BZP: Usługa zorganizowania i przeprowadzenia cyklu trzech szkoleń z zakresu adaptowanej aktywności fizycznej górskiej letniej, górskiej zimowej oraz wodnej dla grupy 10 uczestników.
18.09.2025
2025/BZP 00430598/01
POLITECHNIKA OPOLSKA
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa zorganizowania i przeprowadzenia cyklu trzech szkoleń z zakresu adaptowanej aktywności fizycznej górskiej letniej, górskiej zimowej oraz wodnej dla grupy 10 uczestników.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POLITECHNIKA OPOLSKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001732
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Prószkowska 76
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-758
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: a.jucha@po.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://po.opole.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa zorganizowania i przeprowadzenia cyklu trzech szkoleń z zakresu adaptowanej aktywności fizycznej górskiej letniej, górskiej zimowej oraz wodnej dla grupy 10 uczestników.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-44252426-561d-482b-8e26-6530289062ac
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00430598
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00044385/13/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Organizacja szkolenia z zakresu AdAF na potrzeby projektu Równi w edukacji - POczuj dostępność .
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Równi w edukacji – POczuj dostępność” (nr umowy: FERS.03.01-IP.08-0164/24-00) w ramach Priorytetu 3 Dostępność i usługi dla osób z niepełnosprawnościami, Działania 03.01 Dostępność szkolnictwa wyższego programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021 – 2027.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://po-opole.logintrade.net/zapytania_email,210340,84676873d6e5d46426bc4f9d9aa96834.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://po-opole.logintrade.net/zapytania_email,210340,84676873d6e5d46426bc4f9d9aa96834.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia dokumentów
elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w
rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. 2020 poz. 2452). Środkiem komunikacji elektronicznej, służącym komunikacji w
postępowaniu, w tym złożeniu przez Wykonawcę oferty oraz przekazywaniu wszelkiej innej korespondencji, jest Platforma zakupowa
dostępna pod adresem https://po-opole.logintrade.net. Korzystanie z Platformy przez Wykonawcę jest bezpłatne. Wymagania
techniczne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy użyciu Platformy zakupowej opisane zostały w Instrukcji dostępnej pod adresem
https://po.opole.logintrade.net/rejestracje/instrukcje.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja RODO - rozdział II SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacja RODO - rozdział II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/U/65/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa zorganizowania i przeprowadzenia cyklu trzech szkoleń z zakresu adaptowanej
aktywności fizycznej górskiej letniej, górskiej zimowej oraz wodnej dla grupy 10 uczestników.
2. Przedmiot zamówienia realizowany jest na potrzeby projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pn.
„Równi w edukacji – POczuj dostępność” (nr umowy: FERS.03.01-IP.08-0164/24-00) w ramach Priorytetu 3 Dostępność i
usługi dla osób z niepełnosprawnościami, Działania 03.01 Dostępność szkolnictwa wyższego programu Fundusze
Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021 – 2027.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SWZ.
4. Wspólny Słownik Zamówień CPV:
80510000-2 Usługi szkolenia specjalistycznego
4.2.6.) Główny kod CPV: 80510000-2 - Usługi szkolenia specjalistycznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2027-03-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie instruktora narciarstwa w zakresie przeprowadzenia nauki jazdy na dualski wśród osób z niepełnosprawnościami
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lubzawodowej.
Wykonawca w celu potwierdzenia posiadania zdolności technicznej lub zawodowej musi wykazać, że:
a) należycie wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie
zorganizował turnusy adaptowanej aktywności fizycznej trwające co najmniej 5 dni każdy, w których uczestniczyło minimum
10 uczestników z niepełnosprawnościami w czasie jednego turnusu, tj.:
1) min. 25 turnusów adaptowanej aktywności fizycznej w górach w okresie letnim, zgodnych z zakresem przedmiotowego
zamówienia;
2) min. 25 turnusów adaptowanej aktywności fizycznej w górach w okresie zimowym, zgodnych z zakresem
przedmiotowego zamówienia.
Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie na podstawie:
- wykazu usług sporządzonego zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ.
b) dysponuje lub będzie dysponował wykwalifikowanym personelem skierowanym do realizacji zamówienia, tj.: co najmniej:
1. jedną osobą z dyplomem ukończenia studiów na kierunku fizjoterapia,
2. jedną osobą posiadającą legitymację instruktora narciarstwa SITN,
3. jedną osobą posiadającą certyfikat/poświadczenie uprawniające do prowadzenia szkoleń z wykorzystaniem dualski
(sprzęt firmy TESSIER z uwagi na posiadanie przez Zamawiającego tego konkretnego sprzętu),
4. jedną osobą posiadającą uprawnienia do prowadzenia jachtów żaglowych na akwenach śródlądowych (legitymacja
żeglarza lub sternika jachtowego).
Ocena spełnienia warunku dokonana zostanie na podstawie:
- wykazu osób sporządzonego zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5
lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z
podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz liczby osób na
rzecz których usługi te zostały wykonane (wg wzoru zawartego w załączniku nr 5) .
2) Wykaz osób sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 7 do SWZ, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia
publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
uprawnień, doświadczenia, wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych
przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób musi potwierdzać spełnienie warunku
określonego w Rozdziale VIII ust. 2 pkt 4) lit. b) SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Przedmiotowy środek dowodowy:1) w postaci udokumentowanej zdjęciowo (zebrane w jednym pliku PDF) lub filmowo (Zamawiający dopuszcza plik z filmem
o pojemności max. 150 MB) realizacji co najmniej 10 aktywności przewidzianych w tematyce szkolenia, tj.:
a) wspinaczka;
b) turystyka rowerowa w obszarach górskich (również w terenie);
c) turystyka piesza po szlakach górskich;
d) Rafting;
e) inne formy gier, zabaw, turystyki i rekreacji w obszarach górskich – latem;
f) narciarstwo;
g) turystyka zimowa;
h) inne formy gier, zabaw, turystyki i rekreacji w obszarach górskich – zimą;
i) kajakarstwo;
j) żeglarstwo;
k) nurkowanie;
l) pływanie;
ł) inne formy gier, zabaw, turystyki i rekreacji w obszarach wodnych.
2) w postaci harmonogramu szkolenia, który będzie uwzględniał godziny zakwaterowania, wykwaterowania, posiłków, zajęć
praktycznych, zajęć teoretycznych oraz innych aktywności;
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w
Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz
spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu (załącznik nr 4 do SWZ).
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie z którego wynika, które
usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanymw art. 454-455 ustawy p.z.p. oraz wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-26 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://po-opole.logintrade.net/zapytania_email,210340,84676873d6e5d46426bc4f9d9aa96834.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-26 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
W związku z przyjęciem przez Sejm ustawy dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresieprzeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025 r.
poz.514 ze zm.) Zamawiający wyklucza Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności
wskazanych w art. 7
ust. 1 ww. Ustawy.