.6. Wykonawca po wdrożeniu usługi systemu lokalizacji przeszkoli pracowników Zamawiającego (do 10 osób) z zakresu obsługi systemu, a także jeśli zaistnieje taka potrzeba dostarczy odpowiednie materiały szkoleniowe oraz instrukcje obsługi oprogramowania. Szkolenie odbędzie się w terminie i zakresie uzgodnionym z Zamawiającym. Pod koniec każdego sezonu zimowego Zamawiający wskaże dokładnie, które elementy osprzętu, w tym ewentualnie rejestratory GPS, powinny zostać zdemontowane oraz z których konkretnych pojazdów.Zamawiający nie posiada na własność czujników posypu. Sprzęt ten był dotychczas każdorazowo dzierżawiony w ramach świadczonej kompleksowej usługi dostępu do systemu lokalizacji i monitorowania jednostek sprzętowo - transportowych.Zamawiający może przedstawić wyłącznie listę zabudów typu solarko-piaskarka lub piaskarka, które są jego własnością. Jednocześnie należy zaznaczyć, że część usług posypu realizowana jest przez podwykonawców, którzy wykorzystują własne posypywarki, co oznacza, że Zamawiający nie dysponuje informacją o ich konfiguracji technicznej. W zakresie sposobu opomiarowania zabudowy posypującej, Zamawiający nie definiuje sztywnych preferencji – dopuszczalne są zarówno rozwiązania oparte na interfejsie CAN, jak i analogowe, pod warunkiem zapewnienia wymaganej dokładności pomiaru oraz kompatybilności z systemem monitoringu.Zamawiający przed rozpoczęciem oraz przed zakończeniem sezonu zimowego lub letniego każdorazowo wskazuje, które urządzenia mają pozostać aktywne, co bezpośrednio wiąże się z naliczaniem miesięcznych opłat za ich dzierżawę.W okresie letnim wyłączone zostają pojazdy, które służą wyłącznie do zimowego utrzymania dróg. Nie oznacza to obsługi innej, odrębnej grupy pojazdów – chodzi o te same pojazdy, które są wykorzystywane w sezonie zimowym, lecz nie są aktywne, poza tym okresem.Na dziś Zamawiający może przedstawić wyłącznie wykaz pojazdów będących jego własnością. Wykaz ten obejmuje pojazdy eksploatowane całorocznie, które są uwzględniane zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym. Świadczenie usługi dotyczy również pojazdów nowych, które zostaną dopiero zakupione przez Zamawiającego. Jednocześnie informujemy, że nadal trwa procedura wyłonienia podwykonawców, którzy będą realizować usługi w nadchodzącym sezonie. W związku z tym, pełna lista pojazdów – w tym tych wykorzystywanych wyłącznie sezonowo – będzie dostępna po zakończeniu postępowania i ustaleniu ostatecznego zakresu sprzętu.
Podwozie ciężarowe z nadwoziem solarko – piaskarki MERCEDES-BENZ ZK 2339J, Podwozie ciężarowe z nadwoziem solarko – piaskarki VOLVO ZK 52622, Podwozie ciężarowe z nadwoziem solarko – piaskarki SCANIA ZK 77971, wywrotka SCANIA ZK 64687 sezonowo montowane nadwozia solarko – piaskarki, podwozie ciężarowe z pługiem SCANIA ZK 59521, podwozie ciężarowe z pługiem MAN TGM ZK 53402, podwozie ciężarowe z pługiem VOLVO ZK 25585, ciągnik JOHN DEERE ZK 655N, MTZ ZK 1142, JOHN DEERE ZK 945M, JOHN DEERE ZK 288N, FARMTRAC 6075C ZK 791U, Nośnik MULTIONE S630, FIAT PANDA ZK 87119, DACIA SANDERO ZK 9697A, DACIA JOGGER ZK 8001J, FORD TRANSIT ZK 78329, FORD TRANSIT ZK 98789, FORD TRANSIT ZK 4789G, MERCEDES-BENZ SPRINTER ZK 8010J, TOYOTA PROACE ZK 2524K, KIA E-SOUL ZK 1508J, RENAULT MASTER ZK 4153K, TOYOTA PROACE CITY VERSO ZK 1340L, TOYOTA PROACE CITY VERSO ZK 1350L, DACIA DUSTER ZK 1788L, FORD TRANSIT ZK 1795L, zamiatarka JOHNSTON 201, zamiatarka HAKO CITYMASTER 650, zamiatarka RAVO 5-SERIES 540, zamiatarka MERCEDES (AEBI-SHMIDT) ZK 7771J.Szkolenie może zostać przeprowadzone zarówno w formie zdalnej, jak i stacjonarnej w siedzibie Zamawiającego – w zależności od ustaleń pomiędzy stronami. W przypadku wyboru formy stacjonarnej, Zamawiający może udostępnić odpowiednie pomieszczenie, wyposażone w dostęp do energii elektrycznej, Internetu oraz ekran umożliwiający prezentację działań w systemie wszystkim uczestnikom szkolenia.
