BZP: 2025 Wymiana windy osobowej w budynku głównym WSRM w Łodzi, przy ul. Sienkiewicza 137/141
18.09.2025
2025/BZP 00430798/01
Wojewódzka Stacja Ratownictwa Medycznego w Łodzi
Dane ogłoszeniodawcy znajdują się w treści ogłoszenia.
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
2025 Wymiana windy osobowej w budynku głównym WSRM w Łodzi, przy
ul. Sienkiewicza 137/141
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzka Stacja Ratownictwa Medycznego w Łodzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 473066188
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Warecka 2
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 91-202
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wsrm.lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wsrm.lodz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
2025 Wymiana windy osobowej w budynku głównym WSRM w Łodzi, przy
ul. Sienkiewicza 137/141
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0016abf5-a916-499e-86df-1a40b47b809c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00430798
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00066752/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Wymiana windy osobowej w budynku głównym WSRM w Łodzi, przy ul. Sienkiewicza 137/141
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wsrm.lodz3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.platformazakupowa.pl/pn/wsrm.lodz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja pomiędzy Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu strony internetowej platformy zakupowej:
www.platformazakupowa.pl/pn/wsrm.lodz Pliki należy podpisać: kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DNA.ZP-261/9/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż nowego dźwigu osobowego w istniejącym szybie, zasilania elektrycznego oraz uruchomienie dźwigu w budynku wraz z demontażem istniejącego dźwigu osobowego w budynku głównym WSRM w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 137/141
4.2.6.) Główny kod CPV: 42416100-6 - Windy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45313100-5 - Instalowanie wind
42961000-0 - System sterowania i kontroli
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45442100-8 - Roboty malarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-02-28
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin wykonania etapu I
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Sytuacji ekonomicznej lub finansowej.Zamawiający wymaga, aby wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na sumę gwarancyjną ubezpieczenia minimum 500.000,00 zł.
Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca będzie ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną minimum 500.00 000,00 zł. (słownie pięćset tysięcy złotych 00/100).
Zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu w tym zakresie.
a) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał doświadczenie w realizacji zadań tożsamych z przedmiotem zamówienia.
Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie co najmniej dwie dostawy wraz z montażem wind o łącznej wartości brutto co najmniej 250 000,00 zł. (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100) każda.
1) W przypadku gdy Wykonawca wykonywał większy zakres prac w ramach kontraktu/umowy, dla potrzeb niniejszego zamówienia powinien wyodrębnić i podać wartość robót, o których mowa powyżej;
2) Zamawiający zastrzega weryfikację potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz którego były wykonywane;
b) Zamawiający wymaga aby wykonawca dysponował określonym poniżej zasobem kadrowym.
Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej:
- jedną osobą,- Kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno budowlanej;
- jedną osobą, Kierownika robót elektrycznych posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych, urządzeń energetycznych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
WadiumZamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 3.200,00 zł (słownie: trzy tysiące dwieście złotych).
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:
-pieniądzu;
-gwarancjach bankowych;
-gwarancjach ubezpieczeniowych;
-poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2022 r., poz. 2080).
Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
PeKaO S.A. II Oddział w Łodzi 47 1240 3028 1111 0000 2822 1638
z zaznaczeniem „Wadium - „wymiana windy w siedzibie WSRM w Łodzi ” – nr referencyjny sprawy DNA.ZP-261/9/2025”.
Dowód wniesienia wadium należy dostarczyć Zamawiającemu wraz z ofertą.
Jeśli wadium zostało wniesione w pieniądzu, to wymagany jest oryginał lub elektronicznie poświadczona za zgodność z oryginałem kopia dowodu wniesienia wadium (dokonania przelewu bankowego) załączona do oferty. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego.
Wadium wniesione w innej formie niż przelew winno być wniesione za pośrednictwem platformy zakupowej. Zamawiający wymaga złożenia dokumentu w formie elektronicznej z zastrzeżeniem, iż będzie on podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub osobistym, przez Gwaranta, tj. wystawcę gwarancji/poręczenia.
Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.
Zwrot wadium nastąpi na warunkach i w trybie przewidzianym w art. 98 Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany umowy szczegółowo opisane są w paragrafie 13 projektu umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-03 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/wsrm.lodz
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-03 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-01
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawcy wraz z oferta składają następujące dokumenty:- Formularz ofertowy – załącznik nr 2 do SWZ
- Oświadczenie Wykonawcy w trybie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SWZ.
- Ewentualne pełnomocnictwo dla osoby/osób podpisujących ofertę.
- Dowód wniesienia wadium.
B. Dokumenty składane na wezwanie.
Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
- Wykaz osób skierowanych do wykonania zamówienia – załącznik nr 6 do SWZ.
- Wykaz wykonanych zamówień – załącznik nr 7 do SWZ wraz z referencjami.
- Oświadczenie Wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 4 do SWZ.
- polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną minimum 500.00 000,00 zł. (słownie pięćset tysięcy złotych 00/100).