BZP: Usługa w zakresie: - sporządzania projektów decyzji o warunkach zabudowy, - sporządzania projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, dla terenu Gminy Ostrów,
18.09.2025
2025/BZP 00430403/01
Gmina Ostrów
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa w zakresie:
- sporządzania projektów decyzji o warunkach zabudowy,
- sporządzania projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
dla terenu Gminy Ostrów,
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ostrów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581956
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ostrów 225
1.5.2.) Miejscowość: Ostrów
1.5.3.) Kod pocztowy: 39-103
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@ostrow.gmina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ostrow.gmina.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa w zakresie:
- sporządzania projektów decyzji o warunkach zabudowy,
- sporządzania projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
dla terenu Gminy Ostrów,
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-75ab0988-4c55-49e4-a3d9-8cbb09207dc4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00430403
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ostrow.ezamawiajacy.pl/pn/ostrow/demand/234166/notice/public/details3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ostrow.ezamawiajacy.pl/pn/ostrow/demand/234166/notice/public/details
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Kontakt z Wykonawcami, w tym
wszelkie oświadczenia, wnioski,
zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem https://ostrow.ezamawiajacy.pl/i
formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju,
Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
Uwaga: Pytania wykonawców o wyjaśnienie treści SWZ nie muszą być składane z uwzględnieniem powyższych Rozporządzeń, ani
nie muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Szczegółowa instrukcja dla Wykonawców dotycząca złożenia, zmiany i wycofania oferty znajduje się na stronie internetowej pod
adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z pkt 36 SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z pkt 36 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: B5.271.8.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie:
- sporządzania projektów decyzji o warunkach zabudowy,
- sporządzania projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
dla terenu Gminy Ostrów,
wraz z wymaganymi załącznikami do tych decyzji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2024r., poz. 1130 ze zm.).
Zamówienie obejmuje również następujące czynności – bez prawa do dodatkowego wynagrodzenia:
- przeprowadzenie analizy, o której mowa w art. 53 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz analizy, o której mowa w w.w. rozporządzeniu w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- wizje w terenie i w razie potrzeby sporządzenie dokumentacji zdjęciowej obejmującej teren obszaru analizy przeprowadzonej podczas sporządzania każdego projektu decyzji,
- stawiennictwo co najmniej raz w tygodniu w celu odbioru wniosków o ustalenie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu oraz dostarczenia wykonanych projektów decyzji,
- każdorazowe wskazanie organów, o których mowa w art. 53 ust. 4, do których należy wystąpić o uzgodnienie projektu decyzji,
- ustosunkowanie się do zarzutów w przypadku złożenia przez stronę odwołania od decyzji,
- poprawienie sporządzonego projektu decyzji, w przypadku odmowy uzgodnienia projektu decyzji ze względu na niewłaściwe zapisy w nim zawarte,
- poprawienie i doprowadzenie do zgodności z przepisami prawa projektu decyzji, w przypadku uchylenia decyzji wójta przez organ odwoławczy.
Zamówienie obejmuje również:
- sporządzanie projektów decyzji, które będą stanowiły zmianę uprzednio sporządzonych projektów decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego;
za sporządzenie projektu ww. decyzji, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie w wysokości 50% kwoty, którą wskaże odpowiadając na niniejsze zapytanie ofertowe,
- sporządzanie projektów decyzji o odmowie ustalenia warunków zabudowy lub ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego, w przypadku stwierdzenia w wyniku przeprowadzonej analizy, o której mowa powyżej, braku możliwości ustalenia warunków zabudowy lub lokalizacji inwestycji celu publicznego;
za sporządzenie projektu ww. decyzji, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie w wysokości równej kwocie, którą wskaże odpowiadając na niniejsze zapytanie ofertowe.
Opracowane projekty decyzji powinny zostać przekazane w wersji elektronicznej i w wersji papierowej, podpisane przez osobę uprawnioną do wykonywania projektów decyzji o warunkach zabudowy / o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Przewidywana ilość projektów decyzji do wykonania do końca 2025r.:
- ok. 600 projektów decyzji o warunkach zabudowy,
- ok. 5 projektów decyzji o warunkach zabudowy dotyczących obiektu
budowlanego o którym mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 7 lipca
1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2023r., poz. 682 ze zm.),
- ok. 5 projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu
publicznego.
Podana ilość projektów decyzji jest wartością szacunkową i może ulec zmianie w zależności od ilości złożonych wniosków.
2. Zamówienie należy wykonać zgodnie z wymaganą w tym zakresie wiedzą i przepisami prawa,
4.2.6.) Główny kod CPV: 71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-01-21
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
18.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień -
spełniają warunek określony w art. 5 w związku z art. 50 ust. 4 i art. 60 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2024r., poz. 1130). Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeśli Wykonawca złoży odpowiednie dokumenty potwierdzające spełnienie ww. wymagań (np. ważne zaświadczenie o wpisie na listę izby samorządu zawodowego architektów osoby posiadającej uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej albo uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności architektonicznej; dyplom ukończenia studiów wyższych w zakresie architektury, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej; dyplom ukończenia studiów wyższych w innym zakresie wraz z dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie planowania przestrzennego, urbanistyki lub gospodarki przestrzennej).
2. Posiadają niezbędne doświadczenie i kompetencje. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeśli Wykonawca udokumentuje fakt opracowania projektów decyzji będących przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda, aby Wykonawca wykazał się przygotowaniem przez siebie lub osoby zdolne do wykonania zamówienia, którymi on dysponuje, co najmniej 300 projektów decyzji o warunkach zabudowy i co najmniej 30 projektów decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w formie listów referencyjnych, poświadczeń itp.
3. Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024r. poz. 507).