Wymóg zapisu danych z częstotliwością co najmniej co 5 sekund dotyczy wszystkich pojazdów objętych systemem monitorowania, niezależnie od sezonu czy rodzaju wykonywanych prac. Zapis ten wynika z warunków, które Zamawiający musi spełniać zgodnie z zawartymi umowami dotyczącymi świadczenia usług utrzymania dróg. Celem jest zapewnienie pełnej transparentności i możliwości bieżącego monitorowania pracy sprzętu, zarówno w sezonie zimowym, jak i letnim.Raporty powinny umożliwiać analizę pracy sprzętu drogowego w kontekście realizacji usług utrzymania dróg. W szczególności oczekiwane są dane takie jak:
- identyfikator pojazdu i jego typ,
- data i godzina rozpoczęcia oraz zakończenia pracy,
- czas pracy pojazdu i osprzętu (np. pług, posypywarka),
- długość przebytej trasy,
- trasa przejazdu (z możliwością wizualizacji na mapie),
- informacje o aktywności czujników (np. płużenie, posypywanie),
- lokalizacja GPS w określonych odstępach czasu (np. co 5 sekund),
- ewentualne przestoje lub nieaktywność sprzętu,
- dane umożliwiające weryfikację realizacji usługi na konkretnych ulicach.
Dane te powinny być możliwe do eksportu do pliku dla arkusza kalkulacyjnego EXCELL, PDF lub HTML oraz prezentowane w formie czytelnych raportów i zestawień.Wymóg przechowywania danych przez okres 5 lat od zakończenia umowy wynika z konieczności zabezpieczenia materiału dowodowego w przypadku spraw sądowych dotyczących roszczeń odszkodowawczych, np. związanych z niewłaściwym utrzymaniem dróg, wypadkami czy szkodami komunikacyjnymi. Dostęp do danych historycznych umożliwia Zamawiającemu obronę przed roszczeniami oraz przedstawienie dokumentacji potwierdzającej realizację usług zgodnie z obowiązującymi standardami i umowami.Wykaz urządzeń i pojazdów, w których mają zostać zainstalowane czujniki, zostanie przekazany Wykonawcy przed rozpoczęciem świadczenia usługi, zgodnie z zapisami SWZ. Wykaz ten będzie uwzględniał zarówno pojazdy będące własnością Zamawiającego, jak i – po zakończeniu procedury wyboru – pojazdy wykorzystywane przez podwykonawców. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonywania prac montażowych poza godzinami 06:00–14:00 na terenie bazy PGK Koszalin przy ul. Komunalnej 5. Jednocześnie należy mieć na uwadze, że poza tymi godzinami Zamawiający nie zapewnia wsparcia swoich pracowników, ani dostępu do zadaszonej przestrzeni warsztatowej, co może mieć wpływ na komfort i efektywność realizacji prac.Raporty powinny umożliwiać analizę pracy sprzętu drogowego w kontekście realizacji usług utrzymania dróg. W szczególności oczekiwane są dane takie jak:
- identyfikator pojazdu i jego typ,
- data i godzina rozpoczęcia oraz zakończenia pracy,
- czas pracy pojazdu i osprzętu (np. pług, posypywarka),
- długość przebytej trasy,
- trasa przejazdu (z możliwością wizualizacji na mapie),
- informacje o aktywności czujników (np. płużenie, posypywanie),
- lokalizacja GPS w określonych odstępach czasu (np. co 5 sekund),
- ewentualne przestoje lub nieaktywność sprzętu,
- dane umożliwiające weryfikację realizacji usługi na konkretnych ulicach.
Ze względu na zaistniałą nieścisłość oraz chcą działać na korzyść Wykonawcy, Zamawiający przyjmuje, że wszystkie zapisy dotyczące „dni roboczych” należy rozumieć jako dni kalendarzowe od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:00 do 18:00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz.U. z 2020 r. poz. 1920) oraz innymi przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Zamawiający informuje, wyraża zgodę na zmianę wysokości kary umownej wskazanej w § 8 ust. 1 pkt 3) Rozdziału III SWZ wzoru umowy. Wartość kary zostanie zmniejszona do poziomu 0,2% wartości brutto umowy określonej w § 6 ust. 1 za każde stwierdzone naruszenie, zgodnie z wnioskiem Wykonawcy.
Marki i modele piaskarko solarek będących na wyposażeniu Zamawiającego: Aebi-Schmidt Stratos, Dobrowolski Orion, Epoke Sirius, Aebi-Schmidt Nido, Dobrowolski Orion Super, Aebi-Schmidt Galeox, Epoke SW3800.Zamawiający oczekuje, iż Wykonawca wkalkuluje wszystkie koszty związane z realizacją usługi, w tym również koszty montażu i demontażu czujników, w miesięczne opłaty za dzierżawę zgodnie z załączonym formularzem cenowym. Nie przewiduje się odrębnych rozliczeń za czynności montażowe i demontażowe (poza sytuacjami nieprzewidzianymi) – powinny one stanowić integralną część usługi dzierżawy urządzeń i być uwzględnione w kalkulacji wynagrodzenia Wykonawcy.